Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (20249)

Vierailija
17361/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teacher Paul tykkää ja haaveilee Economy Plus-lennosta Vöyrille.

https://youtu.be/uw5goszvd1Q 

Vierailija
17362/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Göta Lejonin toisen keikan kahdeksan ensimmäistä riviä on jo melkein myyty. Tilaa siis vielä on hyvin, mutta aika vauhdilla alkoi myynti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17363/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koti/0eaec194-229e-47b6-9f14-f5c637…

Axelista juttua Maaseudun tulevaisuus-lehdessä. Valitettavasti juttu on maksumuurin takana eikä Kyseinen lehti tarjoa ilmaista kokeilujaksoa, mutta jos joku sattuu olemaan tilaaja.

Ei voi olla totta. No, sillä miehellähän on tunnetusti niin paljon vapaa-aikaa, että kyllähän siinä yksi maatila kepeästi hoituu. Tämän uutisen jälkeen on turha tulla mulle väittämään, ettei se täällä julkaistu Axel-teoria pitäisi paikkaansa.

Tuo sukupolvenvaihdos on siis tehty ingressin mukaan vain jokunen kuukausi ennen Melodifestivalenin voittoa. Ymmärrän entistäkin paremmin miksi voiton hetkellä Axelin kasvoilla vilahtaa aidosti järkyttynyt ilme.

Mies on ilmeisen vakavissaan meinannut, että keskittyy elämään pääosin kirjailijana ja maanviljelijänä. Ja sitten löytää itsensä täysin odottamattomasta tilanteesta.

Mielenkiintoista nähdä kauanko haluaa elää intensiivistä keikkaelämää. Vai onko tämä vain välivaihe, ja haluaa jossain vaiheessa jatkaa alkuperäisen suunnitelman toteuttamista ja keikkailu jää harrastukseksi.

Siinä mellonjälkeisessä ruotsalaisessa videoblogissa, jota pitää se pitkä punahiuksinen mies, hän tuli Suomeen ja meni KAJn kanssa Axelin vanhempien kotiin. Axelin isä kertoi ammatikseen taksikuski ja edelliseksi ammatikseen 20 vuotta aiemmin maanviljelijä. Sain siitä käsityksen, että pellot olivat paketissa, mutta ehkä siellä sitten harrastetaan viljelyä päätoimen ohessa.

Luulen isän ajatuksena olleen se, että pääelanto tulee nykyisin taksihommista, ja myös suurin osa työajasta kuluu siihen. Ilmeisesti kysymyksessä on sen verran pieni maatila, että lihakarjasta luopumisen jälkeen siitä saatavat tulot ovat aika pienet, mutta viljelykasvit sopivasti valitsemalla myös työmäärä jää sivutoimisen työn tasolle.

Vierailija
17364/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kolme velikultaa muistuttavat hieman eräitä tuntemaamme poikabändiä  Verraton video Tommy Cashiltä, Käärijältä ja Joost Kleinilta.

Vierailija
17365/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ'sta puhuttaessa moni (ulkomaalainen) on maininnut, että heille tulee mieleen yhdysvaltalainen komediaryhmä Lonely Island. Niin sanoo näköjään myös Teacher Paul. Pohjoismaalaiset vertaavat monesti myös norjalaiseen Ylvikseen. En itse yhtään tunne noista kumpaakaan, mutta ilmeisen tunnettuja genressään taitavat olla. 

Vierailija
17366/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ'sta puhuttaessa moni (ulkomaalainen) on maininnut, että heille tulee mieleen yhdysvaltalainen komediaryhmä Lonely Island. Niin sanoo näköjään myös Teacher Paul. Pohjoismaalaiset vertaavat monesti myös norjalaiseen Ylvikseen. En itse yhtään tunne noista kumpaakaan, mutta ilmeisen tunnettuja genressään taitavat olla. 

Ylvis on mainio. Veljekset Bård ja Vegard Ylvisåker, joiden suurin hitti on What does the fox say? Myös kappale Stonehenge osuu KAJ-genreen ( sikäli kuin sellainen on). Heillä oli ohjelmasarja, jossa oli sketsejä yms.  ja ovat osallistuneet Norjan Taskmasteriin (Kongen befaler), jossa Alec Hornen/Pilvin paikalla on suomaistaustainen Olli Wermskog.

Siinä Mellon haastattelusimulaattorissa puhuttiin myös Ylviksestä.

Vierailija
17367/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylvis on mainio. Veljekset Bård ja Vegard Ylvisåker, joiden suurin hitti on What does the fox say? Myös kappale Stonehenge osuu KAJ-genreen ( sikäli kuin sellainen on). Heillä oli ohjelmasarja, jossa oli sketsejä yms.  ja ovat osallistuneet Norjan Taskmasteriin (Kongen befaler), jossa Alec Hornen/Pilvin paikalla on suomaistaustainen Olli Wermskog.

Siinä Mellon haastattelusimulaattorissa puhuttiin myös Ylviksestä.

Ylvis saattaa olla KAJ'n esikuva. Tv-sarjassaan Ylvis i Sogn he ottivat mukaan nuorimman veljensä Bjartin ja lähtivät synnyinseudulleen kirjoittaakseen kahdeksan biisiä kahden viikon aikana. Murteella. Ja niistähän tuli aivan hulvattomia, mm. Lunken mat (vrt. KAJ: Kallna mat) ja Helikopter.

Vierailija
17368/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kolme velikultaa muistuttavat hieman eräitä tuntemaamme poikabändiä  Verraton video Tommy Cashiltä, Käärijältä ja Joost Kleinilta.

Tämä oli oikein suloinen.

KAJ'lla taisi pitää Euroviisuissa niin kiirettä, etteivät oikein ehtineet tutustumaan muihin artisteihin. Jos jatkavat pyörimistä viisuympyröissä, ehkä nähdään heiltäkin joskus tällaisia yhteistöitä.

Vierailija
17369/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kukaan menossa huomisen laivakeikalle? Kuulumiset taas palstalle kiitos ja nauttikaa! 

Vierailija
17370/20249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Discordin mukaan Axel on Seesarin striimissä linjoilla noin klo 14 Suomen aikaa. Tässä siis tärppi jos joku haluaa nähdä Axelin vierailun suorana mutta ei jaksa kytätä milloin Axel saapuu paikalle!

Axelilla on nyt keikkojen välillä kaikenlaisia kissanristiäisiä. Hän haki sen Kulturfondenin palkinnon ja Årets vööbåo-palkinnon, johon sisältyi kaikille Vöyrin villapaita/Vörå tröja. 

Tillsammans följer vi KAJ ryhmään oli joku linkittänyt kuvan juuri tällaisesta Vöyrin villapaidasta, ja tiesi kertoa, että malli/kuvio on peräisin 1860-luvulta . On kaunis neule, voisin ottaa itsellenikin. 

Vierailija
17371/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö täällä kukaan varmasti missä Hupparipäivän kertosäe on kuvattu? Siis se osa, jossa näkyy Tuomiokirkko taustalla. Fanclubissa on siitä keskustelua ja pari kilpailevaa käsitystä.  Tornin baarin terassilta on suora linja kirkon lounaiskulmaan, mutta kaiteet ovat hieman erilaiset. Joku on sitä mieltä, että se olisikin kuvattu  päinvastaisesta suunnasta joltain Kruununhaan katolta. En kyllä tiedä missä sillä suunnalla olisi kattoterassia.

Minusta siinä Tuomiokirkon takana ikääkuin näkyisi Yliopiston kirjasto

Vierailija
17372/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä näkyy jossain kuvassa Kirkko, remontissa oleva kirjasto. Stokkan torni ja Ateljeebaari

Vierailija
17373/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä Iso-Britannian Eurooviisu-taustatanssijoista tulee mieleen Text-Tv Jakobin hahmo telkkaripäähineineen

Vierailija
17374/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Iso-Britannian Eurooviisu-taustatanssijoista tulee mieleen Text-Tv Jakobin hahmo telkkaripäähineineen

Lavasuunnittelija on ruotsalainen (Benke Rydman) ja mukana on ollut myös suomalainen koreografi (Etel Röhr), joten ihan mahdollista, että ovat ottaneet inspiraatiota Jakobista. 

Vierailija
17375/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC:n videolla, jolla kilpailijoiden pitää sanoa 1,2,3 omalla kielellään, Pete sanoo vielä petään SAUNA!

Vierailija
17376/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BBC:n videolla, jolla kilpailijoiden pitää sanoa 1,2,3 omalla kielellään, Pete sanoo vielä petään SAUNA!

Jotenkin aina kun joku tunnettu henkilö jolla ei ole mitään erityistä henkilökohtaista yhteyttä KAJ'hin mainitsee KAJ'n jossain niin ilahdun siitä aina suuresti!

Vierailija
17377/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AJ ja Celeste osallistuivat ihanaan, jonkun kolmannen fanin laatimaan (aika kivasti kuvitettuun) Kaj-tietokilpailuun ja ylsivät häikäiseviin pisteisiin. Mulle kisa oli katastrofi, joka lopullisesti todisti mun olevan maailman epämusikaalisin ihminen. Olen kajahtanut, mutta en tunnistanut yhtäkään introa. Ainoa laiha lohtuni on, että tunnistin kaikki säkeet. Elämä on.

Katsoin tän nyt etäpäivän ruokiksella. Kiva video ja lyhyet pätkät toi hyvin esiin kuinka paljon KAJ'lla onkaan hyviä ja monipuolisesti erilaisia biisejä. Ja kun tässä ei ollut vielä läheskään kaikki!

AJ:lle lohdutuksena mäkään en keksinyt Dansgolvia, vaikka se on yksi mun lemppareista ja olen Kevin-fani kuten hänkin. 😊

PS. Ihanaa iltaa laivalle menijöille!

Vierailija
17378/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lina Åhman ei taida olla nyt Wienissä Ruotsin delegaation kanssa. Felicia on sosiaalisesti hyvin erilainen kuin KAJ ja hänellä on ilmeisesti takana ahdistusongelmia (siksi maskin käyttö) ja on varmaan päätetty, että tehdään matalalla profiililla. Lindan ja Peten instoissa taas on kivoja videoita korkkarijuoksuharjoituksista juoksumatolla yms..  Heillä näyttää olevan hauskaa. Minulle on uusi tuttavuus Jaakko Oleander (IG:ssä Jakeboksi), joka tekee juttuja Wienista. Mainio nuori mies, joka esiintyy luontevasti ja hyväntuulisesti ja laittaa itsensä likoon. 

Vierailija
17379/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AJ ja Celeste osallistuivat ihanaan, jonkun kolmannen fanin laatimaan (aika kivasti kuvitettuun) Kaj-tietokilpailuun ja ylsivät häikäiseviin pisteisiin. Mulle kisa oli katastrofi, joka lopullisesti todisti mun olevan maailman epämusikaalisin ihminen. Olen kajahtanut, mutta en tunnistanut yhtäkään introa. Ainoa laiha lohtuni on, että tunnistin kaikki säkeet. Elämä on.

Katsoin tän nyt etäpäivän ruokiksella. Kiva video ja lyhyet pätkät toi hyvin esiin kuinka paljon KAJ'lla onkaan hyviä ja monipuolisesti erilaisia biisejä. Ja kun tässä ei ollut vielä läheskään kaikki!

AJ:lle lohdutuksena mäkään en keksinyt Dansgolvia, vaikka se on yksi mun lemppareista ja olen Kevin-fani kuten hänkin. 😊

PS. Ihanaa iltaa laivalle menijöille!

Tuo nopeasti tunnistaminen lyhyestä pätkästä on muuten yllättävän vaikeata. Paljon huonommin meni mullakin kuin AJ:llä ja Celestellä. Jos ketä jäi harmittamaan Dansgolv, niin mua ketutti Hitton Litton. Se nyt ainakin olisi pitänyt keksiä, mutta kun en keksinyt niin en. Bäriking sentään onnistui 😊

Nyt kun Jakob on saanut paljon huomiota ja kehuja hauiksistaan, niin voisiko olla mahdollista, että Bäriking nähtäisiinkin livenä Vaasassa...? Siihen pitäisi periaatteessa saada se muukin ensemble mukaan, mutta voisihan sen videollakin toteuttaa. Vaikka ei tietenkään ole sama asia. 

Vierailija
17380/20249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jotenkin koko ajan ajatellut että Bäriking saatetaan hyvinkin kuulla Vaasassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme