Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (17461)

Vierailija
17401/17461 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillsammans följer vi KAJ ryhmässä on joitakin kuvia, klippejä ja kommentteja eiliseltä keikalta. Ilmeisen onnistunut ja energinen keikka jälleen kerran. Joku siellä kirjoitti, että KAJ vaan parantaa esintymistään kerta kerralta. 

Vierailija
17402/17461 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin suosikkeihin Värm bilin ei kuulu, mutta vähän lämpesin sille viimeksi kun kuuntelin Karar i arbeit -levyn kokonaisuudessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17403/17461 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Gracen keikka. Jakob on yhä vaan yhtä onnellinen, kun yleisö laulaa jonkun säkeen hänen puolestaan. Ja Mr International on päässyt rahatykin haltijaksi ja käyttäjäksi.   :)

Vierailija
17404/17461 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viking Gracen keikka. Jakob on yhä vaan yhtä onnellinen, kun yleisö laulaa jonkun säkeen hänen puolestaan. Ja Mr International on päässyt rahatykin haltijaksi ja käyttäjäksi.   :)

Näin videon, josa joku dyykkaa  niiden rahojen perään. Näytti aika vaaralliselta

Vierailija
17405/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakob eilisessä Sverige Livessä. Alkaa kohdasts 48:00

https://www.svtplay.se/video/KVwR7kv/sverige-live-1/igar-18-15?video=vi…

Vierailija
17406/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai 57:00. Ensimmäinen aikaleima saattoikin olla väärä.

Vierailija
17407/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sverige live esiintyminen Jakobin osalta oli niin hyvä. Hän sai olla mukana ohjelmassa aika pitkään, myös siinä loppupuolella kun sohva oli täynnä vieraita. Tykkäsin ohjelmasta muutenkin.

Mellomedleystäkin puhuttiin kun ohjelmassa taisi olla mukana myös yksi alkuperäisen Never let it go kappaleen esittäjätrion jäsen. Jakob kertoi, että tämän kappaleen koreografia oli vaikein ja heillä kesti kuukausia oppia se. En tiennytkään, että esitystä treenattiin niin pitkään, Lopputulos onkin mestarillinen kuten tiedämme.

Minusta tuntuu, että Ruotsissa muutkin kun kajahtaneet ovat Jakobin lumoissa. Hän yksinkertaisesti luo niin paljon hyvää mieltä esiintyessään missä tahansa yhreydessä.

Vierailija
17408/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että Ruotsissa muutkin kun kajahtaneet ovat Jakobin lumoissa. Hän yksinkertaisesti luo niin paljon hyvää mieltä esiintyessään missä tahansa yhteydessä. 

Katsoin viisuja Svtplay'stä. SVT:n selostaja Edward af Sillén tituleerasi Ruotsin juryn pisteiden ilmoittajaa jossakin vaiheessa "vår älskade Jakob". 

Vierailija
17409/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko joku kiinni mitä haastattelija totesi Jakobin esiintymisestä nyt vs. Mellonjälkeinen aamutv? Jakob vastasi että hän on oppinut niin paljon esiintymisestä sen jälkeen. Täytyy katsoa uudestaan tuo mainittu aamutv. Muistan vaan että he olivat kaikki oikein hyviä siinäkin.

Vierailija
17410/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että Ruotsissa muutkin kun kajahtaneet ovat Jakobin lumoissa. Hän yksinkertaisesti luo niin paljon hyvää mieltä esiintyessään missä tahansa yhteydessä. 

Katsoin viisuja Svtplay'stä. SVT:n selostaja Edward af Sillén tituleerasi Ruotsin juryn pisteiden ilmoittajaa jossakin vaiheessa "vår älskade Jakob". 

Hän on nykyisin KAJn kaveri mutta tottahan hän puhui.

Jakon antoi pisteet valloittavan tyylikkäästi ja alustuksen sopivasti kotiin päin vetäen.

Vierailija
17411/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuo Jakobin esiintyminen ja haastattelu on SVT:ssä katsottavissa. Siis mä unohdin! Eilen oli siinä muka niin muuta puuhaa, että muistin vasta myöhään illalla enkä sitten enää jaksanut alkaa kaivaa tuota lähetystä esiin. Miten mä voinkin unohtaa ihanan, aina positiivisen ja iloa säteilevän Jakobin. Hän on niin hyvä ja kiva haastateltava, kun osaa olla luonteva, hauska ja ennenkaikkea sanavalmis. 

Vierailija
17412/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuo Jakobin esiintyminen ja haastattelu on SVT:ssä katsottavissa. Siis mä unohdin! Eilen oli siinä muka niin muuta puuhaa, että muistin vasta myöhään illalla enkä sitten enää jaksanut alkaa kaivaa tuota lähetystä esiin. Miten mä voinkin unohtaa ihanan, aina positiivisen ja iloa säteilevän Jakobin. Hän on niin hyvä ja kiva haastateltava, kun osaa olla luonteva, hauska ja ennenkaikkea sanavalmis. 

Kiva, että Scarlett oli mukana. Hehän ilmoittautuivat KAJ'n faneiksi Mellossa ja erityisesti sanoivat syyksi Firmans manin. 

Vierailija
17413/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään Suomen ja Ruotsin viisuhistoriaan: 
The twelve points from the Swedish jury goes to 
Yksi kaksi kolme Suomi Finland Yee! TORILLE! 

Vierailija
17414/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakob oli kyllä ilo nähdä pisteiden annossa. Luonteva ja hauska. Linda ja Pete jäivät sitten enemmän ennakko-odotuksista kuin Kaj viime vuonna. Ja Ruotsille aika huono tulos. Oli kyllä oikeutettu, ei musta mitenkään erottunut edukseen finaalissa. Linda ja Pete vetivät upeasti mutta voittajasta tykättiin kyllä myös, eikä mulla ainakaan ollut selkeää ennakkosuosikkia tänä vuonna.

SVT playta en ole vielä ehtinyt katsoa, mutta täytyy tänään tsekata.

Vierailija
17415/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Edward af Sillén on melkoinen viihteen moniottelija Ruotsissa ja tuntuu olevan samalla aaltopituudella KAJ'n kanssa. Yhtenä todisteena siitä on viime kesän Allsångissa hänen rustaamansa hulvattoman hauskat uudet sanat vanhaan We are all the winners -lauluun otsikolla "Inga winners", josta ainakin minä luulin ensin, että KAJ oli tehnyt ne itse. Edward on brasilialaissyntyinen ja vauvana ruotsalais-amerikkalaisen pariskunnan adoptoima.

Vierailija
17416/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä laivakeikalta. Oli mahtavan energinen keikka, aika intiimi tunnelma. Gracen yökerho toimii keikkapaikkana hyvin. Ihmiset olivat hyvällä päällä, ja permanto lauloi mukana energisesti kaikki kappaleet. Pojat olivat tosi onnellisen ja tyytyväisen oloisia saamaansa vastaanottoon. Vetivät keikan tyypillisen ammattimaisesti ja hyväntuulisesti. Ja toisin kuin joku arveli, rahapyssyn seteleiden kahmiminen sujui turvallisesti ilman haavereita :D

Vierailija
17417/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttää paljon täytesanoja, kuten liksom ja nä men alltså.

Esiintyi muuten ilman kihlasormusta.

Don't shoot the messenger.

Vierailija
17418/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esiintyi muuten ilman kihlasormusta.

Don't shoot the messenger.

Piti tarkistaa sormusjuttu. Viikonlopun laivakeikallakaan ei ollut eikä Ellosparkenissa eikä Gröna Lundissa. Vappuaattona kuvatussa Fördomspoddenissa oli ja hän puhui puolisostaan kauniisti myös spontaanisti.

Luulen ja toivon, että hän on nyt vaan jostain parisuhteesta riippumattomasta syystä jättänyt sormuksen pois tilapäisesti tai pysyvästi.

Itseäni henkilökohtaisesti ei haittaa ollenkaan Jakobin puheen täytesanat.

Vierailija
17419/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään Suomen ja Ruotsin viisuhistoriaan: 
The twelve points from the Swedish jury goes to 
Yksi kaksi kolme Suomi Finland Yee! TORILLE! 

YLEn lähetyksessä, sekä suomeksi että finlandssvensk, selostajat alkoivat huutaa Jakobin päälle niin että hänen viimeinen sanansa "torille" ei kuulunut. English-vaihtoehto kuului paremmin, ja SVT:n Edward malttoi odottaa repliikin loppuun. 

Vierailija
17420/17461 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytesanoista on täällä ollut puhetta ennenkin (08.11.2025): 

Minä puhun todella sujuvaa ruotsia, mutta väitän, että yksi asia, joka minut paljastaa ei-natiiviksi, on niinkuttelun puute. Puhun liian siististi ja harkitusti. En meinaa millään oppia niinkuttelemaan luontevasti. 

Puheviestinnän kursseilta yliopistosta muistan, että kohtuullinen niinkuttelu on vain hyvä juttu, itse asiassa sillä on keskustelussa tärkeitä tehtäviä. Se muun muassa antaa puhujalle aikaa miettiä sanomisiaan ja kuulijalle prosessoida niitä. Liika on totta kai liikaa ja alkaa ärsyttää.