Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (17686)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sanottuna junantuomana uustamperelaisena olen oppinut että kaupungissa on ruotsinkielinen esikoulu, peruskoulu, lukio, senioritalo ja ev.lut. seurakunta. Poliisiammattikorkeakouluun otetaan ajoittain ruotsinkielinen opetusryhmä. Muutin rannikolta kaksikielisestä kaupungista jossa tuollaiset ovat itsestäänselvyyksiä. KAJ'n läpimurtovuonna asuin jo täällä, ja KAJahdin vasta Mellon aikaan median ansiosta. Ratikassa, joka on kulkenut viitisen vuotta ja jota käytän muutaman kerran kuukaudessa, olen kuullut ruotsia puhuttavan joskus kesällä (österbottniska besökare) ja ruotsinkielisten koulujen Skolmusikfestin aikaan.
Mikä oli Kaj'n läpimurtovuosi (varmaan siis Svensk Finlandissa, eikö niin?)? Mä tiedän vain poikien aloitusvuoden 2009 ja suuren saunavuoden 2025.
Olisko KAJ'n läpimurtovuosi Yolon ilmestymisvuosi, oliko 2014...?
T. Eri
Olisiko läpimurtovuosi Svenskfinlandissa 2014? Vuoden alussa oli pari tusinaa loppuunmyytyä esitystä Wasa Teaterissa. Vöyriläisille taisi jo maakuntakeskuksen Vaasan valloittaminen olla suurta. Kesällä julkaistiin Yolo, josta äänestettiin Årets finlandssvenska låt (Hufvudstadsbladet). Seuraavana vuonna sitten alkoivat turneet etelä- ja lounaisrannikolla, Porvoo - Helsinki - Tammisaari - Turun seutu jne.
Yolo- ym. vuoden 2014 ja Bastu-vuoden 2025 väliin voitaisiin sujauttaa kaksi merkittävää vuosilukua. Ensimmäinen musikaali Gambämark 2018 (hipoi teatterin vanhaa yleisöennätystä) ja Botnia Paradise 2021 (Vaasan ruotsinkielisen teatterin uusi yleisöennätys).
Axel ja veljensä päässeet tänään helsinkiläisen Jädelino-jäätelöauton kuskeiksi! Jädelinon Instagram-tarinoista löytyy kuva.
Onko tämä siis uusi jäätelöviittaus?842
Kiva, kun KAJn tämän vuoden keikoista iso osa on ihan KAJn omia konsertteja/keikkoja. Muutaman festarityyppisen näköjään kiertävät. Viimevuonna kiersivät lähes pelkästään festareita. Toki oli mietitty juttu, kun tekivät itseään ja musiikkiaan tunnetuksi siellä missä ihmisiä liikkuu. Mutta kiva kun nyt voi mennä katsomaan pelkästään KAJta :)
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla.
Samaa mieltä. Miksi muuten Axel ja vielä Erikkin (taipuuko se noin?) tulisivat Helsinkiin ajelemaan jäätelöautolla? Ja varsinkin Erik! Ei voi olla muuta syytä, tämän on pakko olla vihje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla.
Samaa mieltä. Miksi muuten Axel ja vielä Erikkin (taipuuko se noin?) tulisivat Helsinkiin ajelemaan jäätelöautolla? Ja varsinkin Erik! Ei voi olla muuta syytä, tämän on pakko olla vihje.
Tai sitten he eivät vihjaa tarkoituksella mutta paljastuivat kun jätskikuski teki päivityksen instaan.
Tai ehkä he eivät tajua että me fanit osaamme laskea yhteen 1+1.
Uusi jätskibiisi on ihan varmasti tulossa.
Itse olen skeptinen ja mietin, miksi Axelin kanssa autoa ajoi Erik (Erik oli postauksen mukaan kuski, Axel apukuski) eikä jompikumpi KAJ'n muista jäsenistä, etenkin kun molemmat heistä asuvat Helsingissä, jos kyseessä olisi jokin KAJ-juttu. Toki Erik on tiiviisti mukana KAJ'n matkassa, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen skeptinen ja mietin, miksi Axelin kanssa autoa ajoi Erik (Erik oli postauksen mukaan kuski, Axel apukuski) eikä jompikumpi KAJ'n muista jäsenistä, etenkin kun molemmat heistä asuvat Helsingissä, jos kyseessä olisi jokin KAJ-juttu. Toki Erik on tiiviisti mukana KAJ'n matkassa, mutta silti.
Luulen että he olivat tuossa yhteydessä joko hakemassa tai palauttamassa menopeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että he olivat tuossa yhteydessä joko hakemassa tai palauttamassa menopeliä.
Eeei, ei voi olla ei. Kyllä se on kiero vihje, jonka tarkoitus on laittaa taas faniparoilta päät surraamaan.
Onpa mainio uutinen, että tulevat Tampere-taloon! Kenties jossain vaiheessa (2027?) myös Turun syksyllä avautuvaan uuteen komeaan Fuuga-konserttitaloon..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla.
Tai sitten he eivät vihjaa tarkoituksella mutta paljastuivat kun jätskikuski teki päivityksen instaan.
Tai ehkä he eivät tajua että me fanit osaamme laskea yhteen 1+1.
Uusi jätskibiisi on ihan varmasti tulossa.
Me fanit olemme kovia laskemaan. Meidän laskuissamme 1 + 1 = 37, ainakin. Olemme nopeita päättelemään ja paljon!
Jotkut kansainvälisistä risteilyvieraista ovat jääneet Suomeen loman viettoon. Nyt onkin huomattavasti mukavampi lomasää kuin KOI:n jälkeen.
Riemastuttavaa seurata facessa heidän KAJ-referenssejään meille arkipäiväisissä asioissa. Naurattaa kun yksi vieras teki videon kahvinkeitostaan mokkamasterilla. Ei kuulemma sekoillut.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kansainvälisistä risteilyvieraista ovat jääneet Suomeen loman viettoon. Nyt onkin huomattavasti mukavampi lomasää kuin KOI:n jälkeen.
Riemastuttavaa seurata facessa heidän KAJ-referenssejään meille arkipäiväisissä asioissa. Naurattaa kun yksi vieras teki videon kahvinkeitostaan mokkamasterilla. Ei kuulemma sekoillut.
Mä naureskelin kans sille Moccamaster -julkaisulle. Ja miettikääpä kuinka hienoa työtä Kaj tekee Suomen matkailun eteen. Houkuttelevat tänne ihmisiä kaukaakin, jotka sitten käyttävät täällä palveluita, ja osa on jo käynyt useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Onpa mainio uutinen, että tulevat Tampere-taloon! Kenties jossain vaiheessa (2027?) myös Turun syksyllä avautuvaan uuteen komeaan Fuuga-konserttitaloon..?
Meillä täällä Porissa olisi myös ruotsinkielisen (hyvin pienen) yhteisön rakentama, ihan juuri hiljattain valmistunut Fiini-kulttuuritalo. Tää olisi just hyvä välietappi, jos joskus kiertäisi rannikkoa pitkin, vink vink.
Vierailija kirjoitti:
Minä noteerasin, että Juha Tapio oli ostanut 22 hehtaaria metsää ja heti ajattelin, että on heimani i skick.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä noteerasin, että Juha Tapio oli ostanut 22 hehtaaria metsää ja heti ajattelin, että on heimani i skick.
Mutta onko hänellä rintakarvoja🤔
YOLO valittiin 2014 vuoden suomenruotsalaiseksi radiokappaleeksi. Silloin he myös s675avat joulukalenterin YLE:lle. Sitä voisi pitää isomman läpimurron vuotena.