Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (15478)

Vierailija
13501/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/p/DUsF5dJCk6o/

"32-year old man failing to impress his father."   :D

Vierailija
13502/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä näköjään kauppa käy elokuun stadionkonserttiin. Siellä on vaihtunut jo monen katsomosektorin "tilaa"-merkintä "vähän tilaa" -merkinnäksi, vaikka myynti käynnistyi vasta muutama tunti sitten. No, seisomapaikkoja riittää varmasti vielä pitkään, sinne kentälle mahtuu valtavasti porukkaa. Ja siellähän ne parhaat bileet on.

Mä olen tosi iloinen ensinnäkin siitä, että olen suomalainen ja tällainen tapahtuma järjestetään Suomessa. Minulla on sinne muutaman tunnin ajomatka, mutta kuitenkin helposti saavutettavissa eikä tarvitse lentää. Olen myös iloinen siitä, että tämä järjestetään juuri Vaasassa. Tunnelmasta tulee varmaan aivan mahtava kun paikalle saadaan runsaasti vanhoja faneja ja myös uusia faneja eri maista. Olin viime kesänä käymässä Vaasassa ja se on todella mukava ja kompaktin kokoinen kesäkaupunki. Stadion on helposti tavoitettavissa keskustasta kävellen ja minäkin saan varmaan oman "volvoni" hyvin parkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13503/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/p/DUsF5dJCk6o/

"32-year old man failing to impress his father."   :D

"Pakko" käyttää muitakin kieliä kuin ruotsia tuottaa aivan uusia mahdollisuuksia tekstitysten muodossa.

Vierailija
13504/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botnia Paradisehan jo vähän ennakoi tätä Kaj'n nykyistä monikielisyyttä. Jakob puhui aiheesta siinä Jannen ja Sonjan podissa muutaman vuoden takaa. Siis että kuinka kivaa heistä oli käyttää käsikirjoituksessa ja biiseissä niin vöyriä, vaasaa, standardisuomenruotsia, helsingforssvenskaa, suomea, riikinruotsia kuin englantia... ja Tuplajuustohan puhuu närpiötä. Mahtoikohan olla vielä muitakin kieliä. Ainakin norjaa, saksaa, ranskaa ja italiaa he ovat joskus eri yhteyksissä väläytelleet myös.

Vierailija
13505/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Botnia Paradisehan jo vähän ennakoi tätä Kaj'n nykyistä monikielisyyttä. Jakob puhui aiheesta siinä Jannen ja Sonjan podissa muutaman vuoden takaa. Siis että kuinka kivaa heistä oli käyttää käsikirjoituksessa ja biiseissä niin vöyriä, vaasaa, standardisuomenruotsia, helsingforssvenskaa, suomea, riikinruotsia kuin englantia... ja Tuplajuustohan puhuu närpiötä. Mahtoikohan olla vielä muitakin kieliä. Ainakin norjaa, saksaa, ranskaa ja italiaa he ovat joskus eri yhteyksissä väläytelleet myös.

On tää kyllä melkoinen poppoo. Musiikissa käyttävät mitä genreä huvittaa. Eivät rajoitu vain musiikkiin vaan sanoitukset itsessään jo ovat taideteoksia. Musikaalit, kirjallisuus ja teatteri sujuu myös. Ikä eikä sukupuolikaan ole rajoite. Ja vaikka vöyrin kieli on se mikä pysyy, loikkivat tarpeen tullen myös eri murteiden ja kielien puolelle yhtä ketterästi kuin Kevin muuntuu Fabboksi tai Axel vetää minihameen päälle.

Vierailija
13506/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tujaus teholääkettä Vörjeans-ikävään. Fyrbanna bra. Tämä muistutti ainakin mun mieleen Vöyrin kovimman bändin historiasta monta yksityiskohtaa, jotka olin ehtinyt jo unohtaa. Voisimmeko tosiaan joskus saada Määninin kynästä novellikokoelman? Jolle Tommy on jo keksinyt nimenkin: "Tuff"."

Kaikki kunnia Määninille, mutta mä sanoisin, etteivät hänen taipumuksensa oikein viittaa kirjallisuuden suuntaan... Toisaalta nujersihan hän yhden miehen voimin koronaviruksen. Ei kai mikään ole sitten mahdotonta.

Vierailija
13507/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä näköjään kauppa käy elokuun stadionkonserttiin. Siellä on vaihtunut jo monen katsomosektorin "tilaa"-merkintä "vähän tilaa" -merkinnäksi, vaikka myynti käynnistyi vasta muutama tunti sitten. No, seisomapaikkoja riittää varmasti vielä pitkään, sinne kentälle mahtuu valtavasti porukkaa. Ja siellähän ne parhaat bileet on.

Ainakin hotellihuoneiden hinnat lähtivät nousuun. Eilen kyselin hintoja yhteen keskustahotelliin, mutta pystyin tekemään varauksen vasta tänään. Jo oli tullut hintaa lisää. 

Eli ei välttämättä haittaa, vaikka rahaa ei just nyt olisi? Onkohan mahdollisista että hinnat vielä laskevat... tosin olen oman budjettini vanki ja joudun toimimaan sen mukaisesti. 

Vierailija
13508/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Permantolippuja konserttiin saa varmasti myöhemminkin, eikä niiden hinnat nykyisestä nouse. Majoitushinnat eivät taas valitettavasti laske vaan h-hetkeä kohden vain nousevat. Itse tekisin niin, että varaisin nyt sellaisen huoneen, jonka voi maksaa vasta saapuessaan. Tai sitten ottaisin mahdollisimman nopeasti (heti kun rahaa on) sellaisen edullisemman kategorian majapaikan, joka pitää maksaa jo varatessa.

Vierailija
13509/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tujaus teholääkettä Vörjeans-ikävään. Fyrbanna bra. Tämä muistutti ainakin mun mieleen Vöyrin kovimman bändin historiasta monta yksityiskohtaa, jotka olin ehtinyt jo unohtaa. Voisimmeko tosiaan joskus saada Määninin kynästä novellikokoelman? Jolle Tommy on jo keksinyt nimenkin: "Tuff"."

Kaikki kunnia Määninille, mutta mä sanoisin, etteivät hänen taipumuksensa oikein viittaa kirjallisuuden suuntaan... Toisaalta nujersihan hän yhden miehen voimin koronaviruksen. Ei kai mikään ole sitten mahdotonta.

Tää Tuff on niin mainio vastakohta Keinille/Rääppöölle😅.

Vierailija
13510/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Permantolippuja konserttiin saa varmasti myöhemminkin, eikä niiden hinnat nykyisestä nouse. Majoitushinnat eivät taas valitettavasti laske vaan h-hetkeä kohden vain nousevat. Itse tekisin niin, että varaisin nyt sellaisen huoneen, jonka voi maksaa vasta saapuessaan. Tai sitten ottaisin mahdollisimman nopeasti (heti kun rahaa on) sellaisen edullisemman kategorian majapaikan, joka pitää maksaa jo varatessa.

Jos varaa nyt sellaisen huoneen, jonka voi maksaa vasta saapuessaan, niin voiko senkin kuitenkin maksaa jo ennen saapumista etukäteen (sitten kun on rahaa)? 

Vierailija
13511/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin mites keikkalippujen peruutus ja rahojen palautus? En ole perumassa kuin ÄÄRIMMÄISESSÄ HÄDÄSSÄ TAI YLITSEPÄÄSEMÄTTÖMÄN ESTEEN VUOKSI, mutta jos tosiaan jotain tulisi, niin pystyykö enää lippua perumaan? Vai pitääkö se sitten myydä jossain nettisaitilla? 

