Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10827)

Vierailija
10621/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli kuulemma kuluneeksi tasan vuosi siitä kun KAJ ilmoitti osallistuvansa Melloihin. Näin tiesi joku kertoa facessa. 

Vierailija
10622/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli kuulemma kuluneeksi tasan vuosi siitä kun KAJ ilmoitti osallistuvansa Melloihin. Näin tiesi joku kertoa facessa. 

Å he gick ju ganska bra.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10623/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Camilla Bjering kirjoitti, että KAJ teki markkinapostauksen ystäville, koska he asuvat Tukholmassa käydessään markkinapaikan läheisyydessä. Minä jäin miettimään, että miksiköhän he olivat Tukholmassa. 

Vierailija
10624/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Å he gick ju ganska bra.  :)

Tää on niin ihana. På Sveriges tv!

Vierailija
10625/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Camilla Bjering kirjoitti, että KAJ teki markkinapostauksen ystäville, koska he asuvat Tukholmassa käydessään markkinapaikan läheisyydessä. Minä jäin miettimään, että miksiköhän he olivat Tukholmassa. 

Vaikkapa harjoittelemassa sitä julallsångia? 

Vierailija
10626/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa harjoittelemassa sitä julallsångia? 

Se tuli tietty mieleen. 

Vierailija
10627/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOI-neuvottelut??? Ensi vuoden keikat? Joulu-Allsång järjestelyt? 

No nyt sitten sai toivottavasti kelvollisen vastauksen se todisteiden jankkaajakin siellä faniryhmässä... 

Vierailija
10628/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä löytyy tuoreita videoita Kaj on Icestä. Nämä on hyviä makupaloja sitä varsinaista taltiointia odoteltaessa.

Ehdottomasti paras konsertti missä olen ollut vuosikausiin! 

Vierailija
10629/10827 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KOI-neuvottelut??? Ensi vuoden keikat? Joulu-Allsång järjestelyt? 

No nyt sitten sai toivottavasti kelvollisen vastauksen se todisteiden jankkaajakin siellä faniryhmässä... 

Jos Ruotsissa olis ensi vuonna KOI, menisin. Toivon mutta en oikein usko siihen.

Vierailija
10630/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen fanittanut Nightwishiä 20 vuotta, ja ovat toki hyvin eri tyyppisiä kuin Kaj. Mutta yhtäläisyytenä ainakin se, että ponnistavat molemmat pieneltä maaseutupaikkakunnalta, johon on sattunut kasaantuumaan samaan aikaan valtava määrä musiikillista lahjakkuutta. Varmaan ollut se sama, että jos jotain viihdettä haluaa, itse täytyy tehdä. Nightwishissa toki se alkuperäinen porukka on aika paljon vaihtunut, mutta kotiseuturakkaus sielläkin näkyy edelleen.

Vierailija
10631/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen fanittanut Nightwishiä 20 vuotta, ja ovat toki hyvin eri tyyppisiä kuin Kaj. Mutta yhtäläisyytenä ainakin se, että ponnistavat molemmat pieneltä maaseutupaikkakunnalta, johon on sattunut kasaantuumaan samaan aikaan valtava määrä musiikillista lahjakkuutta. Varmaan ollut se sama, että jos jotain viihdettä haluaa, itse täytyy tehdä. Nightwishissa toki se alkuperäinen porukka on aika paljon vaihtunut, mutta kotiseuturakkaus sielläkin näkyy edelleen.

Siihen ne yhtäläisyydet sitten loppuvatkin. Nightwish ei esim. laula kotikielellään.

Vierailija
10632/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa kotikielellä esiintymisestä, murteen käytöstä ja muustakin on tässä vanhassa KAJ'n haastattelussa. Ihan mielenkiintoinen artikkeli (ollut ehkä täällä joskus, en muista). 

https://sprakbruk.fi/intervju/humorn-ar-grunden-dialekten-ar-skatten-fo…

Vierailija
10633/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ne yhtäläisyydet sitten loppuvatkin. Nightwish ei esim. laula kotikielellään.

Kiva että on fanikin porukassa, olisi kiva saada kommenttia, kun olin näkevinäni heti pari muutakin yhtäläisyyttä. Harras suhtautuminen musiikkiin ja tekemiseen, tavallista bändiä teatterinomaisempi ote, Wackenin taltioinnin ja muutaman kommentin perusteella ja jotain aikoinaan Turusen erottamisvaiheesta mietittynä intensiiviset suhteet, ja tässäkin alun perin kolme lapsuuskaverusta. En tiedä paljonko ristiriidat ovat lähteneet siitä, että yksi oli eri merkkiä, ja mikä osuus on sillä, että Holopainen vaikuttaa suomalaisittain hankalalta mutta yleiseltä yhdistelmältä äärimmäistä herkkyyttä ja epäsoljuvuutta, ja porukka olisi tarvinnut taitavaa terapeuttia saadakseen ristipaineita lievennettyä. 

Eiköhän lopultakin tarvita paljonkin yhtäläisyyksiä, että joku bändi alkaa vaikuttaa itseään suuremmalta. Ja siksi luin hämmentyneenä jonkun fanin pitkää kommenttia, jossa tämä ilmoitti, ettei hän löydä uudemmasta tuotannosta samaa syvyyttä ja laatua enää, ja että syynä mahdollisesti on pyrkimys helpompaan sulavuuteen. Varmaan ulkoinen paine massatuotannon suuntaan on todella raju. Ja kuitenkin Nightwish ymmärtääkseni saavutti kokonsa nimenomaan omintakeisuudellaan, vai lisääntyikö heidän suosionsa samalla kun alkoivat makkarantekoon, jos siis fani oli oikeassa osittainkaan?

Vierailija
10634/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa kotikielellä esiintymisestä, murteen käytöstä ja muustakin on tässä vanhassa KAJ'n haastattelussa. Ihan mielenkiintoinen artikkeli (ollut ehkä täällä joskus, en muista). 

On ollut. Lähetin linkin tänne aiemmin syksyllä, mutta kertaus on opintojen äiti.

Vierailija
10635/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut. Lähetin linkin tänne aiemmin syksyllä, mutta kertaus on opintojen äiti.

Iso kiitos teille molemmille linkittäjille. Mä en ollut tätä juttua aiemmin nähnyt, mutta en nyt ihan joka päivä tässä ketjussa käykään, niin menee varmasti monenlaista ohi. Vaikka oli kurja suomenkielisenä olla pimennossa koko KAJ'sta niin pitkän aikaa, nyt pääsee toisaalta nautiskelemaan 16 vuoden tuotannosta ja haastatteluista yhteen menoon. Iso pala kakkua, Jakobkin luultavasti tykkäisi.

Vierailija
10636/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mutta ei se mitään, jos joku linkki tulee uudestaan. Pitkästä ketjusta on hankala yrittää paikallistaa jotain vanhaa linkkiä, varsinkaan jos ei muista ajankohtaa edes suunnilleen. Ja ainahan täällä voi olla joku uusi keskustelija, joka ei välttämättä halua alkaa kelata koko ketjua läpi ja lukea vanhoja viestejä. Toivottavasti uusiakin keskustelijoita mukaan liittyy. Tää ketju on ollut tosi kiva ja samalla myös erittäin hyödyllinen. Kaikenlaista uutta on tullut täällä opittua. 

Vierailija
10637/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos teille molemmille linkittäjille. Mä en ollut tätä juttua aiemmin nähnyt, mutta en nyt ihan joka päivä tässä ketjussa käykään, niin menee varmasti monenlaista ohi. Vaikka oli kurja suomenkielisenä olla pimennossa koko KAJ'sta niin pitkän aikaa, nyt pääsee toisaalta nautiskelemaan 16 vuoden tuotannosta ja haastatteluista yhteen menoon. Iso pala kakkua, Jakobkin luultavasti tykkäisi.

Tämähän sama juttu kun nykylapset saavat kaikki Harry Potterit kerralla eikä tarvitse odottaa, että kirjailija ehtii kirjoittaa seuraavan osan.

Vierailija
10638/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Axelin kertomusta jonkun uuden tiiliskivi-Potterin ilmestymisestä? Hän oli juuri sopivasti Potter-ikäinen pikkupoika, kun sai uutuuden käsiinsä ja uppoutui siihen unohtaen täysin muun maailman. Perhe oli jossain moottoriurheilukisoissa (motocross? tms.), joissa hänen isoveljensä kilpaili ja kaikki tietysti kannustivat hulluina. Paitsi siis kirjatoukka-Axel, joka ei nähnyt eikä kuullut ympäristöään lainkaan.

Vierailija
10639/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko Axelin kertomusta jonkun uuden tiiliskivi-Potterin ilmestymisestä? Hän oli juuri sopivasti Potter-ikäinen pikkupoika, kun sai uutuuden käsiinsä ja uppoutui siihen unohtaen täysin muun maailman. Perhe oli jossain moottoriurheilukisoissa (motocross? tms.), joissa hänen isoveljensä kilpaili ja kaikki tietysti kannustivat hulluina. Paitsi siis kirjatoukka-Axel, joka ei nähnyt eikä kuullut ympäristöään lainkaan.

Muistan. Oliko se siinä tuoreessa lehtiartikkelissa, jossa todella upeat kuvat Axelista? Joku tämänsyksyinen Axelin haastattelu kuitenkin.  Mukana oli myös pieni kuva, jossa Erik ja poikien isä rassaavat motocross-pyörää ja Axel istuu ja lukee Harry Potteria.

Vierailija
10640/10827 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Discordissa on porukkaa ympäri Eurooppaa muualtakin kuin Ruotsista, jotka myös aikovat katsoa Linnan juhlat. Osa tosin ollut aiemmin Käärijän fanipiireissä ja katsoneet Linnan juhlia sen myötä jo 2023.

Me siis tiedetään jo ennakkoon, miksi Euroopassa 6. joulukuuta puhkeaa outo koomaanvaipumisepidemia. Siinä nimittäin käy hassusti ainakin tiktok-sukupolvelle, jonka keskittymiskyky mitataan sekunneissa, kun ruutuun ilmestyy kahden tunnin kättelyjono. Ja voi siinä herpaantua joku vähän vanhempikin italialais- tai espanjalaiskatsoja. Ei voi kuin toivoa, ettei Kaj'n poikien vuoro tule kohdassa 1.59.