Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (20316)

Vierailija
17861/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla näytti Furuvikissa olevan tyylikkäät loaferit nauhakenkien sijaan. Hyvin on siis trendit hallussa. Erään muotigurun mukaan "In 2026, loafers are not optional, they are essential".

Vierailija
17862/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltsikassa on juttua entisestä euroviisuedustajasta, duunarilähtöisestä Hanna Pakarisesta, joka on kirjoittanut ylioppilaaksi aikuislukiosta. Hän on kotoisin Itä-Suomesta, ei ole ollut tekemisissä ruotsin kanssa eikä edes kiinnostunut kielestä. Nyt se oli kuitenkin pakko ottaa haltuun.

"Opiskelin ruotsin kielen vuodessa. Aloitin tyhjästä ja mietin, että tästä ei tule mitään. Kävin nollakurssin, missä prepataan yläaste ja tuntui, etten pääse sitäkään läpi. Hävetti istua siellä, hän muistelee."

Mutta sitten hän keksi hyvän oppimiskeinon.

"Apu löytyi yllättävästä paikasta. Pakarinen nappasi virkkuukoukut käteensä ja alkoi virkkaamaan. Samalla hän katseli televisiosta ruotsinkielisiä ohjelmia, kuten Strömsöä."

"Hiljattain Pakarinen törmäsi Instagramissa ruotsinkieliseen videopätkään ja ilahtui huomattuaan, että ymmärsi kaiken. Opit ovat siis jääneet mieleen. – Se oli ihana tunne, hän hehkuttaa." 

Mä olen onnellinen hänen puolestaan ja myös samaistun häneen. Itse kävin kyllä koulut jo nuorena ja periaatteessa siis osasin ruotsia. Mutta Kaj'n takia kielitaito piti nostaa ihan uudelle tasolle, ja Svenska Ylen ohjelmien katsominen on mullekin ollut paras ja tehokkain metodi.

https://www.is.fi/viihde/art-2000012004400.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17863/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, onko Fabbo nuortunut 10 vuotta Furuvikissa? Räppääkö Jakob että "in pensalbåo på förti år"? Vai kuulinko väärin.

Vierailija
17864/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, onko Fabbo nuortunut 10 vuotta Furuvikissa? Räppääkö Jakob että "in pensalbåo på förti år"? Vai kuulinko väärin.

Näin hän sanoo. Miksiköhän?

Vierailija
17865/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa ettei Kaj tehny itse hittiä itse vaan ruotsalainen hitti tehtailija oli mukana.

Vierailija
17866/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Economy Plussan musiikkivideon kommenttikentässä on tällainen viesti: "You know what made them real kings? They added subtitles in English."

Monet kannattavat ja kommentoivat viestiä, muun muassa kertovat osaavansa ruotsia vain vähän tai ei lainkaan. 

Tuorein kommentti kuuluu: "Yes, I know one of Kaj's cousin and were where they have been mostly by accident. So I thought the dialect was much closer our dialect. I understood everything, but it did sound very different from my dialect but good we understood each other exactly,"

Mä en nyt saa kiinni tästä. Ymmärtäisittekö te paremmin, mitä hän tarkoittaa sanoa?

Vierailija
17867/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fabbo on Scott Fitzgeraldin novellin Benjamin Buttonin vastine elävässä elämässä. Siinä missä muut vuosi vuodelta vanhenee, Fabbo (ja Benjamin Button) vaan nuortuu. Ei aikaakaan, kun hän ja Daisy kohtaavat tasavertaisina.

Vierailija
17868/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Furuviksparkenin instastooreissa on paljon hyviä kuvia ja videopätkiä eiliseltä keikalta

KIITOS vinkistä!

On ihana päästä katsomaan noita eläviä tallenteita mutta samalla ne myös ärsyttää. Olen vaan ilmeisesti liian vanha ymmärtämään, mikä se sellainen "tarina" on, joka kestää kolme sekuntia ja katkeaa kesken fraasin. Eikö nuorisolaiset jaksa keskittyä sen pidempään yhteen asiaan? No, ei varmaan kokonaisia kirjojakaan enää lue muut kuin me muinaismuistot. Lupaan jatkossa olla valittamatta ja hyväksyä sen, että nyt eletään tikkitokkimaailmassa.

Vierailija
17869/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä fani onneksi tallentaa kokonaisia biisejä. On måste få veta, va e en släkting ti Greta.

Vierailija
17870/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Economy Plussan musiikkivideon kommenttikentässä on tällainen viesti: "You know what made them real kings? They added subtitles in English."

Monet kannattavat ja kommentoivat viestiä, muun muassa kertovat osaavansa ruotsia vain vähän tai ei lainkaan. 

Tuorein kommentti kuuluu: "Yes, I know one of Kaj's cousin and were where they have been mostly by accident. So I thought the dialect was much closer our dialect. I understood everything, but it did sound very different from my dialect but good we understood each other exactly,"

Mä en nyt saa kiinni tästä. Ymmärtäisittekö te paremmin, mitä hän tarkoittaa sanoa?

En ole varma, mutta ehkä yritti sanoa, että on tavannut/tuntee, jonkun KAJ'n jäsenten serkuista, ja todennut, että Vöyrin alueen murre kuulostaa hyvin erilaiselta kuin omansa, mutta kuitenkin pystyy ymmärtämään sitä.

Tai jotain. Oli harvinaisen sekava viesti.

Vierailija
17871/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Furuvikissa tuli siis taivaalta akkoja äkeet selässä, mutta se ei näy tahtia haitanneen. En ole ikinä nähnyt Fabboa tällaisessa vedossa enkä Keviniltä tuollaista näyttelijäsuoritusta. Katsokaa noita ilmeitä, eleitä, muuveja ja koko kehonkieltä!

Vau! Kevin on ollut liekeissä, nyt on olleet ilmeet ja eleet täydellisesti kohdallaan. En vieläkään  tajua, miten tuo arjessa jopa ujon poikamaiselta näyttävä tyyppi voi lavalla muuttua hetkessä menneiden vuosikymmenien filmitähdeksi ja sitten taas viisikymppiseksi itsestään liikoja luulevaksi ukoksi. Kun se ei ole edes pelkkä elekieli vaan myös kasvot.

Ja ihana kuinka viimeisen repliikin jälkeenja yleisön hurrauksen kuullessaan jälleen sekunnissa palaa omaksi hieman vaatimattoman oloiseksi itsekseen. Aivan kuin joka kerta jaksaisi hämmästyä yleisön intoa. No ehkä hän oikeasti jaksaakin nauttia siitä, toivotaan niin.

Kun ajattelee, että he ovat esittänert YOLOn joka ikisellä keikalla vuodesta 2014 alkaen, luulisi, että Fabbo alkaisi jo väsyä. Päin vastoin energia vain lisääntyy.

Vierailija
17872/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Siis Fabbo jatkuvasti vain nuortuu, piristyy ja vetreytyy. Voimmeko mahdollisesti löytää tästä yhteyttä tunnettuun teoriaan siitä, kuinka Axel pystyy hoitamaan kymmentä hommaa kerralla ja näyttäytymään lähes samanaikaisesti eri puolilla Suomea/Ruotsia? Vai kuinka tämä on selitettävissä?

Vierailija
17873/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se poikabändimarkkinoiden uusin tulokas on näemmä eilen esiintynyt Veikkaus-areenalla. Makuasiat on makuasioita, mutta itse tykkään enemmän Vöyrin ainoasta poikabändistä (jolla tosin on vain yhden biisin ohjelmisto, mutta niin on mun käsittääkseni myös tällä tulokkaalla).

Vierailija
17874/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se poikabändimarkkinoiden uusin tulokas on näemmä eilen esiintynyt Veikkaus-areenalla. Makuasiat on makuasioita, mutta itse tykkään enemmän Vöyrin ainoasta poikabändistä (jolla tosin on vain yhden biisin ohjelmisto, mutta niin on mun käsittääkseni myös tällä tulokkaalla).

Minusta tämä on mainio kokoonpano. Käärijällä on paljon yhteistyötä muiden kanssa ja, että hän on saanut niin ison joukon paikalle, on hieno saavutus. 

Vierailija
17875/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä maailmaan kaikenlaisia kokoonpanoja mahtuu. Yhden fanitus ei ole toiselta pois, suosio ei ole nollasummapeliä. Käärijä sai eilen Veikkaus Arenan täyteen ja vaikutti olevan vilpittömän häkeltynyt ja onnessaan yleisömerestä.  Ihan kuin KAJ KOI:ssa.

Vierailija
17876/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on mainio kokoonpano. Käärijällä on paljon yhteistyötä muiden kanssa ja, että hän on saanut niin ison joukon paikalle, on hieno saavutus. 

Sinänsä hauskaa ja vähän yllättävääkin, että nämä kolme tekivät tällaisen poikabändikappaleen. Ketään noista en mitenkään seuraa, kun musiikkimaku ei oikein kohtaa. Tommy on lisäksi omaan makuun liian provosoiva. Käärijä ja Tommy on kai lähinnä räppäreitä, mutta en yhtään tiedä mitä genreä tuo Joost edustaa. Mielleyhtymä KAJ'hin vaan on väistämätön, etenkin nuo valkoiset asut. 

Vierailija
17877/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkukin on maistunut Furuvikissä.

Vierailija
17878/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grim julkaisi autonlämmitysarvionsa Youtubessa.

Vierailija
17879/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^  Kanadalainen tosiaan äkkää heti, miksi auto pitää lämmittää ja tuulilasi raapia puhtaaksi ennen kuin päästään matkaan. Lämpimissä maissa ei varmaan kaikki tajua, mitä auton omistaja oikein puuhailee. Pitäisi ehkä kalifornialaisille tehdä oma versio, jossa mies menee varmistamaan, että biilin ilmastointi toimii.

Vierailija
17880/20316 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grim julkaisi autonlämmitysarvionsa Youtubessa.

En ole selvästikään perehtynyt riittävän hyvin sanoituksiin, koska tajusin vasta nyt ensimmäistä kertaa koko tarinan. Olin ihmetellyt, että miksi se puoliso jäi kotiin vielä tanssimaankin kun pitäisi juhliin lähteä. Nyt vasta tajusin, että kertoja meni uudestaan lämmittämään autoa kun he olivat olleet tunnin juhlissa ja sanoi puolisolle, että tämä voi tanssia tanssinsa valmiiksi.

Eli tällainen hyvin tyypillisen kliseinen suomalainen parisuhdekuvio.