Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (20125)
Liityn joukkoon, minäkin tykkään noista.
Vierailija kirjoitti:
Liityn joukkoon, minäkin tykkään noista.
Ja minä myös!
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/reel/DXKMJ1Dj2R8/
Kirjoittajat kertovat BBB:n synnystä lyhyesti
Ymmärtääkö tuo skoonelainen edes itse omaa puhettaan?? Vöyrihän alkaa tuntua suorastaan lasten leikiltä.
Grammisgaalahan on ihan kohta, pari viikkoa enää. Kylläpäs aika menee! Saas nähdä kuinka Bastun käy!
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä tilanne muuttumassa, alkaako KAJ näkyä ruotsalaisessa mediassa muutenkin kuin luontaisten ekstroverttien haastateltavana?
Jotta saadaan pohdintojeni sekaan hiukan hauskaakin, nostan suomalaisesta mediasta tämän, jossa vanhemmat kertovat suomeksi pojistaan:
Tämä on kyllä kiva juttu. Muistin entuudestaan Jakobin äidin kertomuksen Jakobin ensimmäisestä keikasta, jolloin hän kolmevuotiaana kiipesi sukujuhlissa tuolille laulamaan ruotsalaisen iskelmän. Epäilemättä nuotilleen. Mutta sen olin unohtanut, että Kevin oli hinkunut esiintymään jo kaksivuotiaana, hänkin sukujuhlassa. Niin kauan on siis siinä hiljaisessa ja ujonnäköisessä pojassa kytenyt halu estradille. Nyt ymmärrän vielä paremmin sen silmien loisteen, kun hän on lavalla.
Kuten tiedämme Jakobillahan on legendaarinen hymy ja nauru, mutta oletteko kiinnittäneet huomiota siihen kuinka eri tavalla hän hymyilee rooleista riippuen?
Katselin juuri Halln2:n kuvauksissa otettua poseerauskuvaa vanhasta jengista ja Jona hymyilee siinä eri tavalla kuin Jakob koskaan. Hän näyttää sellaiselta hölmön hyväuskoisen itsevarmalta.
Vörjeansin Tommylla taas on ihan erilainen hymy Jakobiin ja Jonaan verrattuna ja sitä pääsee mielestäni parhaiten ihailemaan katsomalla KOI:ssa kuvattua Marlenea. Se hymy on vähän sellainen ilkeilevän pikkutuhma eikä ollenkaan avoimen ystävällinen.
Nyt ei ole hyviä linkkejä laittaa, mutta ehkä näette sielujen silmin mitä tarkoitan.
Hallnin poseeraushymy on hyvin sama kuin Änglagårdin mainoskuvat hymy. Ehkä se on joku"virallinen en esitä itseäni" -ilme.
Tommyn hymy Marlenen aikana on kyllä jotain aivan muuta kuin normaalit ilmeet. Herra Korkea-ahosta puheenollen, hänellä on jäänyt nuo ilmeet huomaamatta, kun näe mitä me näemme.
Sitten on vielä esimerkiksi Josuan vilpitön lapsekas hymy, joka taas on ihan eri kategoriaa. Ja sitten se yllättäen muuttuukin hurjan marjanpoimijan hyytäväksi virnistykseksi. No, mahdollisella tulevalla nobelistilla pitääkin olla huomattavan laaja hymyskaala.
Kevinin vinterpratista on jäänyt mieleen lause (alkulause?) "hur föds en speleman", omia varhaisia kokemuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittajat kertovat BBB:n synnystä lyhyestiYmmärtääkö tuo skoonelainen edes itse omaa puhettaan?? Vöyrihän alkaa tuntua suorastaan lasten leikiltä.
KAJ oli tavannut Köpiksessä ruotsalaisia jotka ensin puhuivat heille englantia mutta sitten vaihtoivat skååneen - vörånkielisillä oli vaikeuksia ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Hallnin poseeraushymy on hyvin sama kuin Änglagårdin mainoskuvat hymy. Ehkä se on joku"virallinen en esitä itseäni" -ilme.
