Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9680)

Vierailija
1941/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Kuten Jakobin aivasteluvideot 😇🤪🤗

Vierailija
1942/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Kuten Jakobin aivasteluvideot 😇🤪🤗

Edellinen oli tarkoitettu kommentiksi tähän:

"Videot on kivoja, jos on joku erityinen juttu, mikä niissä on kiinnostavaa. Tai joku harvinainen herkku, jota ei YouTubesta helposti löydä."

Ärsyttää tuo lainausten toimimattomuus!!! Meni pilalle silloin kun palstaa "korjattiin". 😠

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei toimi.

Mutta ymmärrän täysin miksi KAJ ei anna nimmareita, eikä järjestä tapaamisia.

Miksi heidät pitäisi repiä "palasiksi" vain koska mikään ei riitä sitten lopulta.

Ollaan iloisia että KAJ tuo (itselleni ainakin) elämään  iloa ja valoa.

Miksi heitä pitäisi repiä joka suuntaan.

Monet fanit ovat itsekkäitä ja kapeakatseisia, että unohtuu että pojilla on myös se omakin elämä ja rajansa minkä yli ei mennä.

Vierailija
1944/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetän pojille jaksuhaleja.🥰

Ja toivon että nuo fanit rauhoittuisivat eivätkä kitisisi turhia.

Pojat ovat just siksi hyviä, että saavat olla omia itsejään, eikä sellaisia mitä muutama fani haluaa.

Käärijän ympärillä on todella toksisia superfaneja.

Voi vain toivoa että KAJ säästyy tältä ilmiöltä.🙏

Koska kukaan fani ei "omista" sitä idoliaan.

Vierailija
1945/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt Jakobin persoonaa. Sommarpratin teemana on kertoa minkälaista on olla ihminen, joka johtuu täysin ideoidensa vietäväksi ajattelematta seurauksia.

Uskomattomin on mielestäni tarina siitä kun hän 14-vuotiaana katsoi perheen kanssa Allsång på Skansenia ja siellä julkaistiin kilpailu. Seuraavaan aamuun mennessä hänellä oli suunnitelma videosta valmiina ja hän kuvasi sen. Pukeutui äitinsä vaatteisiin ja hyppeli ja lauloi Sound of musicin alkukohtausta matkien ja lähetti videon kilpailuun. Vasta myöhemmin tajusi, että nyt kaikki näkevät videon. Olen itse kasvanut ympäristössä, jossa teini-ikäinen poika joutuisi tuollaisen tehtyään takuuvarmasti kiusatuksi. En tiedä kuinka moni poika haluaisi tuollaista tehdä, mutta kukaan ei kyllä uskaltaisi ja tämä on surullista. Jakob kertoi saaneensa kavereilta vain ihailua, mutta veti silti videon pois kisasta.

Sittemmin oli ne kaksi aivan hullua uimahyppypukua, joihin hän meinasi hukkua kun ei miettinyt tilanteita loppuun asti😂

Yhdessä vanhassa artikkelissa (ehkä vuodelta 2014) pojilta kysyttiin toistensa hyviä ja huonoja puolia. Axel sanoi, että Jakob on täysin toivoton aikataulujen suhteen ja hänen itsensä sekä Jakobin äidin ja tyttöystävän pitää jatkuvasti huolehtia siitä, että hän on missä milloinkin pitää. Kuulostaa todelliselta luonnonlapselta. Toisaalta Mellon aikaisessa haastattelussa kysyttiin kuka heistä todennäköisemmin myöhästyy. Kaikki vastasivat Jakob, mutta Jakob sanoi että itse asiassa kaikissa muissa seurueissa hän on täsmällisin. Axel ja Kevin vain ovat vielä täsmällisempiä. No ehkä hän on kypsynyt tässä suhteessa.

Lidret-haastattelussa on myös sellainen kohta jossa haastattelija ihmettelee miksi Jakobilla ei ole harrastusta. Haastattelijan mielestä Jakob olisi hyvä Padelissa, jota hän itse ja Axel harrastavat. Jakob myöntää, että hän on hyvä pallopeleissä. Jalkapallossa oli hyvä, mutta lopetti 16-vuotiaana kun muut olivat kasvaneet aikuisiin mittoihin. Axelilla sen sijaan on maailman huonoin pallosilmä, mutta on kunnioitettavaa, että hän silti haluaa kehittyä. Jakob ei kuulemma halua alkaa mihinkään, jossa hän ei heti ole hyvä. Mietin, että siksi varmaan suomen kielikään ei oikein irtoa.

Alexandra tuntuu olevan sopiva puoliso Jakobille sen vähän perusteella mitä julkisuudessa on näkynyt. Making of Pa to ta-videossa hän vaikuttaa oikein maanläheiseltä ja jämptiltä tyypiltä.

Vierailija
1946/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti vielä kirjoittaa, että en ymmärrä näitä nimmarin vaatijoita. Ja millä ajalla pojat järjestäisivät noita fanitapaamisia. Mitä miettii ihminen, joka "vaatii" tätä.

Vierailija
1947/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ei toimi.

Mutta ymmärrän täysin miksi KAJ ei anna nimmareita, eikä järjestä tapaamisia.

Miksi heidät pitäisi repiä "palasiksi" vain koska mikään ei riitä sitten lopulta.

Ollaan iloisia että KAJ tuo (itselleni ainakin) elämään  iloa ja valoa.

Miksi heitä pitäisi repiä joka suuntaan.

Monet fanit ovat itsekkäitä ja kapeakatseisia, että unohtuu että pojilla on myös se omakin elämä ja rajansa minkä yli ei mennä.

Heillä oli pienimuotoinen meet & greet keväällä Forumissa minikeikan jälkeen, ja se oli vähällä räjähtää käsiin.

Itse rakastan KAJ'ssa eniten heidän työmoraaliaan. He suhtautuvat työhönsä vakavasti ja tekevät sen niin hyvin kuin osaavat. Siinä koskettavassa Les Misarables -coverissa 10 år he laulavat että antavat lavalla aina kaikkensa. Se näkyy. Kaikki voittavat.

Vierailija
1948/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt Jakobin persoonaa. Sommarpratin teemana on kertoa minkälaista on olla ihminen, joka johtuu täysin ideoidensa vietäväksi ajattelematta seurauksia.

Uskomattomin on mielestäni tarina siitä kun hän 14-vuotiaana katsoi perheen kanssa Allsång på Skansenia ja siellä julkaistiin kilpailu. Seuraavaan aamuun mennessä hänellä oli suunnitelma videosta valmiina ja hän kuvasi sen. Pukeutui äitinsä vaatteisiin ja hyppeli ja lauloi Sound of musicin alkukohtausta matkien ja lähetti videon kilpailuun. Vasta myöhemmin tajusi, että nyt kaikki näkevät videon. Olen itse kasvanut ympäristössä, jossa teini-ikäinen poika joutuisi tuollaisen tehtyään takuuvarmasti kiusatuksi. En tiedä kuinka moni poika haluaisi tuollaista tehdä, mutta kukaan ei kyllä uskaltaisi ja tämä on surullista. Jakob kertoi saaneensa kavereilta vain ihailua, mutta veti silti videon pois kisasta.

Sittemmin oli ne kaksi aivan hullua uimahyppypukua, joihin hän meinasi huk

Jacobin persoona kertoo myös siitä, millainen tuuri on, että juuri tuo kolmikko on sattunut yhteen. Yksin touhutessaan voisi homma lähteä lapasesta ja puuttua suunnitelmallisuus ja käytännön asiat jäädä hoitamatta. Mutta ilmeisesti Axel ja ehkä myös Kevin ovat pitäneet homman aisoissa ja vaikka kirjanpidon ja keikkamyynnin järjestyksessä. Todellinen esimerkki siitä kuinka ryhmä on enemmän kuin osiensa summa.

Vierailija
1949/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se piti vielä kirjoittaa, että en ymmärrä näitä nimmarin vaatijoita. Ja millä ajalla pojat järjestäisivät noita fanitapaamisia. Mitä miettii ihminen, joka "vaatii" tätä.

Nimmareiden lisäksi tai niiden sijaan jopa kuninkaallisilta odotetaan nykyään poseeraamista kaulakkain fanien kanssa selfieissä. Jokainen voi miettiä miltä itsestä tuntuisi kun ventovieraat työntyvät iholle eivätkä kunnioita koskemattomuuden rajoja. Korona pakotti hetkellisesti terveisiin turvaväleihin mutta se on jo unohtunut.

Vierailija
1950/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sellainen "ei minun takia tarvitse keittää" -fani. En varmaan kehtaisi mennä kyselemään mitään nimmareita tai yhteiskuvia jos törmäisin heihin (tai keneenkään muihinkaan julkkiksiin) sattumalta jossain. Ihailisin kaukaa vain. 😊

Tällä iällä jo tajuaa että ihmisiä me vaan kaikki ollaan, ne palvotut julkkiksetkin. Jokainen haluaa välillä olla rauhassa.

Vierailija
1951/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat antavat esiintyessään todellakin kaikkensa.

Esityksen jälkeen takki on tyhjä, joten kuvitelkaa että pitäisi vielä jaksaa hymyillä ja antaa nimmareita.

Tai sen vähäisen vapaa-ajan juosta fanitapaamisissa.

Mikä näitä ihmisiä vaivaa?🙄

Vierailija
1952/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sellainen "ei minun takia tarvitse keittää" -fani. En varmaan kehtaisi mennä kyselemään mitään nimmareita tai yhteiskuvia jos törmäisin heihin (tai keneenkään muihinkaan julkkiksiin) sattumalta jossain. Ihailisin kaukaa vain. 😊

Tällä iällä jo tajuaa että ihmisiä me vaan kaikki ollaan, ne palvotut julkkiksetkin. Jokainen haluaa välillä olla rauhassa.

Itse olen sellainen fani, että haluan ihailla etäältä, ja thats it.

Ei mitään selfieitä, nimmareita ja muuta vastaavaa.

Se etäisyys täytyisi pitää, että homma toimii.

Ei julkkisten kanssa pidä kaveerata tai ystävystyä.

Eikä heiltä kuulu kerjätä mitään.

Tavallisia ihmisiä hekin lopulta ovat sen "esiintymis-maskinsa" alla.

Vierailija
1953/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat antavat esiintyessään todellakin kaikkensa.

Esityksen jälkeen takki on tyhjä, joten kuvitelkaa että pitäisi vielä jaksaa hymyillä ja antaa nimmareita.

Tai sen vähäisen vapaa-ajan juosta fanitapaamisissa.

Mikä näitä ihmisiä vaivaa?🙄

Ruotsin kansallispäivänähän heidän piti vetää Skansenin-keikan jälkeen ykköset ylle ja laittautua kuninkaanlinnaan illalliselle. No ehkä nyt tämän kerran, vaikka olisi tehnyt mieli mennä saunaan, juoda tölkillinen sponsorilonkeroa ja painua hotelliin nukkumaan.

Vierailija
1954/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jakob-tiivistelmästä. Mulle on jäänyt tuo pyörimään mielenpohjalle, miten hän on muissa seurueissa se täsmällisin. Voi olla, että ne seurueet ovat aikuisempana koostettuja, ja tässä yhteistyössä hän on edelleen se onnellinen hiukan hömelö teini, joka pystyy rentoutumaan ja olemaan oma itsensä. Mikä on hienoa, koska silloin hän pystyy keskittymään ideoihinsa, vähän kuin ns. hullu professori. Ja juuri sellainen tyyppi rasittuu muita paljon enemmän siitä, jos hänet pysäytetään toistuvasti jutulle kadulla, kun pitäisi saada olla ajatuksissaan. 

Ihmettelen vain, missä nämä voivat jatkossa asua, jos pitää saada olla rauhassa tuntematon. Valepuku?

Vierailija
1955/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittemmin oli ne kaksi

He ovat sanoneet ettei heitä kiusattu kouluaikoina, koska he olivat tiivis kolmen hengen nörttijengi ja puolustivat toinen toisiaan. 

Vierailija
1956/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähetän pojille jaksuhaleja.🥰

Ja toivon että nuo fanit rauhoittuisivat eivätkä kitisisi turhia.

