Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (18744)
Spotifyn tarkemmat tilastot on tietääkseni saatavilla vain artisteille ja levy-yhtiöille. Luulen, että saattavat nähdä kaupunkien ja jopa postinumeroalueiden tarkkuudella mitä missäkin kuunnellaan. Nämähän voivat olla mielenkiintoisia, hauskoja ja outojakin, jos jotain eroja löytyy.
Jahas ja nyt on sitten jotkut taas niiiin pettyneitä, kun KAJ julkaisee tällaisen biisin eikä omantyylistään. Mikä itse asiassa on KAJ'n tyyli nyt, tietääkö joku fani sen paremmin kuin KAJ itse? Ja KAJ kulkee tällaisilla biiseillä kuulemma täysin valtavirtaa.... Siis jokainen saa olla aivan sitä mieltä kuin haluaa, mutta onko Gelateria teidän mielestä edes valtavirtaa/mainstream musaa? En tiedä mitä Ruotsissa kuunnellaan ja mikä siellä on "in" mutta ei tuo mun mielestä mitään valtavirtaa ainakaan Suomessa ole, jos valtavirtana pidetään sitä, mitä esim. Spotifyssa eniten kuunnellaan. Mulle Gelaterian poljennossa on jopa kaikuja tietyntyyppisestä vuosien takaisesta "italialais-schlagerista" enkä mä nyt tiedä, onko tämäntyylinen musiikki sellaista, mitä suuret massat tänä päivänä kuuntelevat. Epäilen.
Makuasiat on makuasioita eikä kaikki tykkää kaikesta tietenkään. Ei ole tarkoituskaan. Mutta jotenkin niin hassua, kun biisi taas "tuomitaan" ennenkuin se on edes julkaistu.
Missäs nyt on tuomioita jaeltu? Itse olen vain Facen suljetussa faniryhmässä ja siellä vastaanotto on ollut innostunutta.
^^ Kävin avoimen ryhmän puolella ja siellähän oli ihan eri meininki kuin suljetussa. Huhhuh mitä märinää. Ei ole edes kappaletta julkaistu vielä kun jo rutistaan. Omasta mielestäni Gelateria vaikuttaa ihanalta.
Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.
Juu tämä ei ole valtavirtaa ja ihanasti ihan erilainen kappale kyin edellinen. Jännä että jotkut niinkin kommentoivat, että kaikki BBB:n jälkeiset ovat samanlaisia.
No joo onhan näissä kaikissa ero esim. kahteen ensimmäiseen albumiin, jotka ovat tällaisia mies ja kitara -tyylisiä (aivan ihania nekin!!), mutta ymmärrän hyvin ettei KAJ halua sille linjalle lähteä.
Haaveilen siitä, että tulisi albumi. Sinne voisi mahtua pari akustisempaa kappaletta joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jahas ja nyt on sitten jotkut taas niiiin pettyneitä, kun KAJ julkaisee tällaisen biisin eikä omantyylistään. Mikä itse asiassa on KAJ'n tyyli nyt, tietääkö joku fani sen paremmin kuin KAJ itse? Ja KAJ kulkee tällaisilla biiseillä kuulemma täysin valtavirtaa.... Siis jokainen saa olla aivan sitä mieltä kuin haluaa, mutta onko Gelateria teidän mielestä edes valtavirtaa/mainstream musaa? En tiedä mitä Ruotsissa kuunnellaan ja mikä siellä on "in" mutta ei tuo mun mielestä mitään valtavirtaa ainakaan Suomessa ole, jos valtavirtana pidetään sitä, mitä esim. Spotifyssa eniten kuunnellaan. Mulle Gelaterian poljennossa on jopa kaikuja tietyntyyppisestä vuosien takaisesta "italialais-schlagerista" enkä mä nyt tiedä, onko tämäntyylinen musiikki sellaista, mitä suuret massat tänä päivänä kuuntelevat. Epäilen.
Makuasiat on makuasioita eikä kaikki tykkää kaikesta tietenkään. Ei ole tarkoituskaan. Mutta jotenkin niin hassua, kun biisi taas "tuomitaan" ennenkuin se on edes julkaistu.
Musta tuntuu että kaikki KAJ'n BBB:n jälkeiset sinkut on tuomittu joidenkin fanien toimesta ensimmäisten snippettien jälkeen, mutta sitten kun biisit on olleet ulkona niin on tykätty. No, ehkä Mosquitosta oltiin jo snippettin perusteella innoissaan, kun oli ensimmäinen single BBB:n jälkeen, mutta Karaokesta ja Economy plussasta muistan nähneeni kritiikkiä snippettien tultua julki
Vierailija kirjoitti:
Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.
Toisaalta aika luonnollista, että 32-33-vuotiaat miehet eivät tee enää ihan samanlaistausiikkia mitä tekivät silloin 16-vuotiaina. Tai parikymppisinä. Artistitkin ovat ihmisiä jotka kasvavat vanhenevat ja iän myötä myös erilaiset biisien aiheet ja tyylit resonoi. Toinen esimerkki tästä on Robin Packalen, hänkin tekee nyt kovin erilaista musiikkia kuin silloin vajaat 15 vuotta sitten kun aloitteli uraansa. Ei suinkaan laula enää skeittitempuista
Nämä kaksi viimeistä vaikuttavat irtiotoilta lastenmusiikki-imagosta. Economy plussassa oli melko tuhma räppiosuus ja tässä uusimmassa ainakin Jakob vaikuttaa olevan kuumempi kuin koskaan.
Toisaalta uusien biisien aiheet ja keikoilla nähty rahakone viehättävät myös lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.
Jessus.... Okei, tavallaan ymmärrän noita kaipailuja, joo, mutta täytyyhän kehityksen mennä eteenpäin. Kyllä minäkin todella paljon tykkään niistä parista ekasta albumista, mutta jos KAJ jumittuisi tekemään tuota samaa, vaikka varioidenkin, aina vaan, niin johan se näivettäisi heidät itsensäkin. Leipääntymistä tekemiseen ei heille ainakaan toivo. Nämä KAJ'ta 16 vuotta seuranneet (tai joku osa heistä, ei tietenkään kaikki) voisivat ehkä hekin avartaa ajatteluaan ja muistaa, että nyt ei olla enää pienille yleisöille esiintyvä lukiolaispoikia, fanikunta on kansainvälistynyt. Ja musiikkimaailma on muuttunut jo 16 vuoden aikanakin vaikka miten paljon. Vaikka kuinka tykkää jostain vanhasta, niin vielä yllättävämpää, rikkaampaa ja mielenkiintoisempaa voi olla avata mielensä jollekin ihan uudelle ja entisestä kaavasta poikkeavalle. Mutta nämä jututhan punnitsee jokainen tietysti itse omalla kohdallaan, en minäkään nyt halua ketään mielipiteistään tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.
Toisaalta aika luonnollista, että 32-33-vuotiaat miehet eivät tee enää ihan samanlaistausiikkia mitä tekivät silloin 16-vuotiaina. Tai parikymppisinä. Artistitkin ovat ihmisiä jotka kasvavat vanhenevat ja iän myötä myös erilaiset biisien aiheet ja tyylit resonoi. Toinen esimerkki tästä on Robin Packalen, hänkin tekee nyt kovin erilaista musiikkia kuin silloin vajaat 15 vuotta sitten kun aloitteli uraansa. Ei suinkaan laula enää skeittitempuista
No näinpä. Jotenkin välillä tuntuu, että tämä iän karttuminen ja sen mukanaan tuomat muutokset unohtuu joiltakin kokonaan.... Ihminen, artistikin, vanhenee, kasvaa, kypsyy ja kehittyy, ja jos on yritystä, luovuutta ja kunnianhimoa, niin useimmiten haluaa mennä urallaan myös eteenpäin, kukin parhaaksi katsomallaan tavalla.
Mä oikeesti nyt vähän pelkään että pyörryn kun näen Gelaterian livenä. Onneksi en varmaankaan pääse ihan eteen niin ei ole ehkä kaikista kuumin tunnelma.
Mut tää tulee olee niin HOT🔥
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeesti nyt vähän pelkään että pyörryn kun näen Gelaterian livenä. Onneksi en varmaankaan pääse ihan eteen niin ei ole ehkä kaikista kuumin tunnelma.
Mut tää tulee olee niin HOT🔥
Älä muuta sano :) Mietipä tätä biisiä ja tunnelmaa jossain Djurönäsetissä.... Saattaa ohittaa jopa kyykkyflirtin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeesti nyt vähän pelkään että pyörryn kun näen Gelaterian livenä. Onneksi en varmaankaan pääse ihan eteen niin ei ole ehkä kaikista kuumin tunnelma.
Mut tää tulee olee niin HOT🔥
Älä muuta sano :) Mietipä tätä biisiä ja tunnelmaa jossain Djurönäsetissä.... Saattaa ohittaa jopa kyykkyflirtin.
Sitä just mietin..🥵
Tosi kivalta kuulostaa mustakin tää Gelaterian klippi. Innolla odotan!
Kiinnostaa myös sanoituspuoli, lauletaanko ihan vaan jäätelöistä vai onko sanoissa jokin koukku (toivon että olisi, mutta en ole pettynyt vaikka olisi vain ihan suoraviivainen kesäbiisi, sen verran hyvältä kuulostaa ja näyttää). Vissiin nämä saisi jo jostain pengottua esille, mutta yritän malttaa odottaa julkaisua.
Onko tässä ketjussa tietoa, missä voisi yrittää myydä käyttämättä jäävän Kaj på hemmaplan-istumakatsomolipun, Netticketillä ei ole samanlaista jälleenmyyntipalvelua kuin vaikka Tiketillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tillsammams följer vi Kaj -ryhmässä jotkut kaipailevat alkuaikojen tyyliä takaisin. He ovat varmaan niitä alusta asti seuranneita faneja. En kyllä usko, että kaikki heistäkään ajattelevat tällä tavalla. Muutamia kommentteja siellä on.
Jessus.... Okei, tavallaan ymmärrän noita kaipailuja, joo, mutta täytyyhän kehityksen mennä eteenpäin. Kyllä minäkin todella paljon tykkään niistä parista ekasta albumista, mutta jos KAJ jumittuisi tekemään tuota samaa, vaikka varioidenkin, aina vaan, niin johan se näivettäisi heidät itsensäkin. Leipääntymistä tekemiseen ei heille ainakaan toivo. Nämä KAJ'ta 16 vuotta seuranneet (tai joku osa heistä, ei tietenkään kaikki) voisivat ehkä hekin avartaa ajatteluaan ja muistaa, että nyt ei olla enää pienille yleisöille esiintyvä lukiolaispoikia, fanikunta on kansainvälistynyt. Ja musiikkimaailma on muuttunut jo 16 vuoden aikanakin vaikka miten paljon. Vaikka kuinka tykkää jostain vanhasta, niin vielä yllättävämpää, rikkaampaa ja mielenkiintoisempaa voi olla avata mielensä jollekin ihan uudelle ja entisestä kaavasta poikkeavalle. Mutta nämä jututhan punnitsee jokainen tietysti itse omalla kohdallaan, en minäkään nyt halua ketään mielipiteistään tuomita.
Luultavasti siellä ollaan huolestuneita ruotsalaisten BBB-hittimaakareiden vaikutuksesta, vaikka ainahan lauluntekijätiimissä on mukana muitakin kuin vain ne näkyvät artistit.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kivalta kuulostaa mustakin tää Gelaterian klippi. Innolla odotan!
Kiinnostaa myös sanoituspuoli, lauletaanko ihan vaan jäätelöistä vai onko sanoissa jokin koukku (toivon että olisi, mutta en ole pettynyt vaikka olisi vain ihan suoraviivainen kesäbiisi, sen verran hyvältä kuulostaa ja näyttää). Vissiin nämä saisi jo jostain pengottua esille, mutta yritän malttaa odottaa julkaisua.
Jonkin verran olen vilkuillut Gelateriasta kirjoitettuja kommentteja ja monet italialaiset tuntuvat olevan innoissaan, syystäkin tietysti. Joissakin kommenteissa muistutetaan noista italian ääntämis- ja kielioppiasioista, varmaan kuitenkin ihan hyväntahtoisesti. Huvittaa vaan vähän. Tietäisivätpä nämä kommentoijat, minkälaisia kielellisiä ja kieliopillisia vapauksia on otettu Hupparipäivässä. Jos joku sana tai pääte ei rimmaa riimiin, niin se laitetaan rimmaamaan. Ja tarvittaessa keksitään siihen kohtaan kokonaan uusi sana, jota ei edes ole olemassa :) Komediaryhmä osaa asiansa.
Tein sellaista vertailua, että tällä Gelaterian ennakkoklipillä on instassa enemmän tykkäyksiä kuin Economy plussan vastaavalla. Tiktokissa vielä päinvastoin.