Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (17501)
AJ puhuu tuossa videolla matkustaneensa Ruotsiin Kaj'n laivakeikalle. Mutta eikös hän tullut Suomeen, Turustahan se laiva lähti, vai mitä? Kun paatti aamulla lähti Tukholmasta paluumatkalle, Kaj'n keikkahan oli jo ohi. Ehkä hän on niin onnesta pyörryksissä, ettei muista, missä maassa tuli käytyä? Vai olenko mä ymmärtänyt laivan reitin väärin?
Vierailija kirjoitti:
AJ puhuu tuossa videolla matkustaneensa Ruotsiin Kaj'n laivakeikalle. Mutta eikös hän tullut Suomeen, Turustahan se laiva lähti, vai mitä? Kun paatti aamulla lähti Tukholmasta paluumatkalle, Kaj'n keikkahan oli jo ohi. Ehkä hän on niin onnesta pyörryksissä, ettei muista, missä maassa tuli käytyä? Vai olenko mä ymmärtänyt laivan reitin väärin?
Siis Ruotsista tulevat nousivat laivaan tietenkin keikkapäivän aamuna. Ja Suomesta tulevat illalla. Joten kummastakin suunnasta pääsi keikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Ruotsista tulevat nousivat laivaan tietenkin keikkapäivän aamuna. Ja Suomesta tulevat illalla. Joten kummastakin suunnasta pääsi keikalle.
Aa, niin tietysti. AJ:lla on sitten ollut kokonainen pitkä päivä aikaa nostattaa hypeä ja tanssia pitkin käytäviä ennen kuin keikka joskus puolilta öin lopulta alkoi. :D
Tuo sydän juttu taisivat faniyhteisössä lähteä siitä, kun Axel oli syksyllä Aurora foorumin puheensa jälkeen tullut moikkaamaan faneja. Paikalla oli useita Discordissa aktiivisia faneja jotka halusivat yhteiskuvan Axelin kanssa ja pyysivät Axelia näyttämään sydäntä tuolla tavalla kuvassa. Axel oli todennut olevansa vähän liian vanha tällaiseen, mutta teki sydämen silti. Tämä kuva Axelista tekemässä sydäntä kiertää edelleen Discordissa ajoittain. Nyt sitten saivat Kevinistä sellaisen kuvan. Ehkä joskus vielä Jakobistakin!
Vierailija kirjoitti:
Tuo sydän juttu taisivat faniyhteisössä lähteä siitä, kun Axel oli syksyllä Aurora foorumin puheensa jälkeen tullut moikkaamaan faneja. Paikalla oli useita Discordissa aktiivisia faneja jotka halusivat yhteiskuvan Axelin kanssa ja pyysivät Axelia näyttämään sydäntä tuolla tavalla kuvassa. Axel oli todennut olevansa vähän liian vanha tällaiseen, mutta teki sydämen silti. Tämä kuva Axelista tekemässä sydäntä kiertää edelleen Discordissa ajoittain. Nyt sitten saivat Kevinistä sellaisen kuvan. Ehkä joskus vielä Jakobistakin!
Tää on ihana, kun KAJ'lla on niin monen ikäisiä faneja. Jos itse joskus koen olevani liian vanha faniksi, niin hauskaa kuulla, että myös he itse joskus kokevat olevansa liian vanhoja faniensa juttuihin. Symppistä kuinka yleisössä heiluu yhtä kajahtaneina mummot (ja vähän vaaritkin), keski-ikäiset ja nuoret aikuiset sekaisin. Sekä teinit ja lapset, jos vaan paikan ikäraja sallii.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Kevin näytti vähän siltä, että onkohan tämä sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AJ kertoo nyt omin sanoin millaista laivakeikalla oli ja kuinka hänestä tuli ”Jakobin paras kaveri”.
Olen niin onnellinen hänen puolestaan.
Voi AJ! Nyt tajuan miksi oli niin pää pilvissä, kun pomppi siellä pitkin käytäviä. Olipa ihana video, olin toisella puolella yleisöä, niin ei ollut aavistustakaan mitä kaikkea tuossa reunassa tapahtuikaan keikan aikana.
Hyvä, että hänellä oli tukena vähän vanhempia (?) faneja, jotka pitivät huolta. Vähemmästäkin voi mennä ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AJ kertoo nyt omin sanoin millaista laivakeikalla oli ja kuinka hänestä tuli ”Jakobin paras kaveri”.
Voi AJ! Nyt tajuan miksi oli niin pää pilvissä, kun pomppi siellä pitkin käytäviä. Olipa ihana video, olin toisella puolella yleisöä, niin ei ollut aavistustakaan mitä kaikkea tuossa reunassa tapahtuikaan keikan aikana.
Hyvä, että hänellä oli tukena vähän vanhempia (?) faneja, jotka pitivät huolta. Vähemmästäkin voi mennä ihan sekaisin.
