Mitä musiikkia keski-ikäiset kuuntelee?
Metallia? Juha Tapiota ja Haloo Helsinkiä? Ysärihittejä?
Kommentit (92)
Ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä, tyyliin 60-luvulta aina tähän päivään asti. Omiin suosikkeihini lukeutuu mm. Lady Gaga, Antti Tuisku, Ed Sheeran, Sia, Green Day, Imagine Dragons, ACDC jne.
Kotimaisista huo#a lala salama ydinperhe
Ulk volbeat calorynsdaughter wetleg architects
M57v
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen kaikkea klassisesta poppiin, mutta vain harvoin, saan niin helposti korvamatoja.
Paitsi nuorisomusiikki ei uppoa, tyyliin Taylor Swift, tai nykyräppi.
Autolla ajaessa radiokanava on kasari, sieltä ei tule ärsyttävää nuorisomusiikkia. Treenatessa kuuntelen ysäriä.
Minulla vaihtelee Suomirap, Kasari, Nova, NRJ sen mukaan mitä milloinkin sattuu kuulumaan ja jos jokin alkaa ärsyttää niin vaihtelen taas kanavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rock- ja metallikeikoilla näkyy että on keski-ikäisten musiikkia. En väitä että kaikki keski-ikäiset kuuntelee raskasta musiikkia tai rockia mutta väitän että nuoriso ei niin paljon kuuntele.
Voi kaivaa esiin. mitkä bändit oli in silloin kun keski-ikäiset oli parikymppisiä, niin sen tyylisiä varmasti edelleen. Vaikka en kuuntele ainoastaan samoja bändejä niin kuitenkin samoja genrejä itsekin.
Maailman parhain bändi on etusivulla jonkun mainitsema Tool. Joskus tinderissä selasin musatilassa, ja Tool oli monella keski-ikäisellä tunnuskappaleena. Toki algoritmi sitä tarjoili minulle kun itselläkin oli, mutta luulen että parikymppisillä ei olisi ollut Toolia.
En ole koskaan kuullutkaan mistään Toolista :D
t. Keski-ikäinen
Ei ole minunkaan mielestä mielenkiintoista musaa. 46&2 on ihan hyvä Tool -biisi, mutta siinäpä se. En pidä näistä uudemman aallon metalli/hard rock -yhtyeistä. Black Sabbath on rautaa!
Black Sabbath - Sweet Leaf soi joka päivä klo 16.20 kun siirryn töistä vapaalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rock- ja metallikeikoilla näkyy että on keski-ikäisten musiikkia. En väitä että kaikki keski-ikäiset kuuntelee raskasta musiikkia tai rockia mutta väitän että nuoriso ei niin paljon kuuntele.
Voi kaivaa esiin. mitkä bändit oli in silloin kun keski-ikäiset oli parikymppisiä, niin sen tyylisiä varmasti edelleen. Vaikka en kuuntele ainoastaan samoja bändejä niin kuitenkin samoja genrejä itsekin.
Maailman parhain bändi on etusivulla jonkun mainitsema Tool. Joskus tinderissä selasin musatilassa, ja Tool oli monella keski-ikäisellä tunnuskappaleena. Toki algoritmi sitä tarjoili minulle kun itselläkin oli, mutta luulen että parikymppisillä ei olisi ollut Toolia.
t. Keski-ikäinen
Kannattaa tutustua! Ei toki ole mikään poppiradiobändi mutta esimerkki mahtavasta musiikista josta nykynuorisolla ei taida olla hajua.
Oksettavin vanhempien keski-ikäisten ja seniorien suosikki on Bon Jovi. Luonnollinen poistuma korjannee asian. :D
Latino-pop, listahitit asuinmaassani, indie, tekno. Klassinen. Nuoruuteni musiikkia en kuuntele koskaan, ei kiinnosta yhtään enää, myös suomalainen musiikki (iskelmät 😵💫) on jäänyt vieraaksi. Klassista rockia ja metallimusiikkia inhoan. N60
Useimmat keski-ikäiset kuuntelevat paljon sitä samaa tai samankaltaista musiikkia kuin ollessaan nuoria. On tietysti paljon myös (keski-ikäisiä) ihmisiä, jotka kuuntelevat kaikenlaista musiikkia ja tutustuvat myös itselleen tuntemattomaan musiikkiin.
Tässä on taustalla sama ilmiö, joka saa monet ihmiset ajattelemaan, että juuri ne omat nuoruuden vuodet olivat historian parasta aikaa ja sen jälkeen maailma on muuttunut huonommaksi. Oikeastihan vain aika kultaa muistot, sillä nuorena ei välttämättä ollut vielä suurta vastuuta tekemisistä, vanhemmat huolehtivat ruuasta, asunnosta ja pyykkäyksestä ja kaiken huippuna fyysinen kunto oli parhaimmillaan. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän pitää itse huolehtia asioista ja sitä enemmän kunto ja terveys alkaa huonontua. Siksi se oman nuoruuden aikana soinut musiikki tuo mieleen "vanhat hyvät ajat" ja sitä on mukava kuunnella.
Ihastuin esi-teininä metalliin, eikä musiikkimakuni ole kehittynyt sen jälkeen mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat keski-ikäiset kuuntelevat paljon sitä samaa tai samankaltaista musiikkia kuin ollessaan nuoria. On tietysti paljon myös (keski-ikäisiä) ihmisiä, jotka kuuntelevat kaikenlaista musiikkia ja tutustuvat myös itselleen tuntemattomaan musiikkiin.
Tässä on taustalla sama ilmiö, joka saa monet ihmiset ajattelemaan, että juuri ne omat nuoruuden vuodet olivat historian parasta aikaa ja sen jälkeen maailma on muuttunut huonommaksi. Oikeastihan vain aika kultaa muistot, sillä nuorena ei välttämättä ollut vielä suurta vastuuta tekemisistä, vanhemmat huolehtivat ruuasta, asunnosta ja pyykkäyksestä ja kaiken huippuna fyysinen kunto oli parhaimmillaan. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän pitää itse huolehtia asioista ja sitä enemmän kunto ja terveys alkaa huonontua. Siksi se oman nuoruuden aikana soinut musiikki tuo mieleen "vanhat hyvät ajat" ja sitä on mukava kuunnella.
Joo kyllä musiikki voi palauttaa mieleen fiiliksiä "vanhoilta hyviltä ajoilta", ei mikä vaan musiikki mutta joitakin sellaisia kappaleita on jotka omassa päässä yhdistyy esim. omilleen muuttamiseen, rakastumiseen tms. merkittävään tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääosin sitä samaa, mitä kuuntelin teinivuosinani kasarilla ja ysärin alussa. Sen jälkeen olen tykästynyt vain harvoihin bändeihin tai artisteihin. Eli Madonnaa, Kim Wildeä, Bananaramaa jne.
Luulen, että monella keski-ikäisellä on tuota samaa. Eli edelleen se oman nuoruuden musiikki kuulostaa parhaalta. Sitten uudemmasta (ja vanhemmasta) poimitaan ne harvat ja valitut omaan makuun hyvät. Muut jäävät merkityksettömiksi.
Nuorena oli tosiaan se tietty musiikki jota "piti" kuunnella ja muu oli "noloa". Sitten aikuisena on löytynyt paljon muutakin kuunneltavaa, uudempaa ja vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä 40-vuotias kuuntelen Nightwishiä. Mutta sitten myös paljon kaikkea muuta, psytrancesta raskaampaan metalliin.
Nightwish on TYYPPILLISTÄ keski-ikäisten tanttojen musiikkia 😆
Anteeksi mitä? Et taida tietää suomalaisesta metalligenrestä YHTÄÄN mitään ja sitä miten suosittua se on myös ulkomailla. Joku hymiöpentu taas räkättämässä, oma sukupolvi kuuntelee jotain homoräppiä(nykyajan räppärit näyttävät homoille ja ransuille) ja tiktok paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, voi olla. Ja sitten ihan vain sen takia että nykyajan musiikki on laadullisesti ihan paskaa. Ja tästä on turha intellä.
Vierailija kirjoitti:
Klassinen rock on mummo- ja pappamusaa, raskaampi rock, kasarihevi ja metalli keski-ikäisten ja myöhäiskeski-ikäisten musaa.
Klassinen rap ja hip hop 1970-luvulta 2000-luvun alkuun alkaa olla jo vanhemman väen ja keski-ikäisten nuoruuden musaa. Keski-ikäiset mammat tykkäävät juustoisesta rap-iskelmästä niin kuin Cheekistä, Elastisesta ja Mikael Gabrielista. Mitä juustoisempi musiikki sitä keski-ikäisempi yleisö.
Kaikkein keski-ikäisintä se on kylläkin Erika Vikmanin keikoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Keski-ikäinen
Kannattaa tutustua! Ei toki ole mikään pop
Tuskinpa tutustun sen enempää kuin alan Bon Joviakaan kuunnella
Vierailija kirjoitti:
Ikävää jos ihmisille tapahtuu noin. Mun mielestä maailma menee aina vain paremmaksi, samoin musiikki ja sarjat ja elokuvat. Ysärillä oli kaikki ihan supervaikeaa ja vammaista ja hankalaa, ja musiikki etenkin ihan kamalaa. Olispa syntynyt kymmenen vuotta myöhemmin, niin ehtisi nähdä enemmän tätä hyvää kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, voi olla. Ja sitten ihan vain sen takia että nykyajan musiikki on laadullisesti ihan paskaa. Ja tästä on turha intellä.
Itse asiassa kaikilla menneillä vuosikymmenillä vanhempien ihmisten mielestä uusi musiikki oli "ihan paskaa". Tottahan se on. Harva viitsii kuunnella sitä menneiden vuosikymmenten huonoa musiikkia. Ajan myötä esiin on seuloutunut kunkin ajan paras musiikki ja sitä kuunnellaan yhä. Siksi on ihan totta, että uusi musiikki on (enimmäkseen) huonoa ja vanhempi musiikki hyvää.
Klassinen rock on mummo- ja pappamusaa, raskaampi rock, kasarihevi ja metalli keski-ikäisten ja myöhäiskeski-ikäisten musaa.
Klassinen rap ja hip hop 1970-luvulta 2000-luvun alkuun alkaa olla jo vanhemman väen ja keski-ikäisten nuoruuden musaa. Keski-ikäiset mammat tykkäävät juustoisesta rap-iskelmästä niin kuin Cheekistä, Elastisesta ja Mikael Gabrielista. Mitä juustoisempi musiikki sitä keski-ikäisempi yleisö.