Onko KAJ yhden hitin ihme?
Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua
Kommentit (18744)
Gelateria on kyllä hyvä ja tuo videonpätkä myös. Musta tuntuu että tykkään siitä biisinä enemmän kuin Economy plussasta. Mahtavaa nähdä se livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yle.fi (19.6.) Suomalainen saunakulttuuri leviää Ruotsissa. Tornionlaaksossa toimii Ruotsin sauna-akatemia, joka levittää maahan suomalaista saunakulttuuria
Tämä on se ryhmä, joka palkitsi KAJ'n viime kesänä. Kun poikien tiiviiseen aikatauluun ei sopinut mennä kunniavieraiksi Ruotsin-puoleisen Tornionlaakson vuosittaiseen juhlaan, matkusti akatemian edustaja yhdelle keikkapaikalle (Skellefteå?) hoitamaan löylykauhan luovutusseremonia.
svt.se /nyheter / lokalt / västerbotten 26 maj 2025 KAJ prisas av Svenska bastuakademien vid konsert i Skellefteå
På måndagen mottog humorgruppen KAJ priset som årets bastufrämjare av Svenska Bastuakademien. Prisutdelningen ägde rum strax innan de satte nytt publikrekord med 1 700 sålda biljetter på Sara kulturhus i Skellefteå. Priset som nu ges till vinnarna av Melodifestivalen och fjärdeplatsen i Eurovision, är en förgylld bastuskopa. – Med stor kärlek till bastukulturen har KAJ skapat musik som skakat om hela Europa, läser bastuakademiens ständige sekreterare Svante Spolander upp som motivering vid prisutdelningen.
Kiitos vinkistä iltauutisiin! Poikkeuksellisena iltana jäivät uutisetkin katsomatta. Siinä oli (laajempana) sama juttu, jonka bongasin juhannusaaton aamuna tekstimuotoisena yle.fi:n sivuilta. Jos osaisin, olisin lisännyt linkit sekä yle.fi että svt.se - eiköhän tuo kullatun saunakauhan luovutus ollut KAJ'n omassa instassakin viime vuoden toukokuussa. Pohjoisruotsalainen saunayhdistys noteerasi ja palkitsi KAJ'n vaikutuksen suomalaistyylisen saunomiskulttuurin edistämiseen jo silloin. Saunomassa ja bastu-laulamassa nähty iso porukka oli Bastuakatemian tilaisuudessa.
bastuakademien.se: Den 29:e Nationalbastudagen "Bara bada Bastu". Bastuhelg i Kukkolaforsen 12 - 14/6 – 2026 En het helg som berikar kropp och själ i underbar miljö. Ohjelmaan kuului myös pistäytyminen Tornionjoen itäpuolella.
Bara bada bastua kuultiin siis juhannusaattona Ylen suomenkielisissä ohjelmissa kahdesti, ainakin.
Joku oli ennen Gelateria-pätkän julkaisemista sijoittanut sanan Suomalaiseen Casanovaan ja nyt päässäni soi Gelateriia, mun fantasiia..... Julmaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://events.osterbotten.fi/evenemang/visa/60254
Maxmossa järjestetään kesällä tällainen KAJ-utställning.
https://www.vora.fi/assets/Kommunbladet/2026/Kommunbladet-17-juni-2026…
Tässä lehdessä lisätietoa KAJ-näyttelystä. Vaikuttaa kiinnostavalta.
Odottelin, josko Vasabladet - Österbottens tidning lähettäisi toimittajan ja kuvaajan heti avajaispäivänä tekemään juttua. Sellaisen sijaan kumpikin julkaisi (maksullisena sisältönä) Kommunbladetin tekstin sellaisenaan. Tutustumistarjouksen ansiosta näen VBL:n tekstin kokonaan; ÖT:stä vain ensimmäiset rivit.
Toisaalla: kotiliesi.fi on julkaissut osan Anna-lehden haastattelusta ja antaa linkin anna.fi:hin. En ole kummankaan tilaaja, mutta molemmat avautuvat täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vörånymfin on jakanut Instassaan kelan, jonka taustalla soi pätkä Gelateriasta. En lähtisi vielä sen perusteella arvaamaan biisin koko ideaa.
"Tiramisu mamma mia" tai jotain sen kuuloista. Joo eipä tuon lyhyen pätkän perusteella oikein vielä osaa sanoa juuta ei jaata 😊. Olis omasta mielestä kiva, jos olisi läpilaulettu kappale kuitenkin, vaikka kovin he kyllä tykkäävät yhdistää räppiä ja melodiaa. Nykytyylin mukaisesti. Tuntuu, että varsinkin Suomessa kaikki suosituimmat biisit ovat räppiä, räppiä ja räppiä.
Mäkin toivoisin vaihteeksi kokonaan melodista biisiä. Tähän se tyylillisesti sopisi erittäin hyvin.
Olisi kyllä kivaa. Annan jutussa he korostavat sitä, että onneksi heidän ei tarvitse yrittää tehdä kilpsilijaa BBB:lle, koska sen hittiarvoa ei voi ylittää. He tekevät biisejä jotka sopivat sen kanssa,sä samaan showhun ja myös sanoivat, että saavat tehdä mitä itse haluavat.
Minusta tuo on ihan hyvä ja oikea periaate. Tekevät sitä mitä itse haluavat ja mikä heistä itsestään on kivaa ja kokonaisuuteen istuvaa. He miettivät asiat omista lähtökohdistaan.
Osa ihmisistä ei niin tykkää heidän viimeaikaisista biiseistään ja toivoo paluuta vanhaan. Mä olen ratkaissut asian omalla kohdalla siten, että en enää edes mieti tuota, en haikaile enkä voivottele. KAJ päättää linjansa ja tekee mitä tekee nyt ja jatkossa, täysin heidän päätöksensä, ei minun. KAJ'n varhaisemmat mestarilliset biisit ( ja musikaalit) on ja pysyy ja niissä riittää ammennettavaa ja niitä jaksaa kuunnella aina vaan, jos näihin uudempiin kyllästyy. Selvyyden vuoksi, tykkään kyllä Karaokesta ja etenkin Economy plussasta paljon enkä ole kyllästynyt ainakaan vielä. Tosin pidän kuuntelusta välillä vähän taukoa niin kuin monen vanhemman biisinkin kohdalla.
Minusta on luonnollista, että haluavat kehittyä ja löytää uutta linjaa. Ovathan he jo ennen BBB:tä tehneet pitkän uran ns. vanhan tyylin kanssa. Tästä uudesta menevästä meiningistä voi taas löytyä uutta siementä seuraavaan tyylilajiin. Sitähän se luova työ, uuden etsimistä ja omien tuttujen rajojen rikkomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vörånymfin on jakanut Instassaan kelan, jonka taustalla soi pätkä Gelateriasta. En lähtisi vielä sen perusteella arvaamaan biisin koko ideaa.
"Tiramisu mamma mia" tai jotain sen kuuloista. Joo eipä tuon lyhyen pätkän perusteella oikein vielä osaa sanoa juuta ei jaata 😊. Olis omasta mielestä kiva, jos olisi läpilaulettu kappale kuitenkin, vaikka kovin he kyllä tykkäävät yhdistää räppiä ja melodiaa. Nykytyylin mukaisesti. Tuntuu, että varsinkin Suomessa kaikki suosituimmat biisit ovat räppiä, räppiä ja räppiä.
Mäkin toivoisin vaihteeksi kokonaan melodista biisiä. Tähän se tyylillisesti sopisi erittäin hyvin.
Olisi kyllä kivaa. Annan jutussa he korostavat sitä, että onneksi heidän ei tarvitse yrittää tehdä kilpsilijaa BBB:lle, koska sen hittiarvoa ei voi ylittää. He tekevät biisejä jotka sopivat sen kanssa,sä samaan showhun ja myös sanoivat, että saavat tehdä mitä itse haluavat.
Minusta tuo on ihan hyvä ja oikea periaate. Tekevät sitä mitä itse haluavat ja mikä heistä itsestään on kivaa ja kokonaisuuteen istuvaa. He miettivät asiat omista lähtökohdistaan.
Osa ihmisistä ei niin tykkää heidän viimeaikaisista biiseistään ja toivoo paluuta vanhaan. Mä olen ratkaissut asian omalla kohdalla siten, että en enää edes mieti tuota, en haikaile enkä voivottele. KAJ päättää linjansa ja tekee mitä tekee nyt ja jatkossa, täysin heidän päätöksensä, ei minun. KAJ'n varhaisemmat mestarilliset biisit ( ja musikaalit) on ja pysyy ja niissä riittää ammennettavaa ja niitä jaksaa kuunnella aina vaan, jos näihin uudempiin kyllästyy. Selvyyden vuoksi, tykkään kyllä Karaokesta ja etenkin Economy plussasta paljon enkä ole kyllästynyt ainakaan vielä. Tosin pidän kuuntelusta välillä vähän taukoa niin kuin monen vanhemman biisinkin kohdalla.
Minusta on luonnollista, että haluavat kehittyä ja löytää uutta linjaa. Ovathan he jo ennen BBB:tä tehneet pitkän uran ns. vanhan tyylin kanssa. Tästä uudesta menevästä meiningistä voi taas löytyä uutta siementä seuraavaan tyylilajiin. Sitähän se luova työ, uuden etsimistä ja omien tuttujen rajojen rikkomista.
Aivan samaa mieltä. Jossain YT:n kommenteissa taas näkyi (ehkä vähän haikailevaa) kirjoitusta tyylinmuutoksesta ja siitä, että KAJ ei ilmeisesti enää tee itse kaikkia juttujaan itse. No sanoivat jo viime vuonna suosion moninkertaistumisen jälkeen, että eivät millään pysty enää tekemään ja hoitamaan kaikkea itse, mikä on päivänselvää. Heillä on facebookissa lähes 100.000 seuraajaa, facen fanclubissa 16.000 jäsentä 81 eri maasta (näin kirjoittaa Vasabladet), instassa ja Tiktokissa varmaan 300.000-400.000. Monta rautaa tulessa eri projekteissa koko ajan. Ei siinä enää tehdä kaikkea itse, eikä voi keskittyä palvelemaan vain tiettyä fanikuntaa.
Varmaan toistan nyt samaa, mitä on kirjoitettu jo aiemminkin. Monet uusfanit ovat ihastuneet vanhaan materiaaliin, parikymppisiin nuorukaisiin ja akustisempaan meininkiin, koska ovat tutustuneet KAJ'hin vasta hiljattain. Ja onhan tuo aiempi tuotanto vallan viehättävää, aitoa ja autenttista, monta klassikoksi luokiteltavaa biisiä. Mutta ymmärrän myös täysin poikien halun uudistua, koska ovat tosiaan tehneet "vanhaa tyyliään" jo pitkään. Kom ti byinissä oli jo sekoitettu mukaan vähän kaikkea, ja Karar i arbeit albumi oli selvä suunnanmuutos. Nyt on menty muutama biisi bängerilinjalla. Antaa palaa, pojat! Etsikää ja kokeilkaa. Niin kauan kuin musiikin tekeminen on teistä aidosti kivaa ja teette sitä mitä itse haluatte, niin se tottavie välittyy myös yleisölle. Se ilo ei voi jäädä keneltäkään huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Gelateria on kyllä hyvä ja tuo videonpätkä myös. Musta tuntuu että tykkään siitä biisinä enemmän kuin Economy plussasta. Mahtavaa nähdä se livenä.
Minustakin Gelateria vaikuttaa tosi kivalta, kesäisen kepeältä ja mukana rallateltavalta menevältä biisiltä. Ei sen varmaan ole tarkoitus ollakaan mikään syvällisyyden huippu. Tuntuisi sopivan oikein hyvin kesäkeikoille tuomaan ihmisille hymyn huulille. Kyllä minä luultavasti tätä tämän kesän kuuntelen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gelateria on kyllä hyvä ja tuo videonpätkä myös. Musta tuntuu että tykkään siitä biisinä enemmän kuin Economy plussasta. Mahtavaa nähdä se livenä.
Minustakin Gelateria vaikuttaa tosi kivalta, kesäisen kepeältä ja mukana rallateltavalta menevältä biisiltä. Ei sen varmaan ole tarkoitus ollakaan mikään syvällisyyden huippu. Tuntuisi sopivan oikein hyvin kesäkeikoille tuomaan ihmisille hymyn huulille. Kyllä minä luultavasti tätä tämän kesän kuuntelen :)
Videolla Jakob on kuuma🔥
Onkohan ihan normaalia katsoa pätkää vähän joka välissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gelateria on kyllä hyvä ja tuo videonpätkä myös. Musta tuntuu että tykkään siitä biisinä enemmän kuin Economy plussasta. Mahtavaa nähdä se livenä.
Minustakin Gelateria vaikuttaa tosi kivalta, kesäisen kepeältä ja mukana rallateltavalta menevältä biisiltä. Ei sen varmaan ole tarkoitus ollakaan mikään syvällisyyden huippu. Tuntuisi sopivan oikein hyvin kesäkeikoille tuomaan ihmisille hymyn huulille. Kyllä minä luultavasti tätä tämän kesän kuuntelen :)
Videolla Jakob on kuuma🔥
Onkohan ihan normaalia katsoa pätkää vähän joka välissä?
