Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9489)

Vierailija
1621/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevinillä on urheilijan kunto (ja vartalo). Hän harrastaa aikansa kuluksi hiihtomaratoneja ja muuta pientä liikuntaa. Eivätkä Jakob ja Axelkaan sohvaperunoita ole, Jakob oli futiksessa

Toivotaan, ettei Mellofinaali osu samalle viikonlopulle Vasaloppetin lanssa ensi vuonna. Tänä vuonna hän joutui jättämään sen väliin kun pääsivätkin finaaliin. Heidän varmaan toivotasn esiintyvän finaalissa.

Vierailija
1622/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten tyrkkää itsensä ylös yhdellä kädellä. On tukilihakset kunnossa.

Todellakin! Mitenköhän kauan aikaa itsellä menisi könytä ylös tuolta lattialta....🙄 Ei käy ihan samaan malliin kuin Keviniltä. 

EIkö muka normaali terve ihminen pääse lattialta selinmakuulta ylös helposti niin, että auttaa yhdellä kädellä? Kokeilin äsken itse, eikä tuottanut mitään vaikeuksia, vaikka olen 60-vuotias. Tosin olen Keviniä 20 senttiä lyhyempi.

Ja tämä ihan Kevinin kuntoa vähättelemättä.

Ei tehdä tästä kilpailua. Ylipainoisena ja nivelrikkoisena olen iloinen niiden puolesta, jotka siinä onnistuvat .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevinillä on urheilijan kunto (ja vartalo). Hän harrastaa aikansa kuluksi hiihtomaratoneja ja muuta pientä liikuntaa. 

https://www.instagram.com/reel/DIPCcQUK3Di/?igsh=ZXhvdXJ1emNoNWk=

Tässä käännetyssä lyhytvideossa hän "istuu" ylösalaisin.

Vierailija
1624/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volarekin sujui tuosta noin vaan. Tosin oli esitetty ennenkin.

Kiitos, oon halunnut katsoa tän uudestaan kun silloin Euroviisuaikoihin tähän törmäsin, mutta en yhtään muistanut mikä video tää oli

Vierailija
1625/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä erittäin kiinnostava video, jossa Kaj kertoo Botnia Paradise -musikaalin luomisprosessista (joka kesti kaksi vuotta!), vastaanotosta (joka oli erinomainen, sai yli 100 esityskertaa) ja muista yksityiskohdista.

Kokonaisuus kuulemma kehittyi vielä esitysvaiheessakin illasta toiseen, mukaan tuli pientä improvisointia ja muuta hauskaa.

Videolla haastatellaan myös musikaalin ruotsalaista ohjaajaa, joka piti käsikirjoitusta oikeana helmenä. Hän haltioitui jopa niin, ettei varsinaisesta työstä paikoin meinannut tulla mitään, kun häntä vain nauratti tai itketti.

Englanninkielinen tekstitys on kehno, ja moni asia on käännetty päin honkia, joten sitä ei kannata seurata. Pojat onneksi pyrkivät tässä puhumaan yleiskieltä, murre pilkahtaa vain siellä täällä, joten kouluruotsintaidolla pärjää.

Vierailija
1626/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Volarekin sujui tuosta noin vaan. Tosin oli esitetty ennenkin.

Kiitos, oon halunnut katsoa tän uudestaan kun silloin Euroviisuaikoihin tähän törmäsin, mutta en yhtään muistanut mikä video tää oli

Jakob esitti Volaren Axelin häissä. :)

Vierailija
1627/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä erittäin kiinnostava video, jossa Kaj kertoo Botnia Paradise -musikaalin luomisprosessista (joka kesti kaksi vuotta!), vastaanotosta (joka oli erinomainen, sai yli 100 esityskertaa) ja muista yksityiskohdista.

Kokonaisuus kuulemma kehittyi vielä esitysvaiheessakin illasta toiseen, mukaan tuli pientä improvisointia ja muuta hauskaa.

Videolla haastatellaan myös musikaalin ruotsalaista ohjaajaa, joka piti käsikirjoitusta oikeana helmenä. Hän haltioitui jopa niin, ettei varsinaisesta työstä paikoin meinannut tulla mitään, kun häntä vain nauratti tai itketti.

Englanninkielinen tekstitys on kehno, ja moni asia on käännetty päin honkia, joten sitä ei kannata seurata. Pojat onneksi pyrkivät tässä puhumaan yleiskieltä, murre pilkahtaa vain siellä täällä, joten kouluruotsintaidolla pärjää.

En edelleenkään lakkaa hämmästelemästä, että pojat ovat kirjoittaneet nuo molemmat musikaalinsa alta kolmekymppisenä. Käsikirjoittaneet, säveltäneet, sanoittaneet, näyttelevät itse monessa eri roolissa,... 

Sata kertaa hattu päästä! 

Vierailija
1628/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Gambämark tuli ensi-iltaan vuonna 2018, joten käsikirjoitus, sävellys ja sanoitus on ilmeisesti tehty vuosina 2016 - 2017, jolloin he ovat olleet vain 23 - 24-vuotiaita. Käsittämätöntä.

Vierailija
1629/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkihaastatteluni. Jakob putoaa niin totaalisesti. :D

Vierailija
1630/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana Jakob. 💛🤎 Niin makeat naurut.

Vierailija
1631/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Kevinin sitä ollaan missä ollaan on suuri eksistentiaalinen viisaus.

Vierailija
1632/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Kevinin sitä ollaan missä ollaan on suuri eksistentiaalinen viisaus.

"Han e allti hemma."  :)

Vierailija
1633/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin tänään pidempää matkaa autolla ja kuuntelin Yle X3M:ä ruotsin taitoja petratakseni. Olin iloinen kun siellä sentään soitettiin Mosquito! Sen jälkeen juontaja jutteli törmänneensä netissä Kaj-fanifiktioon ja pohdiskeli noiden kirjoittajien ikää. Ilmeisesti tekstien luonteesta johtuen... mun ruotsin taidot ei aivan riittäneet selvittämään millaisiin teksteihin hän sitten oli törmännyt, mutta olipa hauskaa, kun melko hyvin ymmärsin jutustelua kuitenkin.

Ja tuli siitä mieleen, että onko täällä joku lukenut jotain Kaj-fanifiktiota? Mulle taas tämäkin aika vieras genre eikä nyt oikeastaan kovin kiinnostava, mutta olisi kiva kuulla jos jollekulle on tutumpaa?

Vierailija
1634/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajelin tänään pidempää matkaa autolla ja kuuntelin Yle X3M:ä ruotsin taitoja petratakseni. Olin iloinen kun siellä sentään soitettiin Mosquito! Sen jälkeen juontaja jutteli törmänneensä netissä Kaj-fanifiktioon ja pohdiskeli noiden kirjoittajien ikää. Ilmeisesti tekstien luonteesta johtuen... mun ruotsin taidot ei aivan riittäneet selvittämään millaisiin teksteihin hän sitten oli törmännyt, mutta olipa hauskaa, kun melko hyvin ymmärsin jutustelua kuitenkin.

Ja tuli siitä mieleen, että onko täällä joku lukenut jotain Kaj-fanifiktiota? Mulle taas tämäkin aika vieras genre eikä nyt oikeastaan kovin kiinnostava, mutta olisi kiva kuulla jos jollekulle on tutumpaa?

En ole lukenut, mutta käsittääkseni genreen kuuluu, ettei siinä varsinaisesti kunnioiteta kohteiden parisuhteita.

Vierailija
1635/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppo-outo ilmiö mulle tuo fanifiktio. Mutta ihan nimityksen perusteella veikkaan, että teinien tuotoksista on kyse. En ainakaan voi kuvitella kenenkään aikuisen alkavan kirjoittaa jotakin fantasioita Kaj'n pojista... niin ihania kuin he toki ovatkin. :)

Vierailija
1636/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1637/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1638/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uppo-outo ilmiö mulle tuo fanifiktio. Mutta ihan nimityksen perusteella veikkaan, että teinien tuotoksista on kyse. En ainakaan voi kuvitella kenenkään aikuisen alkavan kirjoittaa jotakin fantasioita Kaj'n pojista... niin ihania kuin he toki ovatkin. :)

Minusta tuntuu että tätä se juontaja juuri ihmetteli...

Ja joo, ei varmaan kunnioiteta reaalimaailman parisuhteita noissa!

Vierailija
1639/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1640/9489 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ'lla on kyllä ihmeellinen yhdistävä vaikutus. FB:n faniryhmässä ventovieraat ihmiset ympäri Eurooppaa sopivat treffejä Tukholmaan mennäkseen yhdessä Djurönäsin konserttiin. Kyytejäkin luvataan.