Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (12485)
Tällä asialla ei tietenkään ole ketjun aiheen eli KAJ'n kannalta mitään merkitystä, mutta kyllä se Oulun uudenvuodenjuhla oli Ylen päälähetys. Tuli Helsingin sijaan poikkeuksellisesti Oulusta, koska Oulu aloitti juuri Euroopan kulttuuripääkaupunkina 2026. Mutta jätetään nyt tämä sikseen eikä ruveta rönsyilemään muihin artisteihin, joiden työstä ja tuotannosta voidaan keskustella muissa ketjuissa.
Taas täältä poistuu KAJ'hin itseensä liittyviä viestejä, mutta tää turha jankutus uuden vuoden esiintymisjärjestyksestä pysyy. Kuka näitä viestejä poistelee?
Ei viestejä poisteta niin kauan kuin ne ovat asiallisia ja keskittyvät Kaj'n (ja Vörjeansin) työhön ja tuotantoon eikä heidän yksityiselämäänsä.
Joku, jolla on päähänpinttymä asiasta, eikä pääse siitä yli eikä ympäri. Joku, jonka täytyy saada tuo agendansa näkyville keinolla millä hyvänsä. Moneen kertaan jo sanottu, lähestyköön kaupunkia ja sen päättäviä virkamiehiä tässä ongelmassaan. Täällä vauvalla ei hänen asiansa etene yhtään. Täällä sille ei kukaan pysty tekemään yhtään mitään. Me tämän palstan keskustelijat emme ole olleet noita päätöksiä tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei viestejä poisteta niin kauan kuin ne ovat asiallisia ja keskittyvät Kaj'n (ja Vörjeansin) työhön ja tuotantoon eikä heidän yksityiselämäänsä.
Kyllä täältä on poistettu ihan täysin asiallisia ja ainoastaan KAJ'n työhön liittyneitä viestejä.
Vierailija kirjoitti:
On todellakin poistunut asiallisia viestejä. Ilmeisesti mikä tahansa viesti poistuu, jos joku ilmoittaa sen asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ihan ymmärrä. Viisuista on yli puoli vuotta aikaa, mutta edelleenkään KAJ'lle ei saisi antaa esim parempaa esiintymispaikkaa konsertissa joka ei liity Euroviisuihin? Mua ihmetyttää tää vastakkain asettelun luominen kahden täysin erilaisen artistin välille. KAJ ja Erika eivät edes kilpaile samasta yleisöstä. Jos KAJ olisi tullut julkisuuteen suomenkielisessä Suomessa jotain muuta kautta kuin Mellojen ja viisujen kautta (tai ehkä jopa jos olisivat tulleet toisiksi Melloissa voiton sijaan) niin kukaan ei valittaisi siitä että saivat tuon keskiyön slotin. Mutta kun he nyt sattuivat pääsemään viisuihin ja edustamaan siellä Ruotsia niin nyt eivät saa vahingossakaan saada missään parasta esiintymispaikkaa yms.
Täällä keskustelussa on härikkö, joka tahallaan haluaa ärsyttää suoltamalla tällaista älytöntä juttua. Paras olisi kun ei kommentoitaisi siihen mitenkään ja puhuttaisiin vain omista, meitä kiinnostavista KAJhin liittyvistä jutuista.
Oletteko testanneet Kaj-tunnistustaitojanne näillä youtube-videoilla? Mä olen yrittänyt ja epäonnistut surkeasti. En tunnista pelkästä introsta yhtään mitään, vaan tarvitsen sanat ja varsinaisen melodian. (Reilusti kyllä myönnänkin olevani musiikillinen idiootti ja Kaj'takin seuraan ennen muuta heidän tekstiensä takia.)