Se on kajahtaneelle täysin normaalia :)
En yleensä noita tykkäyksiä laske enkä katsele mut osui vaan silmiin Gelateria-videosta KAJn facessa, että sillä on kohta 10.000 tykkäystä. Olisko Jakobin habituksella osuutta asiaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gelateria on kyllä hyvä ja tuo videonpätkä myös. Musta tuntuu että tykkään siitä biisinä enemmän kuin Economy plussasta. Mahtavaa nähdä se livenä.
Minustakin Gelateria vaikuttaa tosi kivalta, kesäisen kepeältä ja mukana rallateltavalta menevältä biisiltä. Ei sen varmaan ole tarkoitus ollakaan mikään syvällisyyden huippu. Tuntuisi sopivan oikein hyvin kesäkeikoille tuomaan ihmisille hymyn huulille. Kyllä minä luultavasti tätä tämän kesän kuuntelen :)
Videolla Jakob on kuuma🔥
Onkohan ihan normaalia katsoa pätkää vähän joka välissä?
Se on kajahtaneelle täysin normaalia :)
Ihanaa että sanoit noin. Missään tavallisella kanavalla tai tutuilta tällaista vastausta ei saisi.
Siksi kysynkin vain täällä😊
Vierailija kirjoitti:
Korjaus edelliseen, lonkeroa mainostaa
Samat mainokset mitä pyöri jo viime kesänä, vanha juttu :)
Ihan hyvä että ulkoistavat paljon asioita. Saavat näin enemmän aikaa kotona keskittyä vapaa-aikaan, joka on tärkeää erityisesti nyt kun pian kaksi heistä on pienen lapsen vanhempia.
Allsång-kausi alkaa tiistaina. Allsång på Skansen är tillbaka och i premiären gästas Pernilla Wahlgren av Hooja, Petra Marklund, Felicia, De vet du, Thomas Stenström, Basshunter och Käärijä. Dessutom bjuds det som alltid på överraskningar och några av våra mest älskade allsånger. Del 1 av 8.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että ulkoistavat paljon asioita. Saavat näin enemmän aikaa kotona keskittyä vapaa-aikaan, joka on tärkeää erityisesti nyt kun pian kaksi heistä on pienen lapsen vanhempia.
Miksi tätä alapeukutetaan? Ovathan KAJ jäsenet itsekin sanoneet että viime vuosi olisi voinut saada heidät uuvuksiin, jos olisivat itse hoitaneet edelleen keikkamyynnin, haastattelujen sumplimisen, sosiaalisen median kanavat yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että ulkoistavat paljon asioita. Saavat näin enemmän aikaa kotona keskittyä vapaa-aikaan, joka on tärkeää erityisesti nyt kun pian kaksi heistä on pienen lapsen vanhempia.
Miksi tätä alapeukutetaan? Ovathan KAJ jäsenet itsekin sanoneet että viime vuosi olisi voinut saada heidät uuvuksiin, jos olisivat itse hoitaneet edelleen keikkamyynnin, haastattelujen sumplimisen, sosiaalisen median kanavat yms
Joo, hassua..... Kenenkään ei pidä ajaa itseään uuvuksiin vain sen takia, että jotkut asettavat epärealistisia vaatimuksia tai odotuksia, tai muita miellyttääkseen. Ei missään työssä. Omasta hyvinvoinnista ja jaksamisesta sekä omista rajoista huolehtiminen on todella tärkeää. On noita loppuunpalamisia artistimaailmassakin nähty, eivätkä ne ole kivoja tarinoita.
Economyplussalla mennyt näköjään Spotifyssa miljoonan striimauksen raja rikki. Sellainen virstanpylväs nyt siis saavutettu.
Näkeekö muuten jostain (Spotifysta tai muualta) tilastoa, kuinka paljon jotakin biisiä on striimattu missäkin maassa? Joskus kiinnostaisi vaan tällainenkin tieto, vaikka en mikään tilastonikkari olekaan. Mulla ei kylläkään ole Spotifystä käytössä kuin ilmaisversio, jota käytän aniharvoin. En ole sieltä löytänyt oikein mitään, tosin en ehkä osaa oikealla tavalla edes etsiä.
Ihan kiva, että KAJ'lta tulee uusii biisi, joka vielä vaikuttaa hyvältä. Mutta onko se pakko olla tällainen korvamato? Olen kuunnellut pätkän tänään vain kolme kertaa, mutta silti soi jo nyt päässä. Pitäisi alkaa nukkumaan, mutta korvissa on vain Gelateriiiaaa...
Tiedän mitå hyräilee koko kesän.