Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9213)

Vierailija
901/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakob ja Kevin on molemmat löytäneet itselleen koirarodun, joka sopii myös allergisille. En tiedä, onko heillä muita allergioita, mutta ainakin saavat karmean heinänuhan koivun siitepölystä. Jakob jossain välispiikissä joskus vitsaili, että evoluutio on kiertänyt KAJ'n kokonaan. Hän ja Kevin kuulemma meinaavat tukehtua joka kevät ja Axel taas on umpisokea. :D

Vierailija
902/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakob ja Kevin on molemmat löytäneet itselleen koirarodun, joka sopii myös allergisille. En tiedä, onko heillä muita allergioita, mutta ainakin saavat karmean heinänuhan koivun siitepölystä. Jakob jossain välispiikissä joskus vitsaili, että evoluutio on kiertänyt KAJ'n kokonaan. Hän ja Kevin kuulemma meinaavat tukehtua joka kevät ja Axel taas on umpisokea. :D

KAJ'n kappale Pollenallergiker on hulvaton. Kaatakaa maailmasta kaikki koivut kun minua aivastuttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten kukaan löytänyt livetaltiointeja Wilhelm von Schwerin tai Pöbeln vid jutas-kappaleista? Nämä kuuluu mun omiin suosikkeihin, mutta en ole löytänyt yhtään livevetoa näistä.

Samoin. Olen etsinyt mutta en ole löytänyt. Joko niitä ei ole esitetty livenä tai sitten kukaan vain ei ole kuvannut. Sääli.

Jakob voittaisi Tangokuninkaan tittelin mennen tullen, niin uskottavasti hän fraseeraa. Minulta vain kesti hetken huomata että Pöbeln vid Jutas alkaa tangona ja muuttuukin yhtäkkiä valssiksi. Sanoitus on jälleen kerran nerokas.

Vierailija
904/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

966 016 mosquito. Just kävin katsomassa. Hyvä pojat.🥳

Vierailija
905/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten kukaan löytänyt livetaltiointeja Wilhelm von Schwerin tai Pöbeln vid jutas-kappaleista? Nämä kuuluu mun omiin suosikkeihin, mutta en ole löytänyt yhtään livevetoa näistä.

Samoin. Olen etsinyt mutta en ole löytänyt. Joko niitä ei ole esitetty livenä tai sitten kukaan vain ei ole kuvannut. Sääli.

Jakob voittaisi Tangokuninkaan tittelin mennen tullen, niin uskottavasti hän fraseeraa. Minulta vain kesti hetken huomata että Pöbeln vid Jutas alkaa tangona ja muuttuukin yhtäkkiä valssiksi. Sanoitus on jälleen kerran nerokas.

Varmasti ovat aikoinaan esittäneet Wilhelmiä ja Pöbelniä livenäkin, mutta siihen aikaan heitä on kuvattu keikoilla vähemmän, eikä kukaan ole ladannut otoksiaan nettiin. Ehkä jonkun kätköistä vielä löytyy, nythän Youtubeen tulee joka päivä vuosien takaista materiaalia heistä.

Vierailija
906/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi omista lemppareista tällä hetkellä on "Kaffitår". Ja ihanaa, kun siitä on jo monta keikkavideota nähtävissä tuolla YouTubessa. Olen ilmeisesti löytänyt oman "sisäisen latinoni", kun tuo biisi ei lähde pois päästäni vaikka mitä tekisi! 

Joo tähän tykästyi kovin kun näin ekan keikkavideon tästä. Ennen sitä en ollut jotenkin noteerannut tätä. Mutta tosi hyvä livebiisi, ja hyvä biisi kyllä muutenkin.

Munkin suosikkejani on Kaffitår. Latinalaista rytmiä joo mutta hengeltään NIIN suomalainen. Tietysti päivystyspoli on kiinni, kun noidannuoli iskee. Kun koira oksentaa, tietysti valkoiselle matolle. Asiat on huonosti, muttei niin huonosti, ettei voisi mennä vielä huonommaksi. Ainoa mikä lohduttaa, on panna kahvi tippumaan.

Ja sanaleikki kahvikyynel/kahvikupillinen on nokkela. Suomeksihan voidaan puhua pootoorista kun halutaan lisää. Näistä löytää aina uutta.

Vierailija
907/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taco hej on kyllä tarttuva biisi. Vähän liiankin! Se on jäänyt jo useita kertoja päähän soimaan, ja nyt olen taas eilisestä asti pilkkonut sipulia ja kurkkua erillisiin pikku astioihin. Tuo on se kohta joka jää mulla pahiten päälle. 😁 Aamulla kun heräsin, alkoi sipulin pilkkominen välittömästi. 😆🤪🥵

Vierailija
908/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffitår-kappaleesta vielä: Vaasan jäähallin konsertissa kitarasoolon aikana Jakob lauleli "Juhla Mokkaa... Kultakatriinaa, 2 per hushåll" :D nämä on näitä KAJ'n kultajyviä yleisölle.  Harmi, kun ei kuultu Nordiksella tuota "lisuketta", miten lie muilla Suomen keikoilla.

Vierailija
909/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Axel umpisokea ole, korkeintaan puolisokea. Veikkaisin että linsseissä miinusta n. 10 diopteria. Musikaaleissa hän on käyttänyt piilolinssejä.

Vierailija
910/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Mosquitossa jo mennyt miljoonan striimauksen raja rikki?

On. Päivitys tosin tulee vain kerran vuorokaudessa, mutta eilisillan päivityksessä luku oli jotain 966 000.

Silloinhan Mosquito ei voi olla mikään hitti, ei ainakaan ap:n mielestä, kun sillä on vasta karvan verran alle miljoona striimausta viikossa. KAJ voi jatkaa könyämistään maakuntasarjassa...

Vierailija
911/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tämä tragikoominen pikku "Frassin"! Mikä teksti ja tarina! Ihan huippusanoitusta KAJ'lta taas tässäkin. Tällaiselle kissaihmiselle kuin minä tämä kappale tärähti kyllä heti paikalleen (kunhan ensin vain sain sanoista suunnilleen selvää...)

Eikös se Axelinkin kissa karannut jossain vaiheessa, kertoiko hän jossain näin? 

Kissaihminen olen itsekin. Ja kyllä kaikesta huomaa että eläinrakkaita ovat.

Lyhytvideossa soi mosquito-biisi ja Jakob lukee kirjaa, ja nappaa ötökän kansien väliin.

Videolla on myös hänen koiransa, ja Jakob myös on näyttänyt koiran kuvaa ja kertonut kuinka rakas hänelle.

Koiran rotua en tiedä, mutta olisiko niin että käy allergiselle.

Jossain taltioinissa Axel huikkasi Jakobille kun tämä kaivoi laukustaan allergialääkkeet. Et olivatko sitten m

Olisiko sinulla linkkiä johonkin tuollaiseen aivasteluvideoon? (Kaikkea mäkin haluan katsoa, voi hyvää päivää 🤣🤣🤣)

Myös suloinen kani Bo-Håkan esiintyy Manlig vänskapin livetaltioinnissa (Kaj 10 juhlakonsertti), joka sivumennen sanoen yksi parhaita biisejä ja ihana live-esitys! Tuossa livessä Axel laulaa "pääroolin", kun levyllä laulajana on Kevin. Tykkään molemmista versioista todella paljon!

Vierailija
912/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tubettaja on myös se yksi kanadalainen nörtti (Grim tms.), joka ei ilmeisesti tee mitään muuta kuin arvostelee musiikkia netissä. Häneltä olen oppinut kuuntelemaan esimerkiksi eri instrumentteja, sävelkulkuja, rytminvaihdoksia ja muita nyansseja ihan uudella korvalla. 

Hän on siis myös hurahtanut täysillä Kaj'n musiikkiin ja etsii koko ajan uutta heidän aarrearkustaan.

Mä myös tykkään katsoa häntä. Hän on ilmeisesti niin kiinnostunut, että viitsii nähdä vaivaa noiden tekstienkin kanssa. Eli hakee jostain esiin erilliset englanninkieliset lyriikat tarvittaessa. Eikä vain täppää videosta päälle jotain automaatti-mikälie-AI-kääntäjää... Eihän se Vöyrin murteeseen taivu, tulos on käsittämätöntä sillisalaattia, ja biisin sisältö jää vaillinaiseksi. Melodian, tyylilajin, sovituksen, stemmat ym. toki pystyy arvioimaan, mutta se hyvin tärkeä osa K

Grim Grooves ja Zanoz Extra ovat parhaita näistä. Tosiaan syventyneet ja tykkäävät aidosti. Myös tansanialainen Alpha Wolf Radio with Edygrim DJ on katsonut monta ja kertoi äitinsäkin innostuneen. Vähään aikaan ei ole tullut uusia reaktioita häneltä. 

Vierailija
913/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taco hej on kyllä tarttuva biisi. Vähän liiankin! Se on jäänyt jo useita kertoja päähän soimaan, ja nyt olen taas eilisestä asti pilkkonut sipulia ja kurkkua erillisiin pikku astioihin. Tuo on se kohta joka jää mulla pahiten päälle. 😁 Aamulla kun heräsin, alkoi sipulin pilkkominen välittömästi. 😆🤪🥵

Ja se (itse)ironia! Että kun nuorimies viettää perjantai-iltaa muijan kanssa kotona tacoja valmistaen, parisuhde pysyy kunnossa eikä tule eroa. Sitähän Gu$ta pilkkaa. Lidret-podcastissa Seesar XL naureskelee Jakobille kun tämä kertoo ettei käy viikonloppuisin ulkona vaan viihtyy kotosalla, vaikka asuu Helsingissä, ja yrittää olla katsomatta telkkarista På spåretia, jota avovaimo inhoaa.

Vierailija
914/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Döbeln Juuttaalla, Runebergin Vänrikki Stoolin tarinat. Rompemarkkinat ja sotatanner, kaoottisia paikkoja molemmat. 

Vierailija
915/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi omista lemppareista tällä hetkellä on "Kaffitår". Ja ihanaa, kun siitä on jo monta keikkavideota nähtävissä tuolla YouTubessa. Olen ilmeisesti löytänyt oman "sisäisen latinoni", kun tuo biisi ei lähde pois päästäni vaikka mitä tekisi! 

Joo tähän tykästyi kovin kun näin ekan keikkavideon tästä. Ennen sitä en ollut jotenkin noteerannut tätä. Mutta tosi hyvä livebiisi, ja hyvä biisi kyllä muutenkin.

Munkin suosikkejani on Kaffitår. Latinalaista rytmiä joo mutta hengeltään NIIN suomalainen. Tietysti päivystyspoli on kiinni, kun noidannuoli iskee. Kun koira oksentaa, tietysti valkoiselle matolle. Asiat on huonosti, muttei niin huonosti, ettei voisi mennä vielä huonommaksi. Ainoa mikä lohduttaa, on panna kahvi tippumaan.

Påtår = santsikuppi.

Vierailija
916/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.helagotland.se/ledare/artikel/kajs-latar-ar-en-puss-i-orat-…

"De sjunger för mig och för alla andra som inte var skolans coolaste."

KAJ-pojat ovat aina olleet "skolans coolaste" vaikka he eivät itse sitä tajuakaan.

Toisaalta he ovat sanoneet että kolmen pojan ryhmää oli vaikea kiusata. Voisin kuvitella että yksinäisenä etenkin Axelia olisi kiusattu raskaastikin ihan vain sen vaikean likinäköisyyden takia. Ja siksi että he olivat nössöjä, menivät koulun jälkeen mummolaan pullakahville.

Joo, ja eivätkös vielä kertoneet niinkin,

Sen verran on korjattava, että Kevin löysi omansa vasta Helsingissä opiskelukuvioissa. Hän puhuu vaimostaan hyvin kauniisti Vinterprat-podcastissa. 

Vierailija
917/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle homottelijalle (jonka tästä lähtien jätän omaan arvoonsa) voin sanoa, että heteroihminen jolla ei mitään ongelmaa kenenkään muun seksuaalisuuden kanssa ei loukkaannu siitä, että joku kutsuu häntä homoksi koska ei koe sitä negatiiviseksi ominaisuudeksi. Menee siis hukkaan koko haukkuminen. 

Vierailija
918/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Döbeln Juuttaalla, Runebergin Vänrikki Stoolin tarinat. Rompemarkkinat ja sotatanner, kaoottisia paikkoja molemmat. 

Juu, ja pöbeln = rahvas. Juthbackan markkinat järjestetään Uudessakaarlepyyssä joka vuosi elokuun lopussa. Yhdessä Axel Åhmanin novellissa nuorimies muistelee haikeana miten olisi pikkupoikana halunnut ostaa markkinoilta Zippon mutta äiti sanoi ettet sinä sitä mihinkään tarvitse.

Juuttaan sijainti oli minulle hieman hämärä, kiitos selvennyksestä, vaikka olenkin aikoinani Runebergia opiskellut. Koljonvirran taisteluhan käytiin Iisalmessa, ja ainakin Kuopiossa on Juuttaankatu.

Vierailija
919/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ihania koronavuosien helmiä pulpahtelee nyt pintaan yhä lisää, tämä Volvo Amazonin ystäville:

https://www.youtube.com/shorts/QN4M3JyLB_M

Vierailija
920/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi vanhempi biisi, mistä tykkään, ja mistä on todella vähän taltiointeja, on Bärgandis Begaistra. Olisinko pari löytänyt ja ne eivät kovin hyvälaatuisia ole. En tiedä onko KAJ tätä enää aikoihin esittänytkään. 

Olisikohan tuo yksi taltiointi jostain Skolmusik -tapahtumasta...? Joku puhallinorkesteri ilmeisesti taustalla.