Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (10827)
Kaj'n jäsenet on yhdessä ja erikseen kertoneet olevansa luonteeltaan hyvin sopuisia ja konflikteja karttavia kaikki kolme. Axel on myöntänyt olevansa temperamenttisin ja se, jolta ensimmäisenä palaisivat päreet, mutta tuskin hänkään mikään kuumakalle on. Rauhallisia suomalaisia koko porukka. Mahdolliset erimielisyydet ratkotaan tyynesti ja asiapohjalta. Vielä kun kaikki ovat älykkäitä ja hyväkäytöksisiä, voidaan luottaa siihen, ettei tämä bändi ikinä mihinkään riitoihin hajoa, jos on joskus hajotakseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaj'n jäsenet on yhdessä ja erikseen kertoneet olevansa luonteeltaan hyvin sopuisia ja konflikteja karttavia kaikki kolme. Axel on myöntänyt olevansa temperamenttisin ja se, jolta ensimmäisenä palaisivat päreet, mutta tuskin hänkään mikään kuumakalle on. Rauhallisia suomalaisia koko porukka. Mahdolliset erimielisyydet ratkotaan tyynesti ja asiapohjalta. Vielä kun kaikki ovat älykkäitä ja hyväkäytöksisiä, voidaan luottaa siihen, ettei tämä bändi ikinä mihinkään riitoihin hajoa, jos on joskus hajotakseen.
Redditissä joku joskus kertoi jonkun esimerkin, minkä KAJ oli joskus keväällä kertoneet riitelystään (En ite tiedä mistä tämä on peräisin, ilmeisesti jostain kevään lukuisista haastatteluista):
KAJ oli ollut työmatkalla ja Axelilla ja Jakobilla oli ollut koko päivän erimielisyyttä ilmeisesti jostain töihin liittyvästä jutusta. Lopulta lähtivät sitten hotellihuoneisiinsa turhautuneina. Kuluu 10 minuuttia, niin Jakob soittaa Axelille ja kertoo haluavansa jutella "ärsyttävästä työkaveristaan". Ja kas kummaa, myös Axelilla oli tarve avautua omasta ärsyttävästä työkaveristaan. Ja näin sitten puhuivat asiat läpi ja ilmeisesti lopulta pääsivät myös yhteisymmärrykseen tästä erimielisyyttä aiheuttaneesta asiasta.
Mä hämärästi muistan tuon jutun. Ilmeisesti siinä oli vielä niin, että Jakob halusi avautua tästä ärsytyksestä ystävälleen Axelille, ei siis työkaveri-Axelille (vaikka he nyt sattuvatkin olemaan sama henkilö). He siis pyrkivät pitämään erillään paras kaveri -roolit ja työtoverin roolit, mikä on luultavasti hyvin fiksu ratkaisu. Eikös joku (Kevin?) joskus sanonutkin, että vaikka he joskus yhteiset bänditouhut lopettaisivatkin, he pysyvät silti parhaina ystävyksinä loppuikänsä, niin tiivis on heidän välisensä side.
Vierailija kirjoitti:
Mä hämärästi muistan tuon jutun. Ilmeisesti siinä oli vielä niin, että Jakob halusi avautua tästä ärsytyksestä ystävälleen Axelille, ei siis työkaveri-Axelille (vaikka he nyt sattuvatkin olemaan sama henkilö). He siis pyrkivät pitämään erillään paras kaveri -roolit ja työtoverin roolit, mikä on luultavasti hyvin fiksu ratkaisu. Eikös joku (Kevin?) joskus sanonutkin, että vaikka he joskus yhteiset bänditouhut lopettaisivatkin, he pysyvät silti parhaina ystävyksinä loppuikänsä, niin tiivis on heidän välisensä side.
Joo heillä on muistaakseni joku koodi, jonka sanovat kun haluavat, että puhelu on ystävän eikä työkaverin kanssa. Se oli ehkä vähän vitsi, että soittaa ystävälleen kertoakseen ärsyttävästä työkaveristaan (joka siis sama henkilö).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Discordissa on porukkaa ympäri Eurooppaa muualtakin kuin Ruotsista, jotka myös aikovat katsoa Linnan juhlat. Osa tosin ollut aiemmin Käärijän fanipiireissä ja katsoneet Linnan juhlia sen myötä jo 2023.
Me siis tiedetään jo ennakkoon, miksi Euroopassa 6. joulukuuta puhkeaa outo koomaanvaipumisepidemia. Siinä nimittäin käy hassusti ainakin tiktok-sukupolvelle, jonka keskittymiskyky mitataan sekunneissa, kun ruutuun ilmestyy kahden tunnin kättelyjono. Ja voi siinä herpaantua joku vähän vanhempikin italialais- tai espanjalaiskatsoja. Ei voi kuin toivoa, ettei Kaj'n poikien vuoro tule kohdassa 1.59.
Olen kuullut, että kättelyyn mennään saapumisjärjestyksessä. KAJ on sen verran täsmällistä porukkaa, että uskoisin heidän olevan paikalla hyvissä ajoin.
No tiktok-sukupolvi voi kyllä samalla katsoessaan räplätä puhelintaan. Itsellenikin on tullut sama huono tapa, että ohjelmien aikanakin pitää vähän vilkaista.
Vierailija kirjoitti:
Plus että heillä on kuitenkin oma yksityiselämä: oma koti, oma vaimo/avovaimo, oma koira/kissa. Eivät he jaa toisilleen kaikkea, eivät asu keskenään eivätkä yövy samassa hotellihuoneessa, vaikka tästä voisi niin kuvitellakin https://www.instagram.com/p/DJR_oGnKWuf/
"Olen kuullut, että kättelyyn mennään saapumisjärjestyksessä. KAJ on sen verran täsmällistä porukkaa, että uskoisin heidän olevan paikalla hyvissä ajoin."
Itse asiassa jokaisen kutsussa lukee kellonaika, jolloin kutsutun pitää saapua paikalle. Pakko porrastaa, siinähän syntyisi hirveä ryysis, jos kaikki kaksituhatta vaikka päättäisivät tulla heti kinkerien alkaessa, tai sitten jättää tulonsa mahdollisimman myöhäiseksi jonotukselta välttyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
"Olen kuullut, että kättelyyn mennään saapumisjärjestyksessä. KAJ on sen verran täsmällistä porukkaa, että uskoisin heidän olevan paikalla hyvissä ajoin."
Itse asiassa jokaisen kutsussa lukee kellonaika, jolloin kutsutun pitää saapua paikalle. Pakko porrastaa, siinähän syntyisi hirveä ryysis, jos kaikki kaksituhatta vaikka päättäisivät tulla heti kinkerien alkaessa, tai sitten jättää tulonsa mahdollisimman myöhäiseksi jonotukselta välttyäkseen.
Okei, luulin että vain sieltä toiselta ovelta tulevilla on eri aika mutta en tosiaan tiedä. Olen kuullut juontajan sanovan viimeisten kohdalla että saapuivat myöhään, mutta ehkä siellä on mattimyöhäiset sitten ihan viimeisinä ennen kuin vaihdetaan toiselle ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, jokaisella on kutsussa kellonaika jolloin tulee paikalle. Ja ymmärtääkseni myös järjestys on tarkka, jotta selostajat tietävät kuka on tulossa milloinkin eikä tarvitse kaikkia vieraita tunnistaa vain ulkonäöstä, joukossa kun on myös henkilöitä jotka eivät ole julkisuudessa eli selostajat eivät varmastikaan tietäisi ulkonäöstä kuka on kyseessä.
Joo, kyllä niihin kutsuihin on laitettu jokaiselle saapumisaika. Sisko miehinensä pääsi kerran juhlimaan (seurausta presidentin maakuntamatkasta, jolla tapasivat), ja tietysti ihasteltiin sitä kutsua koko suvun voimalla. :)
Selostajille kuulemma tulee koko ajan eteisestä korvanappeihin tietoa tyyliin "pitkä vaalea mies, vaimolla kirkkaanvihreä puku = palkittu leipuri Matti Möttönen Konnevedeltä". Muutenhan heillä olisi toivoton urakka yrittää arvata, kuka joku ei-julkkis nyt kättelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, luulin että vain sieltä toiselta ovelta tulevilla on eri aika mutta en tosiaan tiedä. Olen kuullut juontajan sanovan viimeisten kohdalla että saapuivat myöhään, mutta ehkä siellä on mattimyöhäiset sitten ihan viimeisinä ennen kuin vaihdetaan toiselle ovelle.
Myöhästyjät lykätään jonon hännille jos nyt ketään muita enää on edes jonossa. Mun sukulaisnainen on AINA myöhässä joka paikasta ja etukäteen naurettiin, että takuulla myöhästyy Linnastakin. Miehensä siis sai yhtenä vuonna jonkun ansiomerkin ja heidät kutsuttiin. No niinhän siinä tietysti kävi kun hän viime tinkaan sähläsi meikin ja puvun ja muun kanssa ja sitten eivät saaneet taksia. Tulivat Linnalle kun melkein kaikki oli jo sisällä ja sitten hengästyneinä olivat juosseet rappuja ylös ja tämä nainen vielä kompastui helmoihinsa. Tästä on riittänyt hupia meidän suvussa pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Pojiltahan muuten kysyttiin yhdessä Baselin aikaisessa haastattelussa, mikä on heidän lempidinosauruksensa. Olennainen kysymys tietysti. Mutta muistaako joku, mitä he vastasivat?
Kaivelin youtubesta esille insta-kyselytunnin 6.5.
Axel: Velociraptor, Jakob: Stegosaurus, Kevin: Tykkään niistä lentävistä, mutten ole niin nörtti, että osaisin nimetä jonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhästyjät lykätään jonon hännille jos nyt ketään muita enää on ede
Hauska tarina😂 Aika kamala tilanne asianosaisille.
Muistan että on kerrottu että joku pitkänlinjan kansanedustaja tulee aina viimeisenä. Tulee tietty aina myöhässä.
Hämmästyttävää. Mä en keksisi yhden yhtäkään, jos yhtäkkiä pitäisi mainita joku dinosauruslaji tai -nimi. Mutta nuo on ehkä leikkineet lapsena dinoilla siinä missä mä leikin barbeilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Selostajille kuulemma tulee koko ajan eteisestä korvanappeihin tietoa tyyliin "pitkä vaalea mies, vaimolla kirkkaanvihreä puku = palkittu leipuri Matti Möttönen Konnevedeltä". Muutenhan heillä olisi toivoton urakka yrittää arvata, kuka joku ei-julkkis nyt kättelee.
Kutsun mukana on lappu, johon vieras täyttää tietonsa ja ne kerätään jonossa. Ja niiden perusteella selostajat kertoo kuka on kuka. Jokuhan oli mielensä pahoittanut kun häntä ei mainittu, ja kävi ilmi että ei ollut palauttanut lappuaan.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää. Mä en keksisi yhden yhtäkään, jos yhtäkkiä pitäisi mainita joku dinosauruslaji tai -nimi. Mutta nuo on ehkä leikkineet lapsena dinoilla siinä missä mä leikin barbeilla. :)
Pojat yleensä tietää. Mun siskonpojat on nuorempina yrittäneet kovasti valistaa mua eri dinosauruslajeilla ja niiden ominaisuuksilla tyyliin keskikokoisissa laumoissa elävä kasvissyöjä. En silti osaa nimetä yhtäkään ominaisuuksista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tiedän dinosauruksista kaiken, sillä poikani oli lapsena maanisen kiinnostunut Jurassic Parkista, vaikka oli vuonna 1993 vasta kuusivuotias eikä päässyt elokuvan ensi-iltaan. Ostettiin se sitten VHS-videona. Meillä riippui vessan seinällä iso juliste jossa oli kaikkien tunnettujen dinosaurusten kuva ja tieteellinen nimi. Niinpä minäkin leikin kesämökin uimarannassa Phobosuchusta ja saalistin lapsia.
Joo heillä on muistaakseni joku koodi, jonka sanovat kun haluavat, että puhelu on ystävän eikä työkaverin kanssa. Se oli ehkä vähän vitsi, että soittaa ystävälleen kertoakseen ärsyttävästä työkaveristaan (joka siis sama henkilö).
No se koodihan oli tietysti Hotshot😄.
Se fani täällä, ja allekirjoitan kyllä nämä havainnot.
Kajn kohdalla on käynyt uskomaton tuuri siinä, että paitsi lahjakkuus ja mielenkiinto, myös heidän yhteistyökykynsä ja ystävyytensä ovat kestäneet ja hioutuneet yhteen vuosien varrella. Harvassa ovat ne bändit, joissa kaikki ovat pysyneet matkassa mukana alusta saakka näin pitkään. Ei ole varmasti ihan helppo pala sovitella yhteen useamman ihmisen näkemyksiä ja taiteellisia preferenssejä.