Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (8745)

Vierailija
8641/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset eivät toimi, mutta kyllä esimerkiksi Karalåtinin musiikkivideo on aika pöhkö, samoin moni muu alkuaikojen projekteista. Tämä kaikella rakkaudella sanottuna. 

Vierailija
8642/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bongasin toisenkin hauskan jutun tuosta samasta ÖT:n numerosta. Siitä ei tosin näy kuin otsikko, ingressi ja pääkuva, mutta aihe käy selväksi.

Helsingissä on toden totta järjestetty vöyrinkielen kurssi, just sellainen, josta täällä taannoin vitsailtiin ja jonne löytyi heti pilvin pimein ilmoittautujia. Opiskellaan siis kädestä pitäen ne ällät ja muut koukerot. Samaan kurssiin on lisätty myös kokkausosuus, ja jos arvaan oikein, listalla on muun muassa Sivin makaronilooda.

Ja sellainen pieni yksityiskohta, että pääkuvassa näkyvä opiskelijatyttö on valinnut gradunsa aiheeksi vöyrinmurteen. Kun Kaj heitti kiven veteen, ympyräaallot leviävät tosi laajalle.  :)

ÖT:n lukuoikeuden saa kuukaudeksi eurolla. Kannattaa ottaa ja lukea kaikki kiinnostava. Paljon KAJ-artikkeleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8643/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HBL julistaa tänään tietävänsä neljä varmaa nimeä Ånglagård-musikaalin esiintyjistä: Jakob, Birthe Wingren, Mikko Kauppila ja Sannah Nedergård.  Svenskiksen markkinointipäällikkö ei kommentoi, mutta sanoi olleensa hyvin yllättynyt, kun avasi lauantaina Facebookin.

HBLn juttua ei tietenkään pääse lukemaan mutta sen verran tekstiä siinä näkee, että kirjoittavat että  "Jakob Norrgård har en ledande roll i musikalsatsning.... "

Oi! Joko lippuja myydään jossain.... ?! Ostan heti!

Vierailija
8644/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan vielä jouluhommien aika, mutta mä rakastan tätä Kaj'n puuhasteluvideota niin, että linkitän tämän nyt jo etuajassa. Ottakaa oppia piparien koristelusta ja torttujen taittelusta!

Nuo Jakobin ilmeet on sanoinkuvaamattomat. 

Vierailija
8645/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset eivät toimi, mutta kyllä esimerkiksi Karalåtinin musiikkivideo on aika pöhkö, samoin moni muu alkuaikojen projekteista. Tämä kaikella rakkaudella sanottuna.

Olen ihan samaa mieltä, suloisia toikkaroivia pöhköjähän useimmat teinit ovat, eikä Kaj ole ollut poikkeus. Pöhköläisinähän he itsekin itseään pitivät, kun antoivat ensimmäiselle levylleenkin nimeksi pjasalappar eli hölmöilijät. Heidän firmansa nimi on edelleen Pjas productions. Ikärasismista ei siis tosiaankaan ole kyse. Ja jos joku haluaa kutsua mua vaikka höperehtiväksi mummoksi, otan nimityksen iloisena vastaan. Sellainenhan mä juuri olen. :)

Vierailija
8646/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HBL julistaa tänään tietävänsä neljä varmaa nimeä Ånglagård-musikaalin esiintyjistä: Jakob, Birthe Wingren, Mikko Kauppila ja Sannah Nedergård.  Svenskiksen markkinointipäällikkö ei kommentoi, mutta sanoi olleensa hyvin yllättynyt, kun avasi lauantaina Facebookin.

HBLn juttua ei tietenkään pääse lukemaan mutta sen verran tekstiä siinä näkee, että kirjoittavat että  "Jakob Norrgård har en ledande roll i musikalsatsning.... "

Jossain muualla kirjoiteltiin, että usein tällaisissa musikaaleissa on tuplamiehitys. Jos tähänkin tulee, niin mistä tiedämme, että juuri siinä esityksessä, johon ostamme liput, on Jakob esiintymässä?

Vierailija
8647/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain muualla kirjoiteltiin, että usein tällaisissa musikaaleissa on tuplamiehitys. Jos tähänkin tulee, niin mistä tiedämme, että juuri siinä esityksessä, johon ostamme liput, on Jakob esiintymässä?

Emme tiedä varmaksi, onko tässä musikaalissa varsinaista tuplamiehitystä vai pelkästään varamiehiä/varanaisia, jotka hyppäävät puikkoihin, jos varsinainen näyttelijä sairastuu. Toisaalta esimerkiksi Kansallisooppera ja useat teatterit ilmoittavat tuplamiehitystapauksissa jo esityskalenterissa, kuka missäkin näytöksessä on vuorossa. Meille AKF-tyypeille on tietysti olennaista nähdä lavalla Jakob, mutta on olemassa myös niin sanottuja normoja, jotka tykkäävät enemmän siitä toisesta tyypinstä tai joille ei ole suurta väliä sillä, kuka roolissa on. :)

Vierailija
8648/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen Svenskan kieltäytyy kommentoimasta mitään ennen ensi maanantaina. Aika härskisti toimittaja yrittää keplotella kommentteja sekä Jakobilta että teatterilta.

Vierailija
8649/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oopperassa ainakin roolitukset kuhunkin esitykseen  kerrotaan oopperan ohjelmistosivuilla. Svenskanista en tiedä. 

Joskus nuorempana kun halusin jotain Hgin kaupunginteatterin musikaalia ja tiettyä näyttelijää mennä katsomaan, niin soitin teatteriin ja tivasin, onko tämä kyseinen näyttelijä nyt varmasti siinä esityksessä, mihin lippuja olin hankkimassa. 😄 

Vierailija
8650/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se vaihtoehtoinen esittäjä olisikin Kevin😉. Minä kyllä menisin katsomaan sitä näytöstä ensisijaisesti.

Vierailija
8651/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen Svenskan kieltäytyy kommentoimasta mitään ennen ensi maanantaina. Aika härskisti toimittaja yrittää keplotella kommentteja sekä Jakobilta että teatterilta.

Kaikki julkisuus on hyväksi ja Svenskan on vain mielissään, että Hubla pitää pöhinää yllä esittämällä kommenttipyyntöjä ja kirjoittamalla aiheesta uutisen toisensa jälkeen. Ja samalla lehti saa lisää lukijoita. Win - win.

Vierailija
8652/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos se vaihtoehtoinen esittäjä olisikin Kevin😉. Minä kyllä menisin katsomaan sitä näytöstä ensisijaisesti.

Sitten olisi pakko mennä katsomaan kahdesti.

Vierailija
8653/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on

Vierailija
8654/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan vielä jouluhommien aika, mutta mä rakastan tätä Kaj'n puuhasteluvideota niin, että linkitän tämän nyt jo etuajassa. Ottakaa oppia piparien koristelusta ja torttujen taittelusta!

Hurmaavat hyvänyöntoivotukset koko kolmikolta vielä lopussa. Tosiaankin maailman suloisinta pöhköilyä!  :)

Vierailija
8655/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin, että se jos Jakob ei olisi joka esityksessä, mahdollistaisi KAJ-esiintymiset paremmin. Mutta ei jos niinä kertoina Kevin olisi esiintymässä.

Vierailija
8656/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten olisi pakko mennä katsomaan kahdesti.

Mietin sellaista, että jos tämä myydäänkin heti loppuun. Pitää heti kun liput tulevat osata valita esitys jossa Jakob mukana. Toivottavasti tieto tulee samalla kun lipunmyynti alkaa.

Vierailija
8657/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en muista nähneeni tätä ja se on ihme, koska olen nähnyt kaiken mahdollisen moneen kertaan. Voi että miten hauska tämä onkaan. Onko tuo jag har ångest och vill dö joku sanaleikki kun youtuben kommenteissa nauratti ihmisiä niin kovasti?

Vierailija
8658/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenska Teaternin sivuilla olevasta vanhasta jutusta voisi päätellä, että Änglagårdiin ei tule tuplamiehitystä vaan pelkästään varahenkilöjärjestelmä (eli varalla oleva ihminen tekee roolin vain, jos varsinainen näyttelijä sairastuu tai on muusta syystä estynyt.)

Teatteri nimittäin ilmoituksessaan etsi rooleihin näyttelijöitä + understudyja, joilla tarkoitetaan juuri niitä varalla olijoita. (Toki on mahdollista, että suunnitelma on myöhemmin muuttunut, mutta tämä oli lähtötilanne vuonna 2024.)

https://svenskateatern.fi/svenska-teatern-satter-upp-musikalen-anglagar…

Vierailija
8659/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Janne Hyödyllä on kyllä varmasti ollut tosi iso merkitys Kajn uralle, ja yhteistyö on jatkunut pitkään. Toivottavasti palaavat tähän yhteistyöhön seuraavilla kappaleillaan.

Vierailija
8660/8745 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista nähneeni tätä ja se on ihme, koska olen nähnyt kaiken mahdollisen moneen kertaan. Voi että miten hauska tämä onkaan. Onko tuo jag har ångest och vill dö joku sanaleikki kun youtuben kommenteissa nauratti ihmisiä niin kovasti?

Eiköhän se ole vain ristiriita hilpeän esityksen ja lauseen " Minua ahdistas ja haluan kuolla" välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi