Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9213)

Vierailija
941/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön sattuma, että yhdessä pikkukylässä on voinut samana vuonna syntyä peräti kolme tällaista lahjakkuutta, sanaseppoa, muusikkoa ja näyttelijää. Mikä on tuollaisen todennäköisyys?

Ja että he ovat löytäneet toisensa, ystävystyneet, ja päätyneet tekemään sitä mitä tekevät. Ja kuinka pienestä tämäkin ehkä on kiinni, että näin on käynyt. Liikutun aivan, kun ajattelen tätä.

t. Se, joka "pilkkonut sipulia" taas eilisestä asti

Vierailija
942/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön sattuma, että yhdessä pikkukylässä on voinut samana vuonna syntyä peräti kolme tällaista lahjakkuutta, sanaseppoa, muusikkoa ja näyttelijää. Mikä on tuollaisen todennäköisyys?

Ja että he ovat löytäneet toisensa, ystävystyneet, ja päätyneet tekemään sitä mitä tekevät. Ja kuinka pienestä tämäkin ehkä on kiinni, että näin on käynyt. Liikutun aivan, kun ajattelen tätä.

Ja mulla tippuu kahvi yötä päivää.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Måns Zelmerlöwille taisi Mellon tappion jälkeen käydä huonosti. Vaimo otti eron ja vei lapset Englantiin, Måns kiisti väitteet uskottomuudesta, huumeista ja väkivaltaisuudesta mutta sai syytteen kokaiinin käytöstä ja perui kesäkiertueensa. Instagramin perusteella soittaa tänään jonkun pikku trion kanssa Båstadissa - samassa kaupungissa jossa KAJ esiintyy juuri nyt.

Vierailija
944/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikat Öölannissa, esiintyvätkö jälleen kuninkaallisille...? Milloinkas se prinsessa Victorian syntymäpäivä olikaan...

Tuolla Ruotsissa tuntuu olevan kova innostus päällä nyt KAJ'hin. Vaikea täältä Suomesta käsin arvioida, miten laajamittaista tuo on. Mutta mitä noita yleisökommentteja on nähnyt, niin kovasti KAJ'sta on keikoilla tykätty. Kehuja satelee! 

VIctorian syntymäpäiväkonsertti on 14.7. https://victoriadagarna.se/victoriakonserten/ ja KAJ esiintyy Borgholmin Solliden-lavalla 19. ja 20.7.

Vierailija
945/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli Månsia, toivottavasti hän pääsee taas jaloilleen. Hyvä muusikkohan hänkin on, ei vaan tällä kertaa pärjännyt Suomen pojille.

Vierailija
946/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla tippuu kahvi yötä päivää.... 

Voi meitä... 😂

Vierailija
947/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikat Öölannissa, esiintyvätkö jälleen kuninkaallisille...? Milloinkas se prinsessa Victorian syntymäpäivä olikaan...

Tuolla Ruotsissa tuntuu olevan kova innostus päällä nyt KAJ'hin. Vaikea täältä Suomesta käsin arvioida, miten laajamittaista tuo on. Mutta mitä noita yleisökommentteja on nähnyt, niin kovasti KAJ'sta on keikoilla tykätty. Kehuja satelee! 

KAJ'n Gotlannin-keikalla toissa päivänä oli parituhatta henkeä, ja se on paljon kun koko Gotlannissa on vain 60.000 asukassa. Eikä se konsertti ollut edes Visbyssä.

Vierailija
948/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli Månsia, toivottavasti hän pääsee taas jaloilleen. Hyvä muusikkohan hänkin on, ei vaan tällä kertaa pärjännyt Suomen pojille.

En sääli kusipäistä öykkäriä ja huonoa häviää. Nyt hän hyvesignaloi että tärkeintä ovat hänen pienet lapsensa. Olisi ajatellut heitä ennen kuin oli myöhäistä.

Vierailija
949/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei paha ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista"...

Vierailija
950/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melloista tuli mieleen... 

Sitä KAJ'n Mello-videota (official viisu-video) katsellaan YT:ssä edelleen melko mukavasti. Oli kesäkuun Most Watched Eurovision Songs -listan sijalla 12. Itsekin siihen aika ajoin palaan, vaikka BBB ei KAJ-kuuntelulistan kärkipäässä mulla olekaan. 

Vierailija
951/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei paha ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista"...

Mutta on raukkamaista uhriutua kun jää kiinni omasta perseilystä.

Vierailija
952/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi omista lemppareista tällä hetkellä on "Kaffitår". Ja ihanaa, kun siitä on jo monta keikkavideota nähtävissä tuolla YouTubessa. Olen ilmeisesti löytänyt oman "sisäisen latinoni", kun tuo biisi ei lähde pois päästäni vaikka mitä tekisi! 

Joo tähän tykästyi kovin kun näin ekan keikkavideon tästä. Ennen sitä en ollut jotenkin noteerannut tätä. Mutta tosi hyvä livebiisi, ja hyvä biisi kyllä muutenkin.

Munkin suosikkejani on Kaffitår. Latinalaista rytmiä joo mutta hengeltään NIIN suomalainen. Tietysti päivystyspoli on kiinni, kun noidannuoli iskee. Kun koira oksentaa, tietysti valkoiselle matolle. Asiat on huonosti, muttei niin huonosti, ettei voisi mennä vielä huonommaksi. Ainoa mikä lohduttaa, on panna kahvi tippumaan.

Kiva kun porukat avaa täällä tarinoita sanojen takana. Vielä ei ole kielitaito riittävästi kehittynyt. Laulun sanoja kyllä jo osaan. Että vielä kuusikymppisenä alkaa ruotsia opettelemaan. Jotenkin niin palkitsevaa.

Vierailija
953/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakob ja Kevin on molemmat löytäneet itselleen koirarodun, joka sopii myös allergisille. En tiedä, onko heillä muita allergioita, mutta ainakin saavat karmean heinänuhan koivun siitepölystä. Jakob jossain välispiikissä joskus vitsaili, että evoluutio on kiertänyt KAJ'n kokonaan. Hän ja Kevin kuulemma meinaavat tukehtua joka kevät ja Axel taas on umpisokea. :D

Voi poikia. Mutta silti iloisina pistävät menemään. Itse niin tunnen empatiaa koska histeciä menee itsellä keväästä pitkälle syksyyn muiden rohtojen kera. Ja silti niitä aivastuksia tulee sarjapärskyinä.

Vierailija
954/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisien sanat (uusinta lukuun ottamatta) löytyvät KAJ'n nettisivuilta, ja vaikka yleisesti ottaen en ChatGPT:stä kauheasti tykkääkään, pitää sanoa, että se kääntää näitä suomeksi yllättävän hyvin. Olen huvikseni kokeillut, vaikka osaan kieltä hyvin itsekin. Osa yksityiskohdista menee pieleen, mutta kokonaiskuva osuu yleensä aika hyvin kohdalleen. Kokeiluissani olen kertonut, että teksti on pohjanmaalaista ruotsin murretta.

Kotuksen sivuilta muuten löytyy suomenruotsalaisten murteiden sanakirja, mutta se on vielä keskeneräinen ja lisäksi monet sanat kirjoitetaan sanakirjassa eri tavalla kuin KAJ'n biiseissä. 

Omia suosikkejani ovat biisit, joiden sanoituksesta tulee tietyllä tapaa myös surullinen olo, esimerkiksi Heimani i skick ja Värm bilin (josta tosiaan aluksi tuli minullekin se vaikutelma, että onpas symppis mies, kun antaa vaimon meikata rauhassa ja menee itse skrabaamaan tuulilasin - kunnes tarkemmalla kuuntelulla alkoikin paljastua aika passiivis-aggressiivisia sävyjä).

Vierailija
955/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi aivastusvideo. :)

Vierailija
956/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi... mulle Värm bilin on pelkästään positiivinen rakkauslaulu (ehkä sitten oon ikuinen romantikko).

Mies hoitaa kuljetushommat, putsaa tuulilasin ja lämmittää auton ettei vaimon tarvitse tulla kylmälle istuimelle. Odottaa kärsivällisesti, että toinen saa meikkinsä valmiiksi. Ja vaimo ymmärtää, ettei sukujuhlat ole miehen lempiajanvietettä, joten hän taas hyväksyy sen, että niillä käydään vaan lyhyesti näyttäytymässä.

Pieniä arkisia rakkauden tekoja molemmin puolin, ja mun mielestäni nuo todella tuntevat toisensa ja rakastavat toisiaan yhä vain, vaikka vuodet ovat vierineet.

Älkää pliis sanoko, että tuo on teille kaikille muille pelkkää valtataistelua...

Vierailija
957/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, jos KAJ olisi jossain vaiheessa ripustanut rukkaset naulaan ja lähtenyt aivan muihin hommiin. Onneksi näin ei ole käynyt. 

Vierailija
958/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
959/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biisien sanat (uusinta lukuun ottamatta) löytyvät KAJ'n nettisivuilta, ja vaikka yleisesti ottaen en ChatGPT:stä kauheasti tykkääkään, pitää sanoa, että se kääntää näitä suomeksi yllättävän hyvin. Olen huvikseni kokeillut, vaikka osaan kieltä hyvin itsekin. Osa yksityiskohdista menee pieleen, mutta kokonaiskuva osuu yleensä aika hyvin kohdalleen. Kokeiluissani olen kertonut, että teksti on pohjanmaalaista ruotsin murretta.

Kotuksen sivuilta muuten löytyy suomenruotsalaisten murteiden sanakirja, mutta se on vielä keskeneräinen ja lisäksi monet sanat kirjoitetaan sanakirjassa eri tavalla kuin KAJ'n biiseissä. 

Omia suosikkejani ovat biisit, joiden sanoituksesta tulee tietyllä tapaa myös surullinen olo, esimerkiksi Heimani i skick ja Värm bilin (josta tosiaan aluksi tuli minullekin se vaikutelma, että onpas symppis mies, kun antaa vaimon meikata rauhassa ja menee itse skrabaamaan tuulilasin - kunnes tarkemmalla kuuntelulla alkoiki

Täältä löytyy ihmisten tekemiä käännöksiä pääasiassa englanniksi, jotka ovat aika hyviä. Varmaan niissäkin on käytetty tekoälyä apuna. https://lyricstranslate.com/en/kaj-lyrics.html

Vierailija
960/9213 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin koronacoverit. Kävin instassa katsomassa millä nimellä laitettu, niin löyty youtubesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi