Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9787)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vadstenan konsertin live-seurantaa tehnyt arvostelija kirjoitti vaihteeksi KAJ'sta erittäin positiiviseen sävyyn. Arvostelija oli laulanut täysin rinnoin mukana, ja oli myös erittäin vaikuttunut Jakobin Näsan Domnarista:
"Och jag måste få svära nu, men satan vilken pipa!" 💚
Niinpä. Jakobin pipa on aikamoinen elämys ensikertalaiselle. Jävla saatana.
Nämä videot eivät edes kerro puolta totuutta. Paikan päällä kuullessa oli kyyneleet silmissä kun se oli niin upeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vadstenan konsertin live-seurantaa tehnyt arvostelija kirjoitti vaihteeksi KAJ'sta erittäin positiiviseen sävyyn. Arvostelija oli laulanut täysin rinnoin mukana, ja oli myös erittäin vaikuttunut Jakobin Näsan Domnarista:
Nämä videot eivät edes kerro puolta totuutta. Paikan päällä kuullessa oli kyyneleet silmissä kun se oli niin upeaa.
Monet, ketkä ovat kuulleet tämän jo useamman kerran, sanovat, että Jakob petraa ihan koko ajan. Aina vaan kuulostaa paremmalta ja paremmalta.
Nyt oli tullut Instan stooreihin pari pätkää Vadstenasta. Dalhalla näytti ihan mielettömän upealta paikalta ja siellä oli ilmeisesti mahtava akustiikka, mutta kyllä tuo linnakin on aika huikea miljöö esiintyä.
(Lisäpisteitä pojille siitä, että olivat laittaneet linnaa esitteleviin pätkiin musiikiksi bardcore-versioita poppibiiseistä. Saataisiinkohan pojilta jossain vaiheessa myös bardcore-biisi? :D )
Nissan bromsa oli se, mikä johdatti mut Kaj-maailmaan. Mä en seuraa Melodifestivalenia enkä Euroviisuja. Olin tietty nähnyt uutisia suomalaisesta Mello-voitosta ja mielessäni hurrannut, mutta en ollut tullut kuunnelleeksi bastulaulua.
Sitten yksi ystävä lähetti mulle linkin Nissan-videoon. Sen verran olin perillä asiasta, että tiesin Kaj'n olevan huumoriryhmä. Parodia oli ehdottomasti hauska, mutta luulin että se on tehty playbackinä jonkun klassisen laulajan esityksestä. Ystävä vakuutti, että tämä tyyppi laulaa ihan itse.
Se sai aikaan sen, että lähdin tutustumaan Kaj'hin tarkemmin... ja siitä aarrearkusta ei sitten ollutkaan paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nautin suuresti heidän pienistä, lempeistä (joskus ei ihan lempeistäkään) piikeistä ja välihuomautuksista siellä täällä. Gambämarkissakaan ei sentään niin tyhmiä oltu, että olisi rokotuksista kieltäydytty.
Joo, eikös tuolla Pohjanmaan ruotsinkielisellä maaseudulla ole aika paljon rokotekriittisyyttä, niin tää heiltä hyvä piikki siihen.
Jees, hyvä piikki. Pun intended.
Vierailija kirjoitti:
Nissan bromsa oli se, mikä johdatti mut Kaj-maailmaan. Mä en seuraa Melodifestivalenia enkä Euroviisuja. Olin tietty nähnyt uutisia suomalaisesta Mello-voitosta ja mielessäni hurrannut, mutta en ollut tullut kuunnelleeksi bastulaulua.
Sitten yksi ystävä lähetti mulle linkin Nissan-videoon. Sen verran olin perillä asiasta, että tiesin Kaj'n olevan huumoriryhmä. Parodia oli ehdottomasti hauska, mutta luulin että se on tehty playbackinä jonkun klassisen laulajan esityksestä. Ystävä vakuutti, että tämä tyyppi laulaa ihan itse.
Se sai aikaan sen, että lähdin tutustumaan Kaj'hin tarkemmin... ja siitä aarrearkusta ei sitten ollutkaan paluuta.
Sama. Minä menin YouTubeen etsimään lisää biisejä, ja ensimmäisenä kuunteluun sattui Vems pojk e do. Siinä ei edes ollut videota, ainoastaan ääni, mutta sanat olivat niin tolkuttoman hauskat, että jäin heti koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli tullut Instan stooreihin pari pätkää Vadstenasta. Dalhalla näytti ihan mielettömän upealta paikalta ja siellä oli ilmeisesti mahtava akustiikka, mutta kyllä tuo linnakin on aika huikea miljöö esiintyä.
(Lisäpisteitä pojille siitä, että olivat laittaneet linnaa esitteleviin pätkiin musiikiksi bardcore-versioita poppibiiseistä. Saataisiinkohan pojilta jossain vaiheessa myös bardcore-biisi? :D )
Voisitko laittaa linkkejä tänne, mulla ei ole Instaa eikä ehkä kaikilla muillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo valokuvia keikoilta, niistä välittyy jotenkin poikkeuksellisella tavalla herrojen energia. Liikkeen melkein näkee ja ilmeet eivät valehtele. Eilisissä kuvissakin neljännellä keikalla kolmeen päivään, he näyttävät olevan aivan täysillä mukana. Lukuisat videot toki vahvistavat tämän todeksi.
Olen edelleen sitä mieltä, että tämä suosion roihahdus tuli heille ihmisinä oikeaan aikaan. He eivät ole vietävissä ja voivat säädellä omaa jaksamistaan, pitävät huolen ruoasta ja unesta. Niinpä yleisö saa täysillä sen mitä tulee katsomaan.
Samaan kiinnitin huomiota. Kuvissa näkyy, miten villisti he lopultakin liikkuvat ja miten ilmeikkäitä ovat. Hevosestani on nuoruudenkuvia, joissa se makaa ilmassa jalat joka ilmansuuntaan paitsi maata kohti, ja sillä oli vähän semmoinen Kevinin rakenne ja tietty uhma painovoimaa kohtaan. Tuli ne mieleen näistä kuvis
Kevin todella uhmaa painovoimaa. Mä en voi ymmärtää, kuinka se onnistuu olemaan kaatumatta selälleen, kun on tanssiessaan kallistuneena varmaan 60 asteen kulmassa taaksepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakobilla on myös kiva peba.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin. 🤭 🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin. 🤭 🔥
Etumuskin kiinnostelee aina. Hyi, olen tuhma. Mutta minkäs sille voi että hänessä on pelkkiä hyviä puolia.
Ja eilinen konsertti 1500-luvulta peräisin olevassa Vadstenan renessanssilinnassa oli ollut upea.
Vöyrin tuffit pojat lauteilla (valitettavasti Freppaa syrjitään tässäkin):
No tässä Frepan alter ego (ja the one and only Daisy).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin. 🤭 🔥
Etumuskin kiinnostelee aina. Hyi, olen tuhma. Mutta minkäs sille voi että hänessä on pelkkiä hyviä puolia.
Ja eilinen konsertti 1500-luvulta peräisin olevassa Vadstenan renessanssilinnassa oli ollut upea.
Olen myös nähnyt Vadstenan yleisössä olleiden kommentteja ja kiitosta ja kehuja on tullut. Esitysaikaa olivat saaneet järjestäjiltä vain 45 min. joten muutama biisi oli jouduttu jättämään pois. Itse yleisö oli ollut todella hyvin mukana. Joku, joka oli nähnyt pojat jo Gröna Lundissa, kertoi, että esitys on vaan nostanut tasoaan nyt ja pojat vetivät todella hyvällä itseluottamuksella ja energialla.
"Voi olla tiedossa kaikenlaisia yhteistyökuvioita kun ovat nyt tutustuneet ruotsalaisiin tähtiin ja vaikuttajiin (tai oikeammin he KAJ'hin). He olivat drinksuilla Peter Jöbackin ja Ola Salon kanssa kuninkaanlinnan jälkeen, mikä noin musikaalimielessä herättää ajatuksia. "
No ihan samaa ajattelin, itse asiassa jo silloin keväällä, kun ABBAn Björn Ulvaeus noteerasi KAJ'n ja Bara Bada Bastun.
Pojat ovat ehkä saaneet jalkaa ovenrakoon Ruotsissa jo monessakin mielessä. Olisihan se hienoa, jos siitä seuraisi jossain vaiheessa jotain konkreettista. En tiedä sitten, miten nihkeä tuo Ruotsin kulttuurielämä on ottamaan vastaan "ulkopuolisia". Tosin onhan siellä jo suomalaisia mukana, teatterinjohtajaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin. 🤭 🔥
Ja eilinen konsertti 1500-luvulta peräisin olevassa Vadstenan reness
Vaikea kyllä kuvitella, että heiltä olisi Gröna Lundissakaan puuttunut itseluottamusta tai energiaa. Onhan heillä takataskussa 16 vuoden ammattitaito ja rutiini, areenakonsertit, musikaalit ja bonuksena euroviisujen 200 miljoonan yleisö. Mutta totta kaj kunnianhimoiset perfektionistit haluavat aina vain parantaa.
Mitä nyt itse näin noita Grönan keikkavideoita, niin oikein hyvä meno ja energia pojilla ja yleisö tykkäsi. Ei tuo Vadstenasta kirjoittanut kommentoija suinkaan Grönan esiintymistä moittinut, varmasti tykkäsi jo silloin, mutta oli nyt vielä ihastuneempi. Varmaan onkin niin, että esitys kypsyy ja jalostuu matkan varrella, kun vielä tietää sen, että pojat ovat kunnianhimoisia ja haluavat nostaa tasoa. Satavarmaa on, että he antavat esityksiin aina kaikkensa, ja vielä vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
"Voi olla tiedossa kaikenlaisia yhteistyökuvioita kun ovat nyt tutustuneet ruotsalaisiin tähtiin ja vaikuttajiin (tai oikeammin he KAJ'hin). He olivat drinksuilla Peter Jöbackin ja Ola Salon kanssa kuninkaanlinnan jälkeen, mikä noin musikaalimielessä herättää ajatuksia. "
No ihan samaa ajattelin, itse asiassa jo silloin keväällä, kun ABBAn Björn Ulvaeus noteerasi KAJ'n ja Bara Bada Bastun.
Pojat ovat ehkä saaneet jalkaa ovenrakoon Ruotsissa jo monessakin mielessä. Olisihan se hienoa, jos siitä seuraisi jossain vaiheessa jotain konkreettista. En tiedä sitten, miten nihkeä tuo Ruotsin kulttuurielämä on ottamaan vastaan "ulkopuolisia". Tosin onhan siellä jo suomalaisia mukana, teatterinjohtajaa jne.
KAJ on ruotsalaisen Kulturaktiebolaget-agentuurin listoilla, ja lisäksi heidän keikkojaan on Mello-voitosta lähtien myynyt United Stage. Uskoisin että Sauna Tourin onnistumisen perusteella miettivät kumpaan maahan kannattaa jatkossa panostaa, Ruotsiin vai Suomeen. Vai onko pakko valita?
Ainakin he elävät täysillä nuoruuden haaveita ja unelmaa, josta tuli totta. Ja ensi hämmennyksen jälkeen osaavat jo nauttia siitä kovasti. Jota ilo katsoa. Ja jokaisen keikan jälkeen he heittäytyvät yhä enemmän täysillä ja kasvat muusikkoina ja esiintyjänä silmissä.
Eivät varmaan tammikuussa tienneet, missä kansainvälistä pyörityksessä ovat heinäkuussa. Näin joskus unelmista voi tulla totta ja matka kansainvälisille areinoille
Joo, eikös tuolla Pohjanmaan ruotsinkielisellä maaseudulla ole aika paljon rokotekriittisyyttä, niin tää heiltä hyvä piikki siihen.