Katselin tätä kuvaa ja olen eri mieltä - ei näytä minun mielstäni Ånglagård-mainoskuvalta
https://www.ilkkapohjalainen.fi/pohjalainen-office-palaa-ruutuun-syksyl…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittajat kertovat BBB:n synnystä lyhyestiYmmärtääkö tuo skoonelainen edes itse omaa puhettaan?? Vöyrihän alkaa tuntua suorastaan lasten leikiltä.
KAJ oli tavannut Köpiksessä ruotsalaisia jotka ensin puhuivat heille englantia mutta sitten vaihtoivat skååneen - vörånkielisillä oli vaikeuksia ymmärtää.
Minä muistan tämän tarinan niin, että skoonelaiset tosiaan vaihtoivat englantiin, mutta se johtui vaan siitä että ruotsalaiset usein tekevät niin suomenruotsalaisia kohdatessaan. KAJ sanoi, että tässä tapauksessa saattoikin olla parempi niin, koska skoonelaisten puhe oli aika vaikeaselkoista.
Uskomatonta kyllä on yleistä, että ruotsalaiset alkavat puhumaan suomenruotsalaisille englantia, kun nämä puhuvat heille suomenruotsia. Olen tämän jälkeen kysynyt tuntemiltani suomenruotsalaisilta onko heillä ollut tällaisia kokemuksia ja kaikki sanovat, että kyllä se on tavallista.
Nykyään useimmat ruotsalaiset varmaan tajuavat, että KAJ:n äidinkieli on ruotsi ja he mielellään puhuvat sitä. Toivottavasti myös yleinen tietoisuus suomenruotsista on kasvanut Ruotsissa.
Joo, on totta että Jakobilla noita erilaisia hymyjä riittää, roolista riippuen.
Tarkistin just, että toi Grammis-gaala on 29.4. Siitä sit muutaman päivän päästä se Gröna Lundin esiintyminen. Jos uusi biisi julkaistaisiin noihin aikoihin, niin ehtisivät varmaan promota sitä Ruotsissa siinä välissä.
Eikös muuten Jakobilla ala myös Änglagårdin harjoitukset ihan näillä näppäimillä? Tuomitsen jyrkästi kaikki salaliittoteoriat, mutta joitakin kloonaamiseen liittyviä kysymyksiä tässä taas väkisinkin herää.
Vierailija kirjoitti:
Eikös muuten Jakobilla ala myös Änglagårdin harjoitukset ihan näillä näppäimillä? Tuomitsen jyrkästi kaikki salaliittoteoriat, mutta joitakin kloonaamiseen liittyviä kysymyksiä tässä taas väkisinkin herää.
No joo, muistan kuulleeni että huhtikuussa.
Kieltämättä tuollaiset ajatukset tulevat mieleen kun toukokuulla on keikkojakin aika paljon.
Mä olen aina ihmetellyt, kuinka näyttelijöillä pysyy päässä eri roolit yhtä aikaa. Niin kuin nyt Jakobilla on tilanne, jossa hän vetää Hallnin kuvauksia ja Änglagårdin harkkoja päällekkäin, ja sitten on tietysti vielä muistettavana niiden keikkaohjelmistoon aktiivisesti kuuluvien kymmenien biisien sanat.
Kun sitten tutustuin yhteen teatterin ammattilaiseen, kysyin häneltä. Hän kertoi, että hänellä on päässä omat lokerot kaikille teksteille. Siellä ne on aivojen uumenissa aina tallessa. Sitten vaan lavalla avaa oikean lokeron ja suusta alkaa tulla ulos valmista tavaraa. Jotenkin kiehtovaa. (Itse en pystyisi tähän, mulla on vaatehuonekin sekaisin ja sukat löytyy todennäköisimmin keittiöpyyhkeiden korista.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, muistan kuulleeni että huhtikuussa.
Kieltämättä tuollaiset ajatukset tulevat mieleen kun toukokuulla on keikkojakin aika paljon.
Matatruck taas käytössä.
https://www.instagram.com/reel/DXLhYfTlR4S/?igsh=dmxzenExeXFzMXFk
Kiitos tiedosta, täytyy laittaa Patrikille postia. Ehkä meistä voisi tulla kirjeenvaihtokaverit. :)