Onko menopaussin jälkeen enää koskaan hyvä olo henkisesti?
Kommentit (57)
Olet käsittänyt asian totaalisesti väärin.
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt asian totaalisesti väärin.
Miten?
Elän nyt ihmisen parasta elämää, hikoilut+vitutukset+masikset on ohi. 60+🤸
Menopaussi on ollut lastenleikkiä verrattuna kamalaan murrosikään, 13-16- vuotiaana. Silliin olin oikeasti seota. Nyt on vain kremppaa ja lamaannusta, mutta myös keinot hoitaa niitä.
välillä tuntuu että happi loppuu, kuuluuko tämäkin näihin oireisiin, ei mitään paniikkikohtauksia vaan ihan kuin olisi unohtanut hengittää. en ihmettele että moni sekoaa tässä iässä.
Ei minulla ole mitään tuollaisia oireita. Käytän kyllä hormonikorvaushoitoa. Selvästi ap:n kannattaisi myös, eihän tuo vaikuta hyvältä elämänlaadulta.
Koko ajan. Olen tasaantunut ja tullut lempeämmäksi ihmiseksi. No joskus on vähän tylsää, mutta muuten ihan jees. :)
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan. Olen tasaantunut ja tullut lempeämmäksi ihmiseksi. No joskus on vähän tylsää, mutta muuten ihan jees. :)
Enkä käytä mitään korvaushoitoa. Yritän vain elää suht terveellisesti.
9
Olen mies ja mitä olen menopaussin ylittäneistä ystävättäristäni huomannut, niin ei todellakaan.
En käsitä, miksi ihmiset eivät hae apua pahoihin vaihdevuosioireisiin.
Jos ap:lla olisi huono näkö, niin kai hän hankkisi lasit? Jos olisi allergiaa, kai hän käyttäisi antihistamiinia?
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa tyhmältä nappulalta
No olipa typerä kommentti. En kai kysyisi asiasta, jollei se oikeasti häiritsisi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Elän nyt ihmisen parasta elämää, hikoilut+vitutukset+masikset on ohi. 60+🤸
Missä vaiheessa helpotti?
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tuollaisia oireita. Käytän kyllä hormonikorvaushoitoa. Selvästi ap:n kannattaisi myös, eihän tuo vaikuta hyvältä elämänlaadulta.
Sius käytänkin, ja mietin, että aiheuttaako se tämän?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
N48
Oletko jo ohittanut menopaussin siis?
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja mitä olen menopaussin ylittäneistä ystävättäristäni huomannut, niin ei todellakaan.
Tässä sovinistisessa naisvihaa tihkuvassa kulttuurissa on vasta ihan viime aikoina tajuttu, että vaihdevuosia voi hoitaa siinä missä muitakin ongelmia. Aiemmin naisten on vain annettu kärsiä, 'koska mitäpä niillä on väliä'. Surullista, mutta onneksi käänne on parempaan.
Miestenkään testosteronin vajsusta ei ole tunnistettu ja hoidettu, vaikka moni iäkäs mies kärsii sen yuomista mielialaongelmista (tai vaimo ja muut ympärillä olevat ihmiset kärsivät).
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne itkut itketä muilta piilossa.
Mistä olette saaneet apua?