Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (12793)
No jos Komiat voiton äänestyksessä nappaa, niin eivät sitten "huonolle häviä" 😊. Sympaattisen oloisia reippaita poikia hekin, ja ilmeisen hyviä muusikoita. Niin kuin KAJ'kin. Musiikillinen tyylinsä tietysti täysin eri.
Tämä siis täysin makuasia taas, ja ohi varsinaisen aiheen, mutta tuli nyt mieleen. Ihanaa, että meillä on näitä nuoria miehiä, KAJ (&Komiat) ym., jotka tekevät tinkimättömästi sitä omaa musiikillista juttuaan ja ovat sille uskollisia, valtavirran trendeistä välittämättä.
Minulle on ihan sama voittaako KAJ palkintoja vai ei ja missä kategorioissa, mutta kävin kuitenkin äänestämässä. 😊
KAJ on totta kaj KAJ, tulee palkintoja tai ei. 🤗🥰
Kyllä, juurikin näin. KAJ on KAJ, eikä siinä sarjassa tällä hetkellä Suomessa oikein muita ole - mielestäni. Joskus verrattu mm. Justimukseen, mutta ei ole samaa repertuaaria heillä. Enkä siis yhtään moiti Justimusta, heidän juttunsa on heidän juttunsa ja hyvin taitavat sitä tehdä. Toimivat vaan paljon suppeammalla taiteen alueella kuin KAJ.
Kyseessä on Iskelmä radion äänestys, jossa suurin osa äänestäjistä on luultavasti Iskelmä-radion kuuntelijoita. Ei siis ole mikään ihme, jos heille on enemmän mieleen Iskelmäbändi Komiat kuin Humorgruppen KAJ. Minusta hienoa on, että KAJ pääsi toiselle kierrokselle kahdessa kategoriassa. Ja Komiat on kuten sanottua toinen ryhmä, jossa tehdään täysillä just omaa juttua. Minusta tuntuu että ihmiset on tekemässä jotain vastakkain asettelua Komioiden ja KAJ'n välille. Itse arvostan molempia (vaikka en sanoisi itseäni Komioiden faniksi). Molemmat vaikuttavat olevan hyväkäytöksisiä herrasmiehiä jotka tekevät täysillä ja häpeilemättä omaa juttuaan.
Itsekin kävin jo Kajta äänestämässä.
Ja toivottavasti tosiaan tuo Grimin reaktio tulee myös YouTubeen, olisi kiva nähdä se.
Grimin reaktiota odotellessa piti käydä katsomassa tuo Leifin esitys kahteen kertaan. Kaikista huippuhyvistä KAJ10-esityksistä se on mun mielestä paras. Mietin tässä, että siitä konsertista ei ole yhtään fanivideota löydettävissä. Olisin nimittäin halunnut katsoa toisesta perspektiivistä koko ajan Axelia ja sitten koko ajan Jakobia. Eiköhän silloin vielä ollut tapana kuvata vai olikohan kuvaaminen peräti kielletty?
Tässä on ollut KAJn suhteen vähän hiljaiseloa viime viikkoina, mutta minulle tuli jostain syystä nyt tätä katsoessa sellainen vahva aavistus, että jotain suurta ja hienoa, ehkä erilaista, on kyllä tulossa tänä vuonna. Toivottavasti olen oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Grimin reaktiota odotellessa piti käydä katsomassa tuo Leifin esitys kahteen kertaan. Kaikista huippuhyvistä KAJ10-esityksistä se on mun mielestä paras. Mietin tässä, että siitä konsertista ei ole yhtään fanivideota löydettävissä. Olisin nimittäin halunnut katsoa toisesta perspektiivistä koko ajan Axelia ja sitten koko ajan Jakobia. Eiköhän silloin vielä ollut tapana kuvata vai olikohan kuvaaminen peräti kielletty?
Tässä on ollut KAJn suhteen vähän hiljaiseloa viime viikkoina, mutta minulle tuli jostain syystä nyt tätä katsoessa sellainen vahva aavistus, että jotain suurta ja hienoa, ehkä erilaista, on kyllä tulossa tänä vuonna. Toivottavasti olen oikeassa.
Mulle riittäisi yksi Vörjeans-keikka 🙏🙏🙏.
Toki muutakin saa tulla ja mieluusti 😊.
Kiitti iskelmälinkistä ja -vinkistä. Äänestys hoidettu!
Grimin Lefa-reaktio saapui Youtubeen. Hilarious!
^ Aivan hillitön video, nauroin vedet silmissä alusta loppuun. Grim tajuaa heti jutun juonen ja bongaa kaikki herkulliset yksityiskohdat. Hyvä ehdotus häneltä, että pojat voisivat rakentaa kokonaisen konsertin myös näiden hahmojen ympärille. Maailman mahtipontisin ja samalla maailman surkein inspiraatiopuhujan ja folk-laulajan yhdistelmä ja kaksi apupoikaa kaikin keinoin pönkittämässä lead singerin egoa ja imagoa.
Mikä onni, että meillä on netissä kaikki nämä helmet, joilla voidaan viihdyttää itseämme seuraavia live-esiintymisiä odotellessa. Live, love, Leif!
Musta oli hysteerisen hauska tuo Grimin huomautus, että Leifin suuren voimabiisin sanoitus on kuin hieman yksinkertaisten avaruusolioiden kirjoittama. Ufot on selvästi tarkkailleet elämää maapallolla mutta onnistuneet keräämään kokoon vain kasan kliseitä ja itsestäänselvyyksiä. Kaksi plus kaksi on neljä, simppeliä matematiikkaa. :D
Olisi kyllä hauskaa, jos Grim tekisi sen reaktion koko KAJ10:stä. Tosin useampaan tämän konsertin biiseistä hän on jo reagoinutkin yksittäisillä videoilla. Se konsertti on kokonaisuutena niin hieno, että hän varmasti tykkäisi. Se kyllä esittelee KAJ'n siihen astisen tuotannon monipuolisuuden ja taidokkuuden tosi hyvin.
Mä olin jo ehtinyt unohtaa, kuinka älytön tuo Hej du människa on. En muistanut esimerkiksi sitä, että Leif kävi valamassa tulevaisuudenuskoa onnettomiin ihmisiin, joita oli kohdannut humanitäärinen katastrofi. Ja oikeassahan hän oli: Halpa-Halli saattoi sulkea ovensa, mutta sitten Vöyriin tuli sekä K-market että S-market. Tää folktrio nousi mun suosikkilistalla kakkoseksi heti Vörjeansin perään. Toivottavasti saadaan heistäkin vielä kuulla.
Joo toi Leif-reaktio oli kyllä hauska ja mielenkiintoinen. Tuo biisi olisi kyllä kans joskus upeaa kuulla livenä.
Ai että, Leif-kommentaaria olenkin odottanut keväästä asti. Lopultakin se tuli!
Tämähän tulikin nopeasti youtuben puolelle.
Mä en muistanut ollenkaan, kuinka typerryttävän hieno hahmo Leif on. Nousee Fabbon, Freppan, Dan-Olen ja Mäskis-Gunnarin rinnalle. Kevin on kyllä ihme kameleontti (no, kukapa heistä ei olisi).
Ja hykerryttäviä näkökulmia ja kommentteja Grimiltä. Tuokin, kuinka tärkeilevä ja mahtaileva Leif ei pysty edes vetämään sitä kitarasooloa (vaikka Kevin pystyisikin) vaan tilalle tuodaan oikea kitaravirtuoosi (eli Janne Hyöty).
Nämä reaktiovideot tuo kyllä ihan uuden tason Kaj'n seuraamiseen. Loistavaa biisien ja hahmojen analysointia Grimiltä ja myös Celesteltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en muistanut ollenkaan, kuinka typerryttävän hieno hahmo Leif on. Nousee Fabbon, Freppan, Dan-Olen ja Mäskis-Gunnarin rinnalle. Kevin on kyllä ihme kameleontti (no, kukapa heistä ei olisi).
Ja hykerryttäviä näkökulmia ja kommentteja Grimiltä. Tuokin, kuinka tärkeilevä ja mahtaileva Leif ei pysty edes vetämään sitä kitarasooloa (vaikka Kevin pystyisikin) vaan tilalle tuodaan oikea kitaravirtuoosi (eli Janne Hyöty).
Nämä reaktiovideot tuo kyllä ihan uuden tason Kaj'n seuraamiseen. Loistavaa biisien ja hahmojen analysointia Grimiltä ja myös Celesteltä.
Mä en myöskään hoksannut aiemmin, että Janne Hyötyn kitarasoolo on alleviivaamassa sitä, että Kevinin esittämä tyyppi ei pysty sitä itse vetämään. Enkä sitäkään, että Jakobin esittämä tyyppi juoksee viemään mikrofonin, koska Leif ei itse viitsi. Olen sentään nähnyt tämän varmaan kymmeniä kertoja aiemmin. Rakastan tätä esitystä ja myös musiikkityyli on minun makuuni. Axelin huuliharppu on vaan niin hyvä, tulee kylmikset sitä kuunnellessa ja rakastan sitä miten biisi kasvaa vähitellen loppuhuipennukseensa. Rakastan myös Jakobin hahmoa; sitä miten ihailevasti ja viisauksia itseensä imien hän kuuntelee Leifiä ja osoittelee yleisöönkin mukamas hyvän pointin kohdalla.
Niinpä. Mäkin olen kuunnellut koko Kaj-kympin moneen, moneen kertaan, mutta aina löytyy uutta ja varsinkin silloin, kun joku terävämpi vääntää rautalangasta, kuten nyt Grim. Mä en ollut kiinnittänyt huomiota siihenkään, kuinka yleisö meinaa tikahtua aina kun Leif heittää ilmoille uuden latteuden. Nyt hokasin senkin.
Yleisö ratkaisee. Pahoin pelkään että jää kyllä KAJ'lta palkinnot saamatta. Biisi kategoriassa on vaikka kuinka monta todella suosittua kappaletta ehdolla, ja tulokas-kategoriassa vastassa on Komiat, joka sai jo vuoden yhtye kategoriassa ensimmäisellä kierroksella KAJ'ta enemmän ääniä (koska pääsivät toiselle kierrokselle mutta KAJ ei), joten luultavasti saa nytkin. Ovat vielä kaiken lisäksi UMK:n myötä pinnalla tällä hetkellä. Toivon olevani väärässä, olisi hienoa jos KAJ jonkun palkinnon nappaisi.