Pojat ovat just siksi hyviä, että saavat olla omia itsejään, eikä sellaisia mitä muutama fani haluaa.

Käärijän ympärillä on todella toksisia superfaneja.

Voi vain toivoa että KAJ säästyy tältä ilmiöltä.🙏

Koska kukaan fani ei "omista" sitä idoliaan.

Joo. Heillä on myös yksityiselämä ja sitä pitää kunnioittaa. Minusta he tekevät aivan oikein tuossa, että vetävät tiukan rajan sille, mitä antavat itsestään ja mitä eivät. 

Kitisköön joku fani mitä kitisee, ehkä hänkin ymmärtää asian kunhan hetken miettii. Kaikkia ihmisiä ei voi ruveta miellyttämään eikä ole tarvettakaan. Eikä pidä yrittää venyttää itseään muiden vaatimiin mittoihin. Pitää osata sanoa myös ei. 

Vierailija
1957/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Jakob-tiivistelmästä. Mulle on jäänyt tuo pyörimään mielenpohjalle, miten hän on muissa seurueissa se täsmällisin. Voi olla, että ne seurueet ovat aikuisempana koostettuja, ja tässä yhteistyössä hän on edelleen se onnellinen hiukan hömelö teini, joka pystyy rentoutumaan ja olemaan oma itsensä. Mikä on hienoa, koska silloin hän pystyy keskittymään ideoihinsa, vähän kuin ns. hullu professori. Ja juuri sellainen tyyppi rasittuu muita paljon enemmän siitä, jos hänet pysäytetään toistuvasti jutulle kadulla, kun pitäisi saada olla ajatuksissaan. 

Ihmettelen vain, missä nämä voivat jatkossa asua, jos pitää saada olla rauhassa tuntematon. Valepuku?

Helsingissä. Täällä kävelee päivittäin paljon muitakin julkkiksia vastaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Tai ehkä he jossain vaiheessa ostavat omakotitalon jostain Westendistä ja pystyttävät ympärille korkean muurin niin kuin Cheek.

Vierailija
1958/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pojilla on joku pr-henkilö joka ottaa näitä "kiihkeimpien" fanien "iskuja" vastaan.

Ei poikien tarvitse selitellä tai perustella heille mitään.

Ei pilata hienoa ilmiötä omilla typeryyksillä.

Kaksi askelta taaksepäin ja rauhallinen hengitys nyt ensiksi.😬

Vierailija
1959/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sellainen fani, että haluan ihailla etäältä, ja thats it.

Ei mitään selfieitä, nimmareita ja muuta vastaavaa.

Se etäisyys täytyisi pitää, että homma toimii.

Ei julkkisten kanssa pidä kaveerata tai ystävystyä.

Paul McCartney kertoi jossain haastattelussa, että hän ei anna nimmareita (ennen selfieaikaa). Sen sijaan hän kysyy fanilta, voiko hän puristaa tämän kättä ja vaihtaa muutaman ajatuksen. Hieno osoitus siitä, että tilanteesta voi kumpikin saada jotain ajateltavaa. 

Olikohan se Ruisrockin haastattelu, jossa Axelilta ja Keviniltä kysyttiin mitä he olivat oppineet Euroviisuissa. Axel sanoi, että hän aina halauaisi jäädä juttelemaan ihmisten kanssa, mutta hän oppi, että täytyy pystyä irtautumaan tilanteista ja ottaa aikaa itselleen. (Kevinin oli se, että hän yllättyi miten hyvin hän pärjää suomeksi.)

Eikä heiltä kuulu kerjätä mitään.

Tavallisia ihmisiä hekin lopulta ovat sen "esiintymis-maskinsa" alla.

Vierailija
1960/9680 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijällähän oli ja on tuo ongelma.

Fanit ahdistivat hänet kauppareissuillakin kameroineen "nurkkaan".

Käärijä on paljon avannut asiaa medioissa ja haastatteluissa.

Ne rajat täytyy asettaa, ja mieluiten ihmisen joka keskittää sen energiansa ilmiöön täysillä.

Seuraavaksi tarvitaan sitten turvamies, ja sitten julkimo muuttuukin jo diivaksi.

Surullista niin surullista.🥺