Ja siis selvyyden vuoksi vielä lisään, että oikeasti KETÄÄN ei tietenkään saa alentaa ikinä eikä missään! Sellaista ei tule hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko testanneet Kaj-tunnistustaitojanne näillä youtube-videoilla? Mä olen yrittänyt ja epäonnistut surkeasti. En tunnista pelkästä introsta yhtään mitään, vaan tarvitsen sanat ja varsinaisen melodian. (Reilusti kyllä myönnänkin olevani musiikillinen idiootti ja Kaj'takin seuraan ennen muuta heidän tekstiensä takia.)
Sama täällä, oon kyllä surkea näissä
Mä olen testannut tuota tunnistusvideota. Siis yllättävän vaikeaa, jopa tuo, joka on merkitty helpoksi. En muista montako tunnistin, mutta en kuitenkaan kaikkia. Sitten on olemassa "keskivaikea" versio, ja siitä tunnistin ainoastaan pari-kolme. En ole katsonut, joko on julkistettu video tasolla "vaikea".
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan muukaan ymmärrä. Eikä tuolla monessa muussakaan keskustelussa tai kommenteissa välttämättä ymmärretä, että tehdään ongelma asiasta, joka oikeasti ei ole ongelmaa nähnytkään. Jollain tapaa ihan turhaa, tahallista ja lapsellista änkyröintiä. Erikan ns. alentamisesta on motkotettu. Eikös tuo marina ja valitus ruotsinkielestä ym. alenna puolestaan KAJ'ta...? Eli toisia saakin tässä maassa alentaa vapaasti, mutta toisia ei ollenkaan? Tätäkö se monen peräänkuuluttama tasa-arvo on? Nyt joku järki käteen, ihmiset hei!
Juuri tätä ristiriitaa olen ihmetellyt koko viime vuoden. Miten sama ihminen, joka vastustaa naisiin kohdistuvaa vihaa, hyväksyy vähemmistöihin (kuten kielivähemmistöön) kohdistuvan vihan. Mun mielestä nämä molemmat ovat todella tuomittavia. Mutta silti kun esimerkiksi Jodelissa yritti puhua KAJ'n kohtaamasta vihasta, niin tuli vain vastauksua miten KAJ'ta ei ole koskaan missään vihattu. Erika sai paljon vihaa joka on todella kohtuutonta, mutta niin sai myös KAJ vihaa joka kohdistui heidän suomenruotsalaisuuteensa. Ja sekin on todella väärin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuukausia sitten, kun nämä tulivat, en minäkään tunnistanut yhtään. Nyt tajusin kokeilla toista taktiikkaa: En edes yrittänyt ajatella, mikä biisi on kyseessä vaan fiilistelin vain. Ja sillä taktiikalla aivot kaivoivat 7/10 kappaleesta oikein ja lopuistakin kaksi oli aivan kielen päällä.
Alitajunta siis tunnistaa paremmin kuin tietoinen ajattelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täältä on poistettu ihan täysin asiallisia ja ainoastaan KAJ'n työhön liittyneitä viestejä.
Lisäksi poistuu välillä myös erilaisia vähän vitsillä kirjoitettuja viestejä. Ketjussa on ilmeisesti joku tiukkapipoisempi fani, jonka mielestä täällä saisi jutella vain tiukkaa faktaa, ja poistattaa kaiken kieli poskessa kirjoitetun hupailun (eli juuri ne viestit, jotka ovat tehneet tästä ketjusta hauskan AKF-ketjun). Tämäkin viesti tulee poistumaan 100 % varmasti, mutta ehkäpä joku teistä ehtii lukea tämän ennen sitä ja uskoisin useimpien teistä olevan samaa mieltä kanssani.
Siltä tosiaan vaikuttaa. Joka on todella harmi, koska kieli poskessa kirjoitetut keskustelut ovat olleet tämän ketjun parasta antia. Mielestäni myös sangen kilttiä ja harmitonta, koska tuskin vitsailun kohteetkaan olisivat niistä pahoillaan, kun tuntee heidän ei aina niin sovinnaisen huumorintajunsa.
