Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (18744)

Vierailija
18621/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sellaista vertailua, että tällä Gelaterian ennakkoklipillä on instassa enemmän tykkäyksiä kuin Economy plussan vastaavalla. Tiktokissa vielä päinvastoin.

Vierailija
18622/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotifyn tarkemmat tilastot on tietääkseni saatavilla vain artisteille ja levy-yhtiöille. Luulen, että saattavat nähdä kaupunkien ja jopa postinumeroalueiden tarkkuudella mitä missäkin kuunnellaan. Nämähän voivat olla mielenkiintoisia, hauskoja ja outojakin, jos jotain eroja löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18623/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas ja nyt on sitten jotkut taas niiiin pettyneitä, kun KAJ julkaisee tällaisen biisin eikä omantyylistään. Mikä itse asiassa on KAJ'n tyyli nyt, tietääkö joku fani sen paremmin kuin KAJ itse? Ja KAJ kulkee tällaisilla biiseillä  kuulemma täysin  valtavirtaa.... Siis jokainen saa olla aivan sitä mieltä kuin haluaa, mutta onko Gelateria teidän mielestä edes valtavirtaa/mainstream musaa? En tiedä mitä Ruotsissa kuunnellaan ja mikä siellä on "in" mutta ei tuo mun mielestä mitään valtavirtaa ainakaan Suomessa ole, jos valtavirtana pidetään sitä, mitä esim. Spotifyssa eniten kuunnellaan. Mulle Gelaterian poljennossa on jopa kaikuja tietyntyyppisestä vuosien takaisesta "italialais-schlagerista" enkä mä nyt  tiedä, onko tämäntyylinen musiikki sellaista, mitä suuret massat tänä päivänä kuuntelevat. Epäilen.

Makuasiat on makuasioita eikä kaikki tykkää kaikesta tietenkään. Ei ole tarkoituskaan. Mutta jotenkin niin hassua, kun biisi taas  "tuomitaan" ennenkuin se on edes julkaistu. 

Vierailija
18624/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs nyt on tuomioita jaeltu? Itse olen vain Facen suljetussa faniryhmässä ja siellä vastaanotto on ollut innostunutta.

Vierailija
18625/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Kävin avoimen ryhmän puolella ja siellähän oli ihan eri meininki kuin suljetussa. Huhhuh mitä märinää. Ei ole edes kappaletta julkaistu vielä kun jo rutistaan. Omasta mielestäni Gelateria vaikuttaa ihanalta.

Vierailija
18626/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18627/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tämä ei ole valtavirtaa ja ihanasti ihan erilainen kappale kyin edellinen. Jännä että jotkut niinkin kommentoivat, että kaikki BBB:n jälkeiset ovat samanlaisia.

No joo onhan näissä kaikissa ero esim. kahteen ensimmäiseen albumiin, jotka ovat tällaisia mies ja kitara -tyylisiä (aivan ihania nekin!!), mutta ymmärrän hyvin ettei KAJ halua sille linjalle lähteä.

Haaveilen siitä, että tulisi albumi. Sinne voisi mahtua pari akustisempaa kappaletta joukkoon.

Vierailija
18628/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas ja nyt on sitten jotkut taas niiiin pettyneitä, kun KAJ julkaisee tällaisen biisin eikä omantyylistään. Mikä itse asiassa on KAJ'n tyyli nyt, tietääkö joku fani sen paremmin kuin KAJ itse? Ja KAJ kulkee tällaisilla biiseillä  kuulemma täysin  valtavirtaa.... Siis jokainen saa olla aivan sitä mieltä kuin haluaa, mutta onko Gelateria teidän mielestä edes valtavirtaa/mainstream musaa? En tiedä mitä Ruotsissa kuunnellaan ja mikä siellä on "in" mutta ei tuo mun mielestä mitään valtavirtaa ainakaan Suomessa ole, jos valtavirtana pidetään sitä, mitä esim. Spotifyssa eniten kuunnellaan. Mulle Gelaterian poljennossa on jopa kaikuja tietyntyyppisestä vuosien takaisesta "italialais-schlagerista" enkä mä nyt  tiedä, onko tämäntyylinen musiikki sellaista, mitä suuret massat tänä päivänä kuuntelevat. Epäilen.

Makuasiat on makuasioita eikä kaikki tykkää kaikesta tietenkään. Ei ole tarkoituskaan. Mutta jotenkin niin hassua, kun biisi taas  "tuomitaan" ennenkuin se on edes julkaistu. 

Musta tuntuu että kaikki KAJ'n BBB:n jälkeiset sinkut on tuomittu joidenkin fanien toimesta ensimmäisten snippettien jälkeen, mutta sitten kun biisit on olleet ulkona niin on tykätty. No, ehkä Mosquitosta oltiin jo snippettin perusteella innoissaan, kun oli ensimmäinen single BBB:n jälkeen, mutta Karaokesta ja Economy plussasta muistan nähneeni kritiikkiä snippettien tultua julki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18629/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.

Toisaalta aika luonnollista, että 32-33-vuotiaat miehet eivät tee enää ihan samanlaistausiikkia mitä tekivät silloin 16-vuotiaina. Tai parikymppisinä. Artistitkin ovat ihmisiä jotka kasvavat vanhenevat ja iän myötä myös erilaiset biisien aiheet ja tyylit resonoi. Toinen esimerkki tästä on Robin Packalen, hänkin tekee nyt kovin erilaista musiikkia kuin silloin vajaat 15 vuotta sitten kun aloitteli uraansa. Ei suinkaan laula enää skeittitempuista

Vierailija
18630/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista musiikkia *

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18631/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaksi viimeistä vaikuttavat irtiotoilta lastenmusiikki-imagosta. Economy plussassa oli melko tuhma räppiosuus ja tässä uusimmassa ainakin Jakob vaikuttaa olevan kuumempi kuin koskaan.

Toisaalta uusien biisien aiheet ja keikoilla nähty rahakone viehättävät myös lapsia.

Vierailija
18632/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.

Jessus.... Okei, tavallaan ymmärrän noita kaipailuja, joo, mutta täytyyhän kehityksen mennä eteenpäin. Kyllä minäkin todella paljon tykkään niistä parista ekasta albumista, mutta jos KAJ jumittuisi tekemään tuota samaa, vaikka  varioidenkin, aina vaan, niin johan se näivettäisi heidät itsensäkin. Leipääntymistä tekemiseen ei heille ainakaan toivo. Nämä KAJ'ta 16  vuotta seuranneet (tai joku osa heistä, ei tietenkään kaikki) voisivat ehkä hekin avartaa ajatteluaan ja muistaa, että nyt ei olla enää pienille yleisöille esiintyvä lukiolaispoikia, fanikunta on kansainvälistynyt. Ja musiikkimaailma on muuttunut jo 16 vuoden aikanakin vaikka miten paljon. Vaikka kuinka tykkää jostain vanhasta, niin vielä yllättävämpää, rikkaampaa ja mielenkiintoisempaa voi olla avata mielensä jollekin ihan uudelle ja entisestä kaavasta poikkeavalle. Mutta nämä jututhan punnitsee jokainen tietysti itse omalla kohdallaan, en minäkään nyt halua ketään mielipiteistään tuomita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18633/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.

Toisaalta aika luonnollista, että 32-33-vuotiaat miehet eivät tee enää ihan samanlaistausiikkia mitä tekivät silloin 16-vuotiaina. Tai parikymppisinä. Artistitkin ovat ihmisiä jotka kasvavat vanhenevat ja iän myötä myös erilaiset biisien aiheet ja tyylit resonoi. Toinen esimerkki tästä on Robin Packalen, hänkin tekee nyt kovin erilaista musiikkia kuin silloin vajaat 15 vuotta sitten kun aloitteli uraansa. Ei suinkaan laula enää skeittitempuista

No näinpä. Jotenkin välillä tuntuu, että tämä iän karttuminen ja sen mukanaan tuomat muutokset unohtuu joiltakin kokonaan.... Ihminen, artistikin, vanhenee, kasvaa, kypsyy ja kehittyy, ja jos on yritystä, luovuutta ja kunnianhimoa, niin useimmiten haluaa mennä urallaan myös eteenpäin, kukin parhaaksi katsomallaan tavalla. 

Vierailija
18634/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeesti nyt vähän pelkään että pyörryn kun näen Gelaterian livenä. Onneksi en varmaankaan pääse ihan eteen niin ei ole ehkä kaikista kuumin tunnelma.

Mut tää tulee olee niin HOT🔥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18635/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oikeesti nyt vähän pelkään että pyörryn kun näen Gelaterian livenä. Onneksi en varmaankaan pääse ihan eteen niin ei ole ehkä kaikista kuumin tunnelma.

Mut tää tulee olee niin HOT🔥

Älä muuta sano :) Mietipä tätä biisiä ja tunnelmaa jossain Djurönäsetissä.... Saattaa ohittaa jopa kyykkyflirtin. 

Vierailija
18636/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oikeesti nyt vähän pelkään että pyörryn kun näen Gelaterian livenä. Onneksi en varmaankaan pääse ihan eteen niin ei ole ehkä kaikista kuumin tunnelma.

Mut tää tulee olee niin HOT🔥

Älä muuta sano :) Mietipä tätä biisiä ja tunnelmaa jossain Djurönäsetissä.... Saattaa ohittaa jopa kyykkyflirtin. 

Sitä just mietin..🥵

Vierailija
18637/18744 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivalta kuulostaa mustakin tää Gelaterian klippi. Innolla odotan!

 

Kiinnostaa myös sanoituspuoli, lauletaanko ihan vaan jäätelöistä vai onko sanoissa jokin koukku (toivon että olisi, mutta en ole pettynyt vaikka olisi vain ihan suoraviivainen kesäbiisi, sen verran hyvältä kuulostaa ja näyttää). Vissiin nämä saisi jo jostain pengottua esille, mutta yritän malttaa odottaa julkaisua.

Vierailija
18638/18744 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa tietoa, missä voisi yrittää myydä käyttämättä jäävän Kaj på hemmaplan-istumakatsomolipun, Netticketillä ei ole samanlaista jälleenmyyntipalvelua kuin vaikka Tiketillä?

Vierailija
18639/18744 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.

Jessus.... Okei, tavallaan ymmärrän noita kaipailuja, joo, mutta täytyyhän kehityksen mennä eteenpäin. Kyllä minäkin todella paljon tykkään niistä parista ekasta albumista, mutta jos KAJ jumittuisi tekemään tuota samaa, vaikka  varioidenkin, aina vaan, niin johan se näivettäisi heidät itsensäkin. Leipääntymistä tekemiseen ei heille ainakaan toivo. Nämä KAJ'ta 16  vuotta seuranneet (tai joku osa heistä, ei tietenkään kaikki) voisivat ehkä hekin avartaa ajatteluaan ja muistaa, että nyt ei olla enää pienille yleisöille esiintyvä lukiolaispoikia, fanikunta on kansainvälistynyt. Ja musiikkimaailma on muuttunut jo 16 vuoden aikanakin vaikka miten paljon. Vaikka kuinka tykkää jostain vanhasta, niin vielä yllättävämpää, rikkaampaa ja mielenkiintoisempaa voi olla avata mielensä jollekin ihan uudelle ja entisestä kaavasta poikkeavalle. Mutta nämä jututhan punnitsee jokainen tietysti itse omalla kohdallaan, en minäkään nyt halua ketään mielipiteistään tuomita. 

Luultavasti siellä ollaan huolestuneita ruotsalaisten BBB-hittimaakareiden vaikutuksesta, vaikka ainahan lauluntekijätiimissä on mukana muitakin kuin vain ne näkyvät artistit.

Vierailija
18640/18744 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kivalta kuulostaa mustakin tää Gelaterian klippi. Innolla odotan!

 

Kiinnostaa myös sanoituspuoli, lauletaanko ihan vaan jäätelöistä vai onko sanoissa jokin koukku (toivon että olisi, mutta en ole pettynyt vaikka olisi vain ihan suoraviivainen kesäbiisi, sen verran hyvältä kuulostaa ja näyttää). Vissiin nämä saisi jo jostain pengottua esille, mutta yritän malttaa odottaa julkaisua.

Jonkin verran olen vilkuillut Gelateriasta kirjoitettuja kommentteja ja monet italialaiset tuntuvat olevan innoissaan, syystäkin tietysti. Joissakin kommenteissa muistutetaan noista italian ääntämis- ja kielioppiasioista, varmaan kuitenkin ihan hyväntahtoisesti. Huvittaa vaan vähän. Tietäisivätpä nämä kommentoijat, minkälaisia kielellisiä ja kieliopillisia vapauksia on otettu Hupparipäivässä. Jos joku sana tai pääte ei rimmaa riimiin, niin se laitetaan rimmaamaan. Ja tarvittaessa keksitään siihen kohtaan kokonaan uusi sana, jota ei edes ole olemassa :)  Komediaryhmä osaa asiansa.