Hän istui keikan jälkeen baarissa mun viereisessä pöydässä. Siinä oli kolme vähän häntä vanhempaa naista ja hän selitti superinnokkaasti ja kaikki nauroivat kovasti. En kuullut niin hyvin, että olisin saanut jutuista selvää. Sitten näin vähän myöhemmin myös kun hän juosta kirmaili siinä edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän istui keikan jälkeen baarissa mun viereisessä pöydässä. Siinä oli kolme vähän häntä vanhempaa naista ja hän selitti superinnokkaasti ja kaikki nauroivat kovasti. En kuullut niin hyvin, että olisin saanut jutuista selvää. Sitten näin vähän myöhemmin myös kun hän juosta kirmaili siinä edestakaisin.
Mä taas tapasin AJ'n ennen keikkaa. Erittäin kohteliaan ja sympaattisen oloinen nuori, jo siis ennen kuin sai erityishuomiota KAJ'lta.
Mä haikailisin keikkaa, jossa olisi mukana sketsejä, kuten vielä Karar i arbeit -turneella oli. Kaipaan esim. kulturtanten Lolan kuulumisia. No eihän ulkomaiset fanit ymmärrä, mitä tarkoittaa olla "Rafael Donnerin kummitäti" tai pohdintaa Kulturfondenin stipendien jakoperusteista jne. Mutta kun KAJ on vaan niin loistava stand up -trio, niin olisipa ihana nauttia siitäkin puolesta livenä taas joskus.
Onko tää AJ joku tiktokkaaja tai tubettaja? Onko hän julkisuudessa koko nimellään vai tunnetaanko hänet pelkästään tällä lyhenteellä? Tekeekö hän pelkästään KAJhin liittyviä videoita? Tietääkö Jakob hänet näiden videoiden perusteella vai mistä? Sori jos kyselen tyhmiä, mutta en seuraa ketään KAJ-contentia tuottavia, en ole Tiktokissa ja YouTubeakin käytän harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää AJ joku tiktokkaaja tai tubettaja? Onko hän julkisuudessa koko nimellään vai tunnetaanko hänet pelkästään tällä lyhenteellä? Tekeekö hän pelkästään KAJhin liittyviä videoita? Tietääkö Jakob hänet näiden videoiden perusteella vai mistä? Sori jos kyselen tyhmiä, mutta en seuraa ketään KAJ-contentia tuottavia, en ole Tiktokissa ja YouTubeakin käytän harvoin.
Täällä on varmasti mua parempia asiantuntijoita, mutta kerron, mitä mä tiedän tai luulen. Mä en seurannut Youtubea enkä Tiktokia enkä muitakaan somealustoja ennen kajahtamistani. Sen jälkeen olen katsonut Youtubesta kaiken aiheeseen liittyvän, mitä suinkin olen löytänyt (Tiktokiin en ole lähtenyt). Törmäsin ensin belgialaiseen Celesteen, joka ryhtyi tubettajaksi oman kajahtamisensa myötä. Hän ei ymmärtääkseni käsittele muita aiheita. Hän kertoi jossain vaiheessa tutustuneensa AJ-nimiseen ranskalaiseen Kaj-faniin, joka tuottaa Kaj-sisältöä erityisesti Tiktokiin mutta myös Youtubeen. Ehkä pelkkää Kaj-sisältöä, mutta mahdollisesti muutakin. Molemmat tuntevat Kaj'n ja poikien tuotannon erittäin hyvin ja analysoivat sitä fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmasti mua parempia asiantuntijoita, mutta kerron, mitä mä tiedän tai luulen. Mä en seurannut Youtubea enkä Tiktokia enkä muitakaan somealustoja ennen kajahtamistani. Sen jälkeen olen katsonut Youtubesta kaiken aiheeseen liittyvän, mitä suinkin olen löytänyt (Tiktokiin en ole lähtenyt). Törmäsin ensin belgialaiseen Celesteen, joka ryhtyi tubettajaksi oman kajahtamisensa myötä. Hän ei ymmärtääkseni käsittele muita aiheita. Hän kertoi jossain vaiheessa tutustuneensa AJ-nimiseen ranskalaiseen Kaj-faniin, joka tuottaa Kaj-sisältöä erityisesti Tiktokiin mutta myös Youtubeen. Ehkä pelkkää Kaj-sisältöä, mutta mahdollisesti muutakin. Molemmat tuntevat Kaj'n ja poikien tuotannon erittäin hyvin ja analysoivat sitä fiksusti.
Olen kuullut, että KAJn pojat seuraavat fanejaan somessa ja tykkäävät ja jopa jakavat heidän julkaisujaan. Muistan, että tämä AJ olisi ollut viime keväänä/ kesänä ensimmäinen, jonka julkaisun kuulin KAJn jakaneen ja AJ kertoi, että se sai siinä viisuhuumassa jonkun ihan huimaavan määrän katselukertoja. Ei hän sitä ennen ollut mikään somepersoona kuten ei Celestekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin: oletan, että Jakob tietää AJ:n nimenomaan Tiktokin ja Youtuben perusteella. Jossain vaiheessa puhetta siitä, että hän jonkin verran seuraa Kaj'sta kiinnostuneita tiktokkaajia ja tubettajia. Kaj on bändinä joskus jopa kommentoinut jotain näiden somettajien videoihin ja arvioihin, muistaakseni ainakin Celestelle. Kun Jakob on siis nähnyt AJ:n juttelevan videoillaan, hän on kyennyt tunnistamaan innokkaan eturivin faninsa kasvot myös keikoilla. Mä en tiedä AJ:n henkilöllisyyttä, ainoastaan hänen Youtube-nimimerkkinsä, joka on siis AJ Duck. (Celeste käyttää tileillään omaa virallista nimeään, etunimeä ja sukunimeä.)
Vierailija kirjoitti:
Mä haikailisin keikkaa, jossa olisi mukana sketsejä, kuten vielä Karar i arbeit -turneella oli. Kaipaan esim. kulturtanten Lolan kuulumisia. No eihän ulkomaiset fanit ymmärrä, mitä tarkoittaa olla "Rafael Donnerin kummitäti" tai pohdintaa Kulturfondenin stipendien jakoperusteista jne. Mutta kun KAJ on vaan niin loistava stand up -trio, niin olisipa ihana nauttia siitäkin puolesta livenä taas joskus.
Vähän sama mulla, mutta en sitten tiedä miten sen parhaiten toteuttaisi nyt, kun fanikunnassa on niin monista erityyppisistä kulttuureista tulevaa ja monenkielistä porukkaa. Näitä internationaaleja näyttää nyt tulevan lähes joka keikalle. Sketsejä englanniksi...? Ei ehkä välttämättä toimisi. Karar i arbeit turneen yleisö oli homogeenisempaa ja varmaan pääosin suomenruotsalaista, jolle kulturtanten Lola ja Kulturfonden aukesivat hyvin.
Tai pitäiskö heidän sitten tehdä ihan puhtaasti joku revyy-tyyppinen (tekstitetty) esitys johonkin teatteriin...? Mä myös toivoisin näkeväni vielä joskus heistä tätä teatteripuolta, loistavia koomikoita kun ovat. Ymmärrän täysin, että tämä musiikki/bändihomma vie nyt heidän kapasiteetistaan leijonanosan, kun ihmiset janoavat näitä keikkoja.
Mulle some tarkoitti ennen viime kevättä ja Kaj'ta pelkästään facebookia. Mulla on fb-tili, jota päivitän ehkä kaksi kertaa vuodessa, mutta lueskelen sentään muiden päivityksiä. Kaj'n myötä aloin sitten katsoa youtuubia, sillä sieltähän poikien vanhat biisit löytyivät. Tiktokkiin tai instagramiin en ole syventynyt (on mulla instatili, mutta en ole ikinä kirjoittanut sinne mitään), mutta varmaan kannattaisi. Kävin juuri kurkkaamassa instan nimimerkkiä Vörånymfin, ja siellä oli tosi hauskoja videoita ja hulvattomia kommentteja. Kaj-maailmahan on pohjaton suo, siis hyvässä mielessä, kun vain riittäisi aikaa sen tarpomiseen.
Esiintymisten sisällöstä... Muistetaan, että Karar i arbeit -turnee suunniteltiin ja julkistettiin ennen kuin Mellosta oli mitään tietoa. Siinä vaiheessa KAJ tunnettiin kautta Svenskfinlandin, myös etelärannikolla mutta ei yksikielisillä suomenkielisillä alueilla. Onneksi meille myöhäis-kajahtaneille on tallenteita nähtävänä.
Mun on vaikea nähdä nykyistä Kaj'ta esittämässä sketsejä tai standuppia. Ne menevät perille vain ruotsinkieliselle ja iso osa vain suomenruotsalaiselle yleisölle. Jopa mun kaltaiseltani melko hyvin ruotsia osaavalta suomenkieliseltä jää paljon sekä kielellisiä että kulttuurisia vivahteita tajuamatta, keskivertosuomenkielisistä tai muunkielisistä puhumattakaan. Veikkaan, että Kaj vetää puhdasta musiikkilinjaa niin kauan kuin tätä kajahdussuosiota kestää. Vöyrinkielisen puhutun komiikan aika on sitten taas joskus, ehkä.
Sormilla tehtävästä pikkusydämestä vielä. Käsimerkin käyttö, tai ainakin sen suosio on lähtöisin Etelä-Koreasta, korealaiset pop-idolit sitä tehneet ja faninsa siellä. Överisöpö ele :D
Niin upeaa nähdä, miten suuresti Kaj arvostaa fanejaan. Mä kiinnitin jo viime kesänä huomiota siihen, kuinka erityisesti Jakob vilkutteli lavalta bongatessaan tutuksi tulleita kasvoja yleisössä. Ja nyt kun hän on siis oppinut tuntemaan joitakin nimeltä, hän puhuttelee heitä henkilökohtaisesti. Noin syntyy muistoja, jotka kantavat koko loppuelämän, kuten AJ:kin sanoo. Hienoja miehiä, hienoja kannattajia.