Vitsit ovat tämän ketjun suola ja ihan parasta! Vitsailen itsekin tuon tuostakin. Silti mietin ennen jokaista viestiäni: haluaisinko tällä ja tällä asialla vitsailtavan tai ylipäänsä aiheesta puhuttavan, jos olisin itse vitsailun tai keskustelun kohde. Sillä perusteella olen jättänyt muutaman jo kirjoittamani kommentin lähettämättä. Muutenkin mulla on periaate, että sanon vain sellaisia asioita, jotka uskoisin Kaj'n iloisena tai ainakin kiusaantumatta lukevan. Enkä koskaan mene heidän enkä varsinkaan heidän läheistensä yksityiselämään.
"Joskus kuukausia sitten, kun nämä tulivat, en minäkään tunnistanut yhtään. Nyt tajusin kokeilla toista taktiikkaa: En edes yrittänyt ajatella, mikä biisi on kyseessä vaan fiilistelin vain. Ja sillä taktiikalla aivot kaivoivat 7/10 kappaleesta oikein ja lopuistakin kaksi oli aivan kielen päällä. Alitajunta siis tunnistaa paremmin kuin tietoinen ajattelu."
Hei, kiitos, mahtava vinkki! Täytyy yrittää tuota itsekin. Ihan nollasta lähden, kun en enää yhtään muista, mitä biisejä noilla videoilla on.
Moderoinnit on ihan ufoja. En ensinnäkään usko, että niitä tekee ihmiset, eli kukaan ei oikeasti tarkista eikä lue mitään vaan joku automatiikka poistaa. Luulisin, että kaikki ilmiannettu lähtökohtaisesti poistetaan. Tuo ei vaan aina toimi jostain syystä. Mä olen joskus saanut jotkut haukkumaviestit pois ainoastaan sillä, että olen nimelläni laittanut Sanomiin yhteydenottoviestin ja erikseen vaatinut poistoa. Varmaan aika hiljattain jo kirjoitinkin tästä tänne. mutta olikohan niin, että siihenkin kommenttiini joku hermostui ja poistatti sen.
Toi kiusalla tapahtuva poistattaminen on vaan niin hassua. Viestithän saa tänne laitettua uudestaan ja uudestaan vaikka kuinka monta kertaa. Ei tämä bittiavaruus täällä mitenkään rajallinen tila ole. No siinähän poistelette sitten jatkuvasti niitä samoja viestejä, jos ei muuta tekemistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Axel ei tarvitse laulutunteja, hän on oikein hyvä laulaja. Se, mitä hän tarvitsisi lisää, on luottamus omiin kykyihin. Minuakin on harmittanut lukea haastatteluita, joissa Axel vähättelee omia kykyjään. Toivon tosiaan, että hänelle jäi viime vuodesta käteen itseluottamusta. Hän on upea muusikko ja erittäin lahjakas.
Aika hurjasti sanottu ettei tarvitse laulutunteja. Kyllä suuri osa maaiman huippuartisteista ottaa säännöllisesti laulutunteja ja hioo sekä laulu- että esiintymistekniikkaansa. Olisi hölmöä jos eivät ottaisi tunteja ja laittaisi kuluja verovähennyksiin tässä kohtaa kun on tuloja tullut.
Lahjakkuus vie pitkälle, harjoittelu vie pidemmälle.
Mä olen joskus ajatellut, että miksei Jakobkin voisi ottaa laulutunteja, tai siis enhän tiedä vaikka ottaisikin jo. Siitä äänimateriaalista saisi irti vielä vaikka mitä lisää. Hänellä on hyvä tekniikka jo nyt, mutta pienellä "hiomisella" paranisi entisestään. Ottihan luontaisesti hyvän äänen omaava Pepe Willbergkin vielä vanhoilla päivillään laulutunteja ja harjoitteli klassista laulua, ja kyllä sen minusta hänen äänestään huomasi.
No eikös toi Oulu ollut kuitenkin aika keskiössä nyt, kun siitä tuli kulttuuripääkaupunkikin? Ja valtakunnallinen TV-ykköskanava sen lähetti?