Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (7104)

Vierailija
6741/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdasta liiketoimintaahan artistien homma nykyään on. Omat yhtiöt niillä on kaikilla. Hölmöhän se on, joka ei iske markkinarakoon ja hyödynnä tilaisuutta silloin kun se on tarjolla. Täysin normaalia. Ei se viihteen tekeminen mitään hyväntekeväisyystoimintaa ole. Leipä loppuu artistin pöydästä hyvin pian, jos rahaa ei tule. 

KAJ'n yritys Pjas Productions on perustettu jo 2014, joten ovat nuoresta oppineet hoitamaan itse asiansa.  Nyt oli pakko ottaa isommat kädet apuun Mello-voiton jälkeen. 

Kyllä, kyllä. Nyt tapahtui iso muutos ja resurssit on jouduttu miettimään uusiksi. Tietenkin. Enää ei pysty tekemään kaikkea itse. 

Välillä harmittaa nuo kirjoittelut itsensä ja sielunsa myymisestä mammonalle, KAJ siis muka myy... Miettikääs nyt muita menestyneitä artisteja, otetaan nyt vaikka ne Käärijä ja Erika, kun en parempaakaan keksi. Bisnes se pyörii sielläkin. Ihmisten kirjoittamissa kommenteissa on jopa tyytyväisenä esitelty diagrammeja ja lukuja, miten hienosti liiketaloudellisesti noilla menee. En ole nähnyt mitään nurinoita itsensä myymisestä. (En siis kritisoi nyt kyseisiä artisteja millään tavalla, kun ymmärrän täysin tämän ansaintalogiikan) 

Kokoluokassa ja suosiossa kasvaminen tuo väistämättä muutoksia. Minkälaisia ne muutokset ovat, ja miten vaikuttavat tuotannon tyyliin ja suuntaan - vai vaikuttavatko? Kukaan ei vielä tiedä. Katsotaan. 

Vierailija
6742/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappale pysyy samassa nopeassa melodisessa tahdissa kuin pätkä alusta loppuun. Kun pätkä loppuu, tulee noin 15 sekunnin outro, jossa toistetaan mer Kara-oke, mer Kara-oke, mer Kara-oke (lisää karaokea), ja se päättyy hauskalla pienellä harmonikka- (luulisin) jinglellä. Se on söpö ja minä pidän siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6743/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aivan pakko kirjoitella tänne palstalle tuosta uuden kappaleen rakenteesta ja koko sisällöstä nyt kaikkea mahdollista? Oli sitten oikeaa tietoa siitä tai ei. Minusta tuo on lähinnä ärsyttävää. Mutta ehkä te muut ette tykkää siitä huonoa... Ja minähän voin aina olla lukematta niitä - todellakin.

Vierailija
6744/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan aivan pakko kirjoitella tänne palstalle tuosta uuden kappaleen rakenteesta ja koko sisällöstä nyt kaikkea mahdollista? Oli sitten oikeaa tietoa siitä tai ei. Minusta tuo on lähinnä ärsyttävää. Mutta ehkä te muut ette tykkää siitä huonoa... Ja minähän voin aina olla lukematta niitä - todellakin.

Siksi olisi kiva, jos käytettäisiin spoilerivaroitusta. Kaikki olisivat tyytyväisiä.

Vierailija
6745/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ei ole kuin kuolema. :)  Ymmärrettävää, että ne jotka ovat jo onnistuneet kuulemaan koko kappaleen, haluavat vähän briljeerata tiedoillaan. Varmaan haluaisin itsekin, jos olisin tuossa tilanteessa (hidasälyisenä täti-ihmisenä en ole). Joten siitä vaan, ei se ole keneltäkään pois, ja Kaj itse olisi epäilemättä pelkästään iloinen jos kuulisi, millaista kihinää ja kuhinaa heidän uusin(kin) biisinsä on jo saanut aikaan.

Vierailija
6746/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/reel/DPoE-IyCBwQ/?igsh=MWp0ZDZ4cWg3M3Q3Zw==

Nyt tästä Axelin isän hiustenleikkausjutusta on tehty erillinen klippi. Onhan tämä aika hauska, vaikka en vieläkään tajua mitä ihmeellistä siinä on että isä leikkaa pojan hiukset. 

Vierailija
6747/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tästä Axelin isän hiustenleikkausjutusta on tehty erillinen klippi. Onhan tämä aika hauska, vaikka en vieläkään tajua mitä ihmeellistä siinä on että isä leikkaa pojan hiukset. 

No onhan tuo poskettoman huvittava :D.  Ja kuva todistaa, että pojat (Axel ainakin, isoveli luultavasti myös) tosiaan näyttivät isäpapan käsittelyn jälkeen venäläisiltä lastenkotiasukeilta. Tästä on jätetty pois se Axelin huomautus, että itse hän ei aio perinnettä jatkaa eikä tulevia lapsiaan omin käsin parturoida. :D

Vierailija
6748/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo poskettoman huvittava :D.  Ja kuva todistaa, että pojat (Axel ainakin, isoveli luultavasti myös) tosiaan näyttivät isäpapan käsittelyn jälkeen venäläisiltä lastenkotiasukeilta. Tästä on jätetty pois se Axelin huomautus, että itse hän ei aio perinnettä jatkaa eikä tulevia lapsiaan omin käsin parturoida. :D

Ja sekin kohta jäi pois, jossa mainittiin että vastareaktiona Erik ei leikkauttanut myöhemmin hiuksiaan ollenkaan ja vieläkin hänellä on pitkät hiukset. 

Vierailija
6749/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kiinnittänytkin huomiota Erikin (joka siis ammattikuvaajana kiertää mukana Kaj'n keikoilla dokumentoimassa ne) pitkiin hiuksiin (ihan siis siksi pannut ne merkille, koska sellaiset eivät nykyään ole miehillä kovin yleiset). Nyt sitten selvisi syy, miksi hän on ne kasvattanut.  :D

Vierailija
6750/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi mitenkään harvinaista ole, varsinkaan maalla, että lasten hiukset leikkaa itse. Axel on kasvanut pienen kylän taaimmaisessa perukassa, josta on ollut pitkä matka joka paikkaan, niin kuin nyt parturiin. Vanhemmilla on maatilan ja eläinten hoidossa ollut kädet täynnä töitä eikä varmaan liikaa aikaa ylimääräisiin kuskauksiin. Niin että ei tuossa itsessään mitään hassua tai naurettavaa ole. Mutta se, kuinka Axel siitä kertoo ja kuinka Seesar reagoi. Mullakin oli melkein pissat housussa kun katsoin tuota striimiä. 

Vierailija
6751/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vanhaa perinteistä Kaj'ta mutta silti kiinnostava on tuo Karaoke. Jo kertosäkeen perusteella kauniimpi ja melodisempi kuin edeltäjä Mosquito. Erityisesti nuo laskevat sävelkulut ja puoliaskeleet on hyvin viehättäviä. "Ai ai ai" soi kuin suomalainen kansanlaulu. En teknisenä tumpelona osaa kuunnella koko kappaletta, mutta maltan kyllä odottaa 17. päivään asti.

Mä NIIN kuulen jo korvissani tästä hitaan balladiversion, jonka se brittimuusikko voisi tehdä. Sopisi hänen äänelle ja hänen tulkittavakseen kuin nakutettu. Tarkoitan siis sitä tyttöä, joka teki sen loistavan coverin Dansgolvista. Käyttää somessa nimeä Cheeky the Monkey.

Vierailija
6752/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vanhaa perinteistä Kaj'ta mutta silti kiinnostava on tuo Karaoke. Jo kertosäkeen perusteella kauniimpi ja melodisempi kuin edeltäjä Mosquito. Erityisesti nuo laskevat sävelkulut ja puoliaskeleet on hyvin viehättäviä. "Ai ai ai" soi kuin suomalainen kansanlaulu. En teknisenä tumpelona osaa kuunnella koko kappaletta, mutta maltan kyllä odottaa 17. päivään asti.

Mä NIIN kuulen jo korvissani tästä hitaan balladiversion, jonka se brittimuusikko voisi tehdä. Sopisi hänen äänelle ja hänen tulkittavakseen kuin nakutettu. Tarkoitan siis sitä tyttöä, joka teki sen loistavan coverin Dansgolvista. Käyttää somessa nimeä Cheeky the Monkey.

Siis tätä tarkoitan: https://www.youtube.com/shorts/oMP06R0uLQM

Vierailija
6753/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kyllä menee päähän kuin häkä, ainakin mulla.

Vierailija
6754/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh! Tulee väistämättä mieleen Rammsteinin Ramm4 jonka sanoitus koostuu pelkästään omien kappaleiden nimistä ja kertosäkeistä. Pikkuisen huolestuttaa miten vaarallisen koukuttava Karaoke on jo 45 sekunnin perusteella. Luultavasti se johtuu Jakobin falsetista.

Vierailija
6755/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä mun korvaan niin täydellinen Suomi-iskelmä kuin olla voi, ainakin tämä pätkä. En harrasta itse karaokea mutta just tällaiselta voisin mielessäni kuvitella oikein tyypillisen suositun karaoke-biisin kuulostavan, mitä jengi antaumuksella jossain baarin nurkassa vetää... 😊

Vierailija
6756/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savon Sanomissa oli oikein myönteinen arvio Rääppööstä. Esim. "Ote on ymmärtävä ja hyväntahtoinen silloinkin, kun käydään lapsuuden kollektiivisissa kipupisteissä, tutkitaan uroiden pakollista nokkimisjärjestystä tai huokaistaan vääjäämättömän vanhenemisen haikeutta." "Parhaimmillaan Åhman on päästäessään päänsisäisen liioittelun vauhtiin. Niminovelli Saunavaltaistuin on hykerryttävä kuvaus uimahallin miestensaunan mikroyhteiskunnasta ja sen hallitsemisesta. Samaa ilottelevaa liioittelua on Hyvä diili -novellissa. Tragikoomisuus korostuu monissa tarinoissa, mikä ei ole moite."

Kiva arvio, ja osuvasti taitaa kuvata biisienkin tiettyä hallittua hillittömyyttä. Äkkiä tulee mieleen Fabbo hoitamassa parisuhdetta fäälandille lähteissä. 

Vierailija
6757/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh! Tulee väistämättä mieleen Rammsteinin Ramm4 jonka sanoitus koostuu pelkästään omien kappaleiden nimistä ja kertosäkeistä. Pikkuisen huolestuttaa miten vaarallisen koukuttava Karaoke on jo 45 sekunnin perusteella. Luultavasti se johtuu Jakobin falsetista.

Mä taas menin hypnoosiin noista baritoniosuuksista. Vaikuttava aine on ilmeisesti jokaisella erilainen mutta lopputulos sama. Tuohon pitäis laittaa joku varoitustarra tyyliin Saattaa aiheuttaa voimakasta riippuvuutta.

Vierailija
6758/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas menin hypnoosiin noista baritoniosuuksista. Vaikuttava aine on ilmeisesti jokaisella erilainen mutta lopputulos sama. Tuohon pitäis laittaa joku varoitustarra tyyliin Saattaa aiheuttaa voimakasta riippuvuutta.

Koloratuurisopraano, kontratenori tai madallettu baritoni, skitsamma, aina yhtä tenhoava. KAJ'n instassa joku kommentoi että hevosen pyllystä lopussa putoava kikkare on kuin se pallo joka pomppii karaokessa näytöllä tekstin edetessä. Mitenköhän tässä malttaa odottaa vielä viikon.

Vierailija
6759/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole eläessäni käynyt missään karaokepaikassa enkä kuullut kenenkään laulavan karaokea, mutta tää alkaa mennä niin kiehtovaksi, että nu e de dags. Haluan ehdottomasti nähdä sen näytöllä pomppivan kikkareen.

Vierailija
6760/7104 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karaokeen on tosiaan koottu tämän vuoden tapahtumia, mm. pikkutakki pois ja väärä palohälytys. Näyttäisi vähän siltä että pojat syöttävät meille päivittäin lisää tärppejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi