Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (12793)
Todistettavasti siis nåjaaa iskee meihin ateisteihin samalla tavoin kuin saksalaisiin. En ryhdy viemään ajatuskulkua pitemmälle. Mullekin sopisi hyvin Barkbrön ottaminen mukaan virsikirjaan, ja voisin mennä itsekin laulamaan sen kirkkokansan kanssa (siis tietysti vain, jos en loukkaisi uskovaisten tunteita). :)
Ai miten kiva nähdä lähikuvassa se, mitä luulin kauempaakin näkeväni, mutta en voinut olla varma. Liikekieli kertoi tyytyväisyydestä, mutta hänhän näyttää kertakaikkiaan viihtyvän. Kevin tuossa pätkässä tuo mieleen ala-asteen opettajani, joka on ihan haka viihdyttämään ihmisiä ja nauttii heidän seurastaan kovasti, ja onnekseen loppupuolen työurastaan on saanut tehdä juuri sitä. Paras opettajani, vaikka kilpailua tittelistä on. Ja elämä on kummallista, olen täysin sattumoisin naimisissa opettajani sisarenpojan kanssa. Hän taas on omasta mielestään mörkö, mutta on hänelläkin esiintymisgeeni, vaikka se harvoin nousee esiin. Mitä enemmän tulee ikää, sitä vapaammin asia näkyy. Hänen synnyinkuntansa juomavesi oli siihen aikaan melkoista kuraa. Ehkä se oli silloinkin Vöyrillä hyvää kun helsinkiläiset ja turkulaiset joivat käytännössä ojasta.
Eturivistä kuvatessa on yleensä liian lähellä, varsinkin silloin, jos yleis pääsee lähelle lavaa, jotta saisi kaikki kolme kuvaan yhtä aikaa, vaikka kuvaisi miten päin. Ja takaa taas ei pahemmin voi, jos ei halua nostaa kameraa pään yläpuolelle, jolloin se häiritsee muiden näkymää.
Eli vaakaan kuvatessa ruudulla näkyisi pääosin tyhjää lavaa ja itse kohde jäisi pieneksi. Siksi moni kuvaa pystyssä.
Juuri vasta ehdin katsomaan Celesten tuoreimman videon, mutta parempi myöhään kuin jne. Aikakoneella palasin saman tien omaan tyttöikääni ja samaistuin noihin kahteen 110-prosenttisesti. Ihanaa kiherrystä ja kuherrusta, ja miten suloista nähdä, kuinka joku toinen näkee Bärikingin ja Yolon ensi kertaa. Nuo Vöyrin pojat ovat tosiaan ihmeellinen kielirajat ylittävä monisukupolvikokemus.
Minäkin katsoin tuon Celesten videon viikonloppuna. En tykkää kaikista hänen videoistaan enkä ole ihan kaikkia katsonutkaan, mutta tuo oli kyllä kiva. Voi että, kaipaan tuollaista tyttökaverin kanssa hihittelyä! Kai sitä näin aikuisiälläkin voisi hihitellä, mutta enää ei ole ketään sellaista ystävää, nuoruuden hihittelykaverit ovat jääneet pois elämästä eikä uusia ole löytynyt tilalle. Pidin siis hauskaa sohvaperunat-hengessä Celesten ja hänen ystävänsä kanssa. Olisivat voineet katsoa enemmänkin biisejä!
Eikös Celeste lupaillut jotain, että voisi mahdollisesti tehdä lisääkin näitä "kiherrysvideoita", vai muistanko ihan väärin...
Ja kuule kyllä voi hihitellä vielä kypsällä iällä. Mulla onneksi säilynyt pari nuoruuden aikaista ystävää, ja monet monituiset kerrat on naurettu ja kikateltu vedet silmissä, kun on muisteltu milloin mitäkin toilailuja, tai jotain nuoruuden hulluja ihastuksia. On kyllä ihan voimaannuttavaa välillä unohtaa aikuismainen käytös ja olla kuin teinityttö. Tosin tämä KAJ-hurahdus on saanut tuon teinityttöfiiliksen aikaan jo viime keväästä saakka. Ja siinä euforiassa nyt eletään 😉
Mä ehdin jälkijunassa just kuuntelemaan sen Schlagerfest-podcastin Kaj-osuuden marraskuulta 2025. Niin hauska, kun pojat yhä vähän pöllämystyneinä kelaavat mennyttä vuotta. On se aika hurlumheitä ollut, kun kerran Mellon, Euroviisujen, Karar-kiertueen ja Sauna Tourin lomassa ovat vielä niitä yksityiskeikkojakin heittäneet; vaikea ymmärtää, missä välissä.
Onneksi heille on jo valjennut se, ettei Baselin neljäs sija ollut mikään "tappio" vaan hieno sijoitus. Mutta mulle oli erityisen hauska uutinen se, että he käyvät Euroviisuissa tietyn aikataulun mukaan eli kerran elämässä. Varmasti oli upea elämys mutta ei heidän paikkansa kuitenkaan.
Hyvä myös, että saavat ainakin hetken verran rauhassa kirjoittaa uutta materiaalia eikä tarvitse tukka putkella lentää lavalta toiselle. Kivempi yleisöllekin, kun saa myös jotain uutta kuunneltavaa, sitten kun kalenteriin taas alkaa konsertteja tupsahdella. Niitähän he vakuuttivat tulevan myös tänä vuonna.
Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että ilman Viroa KAJ olisi voittanut ja sama toisinpäin. Söivät toistensa ääniä. Onneksi kävi näin, ja hurlumhei jäi kohtuullisemmaksi.
Seurapeliä pukkaa:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että ilman Viroa KAJ olisi voittanut ja sama toisinpäin. Söivät toistensa ääniä. Onneksi kävi näin, ja hurlumhei jäi kohtuullisemmaksi.
Mä olen pelkästään iloinen, että kävi näin. Varsinkin nyt, kun ollaan nähty, miten huikea menestysvuosi KAJ'lla oli nytkin, ja mitä kaikkea he saavuttivat. Ja miten onnellisilta ja tyytyväisiltä he itse nyt vaikuttavat. Saavuttivat enemmän kuin ikinä edes unissaan olisivat voineet kuvitella. Olisivatko yhtään sen onnellisempia euroviisuvoittajina...? Sitähän ei voi tietää. Voisivat olla väsyneempiä, stressaantuneempia, ties mitä.... Nyt heillä varmasti on parempi mahdollisuus keskittyä perhe-elämäänsä ja uuden taiteen luomiseen. Erittäin onnellista ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kevinistä puheen ollen, en tiedä miten olen onnistunut missaamaan tämän aivan ihanan pienen videon Kevinistä. Joku vaan otti tämän puheeksi tuolla faceryhmässä, ja pitihän se tsekata. Muistaakseni Logomon keikalta elokuussa. Kevin on paitsi erittäin komea, niin aivan ihanan vapautunut ja hymyilevä, ja näyttää nauttivan ihan satasella. Monet ovat todenneet täälläkin, että Kevin syttyi liekkeihin Saunatourin edetessä. No kyllä!
Vielä tästä Kevinin videosta, jossa hän näyttää niin kovin nauttivan esiintymisestä. Muistan, että heillä oli juuri tuolloin kova esiintymistahti. Monta esiintymistä viikossa ja reissaamista edes takaisin Suomen ja Ruotsin välillä. Mietin ennen keikkaa, että näkyyköhän väsymys tai jopa kyllästyminen, mutta ei tosiaan näkynyt kenessäkään heistä. Olin paikalla tuolla Logomossa.
Heidän täytyy tosiaan nauttia esiintymisestä suunnattomasti. Niin kai se on, että kun tekee itselle mieleistä asiaa, se voimaannuttaa eikä väsytä kuten vähemmän mieluisa tekeminen. Jossain se silti tuntui kun sanoivat, etteivät toista yhtä hektistä keikkakesää aio vetää.
Väsymys tai kyllästyminen ei näkynyt ainakaan yleisölle missään vaiheessa kesää tai syksyä. Ja tosi ammattilaisten tavoin hienosti hoitivat koko tourin ja yleisö sai täyden vastineen rahoilleen. En muista, että olisin yhtään ainoaa pettynyttä reaktiota tai yleisökommenttia nähnyt missään. Kevinhän sanoi kyllä jossain lehtihaastattelussa, että jatkuva reissaaminen alkoi jossain vaiheessa kyllästyttää, ja Jakob sanoi myös jossain, että hän oli aivan hurjan väsynyt kesällä Allsångin jälkeen, kun takaisin Suomeen tulivat. Täysin inhimillistä. Tuolla keikkatahdilla olisi varmaan luonnollinen reaktio usemmille meistä. Onneksi heillä sentään oli niitä muutamia palautumispäiviä siellä keikkaviikkojen välissä. Tulivat varmaan tarpeeseen.
Voi kunpa Vörjeans olisi taas jossain haastattelussa! Se X3M:n haastattelu oli niiiin hyvä, kaipaan lisää samanlaista ilottelua. Voi Tommy, Freppa ja Määnin! 💘🔥
Vörjeansia ikävöivä jatkaa vielä että olen tänään kuunnellut KAJ10-levyä ja oi miten hyviltä monet biisit kuulostavatkaan liveversioina. Esim. Vems pojk. 🥰 Saispa nähdä ja kuulla sen livenä niin että pojilla olisi kunnon koreografiat ja poikabändiasut kuten KAJ10:ssä. Kyykkyflirtillä tai ilman. 😉
Milloinkohan se KOI-taltiointi julkaistaan...?!
Vierailija kirjoitti:
Vörjeansia ikävöivä jatkaa vielä että olen tänään kuunnellut KAJ10-levyä ja oi miten hyviltä monet biisit kuulostavatkaan liveversioina. Esim. Vems pojk. 🥰 Saispa nähdä ja kuulla sen livenä niin että pojilla olisi kunnon koreografiat ja poikabändiasut kuten KAJ10:ssä. Kyykkyflirtillä tai ilman. 😉
Milloinkohan se KOI-taltiointi julkaistaan...?!
Ja dokumentti Sauna Tourista olis kiva.
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa Vörjeans olisi taas jossain haastattelussa! Se X3M:n haastattelu oli niiiin hyvä, kaipaan lisää samanlaista ilottelua. Voi Tommy, Freppa ja Määnin! 💘🔥
Minulle tuottaa suurta iloa Tommyn haara-asento siinä Lucia-haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha.... Tuolla faniryhmässähän joku hiljattain kirjoitti hauskasti jotenkin, että Tommy vaikuttaa tuossa siltä kuin yrittäisi tavoitella "manspreadin" maailmanennätystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha.... Tuolla faniryhmässähän joku hiljattain kirjoitti hauskasti jotenkin, että Tommy vaikuttaa tuossa siltä kuin yrittäisi tavoitella "manspreadin" maailmanennätystä.
Mikä on muuten taas täysin päinvastoin kuin KAJ'n pojilla, jotka usein istuvat jalat ristissä. Nuo kaksi bändiä ovat toistensa vastakohdat lähes kaikessa.
No älä, se X3M haastis on niin hauska niin hauska! Mä olen katsonut sen vaikka kuinka monta kertaa, ja aina mua vaan jaksaa huvittaa ja naurattaa Tommyn uhoaminen ja Määninin machoilut. Ja Freppa, niin ihanan liikuttava! Voi että! Tekisivätpä pojat sellaisen yllärin meille faneille, ja tietysti muillekin, että järkkäisivät Vörjeansin keikalle johonkin tänä vuonna. Edes yksi keikka 🙏.
Kas pirua. Olenkin nähtävästi piilosaksalainen. Minultakin notkahti polvet ennen kuin viimeiset aat olivat ilmoilla. Nyt haluan Barkbrön virsikirjaan. Tai no, ehkei ateisteilta kysytä. Mutta lupaan kärsiä häät ja hautajaiset mutisematta tämän soidessa. Omanikin.