Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (10827)
Meidän fanien puolesta on tietysti hienoa, että saadaan niitä Kaj-haastatteluja myös Linnasta. Mutta mä tunnen myös sääliä poikien itsensä puolesta. Kun heillä (ehkä vain) kerran elämässään on tällainen tilaisuus juhlia noin hienossa paikassa, he varmasti mieluiten tekisivät sen rauhassa ilman, että toimittajat tunkevat mikrofonia suuhun ja kamerat kuvaavat joka suunnasta. Tietysti he kohteliaisuuttaan antavat haastattelun jokaiselle, joka tulee pyytämään, ja varmaan suostuvat muiden vieraiden nimmari- ja yhteiskuvapyyntöihinkin, joten ei kovin rentouttava ilta heille.
Vierailija kirjoitti:
Meidän fanien puolesta on tietysti hienoa, että saadaan niitä Kaj-haastatteluja myös Linnasta. Mutta mä tunnen myös sääliä poikien itsensä puolesta. Kun heillä (ehkä vain) kerran elämässään on tällainen tilaisuus juhlia noin hienossa paikassa, he varmasti mieluiten tekisivät sen rauhassa ilman, että toimittajat tunkevat mikrofonia suuhun ja kamerat kuvaavat joka suunnasta. Tietysti he kohteliaisuuttaan antavat haastattelun jokaiselle, joka tulee pyytämään, ja varmaan suostuvat muiden vieraiden nimmari- ja yhteiskuvapyyntöihinkin, joten ei kovin rentouttava ilta heille.
No ei varmaan sitten ole, mutta kyllä he toisaalta tietävät jo etukäteen minkälaista se tulee olemaan. Työn ja edustamisen kannalta se muutama tunti. Toivottavasti sitten kameroiden sulkeuduttua voivat juhlia privaatimmin joko linnassa tai jossain jatkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.facebook.com/share/v/17Vhefs3Vo/?mibextid=wwXIfr
Yritän linkata äskettäin mainittuun videoon, jossa Jakob harjoittelee frakki päällään oopperaa. Tämä on sieltä pienemmästä kaikille avoimesta face-ryhmästä.
On kyllä suvereeni tapaus tämä Maxmon mies. Metsurin villapaidassa ja kädet taskuissa kajahtaa vaativan tenoriaarian korkeimmat sävelet ilman pienintäkään ponnistelua. :D
Jossain haastattelussa Jakob yritti väittää, että häneltä onnistuu ooppera vain yleisön edessä, mutta tämä todistaa muuta.
Kyllä villapaita miehen tekee, sopii yllättävän kivasti frakin kanssa. Pukusuunnittelijat huomio...
Kiva kun lopulta näki tuon kauan sitten mainitun videon. Ehkä meidän pitäisi päätellä, että tuossa ei harjoitella vaan testataan, että äänentoisto on ookoo. Tosimiehet ei harjoitusta tartte, eikö se niin ollu. Rumpuja soitetaan ja lauletaan samaan aikaan kylmiltään myös. Kotona maataan telkkarin edessä, mutta lihakset kertoo jotain muuta. Hmm. Ehkä Jakobia on myös ainakin kaksin kappalein. Se toinen treenaa salaa ja toinen makaa koiraa lämmittämässä soffalla.
"Kyllä villapaita miehen tekee, sopii yllättävän kivasti frakin kanssa. Pukusuunnittelijat huomio...
Kiva kun lopulta näki tuon kauan sitten mainitun videon. Ehkä meidän pitäisi päätellä, että tuossa ei harjoitella vaan testataan, että äänentoisto on ookoo. Tosimiehet ei harjoitusta tartte, eikö se niin ollu. Rumpuja soitetaan ja lauletaan samaan aikaan kylmiltään myös. Kotona maataan telkkarin edessä, mutta lihakset kertoo jotain muuta. Hmm. Ehkä Jakobia on myös ainakin kaksin kappalein. Se toinen treenaa salaa ja toinen makaa koiraa lämmittämässä soffalla."
Mutta kyllä mua jaksaa huvittaa tuo, että frakki näköjään aina tarvitaan kun oopperaa lauletaan.
Muistattehan kaikki musikaali-ihmiset ja muutkin, että Änglagårdin yleisölippujen myynti alkaa ensi viikolla 2.12. Siellä näyttää olevan muutamana arkipäivänä päivänäytöksiä klo 12. Itse ajattelin suunnata johonkin noista - siis jos saan lipun.
Onhan täällä mun muistaakseni jo aiemmin todistettu, että Jakobeitakin on useita. Yksi laulaa oopperaa ja hyvin laulaakin. Toinen esimerkiksi hyppii katolta savupiippuun kiinnitetty paalinnaru vyötäröllään ja kolmas makaa koomassa sohvalla syömässä kakkua.
Vain Kevineitä on yksi kappale, joka kuitenkin on hyvin monitaitoinen.
Jakob äkkiä treenaamaan, jos siellä ei kakun kimppuun häntä päästetä rauhassa. Vain aavistus hymystä ja "Voisitko hakea minulle palan kakkua". Mieluummin semmoinen pestävänä olevan koiran kärsivä ilme. Jos räväyttää koko hymyn, kuriiri menettää kävelykykynsä.
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan kaikki musikaali-ihmiset ja muutkin, että Änglagårdin yleisölippujen myynti alkaa ensi viikolla 2.12. Siellä näyttää olevan muutamana arkipäivänä päivänäytöksiä klo 12. Itse ajattelin suunnata johonkin noista - siis jos saan lipun.
Joo olen huomioinut ja ostan silloin heti liput. Yritän saada viikonlopulle syys-lokakuulle. Ja permanto ehdottomasti
En kutsuisi sitä sähköjäniksenä lavalla pomppimista monta kertaa viikossa kovin salaiseksi.
Pelkästään esiintymisistä on noille tullut enemmän raskasta liikuntaa kuin mitä keskivertoihminen harrastaa. Mutta vakavissaan, ei tuossa kunnossa pysy pelkällä esiintymisellä. Aivan varmasti liikkuvat muutenkin, muutkin kuin Kevin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen huomioinut ja ostan silloin heti liput. Yritän saada viikonlopulle syys-lokakuulle. Ja permanto ehdottomasti
Ahaa. Siitä on sata vuotta kun olen Svenskanissa ollut, mitään en muista. Just mietinkin, että kumpi olisi parempi, permanto vai 1. parvi... Olisko sitten tosiaan permanto?
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä villapaita miehen tekee, sopii yllättävän kivasti frakin kanssa. Pukusuunnittelijat huomio...
Kiva kun lopulta näki tuon kauan sitten mainitun videon. Ehkä meidän pitäisi päätellä, että tuossa ei harjoitella vaan testataan, että äänentoisto on ookoo. Tosimiehet ei harjoitusta tartte, eikö se niin ollu. Rumpuja soitetaan ja lauletaan samaan aikaan kylmiltään myös. Kotona maataan telkkarin edessä, mutta lihakset kertoo jotain muuta. Hmm. Ehkä Jakobia on myös ainakin kaksin kappalein. Se toinen treenaa salaa ja toinen makaa koiraa lämmittämässä soffalla."
Mutta kyllä mua jaksaa huvittaa tuo, että frakki näköjään aina tarvitaan kun oopperaa lauletaan.
Aika aliarvostettu homma nykyisin rituaalien ja roolien voima, mutta onhan se huikea. Mieheni kulki aina lysyssä. Kun vietiin pukukauppaan, venyi viisi senttiä ja esiin kuoriutui sisäinen jamesbond. Nykyisin etsitään vain koko ajan sisältäpäin todellista itseä, ja lopputulos on sipulin kuorimista. Aikansa kun itkee ja poistaa kerroksia, löytyy kyllä kasvupiste, mutta mihin se ilman suojalehtiään kasvaa. Pitäisi ennemminkin tarjota nuorisolle enemmän rooleja, että on enemmän rakennusmateriaalia, joista itsensä tekee.
Oli siellä tosiaan ainakin se pätkä kun Jakob seisoi joidenkin vaunujen vieressä ja näytti kättään, joka on kätellyt kuningasta
Juu. Jostain syystä siitä oli yleisemmässä jaossa leikattu alusta pois kohta, jossa Jakob potkii niiden vaunujen pyöriä.😄 Onneksi ehdin nähdä sen ennenkuin katosi. Muuten jakoivat sitten vain Jakobin kättylehetken ja joitakin kauniita valokuvia. Tällaisissa juhlissa ei ole tapana kuvata sisältöä someen. Ainakaan hyvin käyttyvät eivät niin tee. Valokuvia kyllä otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Siitä on sata vuotta kun olen Svenskanissa ollut, mitään en muista. Just mietinkin, että kumpi olisi parempi, permanto vai 1. parvi... Olisko sitten tosiaan permanto?
Minäkään en ole siellä käynyt pitkään aikaan mutta haluan olla sen verran lähellä että esim ilmeet näkyisivät.
Mä en ole käynyt Svenskanissa ikinä mutta muissa teattereissa ympäri Suomea sitä enemmän. Otan aina lipun permannon ensimmäiseltä riviltä, jos suinkin saan, koska haluan nähdä mahdollisimman tarkasti yksityiskohdat ja ilmeet. Jos taas on kokonaiskuvan ystävä, silloin ykkösparven ensimmäinen rivi on usein hyvä valinta (jos se parvi ei ole sijoitettu kovin kauas lavasta).
Haluaisitteko auttaa minua? Olen suunnittelemassa KAJ-aiheista joulukalenteria Instagramin ryhmään, jossa on KAJ-faneja ympäri Eurooppaa. Ideana on siis, että joka päivälle olisi jokin KAJ-aiheinen keskusteluteema, josta keskusteltaisiin. 17 luukkua on täytetty, mutta vielä 7 luukkua jäljellä. Olisiko kellään täällä mitään kivoja ideoita tähän? Kiitos jos joku haluaa auttaa! Hirveä stressi saada ajoissa valmiiksi, jotta ois sitten joulukuussa joka päivälle luukku valmiina eikä tarvitse aamuisin pähkäillä mitäs tänään keksisin😁
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitteko auttaa minua? Olen suunnittelemassa KAJ-aiheista joulukalenteria Instagramin ryhmään, jossa on KAJ-faneja ympäri Eurooppaa. Ideana on siis, että joka päivälle olisi jokin KAJ-aiheinen keskusteluteema, josta keskusteltaisiin. 17 luukkua on täytetty, mutta vielä 7 luukkua jäljellä. Olisiko kellään täällä mitään kivoja ideoita tähän? Kiitos jos joku haluaa auttaa! Hirveä stressi saada ajoissa valmiiksi, jotta ois sitten joulukuussa joka päivälle luukku valmiina eikä tarvitse aamuisin pähkäillä mitäs tänään keksisin😁
Kerro inspiraatioksi minkälaisia teemoja on jo keksitty.
Mielelläni autan, mutta kerro tosiaan ensin, mitä siellä jo on, niin en keksi pyörää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro inspiraatioksi minkälaisia teemoja on jo keksitty.
Musikaaleista keskusteluun on omat päivät, sitten on päivät jolloin muistellaan Mello- ja Euroviisumatkaa, Sauna tourille myös oma päivä. Sitten sellaisia hauskoja kuten minkä lahjan antaisimme KAJ'lle jos saisimme valita tms.tai mitä KAJ-lauluja tykkää laulaa itse tms. Kevinin synttäripäivälle on suunniteltu "Kevinin arvostuspäivä" ja samoin on myös yleinen KAJ'n kehumispäivä jolloin keksitään mahdollisimman monta kehumisen aihetta KAJ'n jäsenistä. Ja tietysti KOI-muistelupäivä, sillä suurin osa ryhmän jäsenistä oli KOI-konsertissa.
Menin hölmönä lupaamaan tämän ääneen ryhmälle jo joskus lokakuussa ennen kuin edes tiesin että minulla on aikaa ja jaksamista toteuttaa idea, joten en voi enää perääntyä. Kiireisen marraskuun takia jäi suunnittelu viime tinkaan, mutta nyt tavoitteena on että maanantaina olisi valmis suunnitelma, jota sitten joulukuussa voisin rennosti toteuttaa
Oli siellä tosiaan ainakin se pätkä kun Jakob seisoi joidenkin vaunujen vieressä ja näytti kättään, joka on kätellyt kuningasta.