Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (15544)

Vierailija
13761/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kolme Mello viikonloppua jäljellä, onko veikkauksia minä lauantaina kannattaa istua telkkarin ääressä? Tänä viikonloppuna kisataan Malmössä, mutta tuleeko liian pian uudelle iskälle? Ensi viikonloppuna Mellot on Sundsvallissa ja samaan aikaan on UMK, jossa nähdään KAJ'n musiikkivideo, live-esiintymisestä ei ole mainittu mitään. Mellon finaali on Tukholmassa 7.3.2026 ja samaan aikaan on Suomessa Emma-gaala, jossa KAJ on ehdokkaana."

Jos veikata pitää, mä veikkaan finaalia. Se olisi se näyttävin paikka, mutta haluavatko antaa Kaj'lle niin suuren näkyvyyden? Toisaalta ehkä haluavat osallistua Emma-gaalaan ihan osoittaakseen arvostusta tapahtumalle, vaikka eivät luultavasti suurimpia palkintosuosikkeja olekaan. Sittenhän on vielä Iskelmä-gaala 20.2., mutta iskelmäkansa ei heitä varmaan äänestä (vähän outoa että ovat edes ehdolla) eivätkä he sinne mahdollisesti edes mene paikalle.

Vierailija
13762/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että myös Vörjeans jättää bäkkärin moitteettoman siistiin kuntoon loppujen lopuksi. Onko tästä sisäpiiritietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13763/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kolme Mello viikonloppua jäljellä, onko veikkauksia minä lauantaina kannattaa istua telkkarin ääressä? Tänä viikonloppuna kisataan Malmössä, mutta tuleeko liian pian uudelle iskälle? Ensi viikonloppuna Mellot on Sundsvallissa ja samaan aikaan on UMK, jossa nähdään KAJ'n musiikkivideo, live-esiintymisestä ei ole mainittu mitään. Mellon finaali on Tukholmassa 7.3.2026 ja samaan aikaan on Suomessa Emma-gaala, jossa KAJ on ehdokkaana."

Jos veikata pitää, mä veikkaan finaalia. Se olisi se näyttävin paikka, mutta haluavatko antaa Kaj'lle niin suuren näkyvyyden? Toisaalta ehkä haluavat osallistua Emma-gaalaan ihan osoittaakseen arvostusta tapahtumalle, vaikka eivät luultavasti suurimpia palkintosuosikkeja olekaan. Sittenhän on vielä Iskelmä-gaala 20.2., mutta iskelmäkansa ei heitä varmaan äänestä (vähän outoa että ovat edes ehdolla) eivätkä he sinne mahdollisesti edes mene paikalle.

Niin, kumpi on tärkeämpi, Mello vai Emma? KAJ sentään on Mellon viimevuotinen voittaja mutta vain yksi monista Emma-ehdokkaista. En ole katsonut Mellon aiempia finaaleja niin tarkkaan että tietäisin miten näkyvä on edellisvuotisen voittajan rooli. En muista katsoneeni viimevuotisestakaan finaalista muuta kuin KAJ'n. Tietääkö joku?

Vierailija
13764/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme Mello viikonloppua jäljellä, onko veikkauksia minä lauantaina kannattaa istua telkkarin ääressä? Tänä viikonloppuna kisataan Malmössä, mutta tuleeko liian pian uudelle iskälle? Ensi viikonloppuna Mellot on Sundsvallissa ja samaan aikaan on UMK, jossa nähdään KAJ'n musiikkivideo, live-esiintymisestä ei ole mainittu mitään. Mellon finaali on Tukholmassa 7.3.2026 ja samaan aikaan on Suomessa Emma-gaala, jossa KAJ on ehdokkaana.

Veikkaan Mello-finaalia isyysloman takia mutta muutenkin vielä juhlavampi tilaisuus.

Ja tiedostan päällekkäisen Emma-gaalan.

Vierailija
13765/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmö olisi siltä kannalta loogisin, että siellä he itse kilpailivat vuosi sitten finaalipaikasta. Veikkaan, että vaikka eivät todennäköisesti ole itse paikalla UMK:ssa (tai ainakaan lavalla esiintymässä), niin saattaa olla etteivät halua olla Melloissa samaan aikaan (se voisi viedä suomalaisten huomiota UMK-finaalilta, kun tulevat suorana samaan aikaan). Finaalipäivänä saattavat olla tosiaan Emma-gaalassa, mutta toisaalta eivät esiinny siellä joten liekö pelkkä vieraana oleminen menisi edelle, jos olisivat saaneet kutsun esiintyä Mello-finaalissa. Ilmeisesti yleensä edellisen vuoden voittajat ovat esiintyneet juurikin finaalissa, mutta viime vuosi oli poikkeus kun vuoden 2024 voittajilla Marcuksella ja Martinuksella oli oma keikka finaalipäivänä.

Vierailija
13766/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malmö olisi siltä kannalta loogisin, että siellä he itse kilpailivat vuosi sitten finaalipaikasta. Veikkaan, että vaikka eivät todennäköisesti ole itse paikalla UMK:ssa (tai ainakaan lavalla esiintymässä), niin saattaa olla etteivät halua olla Melloissa samaan aikaan (se voisi viedä suomalaisten huomiota UMK-finaalilta, kun tulevat suorana samaan aikaan). Finaalipäivänä saattavat olla tosiaan Emma-gaalassa, mutta toisaalta eivät esiinny siellä joten liekö pelkkä vieraana oleminen menisi edelle, jos olisivat saaneet kutsun esiintyä Mello-finaalissa. Ilmeisesti yleensä edellisen vuoden voittajat ovat esiintyneet juurikin finaalissa, mutta viime vuosi oli poikkeus kun vuoden 2024 voittajilla Marcuksella ja Martinuksella oli oma keikka finaalipäivänä.

2022 ja 2023 edellisen vuoden voittaja on esiintynyt ekassa semifinaalissa.

Vierailija
13767/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että myös Vörjeans jättää bäkkärin moitteettoman siistiin kuntoon loppujen lopuksi. Onko tästä sisäpiiritietoa?

Freppa varmaan korjaa Tommyn ja Määninin jäljet.

Vierailija
13768/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä luulen, että myös Vörjeans jättää bäkkärin moitteettoman siistiin kuntoon loppujen lopuksi. Onko tästä sisäpiiritietoa?"

Mä sanoisin, että Vöyrin kovin bändikin pehmenee siellä takahuoneessa. Uho jää lavalle ja haastatteluihin. Freppa nyt ainakin litistää huolellisesti trippimehutetransa paperi/pahviroskikseen ja irrottaa pillin muoviroskiin. Määnin ei ehkä litistä tölkkejään mutta nakkaa ne kuitenkin metallinkierrätyslaatikkoon. Ja Tommy tekee perässä niin kuin Määnin tekee edellä. 

Vierailija
13769/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Freppa varmaan korjaa Tommyn ja Määninin jäljet.

Niinhän se tietty on... Freppa katselee sohvalta tyyny sylissä Tommyn ja Määninin touhuja ja koittaa välillä hillitä menoa, mutta ei saa suunvuoroa. Ja lopuksi siivoaa sotkut.

Vierailija
13770/15544 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos Kevin ei ollut muiden poikain kanssa mittailemassa Hemmaplania. Hiihtämässä muka...

Kävi myös mielessä, onko syy Kevinin poissaoloon kuvatuista videoista iloinen perhetapahtuma. Onpa mukava uutinen!

Ja kylläpä Kevin on nuoren ja onnellisen näköinen tuore isä Ilta-Sanomien julkaisemassa Instagram-kuvassa!

Ja jos he haluaisivat pitää uutisen täysin yksityisenä, asiaa ei varmaankaan olisi postattu julkisesti näkyvillä olevalle sometilille.

Saati alunperinkään kerrottu medialle linnan juhlissa.

Vierailija
13771/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä luulen, että myös Vörjeans jättää bäkkärin moitteettoman siistiin kuntoon loppujen lopuksi. Onko tästä sisäpiiritietoa?"

Mä sanoisin, että Vöyrin kovin bändikin pehmenee siellä takahuoneessa. Uho jää lavalle ja haastatteluihin. Freppa nyt ainakin litistää huolellisesti trippimehutetransa paperi/pahviroskikseen ja irrottaa pillin muoviroskiin. Määnin ei ehkä litistä tölkkejään mutta nakkaa ne kuitenkin metallinkierrätyslaatikkoon. Ja Tommy tekee perässä niin kuin Määnin tekee edellä. 

Ja koska tiedossa on, että Axel ja Kevin ovat varsinaisia roskaajia ja ympäristörikollisia, ei Vörjeans tietenkään halua muistuttaa heitä millään tavalla, joten varmasti lajittelevat tarkasti.

Vierailija
13772/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät rouvat ja herrat. Auttakaa naista elämän raskaalla hetkellä.

Kaikkien näiden iloisten keikka- (ja muiden) uutisten keskellä iski hirmuinen Vörjeans-ikävä. Ei vieläkään yhtään Vörjeansin omaa keikkaa tiedossa. Miten tämän tunteen kanssa pärjää? 

Ja mitä me voidaan tehdä? Ei me näin voida loputtomiin elämässä jatkaa. Pakko tälle tilanteelle on jotain tehdä.

Vierailija
13773/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, eiköhän suomalaisia kiinnosta ihan Umk jonku Kaj Ruotsissa edellä, menee luulot hiukan suuriksi jo.

Vierailija
13774/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metusalem täällä lohduttaa Vörjeans-vajeista. Mä olen elänyt ajan, jolloin lempimusiikkiaan ei saanut kuultavaksi kuin rahisevilta C-kaseteilta, siis jos oli edes sellaiseen saanut kerjättyä vanhemmilta rahat. Edellisellä sukupolvella oli vielä rahisevammat savikiekot. Ja sitä edellinen pääsi ehkä kerran elämässä ihmettelemään kyläpelimannia.

En siis voi kun ylistää tätä nykymaailman kahdeksatta ihmettä eli intterneettiä. Painat vaan nappia ja kas, siinä Vörjeans panee menemään niin kauan kuin jaksat katsoa. Tiedetään, ei ole sama kuin livenä, mutta on se tuhat kertaa parempi kuin ei vöyriläisiä ollenkaan.

Vierailija
13775/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän Vörjeans-menoa lokakuun jäähallikeikalta. Fyrbanna. Ja eiköhän he Vaasan stadionillekin pääse, jos vaan Volvo pelittää.

Vierailija
13776/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole noita melloja koskaan katsonut enkä viime vuonnakaan kuin jälkikäteen Kaj'n esityksen. Mutta ilmeisesti traditio kuitenkin on, että edellisvuoden voittaja jossain kohtaa niissä esiintyy ja ainakin symbolisesti luovuttaa sen Sångfågelnin seuraajalleen? Niin että joko jossain semifinaalissa tai sitten finaalissa pojat on livenä mukana?

Vierailija
13777/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Facebook-ryhmiä seuraava: Saisiko tiivistelmän mitä kinaa siellä on ollut meneillään liittyen keikkoihin, niiden sijaintiin ja julkaisuaikoihin? 

Ehdin vain selailemaan ja vaikuttaa siltä, että siellä on tai on ollu  joku myrsky vesilasissa, mutta en pääse jälkikäteen kärryille.

Vierailija
13778/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Facebook-ryhmiä seuraava: Saisiko tiivistelmän mitä kinaa siellä on ollut meneillään liittyen keikkoihin, niiden sijaintiin ja julkaisuaikoihin? 

Ehdin vain selailemaan ja vaikuttaa siltä, että siellä on tai on ollu  joku myrsky vesilasissa, mutta en pääse jälkikäteen kärryille.

Yksi oli närkästynyt siitä, että KAJ:n stadionkeikka on Vaasassa eikä Ruotsissa, "ilman Melloa kukaan ei tuntisi KAJ'ta ollenkaan".  Hän jotenkin ei tunnu tajuavan, että vaikka Mello ilman muuta on tärkeässä osassa heidän nykyistä tunnettuuttaan, ovat he suomalaisia, asuvat Suomessa ja rakastavat uskollisia fanejaan täällä. Hänestä oli myös loukkaavaa, että pohjanmaalaista yleisöä sanottiin KAJ'n uskollisimmiksi faneiksi kun heidän pitäisi kiittää ruotsalaisia menestyksestään.  Keskustelussa ihan selvästi monet suomenkielisetkin fanit pitivät täysin oikeana sitä, että juuri Vaasa sai konsertin. Minustä tämä alkuperäinen marisija ei ole vielåä kommentoinut eilisiä keikkauutisia. Tämä on siis siinä avoimessa ryhmässä.

Vierailija
13779/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi oli närkästynyt siitä, että KAJ:n stadionkeikka on Vaasassa eikä Ruotsissa, "ilman Melloa kukaan ei tuntisi KAJ'ta ollenkaan".  Hän jotenkin ei tunnu tajuavan, että vaikka Mello ilman muuta on tärkeässä osassa heidän nykyistä tunnettuuttaan, ovat he suomalaisia, asuvat Suomessa ja rakastavat uskollisia fanejaan täällä. Hänestä oli myös loukkaavaa, että pohjanmaalaista yleisöä sanottiin KAJ'n uskollisimmiksi faneiksi kun heidän pitäisi kiittää ruotsalaisia menestyksestään.  Keskustelussa ihan selvästi monet suomenkielis

Mun mielestä siellä on aika vähän ollut mitään närkästyneitä kommentteja. Ei sen enempää kinastelua ole ollut kuin täälläkään. Yksittäisiä ihmisiä, jotka ovat pettyneitä keikkapaikkoihin ja miedompaa Pohjanmaa-keskustelua kuin täällä eilen.
Minäkin toivoisin ruotsalaisille enemmän keikkoja. Maaliskuussa heillä sentään on Birkan risteily. Katsoin, että sen hinta on nyt noussut maalis-huhtikuun kalleimmaksi risteilyksi. Monentasoisia hyttejä on kuitenkin vielä saatavana.

Vierailija
13780/15544 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavan absurdi väite tuo, että ilman Melloa kukaan ei tuntisi Kaj'ta. Tuskin he olisivat elättäneet itsensä musiikillaan jo melkein 17 vuotta, jos kukaan ei tuntisi heitä. Ei varmaan siinä tapauksessa kukaan myöskään kuuntelisi, ostaisi levyjä eikä kävisi keikoilla. Mellon tuomaa uutta yleisöä mitenkään tietysti väheksymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi