Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (12485)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolliko täällä taas asialla... Tai sitten jotain sellaista "huumoria" joka ainakin mulla jää ymmärtämättä.
Alfred Backa on heidän vanha ystävänsä ja kollegansa, joten KAJ itse tuskin on loukkaantunut.
Muistaakseni Axel vastasi aikanaan (2019,) että nytkö heidät on paljastettu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli tosi kiva tuossa uudenvuoden konsertissa, että poikien lauluäänet kuuluivat niin hyvin. Hyvin miksattu. On tuolla Kevinilläkin aivan todella hyvä ja komeansävyinen ääni. Kuten Axelillakin, Jakobista nyt puhumattakaan.
Todella! Mä tykkään, kun heillä kaikilla on selvästi omankuuloisensa, tunnistettava ääni, ja kaikkien äänestä pidän. Jakob on mun suosikki, mutta tuo hienoa monipuolisuutta kun kaikilla on omat bravuurinsa.
Vierailija kirjoitti:
Olen musiikillisesti niin kaukana asiantuntijasta kuin olla voi, mutta olen oppinut paljon lukemalla ja kuuntelemalla ammattilaisia. Joku heistä (en enää muista, kuka ja missä) joskus mainitsi, että Axelilla on Text-tv:ssä ja jonkin muunkin biisin soolo-osuudessa käytössään autotune. Joka siis mun ymmärtääkseni on tekninen ohjelma, joka korjaa mahdollisen epävireisyyden.
Tämä samainen asiantuntija kuitenkin huomautti, että Axel ei tuota apuvälinettä tarvitsisi, kuten eivät myöskään Jakob ja Kevin. Kolmikon laulu on hänen mielestään harvinaisen puhdasta (olen itse homekorva, mutta samaa mieltä; muistan vain kerran tai pari kuulleeni heiltä jonkun pienenpienen alavireisyyden). Sen sijaan on kuulemma laulajia, jotka laulavat jatkuvasti niin väärin, että he pärjäävät vain autotunen avulla.
Mutta siis asiaan: olisiko niin, että tuossa Kansalaistorin keikalla ei autotunea käytetty lainkaan, ja (nimenomaan) Axelin ääni kuulosti siksi erila
Text-TV:ssä oli kyllä autotune edelleen käytössä myös Kansalaistorilla (tekee vähän sellaisen robottimaisen saundin tähän biisiin), mutta vähän vähemmän/miedompana mitä joskus aiemmin. Itse tuumin, että onkohan Axel ehkä ottanut jokusen laulutunnin, koska on saanut lisää itseluottamusta lauluunsa ja high notet ynnä muut soi entistä komeammin. Hienoa!
Tai sitten saanut fanien reaktioista itsetuntobuustin. Fanithan ovat olleet Karaokesta ihan pähkinöinä, juuri siitä Axelin high notesta. Etenkin Discordissa. Axelin velihän on Discordissa ja välillä kirjoitteleekin sinne, joten hän on voinut lukea näitä palautteita ja kertoa niitä eteenpäin Axelille. Hyvin on Axel voinut saada tästä buustia itseluottamukselleen ja rohkeutta vähentää äänitehosteita myös TEXT-TV:ssä.
Mulle hienointa on heidän stemmalaulantansa. Heidän äänenvärinsä sopivat täydellisesti yhteen. Toki Vöyrin puhelinluettelokin kelpaa näin härkäviikoilla. Ja tarkemmin ajateltuna muulloinkin.
Kannattaisi varmaan osoittaa valitukset konserttijärjestelyistä suoraan Helsingin kaupungille, ja vaatia päätökset tehneitä vastuuseen. Täällä vauvalla mariseminen ei auta yhtään. Ei ne tätä palstaa lue.
Mun mielestä Axel ei tarvitse laulutunteja, hän on oikein hyvä laulaja. Se, mitä hän tarvitsisi lisää, on luottamus omiin kykyihin. Minuakin on harmittanut lukea haastatteluita, joissa Axel vähättelee omia kykyjään. Toivon tosiaan, että hänelle jäi viime vuodesta käteen itseluottamusta. Hän on upea muusikko ja erittäin lahjakas.
Kertoisiko nyt vihdoin joku tällaiselle tietämättömälle, onko jossakin määrätty se, että uudenvuoden konsertti on sidoksissa euroviisuedustukseen, ja Suomea edustaneelle AINA itsestään selvyytenä tai jonkun säännön perusteella kuuluu viimeisen esiintyjän paikka? Eikö järjestävällä taholla itsellään ole valinnanvapautta ja määräämisvaltaa, keitä he sinne kutsuvat ja missä järjestyksessä? Ikinä ennen en ole näitä konsertteja seurannut ja nyt tuntuu olevan joku käsittämättömän tuntuinen epäselvyys asiassa. Mä olen ihan pihalla jo! Vaikka väliäkös hällä, elämä jatkuu tästä huolimatta mulla ja kaikilla muillakin. Kenellekään ei ole tapahtunut mitään vahinkoa, taivas ole pudonnut niskaan eikä mikään ole räjähtänyt....
Tuosta stemmalaulusta (jota minäkin ihailen) tuli mieleen, että jossain vuosien takaisessa haastattelussahan muistaakseni Jakob sanoi, että he kaikki laulavat kyllä innokkaasti, äänekkäästi ja kovaa, mutta että stemmoissa he ovat surkeita. Ehkä huumorilla sanottu, joo, mutta onko tuossakin mukana sitä luontaista vaatimattomuutta ja pientä perfektionistin vikaa, jota on varsinkin Jakobissa, mutta varmaan myös ainakin Axelissa. Jos ei ole täydellinen, niin sitten ei ole hyvä ollenkaan...
Minusta nuo stemmat sujuvat ainakin tänä päivänä erittäin mallikkaasti!
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko nyt vihdoin joku tällaiselle tietämättömälle, onko jossakin määrätty se, että uudenvuoden konsertti on sidoksissa euroviisuedustukseen, ja Suomea edustaneelle AINA itsestään selvyytenä tai jonkun säännön perusteella kuuluu viimeisen esiintyjän paikka? Eikö järjestävällä taholla itsellään ole valinnanvapautta ja määräämisvaltaa, keitä he sinne kutsuvat ja missä järjestyksessä? Ikinä ennen en ole näitä konsertteja seurannut ja nyt tuntuu olevan joku käsittämättömän tuntuinen epäselvyys asiassa. Mä olen ihan pihalla jo! Vaikka väliäkös hällä, elämä jatkuu tästä huolimatta mulla ja kaikilla muillakin. Kenellekään ei ole tapahtunut mitään vahinkoa, taivas ole pudonnut niskaan eikä mikään ole räjähtänyt....
Vuoden päälähetylsessä Oulussa esiintyivät Kuumaa ja Goldilocks jotka eivät päässeet UMK:sta viisuihin, joten siitä voi tehdä johtopäätöksiä, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan ole missään määrätty näin. Ihan turhaa länkytystä, kaikesta sitä pitääkin ihmisten marista.
"Jakob on mun suosikki, mutta tuo hienoa monipuolisuutta kun kaikilla on omat bravuurinsa."
Jep, juu. Jakob on myös mun suosikki laulupuolella. Ensi kuulemalta mä olen ollut aivan myyty tuolle kauniin väriselle äänelle, jota hän osaa käyttää erittäin taitavasti. Ja myös muunnella vaikka mihin, hardrockista alkaen. Jo silloin, kun kuulin BBB:n aivan ekaa kertaa, kuuntelin, että mitä mitä, kuka heistä laulaa noin vahvasti ja hyvin. Mä olen niin ikionnellinen, että Jakob sai sen musikaaliroolin. Vaikka se ei iso rooli olekaan, niin erittäin hyvä, että hänet noteerattiin ja arvostettiin näin korkealle. Varmasti siellä on ollut muitakin lahjakkaita tyyppejä koelauluissa.
Mua jaksaa huvittaa se, kuinka itsekriittisiä ja itseään vähätteleviä Kaj'n pojat aina ovat ja kuinka toisaalta Vörjeans ei voisi olla varmempi itsestään ja osaamisestaan. Entäs jos Kaj ottaisi sapattivuoden, lepäilisi ja kypsyttelisi uutta ja antaisi Vöyrin kovimman bändin sillä aikaa vallata lavat ja areenat?
Vierailija kirjoitti:
Mua jaksaa huvittaa se, kuinka itsekriittisiä ja itseään vähätteleviä Kaj'n pojat aina ovat ja kuinka toisaalta Vörjeans ei voisi olla varmempi itsestään ja osaamisestaan. Entäs jos Kaj ottaisi sapattivuoden, lepäilisi ja kypsyttelisi uutta ja antaisi Vöyrin kovimman bändin sillä aikaa vallata lavat ja areenat?
Kyllä sopis mulle! Fyrbanna va bra!
Hih. Kunpa saisikin Kaj'n lainaamaan vähän itseluottamusta Vörjeansilta, jottei heilläkään elämä olisi pelkkää "innan floppen". :D
Vierailija kirjoitti:
Hih. Kunpa saisikin Kaj'n lainaamaan vähän itseluottamusta Vörjeansilta, jottei heilläkään elämä olisi pelkkää "innan floppen". :D
Mä luulen, että KAJ'lla on monta kertaa enemmän itseluottamusta kuin Vörjeansilla. Tommy ja Määnin vain peittävät epävarmuutensa rehvasteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan ole missään määrätty näin. Ihan turhaa länkytystä, kaikesta sitä pitääkin ihmisten marista.
Tähän asti se on aina mennyt näin, siksi outoa, ja Kaj edusti Ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden päälähetylsessä Oulussa esiintyivät Kuumaa ja Goldilocks jotka eivät päässeet UMK:sta viisuihin, joten siitä v
Oulu ei ollut se päälähetys tosin.
"Mikään ei ole niin pysyvää kuin muutos."
Vanha viisaus sanoo näin. Kun kerran mitään päätettyä sääntöä ei missään ole, niin ehkäpä voidaan ajatella, että käytäntöjä voidaan joskus myös muuttaa. Asioiden uudistaminen ja uudelta kantilta katsominen vie eteenpäin elämässä yleensäkin. Urautuminen ja vanhaan takertuminen ei vie. Toki se on tuttua ja turvallista, mutta ei luo mitään uutta.
Alfred Backa on heidän vanha ystävänsä ja kollegansa, joten KAJ itse tuskin on loukk554aantunut.