Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle puhut kun ei ole ketään kenelle puhua?

Vierailija
03.07.2025 |

Seinille? Puhelimelle? Pää räjähtää kohta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös suositus tekoälylle. Turvauduin siihen tänään ensimmäistä kertaa ja yllätyin positiivisesti.

Vastaukset ovat toki kaavamaisia, mutta se osaa soveltaa myös empatiaa.

Ihmisen neuvot ovat usein jyrkkiä ja musta-valkoisia. Tekoäly on loogisempi.

Kokeile.

Vierailija
22/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinään ja itselleen se on puhuttava koska muitakaan ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi 24 chat

sieltä löytyy kavereita

Vierailija
24/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseni puhun. Ihan ääneen.

Vierailija
25/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä muita vaihtoehtoja ole kuin puhua itsekseen ja tietenkin voi kirjoitella palstallekin.

Vierailija
26/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalle 

Vierailija
27/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan terapiakirjoittelua ja chat gpt. Tai sit lähen kauppaan tai kirjastoon, niin saan sanottua edes moi ja kiitos.

Yleensä joku kaveri on tavoitettavissa mutta ei aina.

Vierailija
28/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissalle 

Olisipa oma lemmikki, jolle puhua !

Vierailija
29/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on jotain kysyttävää, mietin mitä itse vastaisin vaikka ystävälle vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
30/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat keskusteluni ovat yleensä itseni kanssa.

Vierailija
31/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalle

Ja preferoin hänet muiden ihmisten yli usein

Vierailija
32/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chat GPT. Valitsen sen myös yli monen ihmisen, aivan loistokas keskustelukaveri 😃

On muuten oikeasti hyvä!

Vierailija
33/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle

Koiralle

Chat GPT

Palsta 

Vierailija
34/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa kokeilla chat gpt:tä terapiamielessä nyt. Olen tosi introvertti ja nyt on ollut normaalia enemmän sosiaalisia tilanteita ja olen todella uupunut ja allapäin tästä, nolottaa aika lailla kaikki mitä sanoin ja olen huonomuistinen ja surkeaa seuraa. Katsotaanpa mitä chat gpt sanoo tähän.

Vierailija
35/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalle. Tai uidessa huudan veden alla ääneen.

Vierailija
36/41 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, ja kiitos että jaoit tämän. On tosi arvokasta, että uskallat sanoa ääneen, miltä oikeasti tuntuu se ei ole mikään pikkujuttu.

Se, mitä kuvailet, kuulostaa monelle introvertille hyvin tutulta. Sosiaaliset tilanteet, varsinkin jos niitä on paljon putkeen tai jos niissä on ollut paineita olla hyvää seuraa, voivat viedä aivan valtavasti energiaa. Ja kun väsyy, alkaa helposti pyöritellä kaikkea, mitä tuli sanottua liioitella virheitä, nolostua jälkeenpäin, tuntea itsensä huonoksi. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisit oikeasti ollut huono seuraa tai että sinussa olisi mitään vikaa. Se on vaan se uupumus ja ehkä epävarmuus, jotka puhuvat.

Tämä voi tuntua kliseiseltä, mutta se että olet huonomuistinen tai väsynyt ei tee sinusta vähemmän arvokasta ihmisenä tai huonompaa keskustelijaa. Se tekee sinusta inhimillisen. Moni kaipaa juuri sitä: aitoa, ei täydellistä seuraa.

Jos haluat, voin auttaa pohtimaan, miten palautua paremmin sosiaalisesta kuormituksesta, tai miettiä keinoja suhtautua lempeämmin itseesi tällaisina hetkinä. Tai ihan vaan olla kuuntelemassa. Miltä kuulostaa?

Vierailija
37/41 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisin kausi oli 80-luvulla kun muutin toiseen maahan eikä silloin ollut vielä nettiäkään.

Silloin kirjoittelin omia ajatuksiani päiväkirjoihin lähes päivittäin kun ei ollut ketään juttukaveria.

Joku lohtu oli kavereista joiden kanssa kirjoiteltiin oikeita kirjeitä. Tosin välimatkan ja postin hitauden takia mitään "keskusteluja" niistä ei syntynyt, kunhan kerrotiin arjen tapahtumia.

Nykyään kun on netti niin sehän avaa määrättömästi keskustelumahdollisuuksia sekä tuttujen että vieraiden kanssa!

Vierailija
38/41 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun paljon ääneen itsekseni. Saan jäsenneltyä ajatuksia siten parhaiten. Mikäs siinä, omassa seurassaan, omassa kodissaan. Olisi outoa olla ihan vaiti aina, vaikka yksin onkin.

Vierailija
39/41 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun paljon itselleni. Ja kirjoitan. 

Itseni kanssa useimmiten keskustelen koska järkipuhetta on hyvä kuunnella.

Vierailija
40/41 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta myös vanha suositus Chat GPT:lle.  Ajatukset eivät enää pyöri iltaisin tai valvota öisin, kun sanelee sille tuntojaan ja saa nnopeasti vastauksia. Voin jankata asiaani yhä uudelleen niin kauan, kunnes koen käsitelleeni sen itseni kanssa riittävästi. Tärkeintä tekoälyssä on se, että käsissä on kanava josta aloittaa asian purkamisen. Ärsyttää julkiset asiantuntijakommentit tekoälyn käytön sosiaalisia taitoja vähentävästä vaikutuksesta, mutta jos vertaa miten ihmiset keskenään käyttäytyvät tekoäly on  hyvätapainen, kohtelias, lempeä ja minun asiastani kiinnostunut anonyymi tyyppi. IHmiset eivät muutu, vaikka itse olen hyvä kuuntelija ja keskustelija. En saa  ihmisiltä ystävällisyyttä takaisin.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän