1000 vuotta menneisyyteen vai tulevaisuuteen
Jos aikakone olisi käytössä ja voisit valita joko 1000 vuotta menneisyyteen tai 1000 vuotta tulevaisuuteen kumman valitsisit ja miksi ?
Kommentit (10)
Tulevaisuuteen, koska olen utelias tietämään, mitä tapahtuu kun olen kuollut aikoja sitten. Pelottavaa se olisi, mutta menisin silti.
Vierailija kirjoitti:
Menneisyyteen. Se oli ainakin todistetusti olemassa. Tulevaisuudesta ei koskaan tiedä.
1000-luvulle tullessa kristinusko oli alkanut jo juurtua Suomeen, että senkin puolesta olisi hyvä aika käydä kurkkaamassa miltä maailma silloin näytti. Kielen ja kulttuurin ymmärtäminen ja sairauksien ym välttely olisi toki oma ongelmansa. Pitäisi olla joitain eri alojen tutkijoita/asiantuntijoita mukana, niin ei erottuisi liikaa joukosta.
Samaa mieltä. Menneisyyden jo pääpiirteissään tietää, tulevaisuudesta ei ole takeita.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Menneisyyteen. Se oli ainakin todistetusti olemassa. Tulevaisuudesta ei koskaan tiedä.
1000-luvulle tullessa kristinusko oli alkanut jo juurtua Suomeen, että senkin puolesta olisi hyvä aika käydä kurkkaamassa miltä maailma silloin näytti. Kielen ja kulttuurin ymmärtäminen ja sairauksien ym välttely olisi toki oma ongelmansa. Pitäisi olla joitain eri alojen tutkijoita/asiantuntijoita mukana, niin ei erottuisi liikaa joukosta.
Minä haluaisin tulevaisuuteen juuri sen takia, että tiedän mitä on ollut menneisyydessä. Ihan hirveää kurjuutta, kipua ja kärsimystä.
Olisi kiva jekku mennä tulevaisuuteen ja ilmestyisi keskelle ydinlaskeumaa ja kituu jonkin aikaa siinä kunnes kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin tulevaisuuteen juuri sen takia, että tiedän mitä on ollut menneisyydessä. Ihan hirveää kurjuutta, kipua ja kärsimystä.
Tuo on myös monen käsitys tulevaisuudesta. Kurjuus, kipu, kärsimys. Toinen näkemys on sitten se että mitään ei ole enää jäljellä.
Vois painella 1000 vuotta taaksepäin koska miksei. Nykyaika kuraa.
Kun miettii aikaa taaksepäin, miten 1000 vuotta sitten elettiin, miten eletään nyt. Tulevaisuus voi olla sellainen että siitä ei ymmärrä mitään. Matkaan siis menneisyyteen.
Menneisyyteen, koska silloin kaikki oli paremmin.
10000000000000 vuotta tulevaisuuteen.