Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9599)

Vierailija
3681/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos Tammisaaressa siis muitakin esiintyjiä, kun oli noin lyhyt keikka? 

Se oli Raseborg Sommarfest, jossa oli KAJ'n jälkeen vielä mm. Markoolio ja The Cardigans 

Raseborg Summerfest. Siellä esiintyivät myös Pernilla Wahlgren ja Maja Ivarsson (joka kilpaili keväällä Mellossa ja jäi sijalle 11)

Vierailija
3682/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan sinne on iceen bändi? 

Taidanpa lähteä Logomoon, alle neljäkymppiä maksaa ja teini täytyy jättää kotiin, tulee halvemmaksi...

KAJ10:ssä oli 9 hengen bändi, joten on vaikea uskoa, että Iceen ei olisi tulossa bändiä.

Jaaa-a, saammepa nähdä miten on.... Olisi tietysti kiva jos olisi live-bändi. Mietin vaan, että KAJ on ollut NIIN superkiireinen koko kevään ja kesän, että miten ovat ehtineet järjestää, suunnitella ja koordinoida juttuja. Mutta varmaan heillä on nyt apuvoimia ja taustaorganisaatiota tähän hommaan, aiemminhan hoitivat itse kaiken.

Jäähallikonsertin piippuhyllypaikatkin ovat käytännössä menneet. Katsoin, että ehkä 5 yksittäistä paikkaa oli vapaana. Eli permannolle on paikkoja, samoin VIP-katsomoon. Mun mielestä on aika kova juttu KAJ:lle myydä jäähalli näin täyteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3683/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ had a mystery concert yesterday evening. Does anyone know where?

Vierailija
3684/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ'lla ilmeisesti settilista vasta suunnitteilla (Kysyivät tällä viikolla siihen toiveita yleisöltä. Oletan että näitä toiveita on myös tarkoitus toteuttaa, eli settilista on tuskin valmis. Ellei sitten ollut vain sometemppu ja oikeasti ovat jo valinneet kappaleet ja luottavat, että ovat onnistuneet valitsemaan kappaleita joita yleisö myös toivoo) tämän vuoksi mietin, että onkohan bändiä. Bändi kuitenkin tarvitsee luultavasti aikaa treenata kappaleet, joten settilistan tulee olla valmiina jo hyvissä ajoin. Tosin, onhan konserttiin vielä yli kaksi kuukautta aikaa, joten kyllä treeniaikaa jää. Mutta luultavasti ensi viikko menee kiertueen viimeistelykiireissä, ja sen jälkeen KAJ'lla tiedossa on parin viikon loma jonka aikana uskon (ja toivon) etteivät mieti mitään työjuttuja eli eivät myöskään suunnittele KAJ on ICE konserttia. Eli settilistan valmistelu menee luultavasti syyskuun puolelle.

Vierailija
3685/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ had a mystery concert yesterday evening. Does anyone know where?

It was probably private gig. They have done some in summer. On June they had three private gigs in Kokkola.

Vierailija
3686/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ'lla ilmeisesti settilista vasta suunnitteilla (Kysyivät tällä viikolla siihen toiveita yleisöltä. Oletan että näitä toiveita on myös tarkoitus toteuttaa, eli settilista on tuskin valmis. Ellei sitten ollut vain sometemppu ja oikeasti ovat jo valinneet kappaleet ja luottavat, että ovat onnistuneet valitsemaan kappaleita joita yleisö myös toivoo) tämän vuoksi mietin, että onkohan bändiä. Bändi kuitenkin tarvitsee luultavasti aikaa treenata kappaleet, joten settilistan tulee olla valmiina jo hyvissä ajoin. Tosin, onhan konserttiin vielä yli kaksi kuukautta aikaa, joten kyllä treeniaikaa jää. Mutta luultavasti ensi viikko menee kiertueen viimeistelykiireissä, ja sen jälkeen KAJ'lla tiedossa on parin viikon loma jonka aikana uskon (ja toivon) etteivät mieti mitään työjuttuja eli eivät myöskään suunnittele KAJ on ICE konserttia. Eli settilistan valmistelu menee luultavasti syyskuun puolelle.

No ihan tätä samaa funtsin, että mitä mahdollisuuksia ja ennenkaikkea aikaa heillä todellisuudessa on/on ollut siihen. Ei se bändin järjestäminen käy ihan tosta noin vaan. Tuolla työtahdilla kuukausitolkulla ilman vapaita (muutamia päiviä lukuunottamatta) he ovat ainakin sen parin viikon lomansa täysin ansainneet. Eiväthän he mitään koneita ole vaan tavallisia ihmisiä. Vaikka kuinka ovat nuoria ja hyväkuntoisia, niin joku palautumisaika heilläkin täytyy olla. Toki ymmärrän sen, ja itsekin he ovat sanoneet, että silloin on taottava kun rauta on kuumaa. Esiintyvän artistin ammatti on niin epävarma. Suosio saattaa nopeastikin kääntyä ja sitten voi olla todella hiljaista. Tosin KAJ'lla on vankka oma  kannattajakunta ollut jo pitkään ja he pysyvät varmasti matkassa. 

Jos bändiä ei lokakuussa nähdä, niin sittenkö alkaa se ihmisten narina, että voi, tylsää ja miksi ei.... Samantyylinen narina kuin juhannuksena, kun pitivät ainoan vapaan viikonlopun koko kesässä, eivätkä muutamaan päivään tehneet some-päivityksiä. Siitähähän jo jotkut sai aiheen valittaa. Eihän keneltäkään ole oikeutettua ruveta vaatimaan kohtuuttomuuksia. Jokainen voi kuvitella itsensä tuohon samaan asemaan ja miettiä, miten jaksaisi - vai jaksaisiko ollenkaan. 

Vierailija
3687/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja toivon, että he saavat luottotuottajansa Janne Hyötyn mukaan konserttiin ja hänellä on varmasti hyppysissään joukko taitavia muusikoita. Lisäksi järjestämässä on United stage, joka hoitanee käytännön järjestelyt. Minä en ole ollenkaan ymmärtänyt huolestua mistään konserttiin liittyvästä 

Vierailija
3688/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ'lla ilmeisesti settilista vasta suunnitteilla (Kysyivät tällä viikolla siihen toiveita yleisöltä. Oletan että näitä toiveita on myös tarkoitus toteuttaa, eli settilista on tuskin valmis. Ellei sitten ollut vain sometemppu ja oikeasti ovat jo valinneet kappaleet ja luottavat, että ovat onnistuneet valitsemaan kappaleita joita yleisö myös toivoo) tämän vuoksi mietin, että onkohan bändiä. Bändi kuitenkin tarvitsee luultavasti aikaa treenata kappaleet, joten settilistan tulee olla valmiina jo hyvissä ajoin. 

Luulen, että tuo kappaletoiveiden kysyminen oli enemmän mainostemppu. Jo ihan siksi, että kommenttien toiveissa on suunnilleen kaikki mahdolliset KAJ'n kappaleet Fisken Gunnarista lähtien. (Ellen väärin muista, Fisken Gunnar oli eka KAJ'n tekemä oma kappale.)

Ammattilaiset pystyvät kyllä harjoittelemaan bändisäestykset viikossa. Ei siihen monen kuukauden valmistautumista tarvita. Ja eiköhän KAJ'lla ole yhteyksiä sopiviin henkilöihin, jotka voivat tarvittaessa auttaa bändin kokoamisessa. Esim. Janne Hyöty näytti soittavan KAJ10:n bändissä.

Vierailija
3689/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda niitä kahta risteilykeikkaa.

Vierailija
3690/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon ja toivon, että he saavat luottotuottajansa Janne Hyötyn mukaan konserttiin ja hänellä on varmasti hyppysissään joukko taitavia muusikoita. Lisäksi järjestämässä on United stage, joka hoitanee käytännön järjestelyt. Minä en ole ollenkaan ymmärtänyt huolestua mistään konserttiin liittyvästä 

Ei muakaan huolestuta enkä edes vaivaa asialla päätäni. KAJ järjestää konserttinsa niinkuin järjestää. Eiväthän he mitään erityistä missään ole luvanneet. Ja siellä sitten joko on bändi tai ei. Mulle kelpaa kaikki 🙂. En ala ammattilaisia neuvomaan mitä pitäisi tehdä. 

Niin tai näin, viimeisen päälle viihdyttävän esityksen tulemme varmasti näkemään. 

Vierailija
3691/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, ihmisethän tykkää kääntää ja väntää ja spekuloida milloin milläkin asialla. Sen takia joskus vähän "rasittavaakin" lukea noita fb-fanisivuja, kun siellä monesti jahkataan ja spekuloidaan loputtomiin jotain KAJ'hin liittyvää. Eiköhän kundit tiedä itse parhaiten, mitä tekevät. Vaikka kaippa tuo spekulointi sitten liittyy fanikulttuuriin, en tiedä. Vähän vierasta mulle tuo superfanittaminen. Sivuilla on kyllä ihan kivaakin tietoa KAJ'sta ja kivoja videoita, sen takia siellä välillä käyn katsomassa. Mm. vetisestä Pietarsaaren keikasta on paljon videoita, joissa pojat painaa menemään hymy kasvoilla, vaikka sade piiskaa, lava melkein lainehtii vettä ja läpimärät vaatteet liiskautuvat ihoon kiinni. Axel taitaa puhuakin yhdellä videolla, että varsinainen "wet t-shirt party". 

Vierailija
3692/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Facebookin ryhmä on mun mielestä välillä vähän ikävä. Siellä on spekuloitu jopa KAJ'n jäsenten henkilökohtaisia asioita, kuten parisuhteita yms jotka ei mun mielestä todellakaan kuulu meille faneille. Lisäksi siellä usein syntyy kinastelua. Ja sitten myös jonkun aiemman kommentoijan jo mainitsema valitus esim jos KAJ on hiljaa somessa. Tuntuu että ihmiset ajattelee että KAJ'lla on velvollisuus tuottaa somekontenttia fanien mieliksi eikä heillä saisi olla omaa elämää ilman sosiaalista mediaa. Tykkään siitä että tämä keskustelu on pysynyt paria trollia lukuunottamatta asiallisena, vaikka tälläkin palstalla monet keskustelut ovat kaikkea muuta kuin asiallista.

Vierailija
3693/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Facebookin ryhmä on mun mielestä välillä vähän ikävä. Siellä on spekuloitu jopa KAJ'n jäsenten henkilökohtaisia asioita, kuten parisuhteita yms jotka ei mun mielestä todellakaan kuulu meille faneille. Lisäksi siellä usein syntyy kinastelua. Ja sitten myös jonkun aiemman kommentoijan jo mainitsema valitus esim jos KAJ on hiljaa somessa. Tuntuu että ihmiset ajattelee että KAJ'lla on velvollisuus tuottaa somekontenttia fanien mieliksi eikä heillä saisi olla omaa elämää ilman sosiaalista mediaa. Tykkään siitä että tämä keskustelu on pysynyt paria trollia lukuunottamatta asiallisena, vaikka tälläkin palstalla monet keskustelut ovat kaikkea muuta kuin asiallista.

Muuten kanssasi 100% samaa mieltä mutta en tiedä missä kuplassa olet elänyt, ihan julkisessa tiedossa ollut koko vuoden että kaikki kolme KAJ'n jäsentä ovat parisuhteessa. Axel ja Kevin ovat naimisissa, Jakob ollut vuosia kihloissa kumppaninsa kassa. Eli ei tossa ole mitään spekuloitavaa kun kaikki tietävät että parisuhteessa ovat.

Vierailija
3694/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin, jos on icessä ei olisi bändiä. Iso jäähallikeikka jota mainostetaan heidän tähän astisista suurimpana konserttinaan, niin vähän kyllä olisi outoa vetää vain joidenkin taustanauhojen kanssa. Toivotaan parasta. 😊

Vierailija
3695/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten kanssasi 100% samaa mieltä mutta en tiedä missä kuplassa olet elänyt, ihan julkisessa tiedossa ollut koko vuoden että kaikki kolme KAJ'n jäsentä ovat parisuhteessa. Axel ja Kevin ovat naimisissa, Jakob ollu

Apua, ilmaisinko asian noin epäselvästi😅 tuolla ryhmässä on siis spekuloitu parisuhteiden tilanteita, eli että meneekö heillä hyvin. Esim. Kesäkuussa kun KAJ esiintyi Allsång på Skansenilla ryhmässä spekuloitiin onko heillä jotain parisuhdeongelmia, kun ainoastaan yhden kolmesta puoliso oli Skansenin yleisössä. Mielestäni tällainen spekulointi on todella asiatonta. 

Mutta joo, olen siis hyvin tietoinen että kaikki kolme ovat parisuhteessa.😅

Vierailija
3696/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lapsellista spekulointia. Noin yleensä ottaen puolisoita ei ole tapana ottaa mukaan työmatkoille, ties kuinka monesta eri syystä.

Vierailija
3697/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on tosi kiva, että tämä "meidän ketju" on pysynyt asiallisena, toivottavasti pysyy edelleen. Eipä täällä edes viitsisi käydä, jos tämä ei olisi asiallinen.

Joo ja samaa mieltä, että fb-ryhmä on välillä tosi ikävä ja jopa riitainen. Se on kasvanut aika nopeassa tahdissa moninkertaiseksi, ja joukkoon tietysti mahtuu monenlaista kommentoijaa. Ilmeisesti siellä mietitään, muuttavatko ryhmän yksityiseksi, nythän se on julkinen. No ei kai se yksityinen ryhmä kinaamista sinänsä estä. Ehkä niitä trolleja sitten ilmaantuu vähemmän. Ä

Aika äkkinäisiä johtopäätöksiä jotkut tekevät, jos epäilevät heti parisuhdeongelmia, jos jonkun vaimo ei ole mukana. Jösses 🙂. Kun on olemassa sen kymmenen loogista ja käytännön elämän sanelemaa syytä miksi joku ei ole matkustanut mukana. Juu ja tuollainen henkilökohtaisten asioiden vatvominen ei kuulu tosiaankaan mihinkään faniryhmään. 

Vierailija
3698/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on tosi kiva, että tämä "meidän ketju" on pysynyt asiallisena, toivottavasti pysyy edelleen. Eipä täällä edes viitsisi käydä, jos tämä ei olisi asiallinen.

Joo ja samaa mieltä, että fb-

Aina kommentti mikä minulla on siihen kuka on mukana milläkin keikalla on, etten itse viitsisi kuunnella käytännöllisesti samaa settiä 30-40 kertaa peräkkäin vaikka kuinka olisi puoliso lavalla.

Vierailija
3699/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ'lla ilmeisesti settilista vasta suunnitteilla (Kysyivät tällä viikolla siihen toiveita yleisöltä. Oletan että näitä toiveita on myös tarkoitus toteuttaa, eli settilista on tuskin valmis. Ellei sitten ollut vain sometemppu ja oikeasti ovat jo valinneet kappaleet ja luottavat, että ovat onnistuneet valitsemaan kappaleita joita yleisö myös toivoo) tämän vuoksi mietin, että onkohan bändiä. Bändi kuitenkin tarvitsee luultavasti aikaa treenata kappaleet, joten settilistan tulee olla valmiina jo hyvissä ajoin. 

Luulen, että tuo kappaletoiveiden kysyminen oli enemmän mainostemppu. Jo ihan siksi, että kommenttien toiveissa on suunnilleen kaikki mahdolliset KAJ'n kappaleet Fisken Gunnarista lähtien. (Ellen väärin muista, Fisken Gunnar oli eka KAJ'n tekemä oma kappale.)

Ammattilaiset pystyvät kyllä harjoittelemaan bändisäestykset viikossa. Ei siihen monen kuukauden valm

Mä epäilen että settilistan runkoon tuskin on vaikutusta, eiköhän siellä ne suosituimmat kappaleet tule joka tapauksessa. Mutta varmaan vähän katsovat, mitkä harvemmin soitetuista kappaleista saavat eniten kannatusta ja ottavat sitten niitä mukaan. Itse toivoisin joitakin biisejä Botnia Paradisesta ja Vörjeansilta, onneksi moni muukin niin toivottavasti niitä saadaan. Toivon että myös Näsan domnar tulisi, kun en nyt kesäkiertueella ole päässyt sitä kuulemaan. Sit on näitä toiveita joita olisi ihana kuulla mutta en pidättele henkeäni, kuten Frassin ja Wilhelm von Schwerin.

Uskon melko varmasti,  että bändi tulee, mutta en ole erityisen pettynyt jos ei tule. Mutta kyllä heillä on ainakin kontakteja sopiviin muusikoihin ja ammattilaiset ehtivät kyllä treenata biisit aika lyhyessäkin ajassa. Ja tosiaan tällä kertaa varmaan muitakin järjestämässä kuin he itse.

Vierailija
3700/9599 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaiset pystyvät kyllä harjoittelemaan bändi

Mä epäilen että settilistan runkoon tuskin on vaikutusta, eiköhän siellä ne suosituimmat kappaleet tule joka tapauksessa. Mutta varmaan vähän katsovat, mitkä harvemmin soitetuista kappaleista saavat eniten kannatusta ja ottavat sitten niitä mukaan. Itse toivoisin joitakin biisejä Botnia Paradisesta ja Vörjeansilta, onneksi moni muukin niin toivottavasti niitä saadaan. Toivon että myös Näsan domnar tulisi, kun en nyt kesäkiertueella ole päässyt sitä kuulemaan. Sit on näitä toiveita joita olisi ihana kuulla mutta en pidättele henkeäni, kuten Frassin ja Wilhelm von Schwerin.

Uskon melko varmasti,  että bändi tulee, mutta en ole erityisen pettynyt jos ei tule. Mutta kyllä heillä on ainakin kontakteja sopiviin muusikoihin ja ammattilaiset ehtivät kyllä treenata biisit aika lyhyessäkin ajassa. Ja tosiaan tällä kertaa varmaan muitakin järjestämässä kuin he itse.

Tässä asiassa tietysti taitaa hiukan olla sukupolvieroja. Itse koen omituiseksi mennä keikalle, jossa kukaan ei soita. Ja äkkiä ymmärrän senkin, miksi Elvis the Pelvis oli 60-luvulla niin hurja juttu, kun mun tekee pahaa nämä hiphop-ajan kasvattien lantioliikkeet ja tottuminen on hyvin hidasta. Kun ei ole tullut seurattua keikkamaailmaa sitten angstisen 90-luvun lainkaan. Koen olevani joku ufo.

Mutta meillä on sama maku, kiljun piippuhyllyn perukoilta kuin villi sika, jos soittavat Frassinin tai Schwerinin. Ja toivottavasti kuullaan oopperaa Logomossa, mennään viettämään parisuhdeaikaa sinne keskiviikkona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi