Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (16043)
Onko jossain muussakin ketjussa siis menossa Halln-keskustelu?
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain muussakin ketjussa siis menossa Halln-keskustelu?
Ei kun pistin sen monia rooleja käsittelevän kommentin perään. Tarkoitus oi laittaa se ihan itsenäisenä kommenttina. Ei siis vakava virhe. Olisi kyllä kiva, jos omaa kommenttia voisi muokata. Teen paljon lyöntivirheitä. Se kai sitten vaatisi kirjautumisen tai vastaavaa.
Joo Jakobilla kyllä taitaa pitää kiirettä tässä keväällä, kun on nyt nuo Hallnin kuvaukset ja tosiaan myös Änglagårdia pitää harjoitella ja sitten keikat ja muut Kajn jutut.
Axel on muuten ottanut harteilleen käsikirjoittamisen lisäksi Hallnin koko tuottajavastuun. Kuulemma hommaa sujuvoittaa se, että tuntee Vöyrin ja Vaasan ihmiset ja alueen (jolla kuvaukset tapahtuvat) kuin omat taskunsa. Joel Rönnin (toinen käsikirjoittaja) mukaan "Axel proddaa jumalaisesti". :)
Mitäpä Axelit eivät osaisi ja ehtisi.
Tuokin on huvittavaa. Kai, Kaj, Kaisaniemi, Kajsaniemi
Vaihdetaan i j:ksi niin on ruotsia?
Vierailija kirjoitti:
Axel on muuten ottanut harteilleen käsikirjoittamisen lisäksi Hallnin koko tuottajavastuun. Kuulemma hommaa sujuvoittaa se, että tuntee Vöyrin ja Vaasan ihmiset ja alueen (jolla kuvaukset tapahtuvat) kuin omat taskunsa. Joel Rönnin (toinen käsikirjoittaja) mukaan "Axel proddaa jumalaisesti". :)
Axel oli tuottajana myös ykköskaudella. Jakob kertoi Lidret-jaksossa hauskasti kuinka hän sai vaan istua tauoilla samalla kun Axel juoksenteli ympäriinsä hoitamassa asioita.
Mutta totesivat siinä että Axel är duktig.
Joo, Axel tuotti joka toisen jakson jo ykköskaudella. Mutta nyt hän on ainoa tuottaja ja yksin vastuussa koko produktiosta. En toki hetkeäkään epäile, ettei se häneltä hoituisi. Jos antaisin Kevinin poistaa viisaudenhampaani, luottaisin duktig-Axelin käsiin vaikka koko elämäni. :)
Nyt herää kysymys, mitä tapahtuu samaan aikaan ohjaamossa.
Onkohan Erik koskaan saanut krediittiä siitä, kuinka kovasti hänkin painaa Kaj-hommia, vaikkei suuri yleisö siitä mitään tiedäkään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Erik koskaan saanut krediittiä siitä, kuinka kovasti hänkin painaa Kaj-hommia, vaikkei suuri yleisö siitä mitään tiedäkään.
Ei taida olla Erik huono veli hänkään, jos Axel hänen mielestään onkin maailman paras.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt, kuinka näyttelijöillä pysyy päässä eri roolit yhtä aikaa. Niin kuin nyt Jakobilla on tilanne, jossa hän vetää Hallnin kuvauksia ja Änglagårdin harkkoja päällekkäin, ja sitten on tietysti vielä muistettavana niiden keikkaohjelmistoon aktiivisesti kuuluvien kymmenien biisien sanat.
Kun sitten tutustuin yhteen teatterin ammattilaiseen, kysyin häneltä. Hän kertoi, että hänellä on päässä omat lokerot kaikille teksteille. Siellä ne on aivojen uumenissa aina tallessa. Sitten vaan lavalla avaa oikean lokeron ja suusta alkaa tulla ulos valmista tavaraa. Jotenkin kiehtovaa. (Itse en pystyisi tähän, mulla on vaatehuonekin sekaisin ja sukat löytyy todennäköisimmin keittiöpyyhkeiden korista.)
Pojathan vähän taputtivat itseään olalle tuoreimmassa SVT-haastattelussa siitä, että he eivät kertaakaan viime vuonna tervehtineet yleisöä väärin ("Hei Rovaniemi", "Hej Mariehamn" jne.), vaikka keikkoja oli tiiviimmillään kerran päivässä ja kaksi parhaassa. Mutta Jakobin settilistan (siihen lattiaan liimatun) otsikoksi oli varoiksi laitettu kaupungin nimi, ja joskus hänen piti tarkistaa se ennen kuin alkoi huudella yleisölle. Mä huomasin äsken yhtä videota katsellessani, että hän myös joutui ainakin kerran tsekkaamaan listasta, mikä biisi on seuraavaksi vuorossa. Joten ehkä sillä muistikapasiteetillakin on rajansa.
Hyvä harjaantua nyt, niin sitten kun silta Merenkurkun yli on valmis, osaavat sitten 70-vuotiaina rutiininomaisesti luottaa ulkoiseen muistiin ennemmin kuin omaan.
Onko kenelläkään muuten linkkiä siihen pätkään?
On muuten yllättävän helppoa unohtaa missä on, jos matkustaa paljon. Mä liikun paljon parin kaupungin väliä, välillä muuallakin, ja itsekin olen unohtanut joskus missä olen. Esiintyjillä on vielä vaikeampaa, kun esiintyessä ympäristö ja se mitä tekee on aina samankaltaista, eikä yleensä mikään ympärillä vihjaa missä on.
Onkohan muuten keikkaelämää eläneillä helpompaa vanhana, jos saavat muistisairauden? Normaalisti muistisairas kun ahdistuu, kun ei ymmärrä missä on. Mutta miettivätköhän elämänsä keikkailleet vaan, että lienevät jossain kiertueella, kun ei muista, ja ovat siten oikein iloisia, että suosio jatkuu.
Grimin arvio Hupparipäivästä on ilmestynyt Youtubessa. On se kyllä terävä kaveri, kun ymmärtää niin hyvin tämänkin biisin pointin, vaikka ei osaa sen paremmin ruotsia kuin suomea eikä juuri tunne pohjoismaista kulttuuria. Huomenna tosi aikainen herätys, joten se on nyt mun osaltani rasvaton kerma ja nukkumaan!
Vierailija kirjoitti:
Grimin arvio Hupparipäivästä on ilmestynyt Youtubessa. On se kyllä terävä kaveri, kun ymmärtää niin hyvin tämänkin biisin pointin, vaikka ei osaa sen paremmin ruotsia kuin suomea eikä juuri tunne pohjoismaista kulttuuria. Huomenna tosi aikainen herätys, joten se on nyt mun osaltani rasvaton kerma ja nukkumaan!
Hauskaa että hän tykkäsi tuosta alun jutustelustakin. Huomaa että hän on kuin me fanitkin ja kaikki mitä KAJ tekee tai sanoo on kiinnostavaa.
Ihmettelen tosin miten hän pystyy pidättäytymään etsimästä käsiinsä ja katsomasta heti kaiken mahdollisen materiaalin. Joulukalentereissa on niin paljon herkkupaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa että hän tykkäsi tuosta alun jutustelustakin. Huomaa että hän on kuin me fanitkin ja kaikki mitä KAJ tekee tai sanoo on kiinnostavaa.
Ihmettelen tosin miten hän pystyy pidättäytymään etsimästä käsiinsä ja katsomasta heti kaiken mahdollisen materiaalin. Joulukalentereissa on niin paljon herkkupaloja.
Hänen täytyy varmaan varalta videoida kaikki mitä katsoo, ettei mene hyvä reaktio hukkaan.
Äh, liitin vahingossa väärään keskusteluun. Harmi, ettei täällä voi korjata virhwitö