Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (8722)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että se jos Jakob ei olisi joka esityksessä, mahdollistaisi KAJ-esiintymiset paremmin. Mutta ei jos niinä kertoina Kevin olisi esiintymässä.
Musikaalihan saa ensi-iltansa syksyllä 2026 ja voisin kuvitella, että näytöksiä on sitten läpi talven ja seuraavan kevään. En tiedä, miten pitkällinen ja tiivis prosessi musikaalin harjoituskausi on. Ehkä siihen ei keikkailua hirveästi mahdu. Olettaisin muutenkin, että KAJ'N esiintymiset ensi vuonna ovat ylipäätään huomattavasti harvemmassa kuin tänä vuonna. Kesällä heittävät varmaan joitakin keikkoja, mutta ei ollenkaan sellaista rundaamista kuin tänä vuonna.
Niin ja Jakobin kirjankin pitäisi ilmestyä ensi syksynä. Ja uutta musiikkiakin KAJ on indikoinut kirjoittavansa. Näyttäisi siltä, että näiltä multitalenteilta ei hommat ihan heti lopu.
Syksyn ensi-iltojen harjoitukset pidetään normaalisti huhti - toukokuussa. Svenskan ilmoittaa Ånglagårdin kohdalla, että harjoitukset käynnistyvät viimeistään huhtikuussa (musikaali vaatii enemmän harjoitusta kuin perusnäytelmä), eli saattavat alkaa maaliskuussakin. Kesän teatterit ovat kiinni, jotta näyttelijät pääsevät kesäteatteritöihinsä tai jotkut tietysti vain lomailemaan.
Joten kesä on periaatteessa vapaana Kaj'n keikoille ja konserteille, sen mukaan kuinka pojat niitä sitten haluavat tehdä. Tietysti on mahdollista, että kesästä haukkaavat osuutensa Hallnin kakkoskauden kuvaukset, joissa olisi kiinni koko porukka: Axel käsikirjoittajan ja tuottajan ominaisuudessa ja Jakob ja Kevin näyttelijöinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että se jos Jakob ei olisi joka esityksessä, mahdollistaisi KAJ-esiintymiset paremmin. Mutta ei jos niinä kertoina Kevin olisi esiintymässä.
Musikaalihan saa ensi-iltansa syksyllä 2026 ja voisin kuvitella, että näytöksiä on sitten läpi talven ja seuraavan kevään. En tiedä, miten pitkällinen ja tiivis prosessi musikaalin harjoituskausi on. Ehkä siihen ei keikkailua hirveästi mahdu. Olettaisin muutenkin, että KAJ'N esiintymiset ensi vuonna ovat ylipäätään huomattavasti harvemmassa kuin tänä vuonna. Kesällä heittävät varmaan joitakin keikkoja, mutta ei ollenkaan sellaista rundaamista kuin tänä vuonna.
Niin ja Jakobin kirjankin pitäisi ilmestyä ensi syksynä. Ja uutta musiikkiakin KAJ on indikoinut kirjoittavansa. Näyttäisi siltä, että näiltä multitalenteilta ei hommat ihan heti lopu.
Eivätkös he sanoneet että ensi kesäksi on luvassa keikkaa? Tuskin maltan odottaa!
Kyllä Jakob on ainakin kerran pystynyt olemaan hymyilemättä tai nauramatta. Itse asiassa kahdesti, Gambämarkin paikallisteeveen molemmissa lähetyksissä. No, tarkemmin sanottuna lähes toisen lähetyksen loppuun saakka.
Jakob kertoi siinä HBL:n jutussa jossa häneltä udeltiin mahdollisesta musikaaliroolistaan, että kesällä tulee olemaan useita keikkoja, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin tänä kesänä. Eli kyllä ensi vuonna keikkoja on. Mikäli musikaalihuhu pitää paikkansa voisin kuvitella KAJ'n vuoden 2026 olevan jota kuinkin sellainen, että alkuvuodesta kirjoittavat uutta musiikkia ennen kuin Jakobin musikaalitreenit alkavat. Kuvaisivatkohan Hallninkin jo alkuvuodesta, vai meneeköhän kesälle? Kevät sitten menee Jakobilla harjoitellessa. Kesällä tekevät sitten keikkoja, ja loppuvuoden tekevät varmaan omia projektejaan. Jakob musikaalissa, Axel ehkä kirjoittaa (on puhunut haluavansa kirjoittaa lisää kunhan muun uran osalta tulee sopiva hetki, koska haluaa pystyä keskittymään täysillä kirjoittamiseen), Kevinistä en tiedä. Mietin, voisikohan hänellä olla taas joku tekninen rooli Svenskanissa, kerta hänellä ei vaikuta roolia musikaalissa olevan? Hänhän on tehnyt siellä muutakin kuin näytellyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jakob on ainakin kerran pystynyt olemaan hymyilemättä tai nauramatta. Itse asiassa kahdesti, Gambämarkin paikallisteeveen molemmissa lähetyksissä. No, tarkemmin sanottuna lähes toisen lähetyksen loppuun saakka.
Väitän edelleen että kyllä hän tarvittaessa pystyy. Voi olla että jotkut jutut tarvitsevat monta ottoa onnistuakseen, mutta ei hän mikään toivoton pokan pitäjä ole. Näiden lisäksi on ainakin DJ Väinämöinen ja Vinterdepression sekä tietenkin Vörjeansin Tommyn rooli, joka yleensä vaatii huomattavan pitkäkestoista pokan pitämistä. KOIssahan Tommy oli jostain syystä muuttunut mies, mutta ei se siitä johtunut ettei pokka olisi pitänyt.
Ne Fredagscoverit ovat enemmän vaan rentoa hauskanpitoa ja niissä repeily ei ole mitään vakavaa - hulvattoman hauskaa kylläkin. Jeppis Turborunk olisi varmaan tarvinnut useamman oton, mutta Kevin olikin siinä ihan uskomattoman hupaisa.
Vierailija kirjoitti:
Jakob kertoi siinä HBL:n jutussa jossa häneltä udeltiin mahdollisesta musikaaliroolistaan, että kesällä tulee olemaan useita keikkoja, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin tänä kesänä. Eli kyllä ensi vuonna keikkoja on. Mikäli musikaalihuhu pitää paikkansa voisin kuvitella KAJ'n vuoden 2026 olevan jota kuinkin sellainen, että alkuvuodesta kirjoittavat uutta musiikkia ennen kuin Jakobin musikaalitreenit alkavat. Kuvaisivatkohan Hallninkin jo alkuvuodesta, vai meneeköhän kesälle? Kevät sitten menee Jakobilla harjoitellessa. Kesällä tekevät sitten keikkoja, ja loppuvuoden tekevät varmaan omia projektejaan. Jakob musikaalissa, Axel ehkä kirjoittaa (on puhunut haluavansa kirjoittaa lisää kunhan muun uran osalta tulee sopiva hetki, koska haluaa pystyä keskittymään täysillä kirjoittamiseen), Kevinistä en tiedä. Mietin, voisikohan hänellä olla taas joku tekninen rooli Svenskanissa, kerta hänellä ei vaikuta roolia musikaalissa olevan? Hänhän on tehny
Kevin hiihtää 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän edelleen että kyllä hän tarvittaessa pystyy. Voi olla että jotkut jutut tarvitsevat monta ottoa onnistuakseen, mutta ei hän mikään toivoton pokan pitäjä ole. Näiden lisäksi on ainakin DJ Väinämöinen ja Vinterdepression sekä tietenkin Vörjeansin Tommyn rooli, joka yleensä vaatii huomattavan pitkäkestoista pokan pitämistä. KOIssahan Tommy oli jostain syystä muuttunut mies, mutta ei se siitä johtunut ettei pokka olisi pitänyt.
Ne Fredagscoverit ovat enemmän vaan rentoa hauskanpitoa ja niissä repeily ei ole mitään vakavaa - hul
Korjaus: Jeppis Turboronk
Teatteriesitysten harjoituskausi on ymmärtääkseni melkoisen intensiivinen, musikaalien vielä varmaan enemmän. Eli huhti-toukokuulle ei kannattane KAJ'n keikkoja odotella.
Näytöskauden raskaus riippuu näytösten määrästä, mutta niinä aikoina tietääkseni näyttelijät ehtivät usein muutakin tekemään. Tai on ainakin vapaa-aikaa paremmin. Syksyllä siis saattaa siis joitakin keikkoja olla lisäksi.
Kärde lähtee jenkkeihin keväällä. Paikalle kaj:lle saa riittää allsong på skanssen.
Iltaa palstalle.
Mua alkoi tänään jännittämään lauantain keikka aivan hirveästi. Yleensä en paljon mitään jännittää, mutta tämä pääsi yllättämään.
Hallnin kuvausten aikataulu ei riipu pelkästään Kaj'sta vaan myös muista osallisista. Susann Marins (Gun) ja Joel Forsbacka (Tommy) saattavat olla seuraavan syys - kevätkauden kiinni joissain teatteriesityksissä. Heidän lisäkseen sarjassa on vielä muitakin näyttelijöitä, joiden aikataulut pitää nekin ottaa huomioon. Yleisesti ottaen kesä on se aika, jolloin vakikiinnityksillä olevat pystyvät parhaiten osallistumaan pidempiin tv-kuvauksiin. Toivottavasti kuitenkin joskus ensi vuoden aikana onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Iltaa palstalle.
Mua alkoi tänään jännittämään lauantain keikka aivan hirveästi. Yleensä en paljon mitään jännittää, mutta tämä pääsi yllättämään.
Kuka siellä, Kevin, Axel vai Jakob? No, olet kuka tahansa, ota rauhallisesti. Ammattitaidolla se menee ja sulla on yleisön tuki takanasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltaa palstalle.
Kuka siellä, Kevin, Axel vai Jakob? No, olet kuka tahansa, ota rauhallisesti. Ammattitaidolla se menee ja sulla on yleisön tuki takanasi!
🤣 Mä luulen, että niitä jännittää paljon vähemmän kuin mua.
Jos Kevinillä ei ole muuta, hän ehtii ainakin keskittyä säveltämiseen ja sovittamiseen, siinä asiassahan hän on Kaj'n kantava voima. Hän on ottanut yhä isompaa roolia myös tuottajana, hänellähän on se vaikuttava studionsa jossain päin Helsinkiä ja siellä järkyttävä määrä erilaista teknologiaa. Niin että jos saavat uutta materiaalia kirjoitettua alkuvuodesta ennen Jakobin musikaaliharkkojen alkua, Kevin voi sitten työstää sitä eteenpäin kohti valmista albumia.
Kevin on lisäksi se, joka juuri sanoi jossain haastattelussa, että "meidän seuraava musikaali on vielä kirjoittamatta". Olisi mahtavaa, jos hän ehtisi ruveta sitä ideoimaan ja ehkä laatimaan jo synopsistakin.
Vierailija kirjoitti:
Iltaa palstalle.
Samma här! Johtuu varmaankin siitä että konsepti on niin epämääräinen. En ole ennen käynyt Löylyssä enkä tiedä mitenpäin siellä ollaan, ja jos pääsen sisään monta helvetin tuntia ennen keikkaa, onko varmaa että myös näen sen, jos se tosiaan on ulkona marraskuun pimeässä illassa. Ja kun ensin pitää kärsiä se Etta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltaa palstalle.
Samma här! Johtuu varmaankin siitä että konsepti on niin epämääräinen. En ole ennen käynyt Löylyssä enkä tiedä mitenpäin siellä ollaan, ja jos pääsen sisään monta helvetin tuntia ennen keikkaa, onko varmaa että myös näen sen, jos se tosiaan on ulkona marraskuun pimeässä illassa. Ja kun ensin pitää kärsiä se Etta.
Juuri tämä kaikki. Ja kauanko pitää tarjeta ulkona ja tarkeneeko kuitenkaan. Ja sataako vettä. Ja mitä jos jää näkemättä? Ainakaan kunnolla. Mä tuun vielä kauempaa, joten pitää löytää perillekin. Jännää on keski-ikäisen ihmisen elämä.
Ei siellä ihan pilkkopimeää ole, Kaj'llahan on niitä tähtisadetikkuja, jotka he voi kiinnittää kitaroihinsa. Ja Jakobin hymy valaisee loput areenasta. :)
Olin jo unohtanut kokonaan käärijän olemassa olon :D toivottavasti Kaj:lla prempi tuuri yhden hitin ihme kirouksen välttämisen suhteen
Mä luulen myös, että kaikkia huvittaa ajatus, että Jakob, joka ei pysty ikinä olemaan hymyilemättä tai nauramatta, yhtäkkiä hyvin iloisena ilmoittaa olevansa "ahdistunut". Ainakin mä repesin ihan vain siitä syystä.