Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (18744)

Vierailija
18541/18744 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskasti antavat itselleen eri ammatit: Muusikko ja tuottaja, muusikko ja kirjailija sekä muusikko ja näyttelijä. 

Axelin seuraava kirjaprojekti on jo tiedossa, jutussa sanotaan. Odottaa vain sopivaa hetkeä, jolloin Axel pääsee rauhoittumaan kirjoittamisen pariin.  Eli jossain vaiheessa saamme todennäköisesti taas nauttia Axelin loistavista teksteistä 🤗 

Sopiva hetki päästä rauhoittumaan kirjoittamisen pariin koittanee heti kun lapsi on syntynyt. 

Ei niin hyvin nukkuvien lasten äitinä en tiedä oliko tämä sarkasmia.

Ja sitten pian perään heillä alkaakin kesän keikkaputki. Vaikka oikeasti heinäkuussa ei tänä vuonna nyt niin montaa keikkaa ole, toivottavasti siinä ehtii rauhoittumaankin siis.

Alapeukutuksista päätellen moni muukaan ei tiennyt. Mutta tunnen naisen joka koki elämä oli ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen yhtäkkiä niin tyhjää ja vailla tarkoitusta, että hän päätti alkaa kirjoittaa menestysdekkareita.

Älä välitä alapeukuista, täällä alapeukutetaan aina kun mikään KAJ'n jäsenten yksityiselämään liittyvä asia tulee edes sivulauseessa puheeksi, vaikka kyseessä olisi neutraali viittaus asiaan josta ovat itse avoimesti puhuneet. Minulle esimerkiksi täällä joulukuussa suututtiin, kun mainitsin Axelin vaimon nimeltä puhuessani Linnan juhlista. Olisi pitänyt viitata vain vaimona, vaikka jopa lehdissä on heidän puolisoista puhuttu nimillä.

Ole kiltti ja yritä päästää irti tuosta harmituksesta. Sen esiin nostaminen ei paranna kenenkään oloa.  Välillä ollaan eri mieltä. Annetaan toisillemme anteeksi ja jatketaan hyvässä hengessä. Täällä on isompiakin ongelmia. Olen viikon sisällä poistattanut kaksi pornosivulinkkiä. 

Vierailija
18542/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ouron englanninnoksen, otti Grim nyt Wilhelm von Schwerinin katsottavakseen. Hän sanoi oppineensa KAJ'n ansiosta enemmän Suomen ja Ruotsin historiaa kuinm mistään muualta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18543/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen Annan irtonumeron, näköjään turhaan kun juttu olisi ollut avoimesti ilmaiseksi luettavissa heidän nettisivuiltaan.

Vierailija
18544/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Ouron englanninnoksen, otti Grim nyt Wilhelm von Schwerinin katsottavakseen. Hän sanoi oppineensa KAJ'n ansiosta enemmän Suomen ja Ruotsin historiaa kuinm mistään muualta. 

Se tulee olemaan mielenkiintoista nähdä. Toivottavasti tulee aikanaan näkyville myös Youtubeen.

Hän katsoi varmaankin sen konserttitaltiointivideon. Se on hauska

Vierailija
18545/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jäätelöbiisin julkaisua. Veikkaan, että biisiä ei ennakkomarkkinoida enempää vaan se vaan jonain kauniina päivänä tulee esiin Spotifyssa tai Youtubessa. Sopisi niin tyyliin tehdä kaikki eri tavalla tällä kertaa.

Vierailija
18546/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen Annan irtonumeron, näköjään turhaan kun juttu olisi ollut avoimesti ilmaiseksi luettavissa heidän nettisivuiltaan.

Samoin. maksavilla asiakkailla ne lehdetkin pysyvät pystyssä, joten ei harmita. Toivottavasti ymmärtävät, että KAJ'lla on osuutensa mahdollisesti kasvaneessa irtonumeromyynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18547/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Ouron englanninnoksen, otti Grim nyt Wilhelm von Schwerinin katsottavakseen. Hän sanoi oppineensa KAJ'n ansiosta enemmän Suomen ja Ruotsin historiaa kuinm mistään muualta. 

Se tulee olemaan mielenkiintoista nähdä. Toivottavasti tulee aikanaan näkyville myös Youtubeen.

Hän katsoi varmaankin sen konserttitaltiointivideon. Se on hauska

Patreonissahan on kaikille nähtävillä hyvin lyhyt "preview" videonpätkä ja kyllä reaktio näyttää olevan juuri tuohon konserttitaltiointiin. Se on kyllä hauska pienimuotoisine teatteriesityksineen. Toivottavasti Grim kuuntelee myös studioversion nyt kun on nähnyt tekstistä käännöksen. Studioversiossa biisin mahtavuus pääsee oikeuksiinsa. Laulu/stemmaosuudet kajahtavat komeasti ja biisi kasvaa koko ajan. Loppuosuus onkin sitten täyttä tykitystä. 

Voi että, kun kuulisi tämän biisin joskus vielä livenä jossain! 

Vierailija
18548/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kahvilassa on alettu vaihtamaan jäätelövaatteita päälle ja meikkaamaan eli kuvat varmaan eri yhteydessä. Kuvissa on myös hyvin kesäisen näköinen luonto, vaikka haastattelu tehtiin Änglagårdin harjoitusten ollessa vielä käynnissä. Uudesta biisistä on maininta vain yhdessä kuvatekstissä. Varmaan kuvauksien yhteydessä pojat pyysivät, että tällainen tieto laitetaan artikkelin yhteyteen. 

Edellinen pääkaupunkimatka oli ennen kuin Uusimaa suljettiin meiltä maalaisilta (tilapäisesti, tiedän)... Muistelen, että Svenskanin teatteritalon Esplanadipuiston puoleisessa päädyssä on/oli ravintola, joka kesällä ehkä ulottui pihamaallekin. Onko näin? Kuvat voisivat olla sieltä. Topeliukseen liittyvä muistomerkki taitaa häämöttää yhdessä kuvassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18549/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen Annan irtonumeron, näköjään turhaan kun juttu olisi ollut avoimesti ilmaiseksi luettavissa heidän nettisivuiltaan.

Samoin. maksavilla asiakkailla ne lehdetkin pysyvät pystyssä, joten ei harmita. Toivottavasti ymmärtävät, että KAJ'lla on osuutensa mahdollisesti kasvaneessa irtonumeromyynnissä.

Siksipä tuntuukin pöhköltä, että samat jutut on ilmaiseksi luettavissa netistä.

Sinänsä haluan tukea painettuja lehtiä ja olen aina tykännyt lukea niitä ja siis nimenomaan paperilta eikä ruudulta.

Vierailija
18550/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kahvilassa on alettu vaihtamaan jäätelövaatteita päälle ja meikkaamaan eli kuvat varmaan eri yhteydessä. Kuvissa on myös hyvin kesäisen näköinen luonto, vaikka haastattelu tehtiin Änglagårdin harjoitusten ollessa vielä käynnissä. Uudesta biisistä on maininta vain yhdessä kuvatekstissä. Varmaan kuvauksien yhteydessä pojat pyysivät, että tällainen tieto laitetaan artikkelin yhteyteen. 

Edellinen pääkaupunkimatka oli ennen kuin Uusimaa suljettiin meiltä maalaisilta (tilapäisesti, tiedän)... Muistelen, että Svenskanin teatteritalon Esplanadipuiston puoleisessa päädyssä on/oli ravintola, joka kesällä ehkä ulottui pihamaallekin. Onko näin? Kuvat voisivat olla sieltä. Topeliukseen liittyvä muistomerkki taitaa häämöttää yhdessä kuvassa. 

Tarkoittanet ravintola Teatteria. Espalla on Runebergin ja Eino Leinon patsaat (Topeliuksen patsas puolestaan on Korkeavuorenkadun ja Ratakadun risteyksessä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18551/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan jutussa oli myös linkki viimevuotiseen artikkeliin:

https://anna.fi/ihmiset/viihde/kaj-yhtyeen-suosio

Vierailija
18552/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kahvilassa on alettu vaihtamaan jäätelövaatteita päälle ja meikkaamaan eli kuvat varmaan eri yhteydessä. Kuvissa on myös hyvin kesäisen näköinen luonto, vaikka haastattelu tehtiin Änglagårdin harjoitusten ollessa vielä käynnissä. Uudesta biisistä on maininta vain yhdessä kuvatekstissä. Varmaan kuvauksien yhteydessä pojat pyysivät, että tällainen tieto laitetaan artikkelin yhteyteen. 

Edellinen pääkaupunkimatka oli ennen kuin Uusimaa suljettiin meiltä maalaisilta (tilapäisesti, tiedän)... Muistelen, että Svenskanin teatteritalon Esplanadipuiston puoleisessa päädyssä on/oli ravintola, joka kesällä ehkä ulottui pihamaallekin. Onko näin? Kuvat voisivat olla sieltä. Topeliukseen liittyvä muistomerkki taitaa häämöttää yhdessä kuvassa. 

Tarkoittanet ravintola Teatteria. Espalla on Runebergin ja Eino Leinon patsaat (Topeliuksen patsas puolestaan on Korkeavuorenkadun ja Ratakadun risteyksessä).

Olette molemmat oikeassa. Poikien takana häämöttää parissa kuvassa Taru ja totuus niminen Topeliukselle omistettu veistos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18553/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tämäpä oli hyvä linkki. Onkohan tämä juttu mennyt mulla viime vuonna kokonaan ohi silmien, kun tuntuu, että näin tämän ensimmäistä kertaa... Ihana artikkeli! 

Vierailija
18554/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylillisesti tuo Axelin panamahattu kauluspaita-kombo näyttää luonnoliselta. Muilla vaatteet hieman päälleliimatuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18555/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan jutussa oli myös linkki viimevuotiseen artikkeliin:

https://anna.fi/ihmiset/viihde/kaj-yhtyeen-suosio

Tässä on hyviä huomioita KAJ'n suosion syistä. Kaikki pätee edelleen.

Vierailija
18556/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylillisesti tuo Axelin panamahattu kauluspaita-kombo näyttää luonnoliselta. Muilla vaatteet hieman päälleliimatuilta.

Sekin varmasti vaikuttaa, kun yleensä poikia näkee joko esiintymispuvuissa tai sitten jossain harvoissa vapaa-ajan kuvissa t-paidassa ja hupparissa sekä farkuissa tennarit jalassa. Silmä ei ole "tottunut" näkemään milloin mitäkin erityylisiä asuja. Sinänsä kiva nähdä, millainen uusi biisi tyylillisesti on, ja miten tuo kuvien look siihen liittyy. Mä vaan siis tässä oletan, että asut ja biisi on sovitettu yhteen yhtään tietämättä, onko niin. 

Vierailija
18557/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klemetsgårdarna Maxmossa ilmoittaa näköjään, että KAJ- näyttelyn aukioloa on pidennetty 23.8. saakka. 

Vierailija
18558/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ruotsinkielinen selittää WvS-reaktion kommenteissa, että "snuvad på konfektin" on käytössä oleva sanonta, joka tarkoittaa osapuilleen, että jää palkinto saamatta. Esim. elokuva katkeaa kesken juuri ennen loppua tai viimeinen konvehti menee nenän edestä. Ja taas sai oppia jotain uutta.

Vierailija
18559/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kahvilassa on alettu vaihtamaan jäätelövaatteita päälle ja meikkaamaan eli kuvat varmaan eri yhteydessä. Kuvissa on myös hyvin kesäisen näköinen luonto, vaikka haastattelu tehtiin Änglagårdin harjoitusten ollessa vielä käynnissä. Uudesta biisistä on maininta vain yhdessä kuvatekstissä. Varmaan kuvauksien yhteydessä pojat pyysivät, että tällainen tieto laitetaan artikkelin yhteyteen. 

Edellinen pääkaupunkimatka oli ennen kuin Uusimaa suljettiin meiltä maalaisilta (tilapäisesti, tiedän)... Muistelen, että Svenskanin teatteritalon Esplanadipuiston puoleisessa päädyssä on/oli ravintola, joka kesällä ehkä ulottui pihamaallekin. Onko näin? Kuvat voisivat olla sieltä. Topeliukseen liittyvä muistomerkki taitaa häämöttää yhdessä kuvassa. 

Tarkoittanet ravintola Teatteria. Espalla on Runebergin ja Eino Leinon patsaat (Topeliuksen patsas puolestaan on Korkeavuorenkadun ja Ratakadun risteyksessä).

Katsottuani uudelleen Anna-lehteä löydän mainitsemani "Topeliukseen liittyvän muistomerkin" (Taru ja totuus) useammasta kuin yhdestä kuvasta. Eino Leinonkin hahmo pilkistää kauempaa. Muistan vuosien takaa, että Runebergin patsas on/oli korkean pylvään nenässä, kauempana teatterin talosta. En löydä lehden kuvista edes sen jalustaa vehreiden puiden takaa.  - Aikaisemminkin on todettu, että tässä ketjussa oppii monenlaista yleissivistävää; siksi on hyvä olla tarkkana. KAJ-harrastuksen ansiosta viisastuu... 

Vierailija
18560/18744 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/reel/DZut9QfxzGk/

En tajua miten Axel ja Kevin ei tajunnut että Jakob oli petkuttaja tässä. Hän oli mun mielestä niin epäilyttävä kun ei höpöttänyt ja spekuloinut ollenkaan kuten niissä edellisissä peleissä.