Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9412)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Celesten Kaj 10 -reaktio tässä. Kyllä ehdottomasti katsomisen arvoinen tämäkin. Antaa mainion kuvan siitä, kuinka universaali Kaj umpisuomalaisuudessaan lopulta on.
Monet tuntuu tykkäävän tästä Celestestä. Minä en ole päässyt tähän reaktiovideogenreen oikein sisälle yleensäkään. Katsoin mielenkiinnosta nuo Celesten musikaalireaktiot (vain osittain), vaikuttivat tosiaan paremmilta kuin esim. se unplugged -reaktio, josta en tykännyt. Halln -reaktiota en ole nähnyt enkä tiedä viitsinkö edes katsoa, jos se on kovin pätkitty.
Teräväpäiseltä ja nopeasti hoksaavalta tämä nuori nainen kyllä vaikuttaa. Mutta ehkä tämä genre ei vaan ole minua varten. Itse asiassa vähän kyllästyin tähän genreen jo euroviisujen aikana, kun jotain näitä videoita katsoin, ja olivat yhtä tyhjänpäiväistä löpinää. Kaikki
Sama juttu, minustakin reaktiovideot on vähän turhaa löpinää ja ylenpalttisia kehuja, vähän sellaiseen amerikkalaishenkeen että kaikki on amazing. Joitain reaktiovideoita olen katsonut, mutta pidemmän päälle tuntuu että ne toistavat vain itseään ja tuota samaa kaavaa. Lisäksi videot ovat järjestään liian pitkiä, muutaman minuutin biisistä löpistään 10-15 min ja toistetaan samoja asioita moneen kertaan.
Tuon Celesten Halln-videon voisin kyllä ehkä katsoa. Celestessä on vähän sellaista Sohvaperunat-henkeä, positiivisessa mielessä. Siis silleen että tuntuu kuin katsoisi ohjelmaa jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä niille tietämättömille ja epäilijöille KAJ.n suomalaisuudesta. Ollos hyvät. :)
Samalla kannattaa selvittää tämän kappaleen sanoma, ja miksi se on tehty. Siinäpä pähkinä purtavaksi. 😉
KAJ'n hienoimpia kappaleita. Suomen kansallisrunoilija J. L. Runeberg kirjoitti Saarijärven Paavon (Högt bland Saarijärvis moar) ruotsiksi, koska oli ruotsinkielinen. Hänen vaimonsa Fredrika oli paljon kielitaitoisempi kuin miehensä, osasi mm. englantia ja tutustutti miehensä maailmankirjallisuuteen ja toimi taustakirjoittajana samalla kun synnytti ja hoiti lapset ja teki kaikki kotityöt. Fredrika Runeberg pääsi kirjallisuudenhistoriaan vasta kuolemansa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs joitakin nyt kutkuttaa tuo ihana huumoriryhmä KAJ.
Ovatko kenties mustasukkaisia poikaystäviä jotka ovat jääneet huomiotta kun tyttöystävät fanittavat KAJ.ta.
Vai niitä mammanpoika joiden äiti juossut KAJ.n saunakiertueella.
🥲
Kyllähän se laittaa kismittämään, kun KAJ'n suosio on noussut moninkertaiseksi. Yrittää nyt tehdä tikusta asiaa ja tarttua jokaiseen oljenkorteen mihin vain voi, jotta saisi tölväistyä KAJ'ta edes hieman 😁😅
Voi, voi... Luulenpa, että täti-ihmiset viis veisaavat siitä onko KAJ'lla yksi vai useampi hitti vai ei yhtään hittiä. Tädeille ja hyvin monille muillekin on myös samantekevää, onko KAJ maailmansensaatio vai ei. Tädit & muut tykkäävät KAJ'n hienosta musiikista ja käyvät heidän konserteissaan ihan kaikesta tuosta huolimatta 🤗
(Minä en muuten muista noita tätien maailmansensaatiopuheita kuulleenikaan, mistä lie tuokin tempaistu... )
Monet tuntuu tykkäävän tästä Celestestä. Minä en ole päässyt tähän reaktiovideogenreen oikein sisälle yleensäkään. Katsoin mielenkiinnosta nuo Celesten musikaalireaktiot (vain osittain), vaikuttivat tosiaan paremmilta kuin esim. se unplugged -reaktio, josta en tykännyt. Halln -reaktiota en ole nähnyt enkä tiedä viitsinkö edes katsoa, jos se on kovin pätkitty.
Teräväpäiseltä ja nopeasti hoksaavalta tämä nuori nainen kyllä vaikuttaa. Mutta ehkä tämä genre ei vaan ole minua varten. Itse asiassa vähän kyllästyin tähän genreen jo euroviisujen aikana, kun jotain näitä videoita katsoin, ja
Celesten videoiden katsomisessa on tosiaan sohvaperunameininkiä. Itse en tosin katso sohvaperunoita, mutta ymmärrän nyt idean. Kun itse tykkää jostain ohjelmasta, haluaa tietää mitä joku toinen ajattelee siitä ja miten reagoi. Celestellä on välillä minun makuuni liikaa omasta itsestään höpöttämistä, mutta musikaalireaktioissa ja Hallnissa hänestä on ollut ihan mukavaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mun elämässäni KAJ on ihme.
Mulle sopisi paremmin kuin hyvin että KAJ olisi marginaalista undergroundia. Mieluummin sitä kuin pöhötautinen hittitehdas joka tekee taiteellisia kompromisseja yrittäessään miellyttää mahdollisimman laajoja kansankerroksia.
Spot on!
Can you stop being so personal and negative about Celeste? She is already worried about her videos and this chatter seems completely unnecessary.
KAJ ei enää kiinnosta suomalaisia. RKP ja ruotsalaiset säätiöt eivät enää rahoita pakkotuputusta häviön vuoksi. KAJ hävisi.
Vierailija kirjoitti:
Can you stop being so personal and negative about Celeste? She is already worried about her videos and this chatter seems completely unnecessary.
I am not the one commenting on Celeste, but no-one has put her down here. If you mean calling her couch potato, that is misunderstanding as people are referring to the TV-program which in Britain is called Gogglebox. People are filmed watching recent programs and comnenting them. So reaction-tv. People seem to like Celeste a lot and admire her courage and style.
Vierailija kirjoitti:
KAJ ei enää kiinnosta suomalaisia. RKP ja ruotsalaiset säätiöt eivät enää rahoita pakkotuputusta häviön vuoksi. KAJ hävisi.
Sinähän et päätä kiinnostaako KAJ enää suomalaisia vai ei. Ja mistä häviöstä sinä puhut? Sinulla ei ole aavistustakaan siitä mitä ruotsalaiset säätiöt rahoittavat. Et tiedä edes sitä että minäkin olen saanut Svenska kulturfondenilta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pakkotuputusta?
I did comment on Celeste earlier, and am one of those who really like her (and enjoy her reactions; it's like watching something with a friend). I don't think anyone has put her down here. She is in general very likeable and everyone here seems to regard her as a really smart and intelligent person (which she is).
Anyway, I don't think she reads or will ever read this 99,99 per cent Finnish language forum. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa KAJ:lle olla mieluisimpia nuo Ruotsin ja ruotsinkielisten alueiden keikat. Eivät laittaneet esim. kiitoksia Espoon ja Nordiksen keikoista tai muutenkaan juuri mitään postauksia. No Ruotsin valloitushan heillä oli mielessä, mutta harmi jos suomenkieliset fanit on heille noin yhdentekeviä.
Hienoa, että asia avautuu yhä useammalle. Se on märkä rätti tulossa monen KAJ-heränneen kasvoille.
Jaha. Olen suomenkielinen KAJ-herännäinen, käynyt useilla heidän keikoillaan Suomessa kesän mittaan ja ollut vaikuttunut siitä tavasta, miten he huomioivat yleisönsä, myös suomenkielisen, esim. välispiikeissään, parhaansa mukaan. Ovat aina iloisia, kaikille ystävällisiä ja kohteliaita, tasapuolisesti kieliryhmästä riippumatta. Ja ovat monissa haastatteluissaan kiittäneet suomalaisyleisöä tuesta ja kannustuksesta.
Jos tässä joku asia on avautunut, niin se, että kyseessä on taitava, lahjakas ja ammattitaitoinen trio, joka on erinomainen yleisön palvelija ja antaa keikoillaan aina kaikkensa ja vielä vähän enemmän. Jokaiselta keikalta olen monien monien muiden suomenkielisten tavoin lähtenyt pois erittäin tyytyväisenä näkemääni ja kuulemaani.
Mistään rätistä en ole nähnyt vilaustakaan. Enkä varmasti tule näkemäänkään.
Celeste ei ole ihan tavallinen youtube-reagoija. Useimmat heistä ovat tosiaan aika mitäänsanomattomia, asiantuntemattomia tai sitten sellaisia, että pelkästään kehuvat jokaisen katsomansa videon, jopa aina samoin sanakääntein.
Celeste tuntee erittäin hyvin aiheet, joista hän tekee reaktiovideoita, ja myös tekee katsomastaan hyvin tarkkanäköisiä havaintoja. Ei pelkästään kehu vaan myös kritisoi, kuin ammattiarvostelija ainakin. Noin nuoreksi ihmiseksi hänellä on laaja yleissivistyskin ja tietysti loistava englannintaito.
En juuri noita reaktiovideoita viitsi enää katsella, mutta Celeste oli kiva löytö ja miellyttävä poikkeus sääntöön.
Kiinnostavia nuo Kaj-heitterit! Mikä mahtaa olla heidän kaunansa takana? Ihan pelkästäänkö se, että Kaj on jotenkin niin ylivoimainen niin monella saralla ja huonommuudentunne jotenkin murskaa heidät?
Senhän pitäisi olla ihan luonnollista. Meistä ihmisistä 99 prosenttia on taviksia, ja ainakin minä olen oikein tyytyväinen osaani. Ja vielä tyytyväisempi siihen, että prosentin verran kuitenkin on noita poikkeuslahjakkuuksia, jotka sitten ilahduttavat lahjoillaan meitä muita.
Liputtakaa ketjun spammaaja. Tähän asti keskustelu on säilynyt asiallisena. Vai pitäisikö avata uutta ketjua uudella vähemmän provosoivalla otsikolla?
Ei avata uutta ketjua. Tässä on niin kiinnostavaa sisältöä, että tämä ansaitsee jäädä; tällä on jo kulttuurihistoriallista itseisarvoa. Eivät nuo spämmääjät koskaan kauaa jaksa, varsinkaan kun jätetään heidän viestinsä täysin huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Ällö yhtye
Mielipiteesi on tullut selväksi kaikille ja mielipiteesi toki saat pitää. Meillä kaikilla on musiikin suhteen omat mieltymykset. Ja näin saa ja pitääkin olla.
Jos KAJ sinua jostain syystä ärsyttää, niin olisi varmasti itsesi kannalta hedelmällisempää tehdä jotain muuta kuin roikkua täällä KAJ-ketjussa ärsyyntymässä lisää. Täällä nyt vaan keskustellaan KAJ'sta, siitä ei pääse mihinkään. Unohda koko KAJ, keskity sellaiseen musiikkiin mistä pidät ja keskustele niissä ketjuissa, missä mielimusiikistasi puhutaan. Ainakin tuntuisi fiksummalta kuin kiusata itseään täällä sellaisen aiheen parissa, josta ei pidä.
Vaikka ymmärrän sen olevan vaikeaa, niin lopettakaa tuolle spammaajalle vastaaminen. Se hakee huomiota ja vaan innostuu jatkamaan, kun saa viesteilleen vastareaktioita. Parasta on kun vaan annetaan sen spämmiä ja hölöttää yksin ja jatketaan me muut normaalia keskustelua.
Mun elämässäni KAJ on ihme.
Mulle sopisi paremmin kuin hyvin että KAJ olisi marginaalista undergroundia. Mieluummin sitä kuin pöhötautinen hittitehdas joka tekee taiteellisia kompromisseja yrittäessään miellyttää mahdollisimman laajoja kansankerroksia.