Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (5501)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ryhtyä lauleskelemaan, jos istuu Kaj'n takana lentokoneessa.
Tää oli ihana! Ja todella hyvä laulamaan tuo tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakob nauraa ihan spontaanisti! Hauska nähdä, iloinen jy hymyilee aina.
Joo ihana Jakob 💚
Se matka, minkä hän avopuolisonsa kanssa voitti katsomaan Hamilton-musikaalia Puerto Ricoon (?) on varmasti ollut aivan uskomattoman hieno kokemus!
Minä en tunne tuota musikaalia ollenkaan, pohjautuu ilmeisesti pitkälti hiphop-musiikkiin, ja on ollut kovin ylistetty ympäri maailmaa. Saanut kai kasan erilaisia palkintojakin.
Jakobin instassa on muutama stoori Hamilton-katsomosta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko moni teistä kovista faneista aikoinaan kova Käärijä-fani? Siis silloin kun huuma oli kovimmillaan?
En ollut. Tykkäsin hänestä ilmiönä ja ilmeisesti hän on oikein mukava ja reilu ihminen, mutta kun näin pätkän hänen Ruis Rock -esityksestään, olin aika järkyttynyt siitä jatkuvasta kiroilusta. En ole mikään siveyden sipuli, eikä minua hätkäytä KAJ'n kirosanat muutamassa laulussa, mutta se oli niin karkeaa, että en maksaisi sen kuulemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko moni teistä kovista faneista aikoinaan kova Käärijä-fani? Siis silloin kun huuma oli kovimmillaan?
En ollut. Tykkäsin hänestä ilmiönä ja ilmeisesti hän on oikein mukava ja reilu ihminen, mutta kun näin pätkän hänen Ruis Rock -esityksestään, olin aika järkyttynyt siitä jatkuvasta kiroilusta. En ole mikään siveyden sipuli, eikä minua hätkäytä KAJ'n kirosanat muutamassa laulussa, mutta se oli niin karkeaa, että en maksaisi sen kuulemisesta.
Minä maksaisin. Kiroilu kuuluu genreen. Mitä enempi, sitä parempi. Käärijällä oli paljon hyviä kappaleita ennen Cha cha chata, ei yhtä paljon kuin KAJ'lla mutta ei hänkään ollut mikään untuvikko osallistuessaan UMK:hon. Vestan versio Käärijän biisistä Kot kot Vain elämää -ohjelmassa on hieno.
Eli Kaj jäähallikeikka alkaa ilmeisesti klo:20, jos vippiläisille ovet aukeaa klo:17.30 ja sanottu keikan alkavan noin 2,5h päästä tästä. Ehtiiköhän hyvin, jos tulee junalla joka saapuu Pasilaan noin klo:19.30, eikös toi Pasilan asema ole lähempänä. Vielä tän viikonlopun on junalipuista alea. Entä milloin päättyy? Jostain luin vain epämääräisen klo:18-24, muttei kai voi kestää noin pitkään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole enkä ole ollut Käärijä-fani, en edes tunne häntä muuten kuin Suomen yhden vuoden euroviisuesiintyjänä ja tiedän häneltä tasan yhden kappaleen. Olen täällä jo aiemminkin kertonut, että ylipäätään ole koskaan fanittanut yhtään mitään enkä ketään, en edes teinivuosina saati nyt aikuisella iällä.
Siksi olenkin aivan ällikällä lyöty siitä, miksi ja miten tämä Kaj on voinut valloittaa sydämeni niin totaalisesti. Olen perannut yhtyeen koko historian ja tuotannon varhaisvuosista asti ja aivan mykistynyt tuosta tekstien ja musiikin aarreaitasta. Mäkään en tiedä, voiko tästä koukusta vieroittua tai haluaisinko edes vieroittua.
No äläpä muuta virka! Minäkään en ole ikinä ollut mikään kova fani minkään artistin suhteen. Viimeisimmät jonkinsorttisen lievän ihastuksen kohteet ovat olleet enemmän klassisten laulajien puolella. Ja nyt sitten iski tämä KAJ aivan käsittämättömällä tavalla!
Olen tullut siihen tulokseen, että tästä ei ole edes tarpeellista yrittää vieroittua. Voi vaan onnellisena nauttia musiikillisesta matkasta heidän seurassaan aivan täysin siemauksin.
Vierailija kirjoitti:
Eli Kaj jäähallikeikka alkaa ilmeisesti klo:20, jos vippiläisille ovet aukeaa klo:17.30 ja sanottu keikan alkavan noin 2,5h päästä tästä. Ehtiiköhän hyvin, jos tulee junalla joka saapuu Pasilaan noin klo:19.30, eikös toi Pasilan asema ole lähempänä. Vielä tän viikonlopun on junalipuista alea. Entä milloin päättyy? Jostain luin vain epämääräisen klo:18-24, muttei kai voi kestää noin pitkään mitenkään.
En ota kantaa alkamisaikaan, mutta Pasilasta pääsee julkisilla vartissa jäähallille, keskustan kautta vähän kauemmin kun siihen tulee se väli Padila-Hki päälle.
Mä veikkaan, että varsinainen konsertti kestää pari tuntia eli siis 20 - 22. Sen jälkeen on ainakin vip-lipullisille vielä jotain jatko-ohjelmaa ravintoloissa. Aika tiukille menee ehtiminen, jos juna on Pasilassa aikataulun mukaan kello 19.30. Helposti se juna myöhästyy, taksia joutuu ehkä jonottamaan, taksi voi juuttua ruuhkaan, hallin sisäänkäynnissäkin voi olla ruuhkaa.
Itse en jättäisi noin myöhäisen junan varaan. Katkera paikka, jos missaisi konsertin tai edes sen alun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihana Jakob 💚
Se matka, minkä hän avopuolisonsa kanssa voitti katsomaan Hamilton-musikaalia Puerto Ricoon (?) on varmasti ollut aivan uskomattoman hieno kokemus!
Minä en tunne tuota musikaalia ollenkaan, pohjautuu ilmeisesti pitkälti hiphop-musiikkiin, ja on ollut kovin ylistetty ympäri maailmaa. Saanut kai kasan erilaisia palkintojakin.
Mikä se Jakobin instan osoite on? Mä olen jonkun hänen nimissä olevan instatilin nähnyt, mutta se on aika tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan, että varsinainen konsertti kestää pari tuntia eli siis 20 - 22. Sen jälkeen on ainakin vip-lipullisille vielä jotain jatko-ohjelmaa ravintoloissa. Aika tiukille menee ehtiminen, jos juna on Pasilassa aikataulun mukaan kello 19.30. Helposti se juna myöhästyy, taksia joutuu ehkä jonottamaan, taksi voi juuttua ruuhkaan, hallin sisäänkäynnissäkin voi olla ruuhkaa.
Itse en jättäisi noin myöhäisen junan varaan. Katkera paikka, jos missaisi konsertin tai edes sen alun.
Mäkään en jättäisi noin täpärälle, kun jonakin voi olla myöhässä.
Mutta taksia en tuolle välille ottaisi, aivan turhaa säätämistä. Busseja menee todella hyvin, eikä kävellenkään ole paha. Mulla oli joskus työasioita tuohon melkein viereen ja yleensä kävelin Pasilan asemalle, kun en "viitsinyt" odottaa pysäkillä, vaikka busseja meni tiheästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihana Jakob 💚
Mikä se Jakobin instan osoite on? Mä olen jonkun hänen nimissä olevan instatilin nähnyt, mutta se on aika tyhjä.
jakobnorrgard
Jakobnorrgard. Ei hän sinne usein lisäile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihana Jakob 💚
jakobnorrgard
Hamiltonit on siellä stooreissa tai kohokohdissa, miksi niitä nyt kutsutaan.
Pasilan asemalta pääsee jäähallille alle 10 minuutissa oransseilla runkolinjan busseilla 500 tai 510 tai ratikoilla 2 tai 7B. Mutta kannattaa valita juna, joka on Pasilassa hyvissä ajoin, koska junat ovat melko usein myöhässä ja toisaalta hallin tunnelmaa on kiva fiilistellä kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kiva katsella Jakobia riisumassa solmiota, on ihan mukava nähdä hänet solmimassa sitä kaulaansa. Ja puhumassa maailman suloisinta suomea. (Haastattelijana Arpan äiti). :)
Mä jotenkin ihailen eniten Axelin puhetta suomeksi. Kevin puhuu heistä sujuvimmin ja huomaa, että hän käyttää sitä todennäköisesti jonkun verran myös vapaa-aikanaan. Jakob menee lukkoon ja yrittää puhua kieliopillisesti oikein sen vähän mitä sanoo. Axelille suomi tuntuu vaikealta, mutta hän aina jotenkin luovii tilanteiden läpi ja löytää ilmaisuja, joilla tulee ymmärretyksi.
Vierailija kirjoitti:
Jakob paljastaa, mikä saa hänet aamuisin nousemaan sängystä. :)
Tää on niin ihana video
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kiva katsella Jakobia riisumassa solmiota, on ihan mukava nähdä hänet solmimassa sitä kaulaansa. Ja puhumassa maailman suloisinta suomea. (Haastattelijana Arpan äiti). :)
Mä jotenkin ihailen eniten Axelin puhetta suomeksi. Kevin puhuu heistä sujuvimmin ja huomaa, että hän käyttää sitä todennäköisesti jonkun verran myös vapaa-aikanaan. Jakob menee lukkoon ja yrittää puhua kieliopillisesti oikein sen vähän mitä sanoo. Axelille suomi tuntuu vaikealta, mutta hän aina jotenkin luovii tilanteiden läpi ja löytää ilmaisuja, joilla tulee ymmärretyksi.
Tämä on jo ennen Mello-karsintaa tehty haastattelu ja varmaan ensimmäinen suomenkielinen pitkiin aikoihin. Onkohan Kaj'ta mahdettu edes kovin monta kertaa haastateltu suomeksi koko historiansa aikana, siis ennen tätä kevättä. Siihen nähden suoriutuvat kameran edessä livetilanteessa hyvin, vaikka varmaan jokaista jännittää. Kaikkihan he ovat sittemmin petranneet eikä Jakobkaan enää mene kipsiin, vaikka yhä ehkä tavoitteleekin sitä "täydellistä suomea" (ihan turhaan mun mielestäni).
Mä olen itse oikeastaan vasta Kaj'n myötä tajunnut, kuinka pirun vaikea kieli suomi todellakin on. Älytön määrä sijamuotoja, vaikeat verbitaivutukset, sanasto jossa ei eurooppalaisten kielten puhujille ole oikein mitään tuttua. Täytyy vain nostaa hattua kaikille, jotka suomea oppivat ja opettelevat.
En mäkään ole koskaan erityisemmin Käärijää fanittanut. Cha Cha Chasta tykkään, ja parista muustakin biisistä ihan ok. Poika innostui Käärijästä silloin euroviisuvuonna joten jonkun verran biisejä tuli mullekin tutuksi ja keikallakin käytiin kerran, mutta en koskaan erityisemmin innostunut. Mun muita musiikkifanituksia on ollut esim. Nightwish, Children of Bodom, Turisas, Amorphis ja musikaaleista Sound of Music ja Billy Elliot.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, otin nyt sit aiemman junan, paluu oli pakko valita sellainen, joka lähtee hiukan kymmenen jälkeen, seuraava olis ollut lähijuna, jolla en viitsisi pidempää matkaa mennä. Otin tosin peruutusoikeuden näihin myöskin.
En ole ollut kenenkään fani vuosikymmeniin ja samantyylistä muutkin ovat täällä kirjoittaneet. En ole Euroviisu-fanikaan, päinvastoin oikeastaan. Sen ansiosta KAJ kuitenkin tuli tietoisuuteeni ja olen siitä onnellinen.
Käärijässä ei mitään vikaa ja toivon hänen uralleen menestyksekästä jatkoa.