Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (17362)
Hah, vappuaatto on nostanut BBB:n Suomessa hetkellisesti takaisin Spotifyn Top 50:een 😊. Joskus tulee seurailtua näitä striimauksia ihan vaan huvittelun vuoksi. Viikonloput näkyy näissä aina hauskasti, striimimäärät kasvaa vaikka kuinka, kunnes sitten alkuviikosta romahtavat. BBB on seilannut tuolla Suomen Spotifyn listalla edestakaisin n. sijoituksilla 100-200, joskus käväisee jopa satasen sakissa. Mutta hyvin pitänyt sinänsä pintansa nyt jo pitkälti toista vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut fanit ovat kuvien perusteella jo jonossa Gröna Lundissa. Pojat näyttävät viettäneen vappua kukin tahoillaan. Toivottavasti ei tarvitse kulkea Kiirunan kautta Tukholmaan.
Missä näitä kuvia on nähtävillä?
Jonotuksesta fanien instoissa ja muut yksityisillä tileillä.
Finska-enemmistöisessä Vaasassa luetaan myös Ilkka-Pohjalainen-lehteä. En löytänyt heiltä tutustumistarjouksia.
Lähetin tiedustelun asiakaspalvelu(a)ilkkapohjalainen.fi. Vastasivat lauantaina:
Hei! Kiitos viestistänne ja tiedustelusta. Meillä olisi Ilkka-Pohjalaisen tutustumistarjous 2 viikkoa veloituksetta. Haluatteko tilata tuon tutustumisjakson? Tilausta varten tarvitsemme nimi- ja osoitetietonne,
puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.
I-P:ssä viime aikoina: Grammis-palkinto, Pro-Mink palaa ruutuun, Jakob Ruotsin viisupisteiden ilmoittajana. "Axel Åhman hallitsee myös sanataiteen. Tulisielu sytyttää lukijan."
Economy Plus video trendaa Youtubessa Suomessa nyt näköjään sijalla kolme ja Ruotsissa sijalla seitsemän.
Mistä te osaatte mennä "fanien instoihin" katsomaan kuvia? Onko niille tileille olemassa joku keskitetty foorumi tai sivusto tai jotain? Varmaan teistä muista ihan hölmö kysymys, mutta mä en tiedä nimeltä muita Kaj-faneja kuin itseni ja mun instassa ei ole kuvia pojista tai heidän keikoistaan. :D
kaj_fanclubin sivuilla instassa ainakin on jonokuvia :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä te osaatte mennä "fanien instoihin" katsomaan kuvia? Onko niille tileille olemassa joku keskitetty foorumi tai sivusto tai jotain? Varmaan teistä muista ihan hölmö kysymys, mutta mä en tiedä nimeltä muita Kaj-faneja kuin itseni ja mun instassa ei ole kuvia pojista tai heidän keikoistaan. :D
Laita # humorgruppenkaj, niin niitä alkaa löytyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei välilyöntiä risuaidan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
kaj_fanclubin sivuilla instassa ainakin on jonokuvia :)
Kiitos, tack!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tack!
Vierailija kirjoitti:
Kaikista netin musiikkikriitikoista Grim on ymmärtänyt parhaiten tuon, että Kaj ei ole ensisijaisesti bändi vaan huumoriryhmä. Ryhmä, joka toki tekee musiikkia mutta myös paljon muuta. Hän tajusi heti, että pojat esittävät jokaisessa biisissään roolihahmoja, eivät pelkästään laula ja soita. Hän on monta kertaa tuonut julki myös ihailunsa siitä, kuinka täydellisesti he pysyvät rooleissaan. Laulavat he sitten saunomisen autuudesta, luterilaisesta työmoraalista tai kyläkaupan naisten torikokouksesta, aina tulee moitteettomat roolisuoritukset. En malta odottaa Grimin reaktiota Economy plussaan.
Mulle parasta Economy Plussassa on päästä kerrankin näkemään Kevin tuollaisessa roolissa, umpityperänä pröystäilevänä kultakettinkiräppärinä. Hän kun yleensä esittää erilaisia reppanahahmoja, kuten BP:ssä Dan-Olea tai Vörjeansissa Freppaa. Ja aika ressukka on myös Gambämarkin Kent. Kevinin äänenkäyttökin on saanut uusia ulottuvuuksia. Jakobilla on selvästi hauskaa, kun saa olla muuta kuin romanttinen sankari- tai söpöläishahmo. Axelin taas ei ole tarvinnut kuin vähän muuntaa Berteliä jenkkityylisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista netin musiikkikriitikoista Grim on ymmärtänyt parhaiten tuon, että Kaj ei ole ensisijaisesti bändi vaan huumoriryhmä. Ryhmä, joka toki tekee musiikkia mutta myös paljon muuta. Hän tajusi heti, että pojat esittävät jokaisessa biisissään roolihahmoja, eivät pelkästään laula ja soita. Hän on monta kertaa tuonut julki myös ihailunsa siitä, kuinka täydellisesti he pysyvät rooleissaan. Laulavat he sitten saunomisen autuudesta, luterilaisesta työmoraalista tai kyläkaupan naisten torikokouksesta, aina tulee moitteettomat roolisuoritukset. En malta odottaa Grimin reaktiota Economy plussaan.
Mulle parasta Economy Plussassa on päästä kerrankin näkemään Kevin tuollaisessa roolissa, umpityperänä pröystäilevänä kultakettinkiräppärinä. Hän kun yleensä esittää erilaisia reppanahahmoja, kuten BP:ssä Dan-Olea tai Vörjeansissa Freppaa. Ja aika ressukka on myös Gambämarkin Kent. Kevinin äänenkäyttökin on saanut uusia ulottuvuuksia. Jakobilla on selvästi hauskaa, kun saa olla muuta kuin romanttinen sankari- tai söpöläishahmo. Axelin taas ei ole tarvinnut kuin vähän muuntaa Berteliä jenkkityylisemmäksi.
Samaa mieltä, Kevin vetää kyllä upeasti! Ennen musiikkivideon julkaisua en ollut tunnistaa edes Kevinin ääntä, niin jännä toisenlainen sävy siinä. Onkohan ääneen lisätty jotain tehosteita vai laulaako Kevin vain eri tyylillä? Upeat diivan elkeet aurinkolaseineen ja ketjuineen kaikkineen!
Äänenkäytöstä puheen ollen: se Jakobin lentokapteeni on huippu! Ääntä on tietysti muokattu myös teknisesti, mutta hänen monotonisuutensa ja suomalaistyyppinen rallienglantinsa on ihan mahtavia. Jakobhan on maailman taitavin imitoija, jolta taittuu aksentti kuin aksentti, ja tässä sitä saa taas mielikseen ihailla.
Mun suursuosikkini, Youtuben huonoin musiikkiarvioija (jonka nimen unohdin taas saman tien) on reagoinut Economy Plusiin, omaan pettämättömään tyyliinsä. Ja katsonut tietysti tekstittämättömän version.
Mä joskus ihmettelen näitä tubettajia, jotka syytävät nettiin videoita toisensa perään, vaikka niillä ei ole mitään sanottavaa. Vähän kuin ne Facebookin avoimen faniryhmän mummot, jotka osallistuvat keskusteluun pelkillä jättikokoisilla emojeilla. Rasittaa lukea ketjuja, jossa sellaisia "kommentteja" on kymmeniäkin peräkkäin. Täällä sentään enimmäkseen kirjoitetaan kokonaisia lauseita ja pitkiäkin tekstejä.
Hieno meininki Gröna Lundissa just nyt. KAJn omassakin instassa kuva, jossa näkyy että yleisöä on runsaasti. Heillä on Grammis-puvut päällä.
Näin myös kun Kevin soitti kitarasoolon. Pelkäsin vähän, että he jättäisivät instrumentit pois tänä kesänä, mutta ei näköjään pelkoa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno meininki Gröna Lundissa just nyt. KAJn omassakin instassa kuva, jossa näkyy että yleisöä on runsaasti. Heillä on Grammis-puvut päällä.
Näin myös kun Kevin soitti kitarasoolon. Pelkäsin vähän, että he jättäisivät instrumentit pois tänä kesänä, mutta ei näköjään pelkoa siitä.
Näyttää niin hienolta! Kaunis ilma ja kova meno. Mä en ymmärtänyt ollenkaan pelätä instrumenttien jäämistä pois. Eiväthän pojat pärjää ilman niitä, ainakaan melodikaa. Ja aika tarpeelliset on Kevinin ja Axelin kitaratkin. Mutta kuinka käy Kevinin vaaleiden pöksyjen, kun Fabbo heittää selälleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää niin hienolta! Kaunis ilma ja kova meno. Mä en ymmärtänyt ollenkaan pelätä instrumenttien jäämistä pois. Eiväthän pojat pärjää ilman niitä, ainakaan melodikaa. Ja aika tarpeelliset on Kevinin ja Axelin kitaratkin. Mutta kuinka käy Kevinin vaaleiden pöksyjen, kun Fabbo heittää selälleen?
Se on jännä nähdä mitä puvuille käy. Nyt jo Kevin oli polvillaan.
Ajattelin, että kun heillä on taas yksi biisi enemmän, jossa ei soiteta ja jos vetävät myös Mellomedleyn, jäävätkö perinteiset kitarabiisit pois. No ei onneksi siltä näytä. Laivakeikathan vetävät ilman soittimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä riippuu vähän keikasta ja keikkapaikasta, onko soittimet vai ei. Niinpä se oli viime kesänäkin. Kiva jos Gröna Lundissa on porukkaa. Sää ainakin suosii.
Missä näitä kuvia on nähtävillä?