Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (12485)

Vierailija
12161/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo KAJ'lla on paljon räppiä, ja sen takia minä toivoisin, että jos uutta musiikkia tekevät, niin vaihteeksi olisi kiva kuulla melodisempaakin musiikkia. Laulutaidostahan se ei heillä jää kiinni. Joskushan hieman vähätellen sanotaan, että laulutaidottomat räppää.... No, räppihän puree Suomessa kyllä yleisöön, mutta kun sitä tekevät kaikki. 

Siis tykkään kyllä noista KAJ'n räppikappaleista, ei mitään siinä. Kom ti byin on oma suursuosikki. Mutta vaihteeksi tyylisuunnan muutostakin peliin, se on aina virkistävää. Ja kun he pystyvät mihin genreen vaan. 

Vierailija
12162/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Kaj'sta jossain yhteydessä joskus mainitsi, että he ovat käyneet saunomassa yhdessä presidentin kanssa presidentin kutsumina, joten kyllä Stubbista on neljäs saunaveljes tullut. Varmaankin juuri viime kesänä Kultarannassa.  :)

Linnan juhlissa muistaakseni Hbl:n haastattelussas kertoivat, että tämä luvattu yhteissaunominen on tosiaan jo toteutettu. Stubb on kyllä ehtiväinen mies. Niin kuin tietenkin myös KAJ:n pojat.

Selittää miksi Jakob oli niin hämmentynyt kysymyksestä Stubbin kanssa saunomisesta: Eivät olleet edes kertoneet käyneensä Kultarannassa, saati, että olivat jo sanoneet. Pojille on tapahtut niin paljon vuoden aikana, etteivät ole edes ehtineet tai viitsineet leveillä  jollain satunnaisella saunareissulla.

Olikohan heitä pyydetty olemaan somettamatta Kultarannan saunomisreissusta? Jakob oli ehkä Linnan juhlien haastattelussa hämmentynyt siitä voiko asiasta puhua. Axelin nyt julkaisemasta instapostauksestakaan ei kai näy, että ovat Kultarannassa. Itse en olisi tiennyt ellei täällä olisi kerrottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12163/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni Kaj on jo tehnyt siirtymän räpistä melodiseen musiikkiin. No, Bastussa on mukana räppiäkin, mutta heidän viimeisin albuminsahan koostuu pääosin lauletuista biiseistä, ja todella upeita biisejä ne ovatkin. Älska en gubb, ahh...

Vierailija
12164/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näistä saunajutuista tunkee nyt vääjäämättä mieleen Harvian mainokset - tai oikeastaan se yksi.... Huh! 

Vierailija
12165/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis näistä saunajutuista tunkee nyt vääjäämättä mieleen Harvian mainokset - tai oikeastaan se yksi.... Huh! 

Jep - taasko mennään?

Vierailija
12166/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmastikaan presidentti ei pyydä ketään olemaan somettamatta mistään. Mutta ainakin Kaj'n pojat ovat niin fiksua porukkaa, että he osaavat arvioida itse, mikä ja missä laajuudessa kuuluu someen ja mikä vain heille itselleen ja heidän läheisilleen.

Vierailija
12167/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni Kaj on jo tehnyt siirtymän räpistä melodiseen musiikkiin. No, Bastussa on mukana räppiäkin, mutta heidän viimeisin albuminsahan koostuu pääosin lauletuista biiseistä, ja todella upeita biisejä ne ovatkin. Älska en gubb, ahh...

Kalna mat toki räppiä

Vierailija
12168/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen joku mainitsi täällä, että Axel veti TEXT-TV:n vähemmillä äänitehosteilla, niin huomasin saman ja tulin siitä todella iloiseksi! Axelillahan on ennen Karaokea ollut lähes aina äänitehosteita käytössä kun on laulanut pidempiä melodisia osuuksia, jos siis musikaalibiisejä ei lasketa. Veikkaan että saattaa olla itseluottamuskysymys, että uskaltaa laulaa paremmin tehosteiden kanssa, ja nehän sopii näihin biiseihin hyvin. Axel on usein mediassa vähätellyt omia musikaalisia kykyjään. Tänäkin vuonna eräässä haastattelussa sanoi, että ei koe olevansa yhtä lahjakas musiikissa kuin Kevin ja Jakob. Minua harmittaa tämä, koska Axel todellakin on todella lahjakas. Niin musiikissa, kuin monessa muussakin asiassa. Mutta, mietin onkohan Karaoken vastaanotto tuonut hänelle lisää itseluottamusta, koska monet ovat nyt huomanneet Axelin käyttäneen uutena vuotena vähemmän äänitehosteita TEXT TV:ssä

Vierailija
12169/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen musiikillisesti niin kaukana asiantuntijasta kuin olla voi, mutta olen oppinut paljon lukemalla ja kuuntelemalla ammattilaisia. Joku heistä (en enää muista, kuka ja missä) joskus mainitsi, että Axelilla on Text-tv:ssä ja jonkin muunkin biisin soolo-osuudessa käytössään autotune. Joka siis mun ymmärtääkseni on tekninen ohjelma, joka korjaa mahdollisen epävireisyyden.

Tämä samainen asiantuntija kuitenkin huomautti, että Axel ei tuota apuvälinettä tarvitsisi, kuten eivät myöskään Jakob ja Kevin. Kolmikon laulu on hänen mielestään harvinaisen puhdasta (olen itse homekorva, mutta samaa mieltä; muistan vain kerran tai pari kuulleeni heiltä jonkun pienenpienen alavireisyyden). Sen sijaan on kuulemma laulajia, jotka laulavat jatkuvasti niin väärin, että he pärjäävät vain autotunen avulla.

Mutta siis asiaan: olisiko niin, että tuossa Kansalaistorin keikalla ei autotunea käytetty lainkaan, ja (nimenomaan) Axelin ääni kuulosti siksi erilaiselta?

Vierailija
12170/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eihän Axel sitä tarvitsisi, mutta hän tuntuu luottavan melko huonosti omiin kykyihinsä, sillä hän on puhunut negatiivisesti omista musiikillisista kyvyistään monissa haastatteluissa vuosien varrella :/ voi siis olla, että halunnut käyttää tehosteita vaikka ei niitä tarvitsisi. Toivottavasti tämä vuosi olisi tuonut hänelle lisää itseluottamusta! Fanit ainakin ovat olleen ihan myytyjä Karaokesta. Axelin high note on upea!

Vierailija
12171/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älska  gubb on oikea tunelmapala! Tykkään myös Ängeln i e-posten biisistä tosi paljon, vaikka monet ei siitä kuulemma tykkää. Ihanan positiivinen sävy siinä on loppujen lopuksi, ja vähän dansband-meininkiäkin mukana modulaatioineen. 

Totta, että Karar i arbeit albumilla on jo melodioitakin, mutta myös räppiä on mukana. Vähän sekoitus näitä molempia, plus että lisäksi kunnon funky- ja diskosävyjäkin. Monipuolinen albumi, tykkään. 

Vierailija
12172/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kappaleet ovat melodisia ja sitten niissä on myös räppiosuus. Tykkään.

Vierailija
12173/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen osaa laulaa ja erityisesti soittaa viulua (+ kaikkia niitä muita instrumentteja, joita Axel on soittanut) JA säveltää, hänellä todellakin on musikaalisia kykyjä. Axel vain taitaa olla luonteeltaan samanlainen perfektionisti kuin ne kaksi muutakin. Mikään ei riitä, kun ei omasta mielestään ole tarpeeksi hyvä.

Noin suuri kunnianhimo on tietysti yleisön kannalta mukavaa; mikäpä sen hienompaa kuin että taiteilija tavoittelee tähtiä eikä koskaan yritä yli siitä, missä rima on matalin. Mutta heidän oman jaksamisensa kannalta toivoisi, että he voisivat joskus tyytyä siihen omaan parhaaseensa, mikä ei tietysti absoluuttisesti katsoen ole millään lailla "tyytymistä".

Vierailija
12174/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överi autotone on osa tuota teknosaundia jota Text-Tv:ssä tavoitellaan.

Vierailija
12175/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä klassikko tännekin

Vierailija
12176/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliko täällä taas asialla... Tai sitten jotain sellaista "huumoria" joka ainakin mulla jää ymmärtämättä. 

Vierailija
12177/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfred Backan huumorikanavan joulukalenteri vuosien takaa.
Tässähän vitsaillaan amerikkalaisille huuhaa dokkareille. 

Vierailija
12178/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli tosi kiva tuossa uudenvuoden konsertissa, että poikien lauluäänet kuuluivat niin hyvin. Hyvin miksattu. On tuolla Kevinilläkin aivan todella hyvä ja komeansävyinen ääni. Kuten Axelillakin, Jakobista nyt puhumattakaan. 

Vierailija
12179/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, Alfred Backa. No mun täytyy kyllä myöntää, että en aivan ole hänen huumorinsa ylin ystävä. Jotain pätkiä nähnyt, mutta... Jotkut ehkä tykkää, ja saahan sitä kukin tykätä mistä haluaa 😄

Vierailija
12180/12485 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on presidentillä ja meillä kajahtaneilla? Presidentin kanssa Kaj uskaltaa mennä saunaan.  :)

Ootko sama joka sekoilee jodelissa, onpa hauskaa eheehe?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän