Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (10827)
Erkki Tuomioja oli se, joka tuli joka vuosi Mariankadun sisäänkäynnistä viimeisenä. Nyt ei enää eduskunnassa, joten eipä Linnan juhlissakaan.
Tuolla toukokuisella kyselytunnilla kävi ilmi mm. heidän lempimusikaalinsa. Jakobilla Hamilton, tästähän hän kertoi Yle Vegan Sommarpratissa. Kevinillä Waitress, Axelilla The Book of Mormon. Tuon jälkimmäisen piti tulla Helsingin Kaupunginteatteriin, muttei tullut, koska woke. Kertoo mormoninuorukaiskaksikon joutumisesta käännytyshommiin Ugandaan. Aivan hillittömän hyvä (näin sen Lontoossa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää. Mä en keksisi yhden yhtäkään, jos yhtäkkiä pitäisi mainita joku dinosauruslaji tai -nimi. Mutta nuo on ehkä leikkineet lapsena dinoilla siinä missä mä leikin barbeilla. :)
Pojat yleensä tietää. Mun siskonpojat on nuorempina yrittäneet kovasti valistaa mua eri dinosauruslajeilla ja niiden ominaisuuksilla tyyliin keskikokoisissa laumoissa elävä kasvissyöjä. En silti osaa nimetä yhtäkään ominaisuuksista puhumattakaan.
Pojat tietää ja poikien äidit tietää.
Muistutukseksi kaikille: sähköposteihin kannattaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää. Mä en keksisi yhden yhtäkään, jos yhtäkkiä pitäisi mainita joku dinosauruslaji tai -nimi. Mutta nuo on ehkä leikkineet lapsena dinoilla siinä missä mä leikin barbeilla. :)
Pojat yleensä tietää. Mun siskonpojat on nuorempina yrittäneet kovasti valistaa mua eri dinosauruslajeilla ja niiden ominaisuuksilla tyyliin keskikokoisissa laumoissa elävä kasvissyöjä. En silti osaa nimetä yhtäkään ominaisuuksista puhumattakaan.
Pojat tietää ja poikien äidit tietää.
Mun pojassa oli joku vika, ei kiinnostanut liskot lainkaan. Pikkuautot kiinnosti, muttei niiden ajeluttaminen, vaan pyörien pyörittely. Tuulimyllyt ja tuulettimet oli monta vuotta maailman tärkein asia. Hmmm? Mutta kai ne Axelin omat seinät olivat, missä niitä liskoja oli boordi täysi? Vai oliko kuvattu muualla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen fanittanut Nightwishiä 20 vuotta, ja ovat toki hyvin eri tyyppisiä kuin Kaj. Mutta yhtäläisyytenä ainakin se, että ponnistavat molemmat pieneltä maaseutupaikkakunnalta, johon on sattunut kasaantuumaan samaan aikaan valtava määrä musiikillista lahjakkuutta. Varmaan ollut se sama, että jos jotain viihdettä haluaa, itse täytyy tehdä. Nightwishissa toki se alkuperäinen porukka on aika paljon vaihtunut, mutta kotiseuturakkaus sielläkin näkyy edelleen.
Siihen ne yhtäläisyydet sitten loppuvatkin. Nightwish ei esim. laula kotikielellään.
Kiva että on fanikin porukassa, olisi kiva saada kommenttia, kun olin näkevinäni heti pari muutakin yhtäläisyyttä. Harras suhtautuminen musiikkiin ja tekemiseen, tavallista bändiä teatterinomaisempi ote, Wackenin talt
Se fani täällä, ja allekirjoitan kyllä nämä havainnot.
Kajn kohdalla on käynyt uskomaton tuuri siinä, että paitsi lahjakkuus ja mielenkiinto, myös heidän yhteistyökykynsä ja ystävyytensä ovat kestäneet ja hioutuneet yhteen vuosien varrella. Harvassa ovat ne bändit, joissa kaikki ovat pysyneet matkassa mukana alusta saakka näin pitkään. Ei ole varmasti ihan helppo pala sovitella yhteen useamman ihmisen näkemyksiä ja taiteellisia preferenssejä.
Ehkä tässä on tosi iso hyöty tuosta, että tekevät niin monenlaista. Siinä on omankin porukan kesken jokaiselle jotain. Ja jos Kevin oikeasti haluaa tehdä rauhoittavaa musiikkia, ehkä sillekin löytyy tilaa. Tilanne voi olla paljon ankeampi, jos on kehitetty kovin tunnusomainen soundi ja tyyli bändille, ja kaikki uudistukset karahtavat joko sisäisiin ristiriitoihin tai viimeistään fanien pettymykseen. Eli Kajlla tosiaan on onnellinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen kuullut, että kättelyyn mennään saapumisjärjestyksessä. KAJ on sen verran täsmällistä porukkaa, että uskoisin heidän olevan paikalla hyvissä ajoin."
Itse asiassa jokaisen kutsussa lukee kellonaika, jolloin kutsutun pitää saapua paikalle. Pakko porrastaa, siinähän syntyisi hirveä ryysis, jos kaikki kaksituhatta vaikka päättäisivät tulla heti kinkerien alkaessa, tai sitten jättää tulonsa mahdollisimman myöhäiseksi jonotukselta välttyäkseen.
Okei, luulin että vain sieltä toiselta ovelta tulevilla on eri aika mutta en tosiaan tiedä. Olen kuullut juontajan sanovan viimeisten kohdalla että saapuivat myöhään, mutta ehkä siellä on mattimyöhäiset sitten ihan viimeisinä ennen kuin vaihdetaan toiselle ovelle.
Myöhästyjät lykätään jonon hännille jos nyt ketään muita enää on ede
Älskling jag ha lura de
Snälla var itt sur på me
Men jag sa att festin
Byri sex fast an byri sju
Jag vila bara att do sko få nåog me tid
Så att vi kan fa tid i tid
Men jär star vi nu
Klockon kvart fyri sju
Å do segär att jag stressar
Bäst jag flyr
Passar tröjon me min frisyr
Nå jå men he jåor dendi förra å så
Jag gar å värm bilin
Jag gar å värm bilin
Vierailija kirjoitti:
Mä hämärästi muistan tuon jutun. Ilmeisesti siinä oli vielä niin, että Jakob halusi avautua tästä ärsytyksestä ystävälleen Axelille, ei siis työkaveri-Axelille (vaikka he nyt sattuvatkin olemaan sama henkilö). He siis pyrkivät pitämään erillään paras kaveri -roolit ja työtoverin roolit, mikä on luultavasti hyvin fiksu ratkaisu. Eikös joku (Kevin?) joskus sanonutkin, että vaikka he joskus yhteiset bänditouhut lopettaisivatkin, he pysyvät silti parhaina ystävyksinä loppuikänsä, niin tiivis on heidän välisensä side.
Tuota noin, sama henkilö? Taas Axel.
Meillä on koko ajan enemmän todisteita. Jopa Jakob on siis myöntänyt, että Axeleita on useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen fanittanut Nightwishiä 20 vuotta, ja ovat toki hyvin eri tyyppisiä kuin Kaj. Mutta yhtäläisyytenä ainakin se, että ponnistavat molemmat pieneltä maaseutupaikkakunnalta, johon on sattunut kasaantuumaan samaan aikaan valtava määrä musiikillista lahjakkuutta. Varmaan ollut se sama, että jos jotain viihdettä haluaa, itse täytyy tehdä. Nightwishissa toki se alkuperäinen porukka on aika paljon vaihtunut, mutta kotiseuturakkaus sielläkin näkyy edelleen.
Siihen ne yhtäläisyydet sitten loppuvatkin. Nightwish ei esim. laula kotikielellään.
Kiva että on fanikin porukassa, olisi kiva saada kommenttia, kun olin näkevinäni heti pari muutakin yhtäläisyyttä. Harras suhtautuminen musiikkiin ja tekemiseen, taval
Juuri näin. Lisäksi ovat tehneet materiaalia ikäisikseen jo aivan järjettömän määrän. Tarkoittanee sitä, että ovat kyenneet kokeilemaan ja laittamaan julkiseksi kaikenlaiset kokeilunsa. Toivottavasti kykenevät samaan vastaisudessakin, koska yllättävistä kokeiluista löytyy myös yllättäviä helmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen kuullut, että kättelyyn mennään saapumisjärjestyksessä. KAJ on sen verran täsmällistä porukkaa, että uskoisin heidän olevan paikalla hyvissä ajoin."
Itse asiassa jokaisen kutsussa lukee kellonaika, jolloin kutsutun pitää saapua paikalle. Pakko porrastaa, siinähän syntyisi hirveä ryysis, jos kaikki kaksituhatta vaikka päättäisivät tulla heti kinkerien alkaessa, tai sitten jättää tulonsa mahdollisimman myöhäiseksi jonotukselta välttyäkseen.
Okei, luulin että vain sieltä toiselta ovelta tulevilla on eri aika mutta en tosiaan tiedä. Olen kuullut juontajan sanovan viimeisten kohdalla että saapuivat myöhään, mutta ehkä siellä on mattimyöhäiset sitten ihan viimeisinä ennen kuin vaihdetaan toiselle ovelle.
Myöhästyjät lykätään
Mulla tuli just äsken automatkalla Värm bilin ja tuli linnan juhlat mieleen. Vois olla just tilanne kun ovat lähdössä sinne. Sulla kai sama ajatus.
Meille taitaa aika monellekin tulla samoja ajatuksia. Jostain kumman syystä.
Vierailija kirjoitti:
On muuten kumma tunne. Ei ole kerta eikä kaksi, kun on ajatellut jotain tänne kirjoittaa, ja se onkin täällä jo. En tietääkseni ole muistisairas toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten kumma tunne. Ei ole kerta eikä kaksi, kun on ajatellut jotain tänne kirjoittaa, ja se onkin täällä jo. En tietääkseni ole muistisairas toistaiseksi.
Ehkä sinujakin on useampia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinujakin on useampia!
Tosiaan! Tämä selittäisi elämässä paljon. Miten joskus tapahtuukin asioita, joita ei muista tehneensä. Ja palstoilla on tekstejä, jotka ovat aivan kuin omasta kynästä, mutta ei muista sellaista kirjoittaneensa. Joku laittaa kotona tavaroita outoihin paikkoihin.
En siis ile tuo aiempi, jolla kommentoit. Tai ehkä olenkin? Vem veit.
Linnan juhlista, tiedättekö onko ruotsinkielisessä lähetyksessä kuva koko ajan sama kuin suomenkielisessä lähetyksessä vai näytetäänkö siellä esim. eri haastatteluja?
Tuleepa muuten olemaan mukavaa nähdä KAJ paitsi kättelyssä, niin myös tanssilattialla. Ajattelisin, että he kyllä sinne suuntaavat. Ja Jakob varmaan suuntaa myös sinne kakkuosastolle. Tuleekohan heiltä instaan joku sketsipätkä myös juhlista? Melkein veikkaan, että ei tule, mutta olisihan se hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Linnan juhlista, tiedättekö onko ruotsinkielisessä lähetyksessä kuva koko ajan sama kuin suomenkielisessä lähetyksessä vai näytetäänkö siellä esim. eri haastatteluja?
Tuleepa muuten olemaan mukavaa nähdä KAJ paitsi kättelyssä, niin myös tanssilattialla. Ajattelisin, että he kyllä sinne suuntaavat. Ja Jakob varmaan suuntaa myös sinne kakkuosastolle. Tuleekohan heiltä instaan joku sketsipätkä myös juhlista? Melkein veikkaan, että ei tule, mutta olisihan se hauskaa.
Etsivät ruotsinkielisiä kuvattavia ja haastateltavia. Mutta pahoin pelkään ettei KAJ ehdi sen enempää tanssilattialle kuin kakkuosastollekaan. Ainakin Käärijä sanoi kaksi vuotta sitten että media, selkääntaputtelijat ja selfieiden ottajat olivat olleet kimpussa koko ajan.
Kun linnanjuhlien menyy julkaistiin, mäkin kävin heti tsekkaamassa, että onhan siellä varmasti jotain kakkua Jakobille. On siellä. :)
Voisin kuvitella, että pojat nuorina ihmisinä suuntaavat tanssilattiallekin, mutta ehkä vasta sen jälkeen, kun tv-kamerat kello 22 (tai ainakin aiempina vuosina kello 22) häädetään pois. Lattialla tulee silloin heti, syystä tai toisesta, paljon väljempää ja mahtuu tanssimaan ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kesällä Tukholmassa kuninkaanlinnassa taisivat tehdä jonkun instapätkän, jos oikein muistan. Kuvia ainakin oli, kun näyttivät niin kertakaikkisen komeilta tummissa puvuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsivät ruotsinkielisiä kuvattavia ja haastateltavia. Mutta pahoin pelkään ettei KAJ ehdi sen enempää tanssilattialle kuin kakkuosastollekaan. Ainakin Käärijä sanoi kaksi vuotta sitten että media, selkääntaputtelijat ja selfieiden ottajat olivat olleet kimpussa koko ajan.
Tästä onkin vaarassa tulla perheensisäinen kriisi, sillä muu perhe ei takuuvarmasti suostu katsomaan ruotsinkielistä selostusta. Täytynee pitää telkkärin vieressä padi, jossa päällä ruotsinkielinen lähetys, niin näen kun on jotain kiinnostavampaa.
Joo, joku eteisessä lukee koko ajan ääneen niiden lappujen sisältöä ja antaa lisäksi henkilöstä tuntomerkit selostajille, jotka sitten kertovat katsojille, kuka astuu sisään/kättelee. Moni on ihmetellytkin, kuinka nämä selostajat voivat tunnistaa tavalliset mattimeikäläiset, mutta tämä on siis se salaisuus.