Vierailija
13512/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^   Netistä varattaessa se ruksi on yleensä pantava jompaankumpaan ruutuun, a) maksan ennakkoon tai b) maksan saapuessani (joka on vähän kalliimpaa), eikä vaihtoehtoja ole. Uskoisin kuitenkin, että ottamalla yhteyttä suoraan hotellin (tai hotelliketjun) myyntipalveluun, voi sopia myös tuosta ehdottamastasi maksutavasta. Ainakin ennen vanhaan (kun majoituin jatkuvasti hotelleissa), myyntipalvelut olivat hyvin avuliaita ja joustavia; en sitten tiedä, onko nettiaika kuinka paljon muuttanut asioita.

Vierailija
13513/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin mites keikkalippujen peruutus ja rahojen palautus? En ole perumassa kuin ÄÄRIMMÄISESSÄ HÄDÄSSÄ TAI YLITSEPÄÄSEMÄTTÖMÄN ESTEEN VUOKSI, mutta jos tosiaan jotain tulisi, niin pystyykö enää lippua perumaan? Vai pitääkö se sitten myydä jossain nettisaitilla? 

NetTicket ei palauta lipun hintaa eikä myöskään vaihda lippua. Tilattaessa lippuun voi ostaa Mysafetyn peruutusvakuutuksen, se on permantolipulle kympin. Royal VIP-lippujen hintaan peruutusvakuutus on 30 e, mutta se on voimassa vain silloin jos tilaisuus itsessään peruuntuu. Eli jos lipun ostajalle tulee force majeur, lippu pitää myydä itse. En tiedä onko NetTicketillä FanSALE-kanavaa, ehkä ei.

Mutta onhan meillä toisemme.

Vierailija
13514/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippupalvelulla on sellainen maksullinen Lipputurva-palvelu, josta saa rahat takaisin, jos ei sairaustapauksen vuoksi pääsekään konserttiin tai muuhun tapahtumaan. Muilla myyjillä ei ole, ei ainakaan Netticketillä. Joten sen ostamansa lipun joutuu sitten myymään eteenpäin, jos tulee se äärimmäinen hätä.

Vierailija
13515/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan nykyään aina vähääkään kalliimpiin konserttilippuihin sen lippuvakuutuksen. Senhän pitäisi korvata rahat ainakin sairaustapauksessa. Tosin en ole koskaan onneksi joutunut anomaan rahoja takaisin, joten en tiedä miten hyvin nämä käytännössä pelittävät. Maksaahan se vakuutus tietysti joitakin euroja sekin. Ja kai nuo lippujen jälkimarkkinat, esim. fansale, ihan päteviä paikkoja on myydä lippua eteenpäin.

Vierailija
13516/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä ero noiden permantolippujen K18 ja U18 -lipuilla on? Tajuan tietenkin ikärajan, mutta ei kai siellä jaotella kentälle menijöitä? Vai voiko tuo U18-lipulla ostaa juotavaa? Saako siellä kentällä juoda, tuskin. 

Vierailija
13517/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siellä on osa kentästä jotenkin erikseen rajattu anniskelualueeksi...? En tiedä. Mä ainakin otin kentälle U18-lipun, kun mulla ei ole tarvetta saada mitään "vettä väkevämpää" 😊

Vierailija
13518/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä ero noiden permantolippujen K18 ja U18 -lipuilla on? Tajuan tietenkin ikärajan, mutta ei kai siellä jaotella kentälle menijöitä? Vai voiko tuo U18-lipulla ostaa juotavaa? Saako siellä kentällä juoda, tuskin. 

Varmaan kenttä jaettu kahteen alueeseen, joista toinen sallittu kaikenikäisille ja toinen K18 

Vierailija
13519/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan supertyhmä kysymys, mutta mitä kieltä U ja K on? Eli kumpi tarkoittaa kumpaa?

Vierailija
13520/15478 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista. Oon aika kokematon näissä hostelli/hotelliasioissa enkä keikkajutuissakaan kovin kokenut. Tekoäly auttaa ja muut ihmisetkin, mutta kätevä täällä jakaa tietoa kun muutkin fanit ovat linjoilla.