Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos akateemisella naisella on amis-taustainen mies, se on aina joku yrittäjä ja/tai itseään muutoin laajasti sivistänyt mies

Vierailija
03.07.2025 |

99% amiksista ei ole tallaisia.

Tyrmää väitteeni ja kerro että olet akateeminen ja miehesi on ihan tavallinen duunari, eikä edes mitenkään erityisen fiksu.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisia/ korkeamminn koulutettuja naisia on nykyään ni-in paljon, että mahtaako kaikille halukkaille löytyä tasoisensa kumppani? 

Kun yhtälailla vähemmännkoilutetut naiset haluavat "äh" No kyllin tasokkaan kumppanin (ja mikseivät haluaisi?)

Kenties  kaikille ei riitä . Ja silsi yhä useampi heistä on mieluummin sinkkuna. 

Mutta toisaalta sinkkuuskin voi olla oikein hyvä ja erinomainen vaihtoehto. En usko, että kaikki edes haluaisivat parisuhteeseen (miehen kanssa)  - Tai ainakin omistavat aikansa mieluummin muulle kuin kumpoanin metsästämiseen ja hakemiseen.

Mutta toki, ainakin osa sinkkuna elämusen valinneista voi myös muuttaa mielensä nopeastikin jos monin tavoin sopivan oloinen mies (tai sittenkin nainen) sattumalta osuu ja tulee kohdalle.. 

Uskovainen mies

Vierailija
22/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on aina ollut ihan tavallinen duunari ja nyt se on vielä työtönkin. Mutta fiksu ja sivistynyt se tottakai on, enhän minä nyt tyhmää miestä olisi ottanut!

Se näissä ihmetyttää, että on jos on fiksu ja sivistynyt, miksi koulu ei maita?

Haluaa tehdä käsillään töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa vielä, että hauskaa tässä on se, että meidän kahdesta lapsesta toinen näyttää seuraavan isänsä esimerkkiä ja toinen mun koulutuksen suhteen. Meille ihan fine.

Vierailija
24/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko avaus sivistynyt, kun niputtaa akateemiset naiset yhdellä blanket statementilla?

Vierailija
25/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kieltää. Mieheni ei ole kovinkaan koulutettu. Hänet potkittiin ulos lapsuudenkodistaan 16-vuotiaana ja siitä asti hän on itsensä elättänyt. Hän on kuitenkin älykäs, kunnianhimoinen, yritteliäs, aikaansaava, tunnollinen ja sosiaalisesti taitava huippuosaaja omalla alallaan. Rakastuin häneen paljolti noiden samojen ominaisuuksien vuoksi. On hän myös todella komea, pitkä, raamikas, erittäin hyvä ja huomaavainen rakastaja.

Ja myös äärimmäisen hyvä isä lapsillemme. 

Vierailija
26/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on aina ollut ihan tavallinen duunari ja nyt se on vielä työtönkin. Mutta fiksu ja sivistynyt se tottakai on, enhän minä nyt tyhmää miestä olisi ottanut!

Miksi pitäisi väkisin mennä korkeakouluun, jos sieltä ei löydy mitään kiinnostavaa alaa? Onko ihan mahdoton ajatus, että fiksu ihminen voi haluta olla vaikka sähkömies tai autonkorjaaja?

Ei mahdoton, mutta epätodennäköinen se on. Duunariammattiin hakeutuneet on usein, älykkyydestä riippumattakin, käytäntöön orientoituneita. Tosin jos asia ei olisi niin epäkorrekti ja tutkittaisiin tosissaan vaikka sähkömiehen ja sähköalan insinöörin älykkyyttä on aika selvä miten siinä keskimäärin kävisi. 

Vierailija
27/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta nykyään kun yliopistoon menee niin paljon porukkaa, niin akateeminen koulutus ei ole mikään tae älystä. 

Mulla oli kämppis joka opiskeli itsensä maisteriksi ja se ei kyllä ollut mikään penaalin terävin kynä. Välillä ihmettelin sen järjenjuoksun vähäisyyttä. Nykyään kun yliopistoon pääsee vielä enemmän porukkaa kuin ysärillä, niin tuskin on taso noussut. 

Vierailija
28/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lukuisia akateemisia naisia ja ap.n väite on täysin totta. Vain kahdella on duunarimiehet ja hekin ovat ihan sivistyneitä. Toinen pari tosin juuri erosi. Itselläni kaikki miehet ovat olleet akateemisia.

Vierailija
29/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin itse yliopistosta hyvin teoreettiselta alalta, mutta taide vei kuitenkin sydämeni ja amisopintoihin. Rahaa ei juurikaan ole, mutta olen onnellinen. Sinkku N49

Vierailija
30/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta nykyään kun yliopistoon menee niin paljon porukkaa, niin akateeminen koulutus ei ole mikään tae älystä. 

Mulla oli kämppis joka opiskeli itsensä maisteriksi ja se ei kyllä ollut mikään penaalin terävin kynä. Välillä ihmettelin sen järjenjuoksun vähäisyyttä. Nykyään kun yliopistoon pääsee vielä enemmän porukkaa kuin ysärillä, niin tuskin on taso noussut. 

Jos ikäluokasta about puolet menee lukioon ja ylioppilaista ehkä puolet pääsee yliopistoon. Varsinkin kun tuplasti enemmän sinne haluaisi, mutta vain parhaat pääsee. Ei sinne yliopistoon 'mennä'

Vierailija
31/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole. Yhden alan osaaminen ja vakuuttava palturin puhuminen saivat uskomaan muuta. Toiminimen kyllä suurieleisesti haki, mutta on nk. yrityksensä saanut alle vuodessa haudan partaalle. Rahaa menee siihen huomattavasti enemmän kuin tulee. Kyllä hän on rehellisesti paitsi nepsy, myös aika tyhmä. Onneksi on duunaripaikkansa onnistunut pitämään, joten pärjäillään.

Kaikista puutteistaan huolimatta varsin kultainen tyyppi. 

Vierailija
32/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä. Miksi pitäisi yrittää todistaa että miehen älykkyydellä ja sivistyksellä ei olisi mitään väliä? Totta kai on. Sen sijaan ammatilla tai koulutustasolla ei itselleni ole todellakaan väliä vaan olen seurustellut niin duunarin, työttömän kuin akateemisenkin kanssa. Heitä yhdistää äly ja sivistys, jonka ihminen saavuttaa kun on ylipäätään kiinnostunut maailmasta, lukee ja pohtii. En minä haluaisi olla typerän ja umpimielisen miehen kanssa vaikka hän olisi koulutukseltaan mikä. Ja sama se on miehillä. Ei järkevä mieskään halua umpitolloa naista.

Vierailija
33/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Miksi pitäisi ottaa tyhmä mies?

Vierailija
34/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei vaan maita. Tai sopiva koulu vielä saattaisi maittaa, mutta itsekseen opiskelu ja tenttiin luku ei onnistu, koska kiinnostavammat asiat pyörii mielessä.

Monilla on myös se, että sinne korkeakouluun ei ole päässyt silloin kun sinne on ollut aika mennä, ja työelämä on vienyt mennessään. Tai kiinnostuksen kohteet on paljastuneet vasta myöhemmin, nuorena ei ole ollut selkeää visiota mitä haluaisi opiskella. Monella on haavena päästä ainoastaan pakollisista kouluista ulos, ahdistaa.

Vierailija
35/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu on tsaarinaikainen laitos. Ei ole pysynyt kehityksessä mukana. Koko koulujärjestelmä tulisi muuttaa. Korkeakoulutus myös. Tähän ei varmaan ole halua eikä kykyä. Siksi junnataan vanhoilla käytännöillä. 

Tärkeintähän nykyään on tehdä halvalla. 

Vierailija
36/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen lukuisia akateemisia naisia ja ap.n väite on täysin totta. Vain kahdella on duunarimiehet ja hekin ovat ihan sivistyneitä. Toinen pari tosin juuri erosi. Itselläni kaikki miehet ovat olleet akateemisia.

Siinäpä se. Miksi hankkisi nurkkiinsa jonkun kaljottelijan tuijottamaan lätkämatseja, jos voi asua yksinkin. 

Vierailija
37/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaa, ehkä näin. Itselläni amismies, aiemmin oli kyllä palkkatyössä, nyt viitisen vuotta yrittäjänä. On matemaattisesti älykäs, seuraa politiikkaa ja käy kanssani teatterissa ja taidenäyttelyissä. Kielitaito on minua heikompi, samoin yleissivistys, kirjallisuus ei juurikaan kiinnosta. Käytöstavoissa joskus on hieman junttiutta, ehkä voi olla lievää asbergeriakin se.

Vierailija
38/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole. Yhden alan osaaminen ja vakuuttava palturin puhuminen saivat uskomaan muuta. Toiminimen kyllä suurieleisesti haki, mutta on nk. yrityksensä saanut alle vuodessa haudan partaalle. Rahaa menee siihen huomattavasti enemmän kuin tulee. Kyllä hän on rehellisesti paitsi nepsy, myös aika tyhmä. Onneksi on duunaripaikkansa onnistunut pitämään, joten pärjäillään.

Kaikista puutteistaan huolimatta varsin kultainen tyyppi. 

Jotkut tykkää hyysättävästä nallesta ja elättää sitä. Se on ihan ok.

Vierailija
39/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Davincinisti ja polymaatikko saattaa harrastaa myös usean tyyppisiä naissuhteita, ja ei syvenny vain yhteen ihmiseen, vaan mahdollisimman laaja-alaisesti kaikkiin naisiin. Pyrin ymmärtämään androfiilejä yhtä lailla kuin misandrikkoja. 

Se, miten olen kiinnostunut monista tieteen- ja taiteenhaaroista, on se tapa, jolla tavalla olen kiinnostunut naisistakin. Mahdollisimman monipuolisesti.

Vierailija
40/74 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko aloittaja, mikä tämän aloituksen pointti on? Noin oikeasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä