Onks tää teidän mielestä nykyään normaalia varustautumista mustikanpoimintaan?
Olin itseäni reilusti nuoremman parikymppisen naisen kanssa poimimassa ja itselläni oli vaan jotkut vanhat verkkahousut ja tuulitakki ja kumpparit, mutta tällä oli lisäksi muoviset sadehousut (huom: ei ollut märkää) ja käsissä kertakäyttökumihanskat. Kukin tyylillään, mutta itsellä menisi poimimisen ilo, jos noin paljon olisi päällä. Miten te puette?
Kommentit (44)
Ihan normaalia. Mustikkametsässä saa pukeutua miten parhaaksi itse kokee.
Minulla on yleensä lenkkarit, shortsit, t-paita, lippis ja nitrillikäsineet.
Tänä kesänä sen kerran kun kävin niin oli shortsit, lenkkarit ja t-paita. Repussa varalla pitkät housut. Enpä ole kyllä hanskat kädessä poimintaan törmännyt ja tuskanhiki tulisi ainakin itselle sellaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pukeudun kauppaan mennessä shortseihin ja luottokorttiin. Sieltä mustikat, puolukat ym valmiiksi pakastettuna.
Riippuu vähän maastosta. Jos on esim. korkeaa kasvillisuutta, tykkään kyllä itse käyttää sadehousuja saappaiden lisäksi. Alle vaan legginssit. Kumikäsineitä en ole käyttänyt.
N25
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti käsineet? Onks tää nyt joku juttu että poimitaan hanskat kädessä? Itsellä ei kävisi pienessä mielessäkään.
Todistaa taas että naiset nautitte siellä metsässä kökkimisestä.
Vierailija kirjoitti:
Onko nitrilli joku kala?
Puen kumpparit, farkut, lippiksen ja lyhythihaisen tai hupparin. Mustikkaan pukeutumiseni eroaa normaalista pukeutumisestani ainoastaan kenkien osalta: normaalisti pidän lenkkareita.
Mihin helvettiin siinä ne hanskat, eli " jarrut" tarvitaan? Onko mustikka käsiteltäessä myrkyllinen?
Vierailija kirjoitti:
Mihin helvettiin siinä ne hanskat, eli " jarrut" tarvitaan? Onko mustikka käsiteltäessä myrkyllinen?
Ehkä ei tykkää, kun sormet menee sinisiksi! Heh.
Kumpparit ehdottomasti, kyiden ja punkkien varalta. Itse asiassa kun miettii sitä punkkien määrää mitä varvikoissa vaanii, niin nuo hanskatkin kuulostaa ihan hyvältä idealta. Eikä tarvitse jälkeenpäin pestä viikon verran käsiään saadakseen sen värin pois sormista.
Mulla on simmarit, sammarit, kummarit ja pipo.
Kannattaa olla kumpparit, jos kyy puraisee.
Vierailija kirjoitti:
Kumpparit ehdottomasti, kyiden ja punkkien varalta. Itse asiassa kun miettii sitä punkkien määrää mitä varvikoissa vaanii, niin nuo hanskatkin kuulostaa ihan hyvältä idealta. Eikä tarvitse jälkeenpäin pestä viikon verran käsiään saadakseen sen värin pois sormista.
Keltaiset sadehousut ei varmaan huono idea jos on punkkimaastoa. Siitä ne erottuu ja eivät varmaan niin hyvin kiipeäkään muovia pitkin.
Crocsit ja hellemekko oli itselläni eilen metsässä....
Punkkihysteerikkojen tyyliä. Pitää pukeutua kokovartalokondoomiin, ettei punkit tartu.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytin kertakäyttöhanskoja vattuja kerätessä, oksettaa koskea paljain käsin kaikenmaailman hämähäkkeihin joita puskissa on.
Minulla on farkut, kumisaappaat, joku T-paita ja sen päällä valkoinen miesten kauluspaita, johon kiinnitetty rautalankapaarmoja. Ei vaivaa hyönteiset ja jos jään maastoon, löytyy valkoinen paita helpommin kuin keltainen.
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä sen kerran kun kävin niin oli shortsit, lenkkarit ja t-paita. Repussa varalla pitkät housut. Enpä ole kyllä hanskat kädessä poimintaan törmännyt ja tuskanhiki tulisi ainakin itselle sellaisissa.
Mustikka värjää sormenpäät.
Mummo on taas keksinyt jostain loukkaantumisen aihetta.