Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tökeröin kuulemasi surunvalittelu?

Vierailija
04.08.2026 |

Aloitan: Ystäväni kertoi Facebookissa äitinsä nukkuneen pois. Ilmeisesti joku hänen sukulaisistaan kommentoi, että onneksi voit ajatella heidän vastasyntynyttä vauvaansa nii tulee parempi mieli.. niin että mitä vattua?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs, jota en ollut nähnyt vuosikymmeniin, kysyi mitä minulle kuuluu. Vastasin, että puolisoni kuoli. Hän tokaisi, että kyllä se nyt jo ollaan kuultu, mitä muuta kuuluu.

Vierailija
2/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kuoli kätkykuoleman. Sanottiin, että nussimallahan niitä lisää tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri itkien kertoi maanantai aamuna äitinsä nukkuneen viikonloppuna pois. Toinen työkaveri alkoi kertoilemaan, miten rankkaa tuo läheisen menettäminen on ja häneltäkin kuoli kissa. 

Niinku täh?!

Vierailija
4/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyet mullat

Vierailija
5/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt varsinaisesti surunvalittelu, mutta anoppini sanoi mulle isäpuoleni hautajaisten jälkeen, että kun näki minun itkevän tilaisuudessa, tuli vasta silloin mieleen että minäkin saatan surra isäpuoleni kuolemaa. Ei toki siinäkään tilanteessa esittänyt mitään surunvalittelua minulle, kertoi vain havaintonsa. Hän tiesi kyllä oikein hyvin, että isäpuoleni on ollut elämässäni alakouluikäisestä lähtien, oli meidän lapsille pappa jne. Että niin, mitäpä sitä näinkään läheistä ihmistä suremaan. 

Vierailija
6/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan kauhea! Ja yksi sukulaiseni kertoi, että hänen puolisonsa adressissa oli vähän samantapainen "lohdutus" elämän jatkumisesta, jossa selvästi viitattiin kirjoittajan omaan syntyvään lapseen. Aivan älytöntä!

Vierailija
7/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemattomien ihmisten surunvalittelut on mielestäni tökeröitä. Mielestäni on myös tökeröä surunvalitella jotain julkkiksia, joita ei tunne henkilökohtaisesti. Siis mielestäni. Minun mielestäni!

Vierailija
8/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani kuoli kohtuun. Aika moni kertoi, että sinullahan on kaksi tervettä lasta.

Vierailija
9/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa lääkärituttu totesi "oli jo aikakin"...

Vierailija
10/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaikea sanoa kenellekään surevalle mitään. Siksi kannattaakin lähinnä kuunnella ja myötäillä surevan puheita. 

Vierailija
11/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella on aikansa.

Vierailija
12/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvani kuoli kohtuun. Aika moni kertoi, että sinullahan on kaksi tervettä lasta.

Onhan 2 tervettä lasta sulle iso lohtu, vaikka menetitkin sen yhden ja jokainen on yksilö. Et kuitenkaan ollut vielä ehtinyt tutustua häneen. 

Itselläni on 5 keskenmenoa raskauden eri vaiheissa. Lohtuna, että 1 lapsi onnistui. 

Vierailija
13/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyyyyyy

Vierailija
14/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää yleensä.

Otan osaa jos ei nyt muuta 😩

Vierailija
15/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt varsinaisesti surunvalittelu, mutta anoppini sanoi mulle isäpuoleni hautajaisten jälkeen, että kun näki minun itkevän tilaisuudessa, tuli vasta silloin mieleen että minäkin saatan surra isäpuoleni kuolemaa. Ei toki siinäkään tilanteessa esittänyt mitään surunvalittelua minulle, kertoi vain havaintonsa. Hän tiesi kyllä oikein hyvin, että isäpuoleni on ollut elämässäni alakouluikäisestä lähtien, oli meidän lapsille pappa jne. Että niin, mitäpä sitä näinkään läheistä ihmistä suremaan. 

Ei ollut verisukulainen, joten oletti ettet välittäisi? Minusta ihan normaali olettamus

Vierailija
16/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sehän oli vain koira. Lähe shoppailee". Tämmönen letkautus. ( itkin monta päivää ).

Vierailija
17/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vaan eivät osaa sanoa: "Otan osaa". 

Harva kai tahallaan sanoo tarkoituksella tökerösti. Olen itsekin kuullut kaikenlaista, mutta enpä jää miettimään sen enempää. Hyvää ne tarkoittavat. Ei kannata olla niin suoraviivainen itsekkään, vaan ymmärtää meitä on erilaisia ihmisiä tässä maailmassa. Ja totuushan on, se meidän läheisen kuolema ei välttämättä merkitse yhtään mitään jollekin random työkaverille. En minäkään kauhesti mieti tuttavien äitien/isien/setien kuolemia, vaikka osaankin esittää osanottoni.  Relatkaa nyt vähän!!!

Vierailija
18/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut verisukulainen, joten oletti ettet välittäisi? Minusta ihan normaali olettamus

Eli ystävän, miehen tai vaikka anopinkaan kuolemaa ei surra, koska ei ole verisukulainen?

Vierailija
19/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeavammainen lapseni kuoli.

Enemmän tuli törkeitä kommentteja kuin asiallisia surunvalitteluja. Mieleen jäi ”Ainakaan et menettänyt lasta, jossa oli potentiaalia yhtään mihinkään”

Vierailija
20/36 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö näitäkin arvostella? kyllä olet kipeä ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi