Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (12793)
Samaa mieltä, kertakaikkisen hot. Arvaapas vaan, miten moneen kertaan on KOI-Vörjeans-videot katsottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa Vörjeans olisi taas jossain haastattelussa! Se X3M:n haastattelu oli niiiin hyvä, kaipaan lisää samanlaista ilottelua. Voi Tommy, Freppa ja Määnin! 💘🔥
Minulle tuottaa suurta iloa Tommyn haara-asento siinä Lucia-haastattelussa.
Jännä juttu tuo muuten. Jos oikeasti joku samantyyppinen peräkylän öykkäri levittelisi penkillä niin, että muut ei mahtuisi istumaan, se vain ärsyttäisi. Mutta kun kyseessä onkin Tommy, tilanne onkin ihan toinen🥵
^ Improvisoitujahan ne on, tietenkin. Ei haastatteluja käsikirjoiteta. Näkeehän sen poikien omistakin reaktioista toistensa repliikkeihin, että ne syntyvät sekunnin murto-osaa ennen kuin tulevat suusta ulos. Niin älyttömän nopeaälyisiä kaikki kolme. Toimittajat ovat toki vuosien varrella tulleet niin tutuiksi sekä Kaj'n että Vörjeansin kanssa, että ovat varautuneet kuulemaan heiltä mitä tahansa, mutta eivät hekään aina pysty pitämään pokkaansa jälkimmäisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, kertakaikkisen hot. Arvaapas vaan, miten moneen kertaan on KOI-Vörjeans-videot katsottu.
Katsoin tänään KAJ10-versioita Vörjeansistä ja on nekin vaan niin hyviä. Lisäksi täydellinen kuva ja äänentoisto.
Mua vasn jaksaa huvittaa KAJ10::n yleisö. Miten pystyivät istumaan tuoleissaan, vaikka Tommy kannusti mukaan?
Mulle tuli vasta nyt monen kuukauden jälkeen Youtubessa vastaan Vaasan syyskuinen kirjallisuusfestivaali, jossa Axel esiintyi. Mikä nautinto oli häntä kuunnella (kuten aina). Hänellä oli ehkä vähän vaikeuksia orientoitua aikaan ja paikkaan, kun oli kiireesti lentänyt sinne suoraan niiltä pitkän putken huipentaneilta laivakeikoilta, mutta suvereenisti hoiti tilanteen.
Huojentavaa oli kuulla se, mikä on toki kuultu muissakin yhteyksissä, että Kaj pysyy juurillaan ja vöyrinkielisenä ja aikoo pienen viisuharharetken jälkeen palata siihen syvimpään olemukseensa ja tyyliinsä eli tarinankertojiksi.
Vörjeansistä tuli vielä mieleen että heidän instassa on aika paljon materiaalia muutamien vuosien takaa; keikkamainoksia heidän tyyliinsä ja myös lyhyitä pätkiä keikoilta. Niillä keikoilla näytti olevan aika reipas meno - ihan toisenlainen kuin vanhoilla KAJn keikoilla.
Luin jostain, että pojat ovat hukanneet Vörjeans-tilinsä tunnukset eikä uusia päivityksiä senkään takia ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli vasta nyt monen kuukauden jälkeen Youtubessa vastaan Vaasan syyskuinen kirjallisuusfestivaali, jossa Axel esiintyi. Mikä nautinto oli häntä kuunnella (kuten aina). Hänellä oli ehkä vähän vaikeuksia orientoitua aikaan ja paikkaan, kun oli kiireesti lentänyt sinne suoraan niiltä pitkän putken huipentaneilta laivakeikoilta, mutta suvereenisti hoiti tilanteen.
Huojentavaa oli kuulla se, mikä on toki kuultu muissakin yhteyksissä, että Kaj pysyy juurillaan ja vöyrinkielisenä ja aikoo pienen viisuharharetken jälkeen palata siihen syvimpään olemukseensa ja tyyliinsä eli tarinankertojiksi.
Mun mielestä se julkaistiin kokonaisuudessaan youtubessa vasta muutama viikko sitten. Linkkasin sen silloin tänne. Oli tosiaan mukava nähdä ja kuulla se kokonaisuudessaan.
"Huojentavaa oli kuulla se, mikä on toki kuultu muissakin yhteyksissä, että Kaj pysyy juurillaan ja vöyrinkielisenä ja aikoo pienen viisuharharetken jälkeen palata siihen syvimpään olemukseensa ja tyyliinsä eli tarinankertojiksi."
Mä totisesti toivon, että tuo pitää paikkansa. Vähän jo alkoi "huolestuttaa" se yksi video jokin aika sitten, missä olivat Kevin ja Jakob ja kertoivat, että ovat studiolla ja yrittävät kirjoittaa uutta. Joku oli jossain tietävinään, että se oli Warner musicin video. Aattelin vaan heti, että ei kai levy-yhtiö taas "sanele", mitä tehdään.... Mosquito ja Karaoke olivat ihan hauskoja, mutta niin kovin kovin mielelläni kuulisin seuraavaksi jotain muuta tyyliä.
Mulle jäi mieleen siitä Vaasan kirjailijaesiintymisestä Axelia haastatellut henkilö. En muista nimeä, mutta hän oli (journalistin ominaisuudessa) seurannut Mellon etenemistä minuutti minuutilta, päivä päivältä ja viikko viikolta. Hän kuului myös siihen pieneen joukkoon, joka pääsi seuraamaan Malmön semifinaalin (sen "kuoleman ryhmän" harjoituksia).
Hän kuvaili itseään kaiken kokeneeksi keski-ikäiseksi sedäksi, jota ei mikään enää hetkauta ja joka ei mene mistään (ainakaan työasiasta) kananlihalle, mutta Kaj'n suoritus niissä harkoissa oli sen tehnyt. Koko areena oli sähköistynyt, ja toimittajasetä lähetti kotiin viestin, että hän on juuri nähnyt jotakin mullistavaa.
Kyllähän se tunnelma välittyi sitten myöhemmin tv-katsojallekin, mutta oli kyllä hienoa kuulla tällaisen paikalla olleen ammattilaisen todistus ja vaikuttuminen Kaj'n karismasta ja taidoista.
Vierailija kirjoitti:
"Huojentavaa oli kuulla se, mikä on toki kuultu muissakin yhteyksissä, että Kaj pysyy juurillaan ja vöyrinkielisenä ja aikoo pienen viisuharharetken jälkeen palata siihen syvimpään olemukseensa ja tyyliinsä eli tarinankertojiksi."
Mä totisesti toivon, että tuo pitää paikkansa. Vähän jo alkoi "huolestuttaa" se yksi video jokin aika sitten, missä olivat Kevin ja Jakob ja kertoivat, että ovat studiolla ja yrittävät kirjoittaa uutta. Joku oli jossain tietävinään, että se oli Warner musicin video. Aattelin vaan heti, että ei kai levy-yhtiö taas "sanele", mitä tehdään.... Mosquito ja Karaoke olivat ihan hauskoja, mutta niin kovin kovin mielelläni kuulisin seuraavaksi jotain muuta tyyliä.
Se oli Warnerin video koska he ovat Warnerin julkaisemien levyjen ansiosta Emma-ehdokkaina.
Ihana yllätys heti aamusella. Grim on julkaissut Patreonissa Hej du människa -reaktion. Kevin ehti laulaa puolitoista värssyä, kun Grim tajusi koko jutun. Kanadalaisena hän on varmaan nähnyt osansa tekotärkeistä folkmuusikoista ja tunnisti heti tyypin. Hän myös ihaili Axelin ja Jakobin rooleja bändin "vähemmän tärkeinä jäseninä". Tämä oli mielestäni Grimin paras reaktio ja uskoisin, että se tulee ennen pitkää myös YouTuben puolelle koska siinä luki "early reaction".
Vierailija kirjoitti:
Ihana yllätys heti aamusella. Grim on julkaissut Patreonissa Hej du människa -reaktion. Kevin ehti laulaa puolitoista värssyä, kun Grim tajusi koko jutun. Kanadalaisena hän on varmaan nähnyt osansa tekotärkeistä folkmuusikoista ja tunnisti heti tyypin. Hän myös ihaili Axelin ja Jakobin rooleja bändin "vähemmän tärkeinä jäseninä". Tämä oli mielestäni Grimin paras reaktio ja uskoisin, että se tulee ennen pitkää myös YouTuben puolelle koska siinä luki "early reaction".
Kiitos tiedosta. Mä olen niin paljon odottanut Grimin Hej du människa -reaktiota! Toivottavasti se tulee pian Youtubeenkin. En malta odottaa!
"Kiitos tiedosta. Mä olen niin paljon odottanut Grimin Hej du människa -reaktiota! Toivottavasti se tulee pian Youtubeenkin. En malta odottaa!"
IHANAA! Äkkiä tämä Youtubeen, kiitos! Mä olen odottanut tätä kuin kuuta nousevaa. Leif on niin parasta, koska se esittelee taas aivan totaalisesti erilaisen puolen KAJ'sta. Ja Kevin on loistava. Ilmeisesti reaktio on "Springsteen"-versio KAJ 10:stä, koska sehän on käännetty enkuksikin.
Vielä kun Grim jossain vaiheessa tekisi reaktion Firmans manista 😊. Siitähän on olemassa aika onnistunut, ilmeisesti jonkun fanin editoima video, ja tekstityskin englanniksi. Ja Kaffitårista olis ihana saada reaktio, mutta hitsiläinen, kun siitä ei ole kunnollista videota. Yksi keikkavideo - en muista mistä - on kohtuullinen ääneltään, mutta ei tietenkään vastaa mitään studioversiota. Ja on tietysti kaukaa kuvattu.
Muuten. Mosquito on ylittänyt 6 milj. striimauksen rajan!
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun Grim jossain vaiheessa tekisi reaktion Firmans manista 😊. Siitähän on olemassa aika onnistunut, ilmeisesti jonkun fanin editoima video, ja tekstityskin englanniksi. Ja Kaffitårista olis ihana saada reaktio, mutta hitsiläinen, kun siitä ei ole kunnollista videota. Yksi keikkavideo - en muista mistä - on kohtuullinen ääneltään, mutta ei tietenkään vastaa mitään studioversiota. Ja on tietysti kaukaa kuvattu.
Muuten. Mosquito on ylittänyt 6 milj. striimauksen rajan!
Grim puhui taas koko KAJ 10:n katsomisesta ja varmaan aikanasn KOI.
Hahaa, en malta odottaa Grimin Hej du människa -reaktion näkemistä. Yhtä fiksuna kuin Celeste hän on tietysti nopeasti tajunnut jutun jujun. Mutta en yhtään ihmettelisi, vaikka joku ulkomaisista(kin) kommentoijista menisi halpaan ja vilpittömästi ihastuisi Lefan "nerokkuuteen". :D
KAJ pääsi Iskelmän vuosiäänestyksessä toiselle kierrokselle Vuoden iskelmä- ja Vuoden tulokas kategorioissa. Vuoden yhtye kategoriasta KAJ valitettavasti putosi pois.
Tästä linkistä pääset äänestämään toisella kierroksella:
https://radioplay.fi/iskelma/osallistu/kilpailut/iskelman-vuosiaanestys…
^ Kiitos linkistä, ryhdyn toimeen omasta puolestani! Idioottimaisiahan tällaiset äänestykset kategorioineen ovat; en esimerkiksi ollenkaan ymmärrä, miksi Bara bada bastua kutsutaan "iskelmäksi", mutta väliäkö tuolla. Jos Kaj voi jostain saada yhden pystin lisää, mun puolestani heitä saa nimittää vaikka Vuoden hylkeenpyytäjiksi.
Hienoa! Edelleen positiivista uutista! Alunperinkin olin aika skeptinen, pääsisikö KAJ edes mitenkään ehdolle tähän Iskelmän äänestykseen. Mutta riemukseni pääsi, ja nyt vielä parissa kategoriassa toiselle kierroksellekin. Paljon enemmän kuin uskalsin odottaa. Kilpailu suomenkielisten artistien kanssa on taatusti tiukkaa. Yleisökö tämän kokonaan ratkaisee...?
Mä repesin nauruun jo kun näin aloituskuvan Lucia-haastattelusta😅
Tommy on kyllä niin kuuma pakkaus ja mun mielestä etenkin lavalla. Haastattelut on kyllä hauskoja ja uskomattoman hyvin tehtyjä. Olen katsonut ne niin monta kertaa, että osaan melkein ulkoa. Näyttää improvisoiduilta, mutta voiko olla?