Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9758)
Vierailija kirjoitti:
Se video kesältä 2024 on kyllä kullanarvoinen historiankirjoitukselle, kuvattu heidän studiossaan Axelin vanhassa mummolassa. Axel kuvaa ja kehottaa Jakobia kertomaan kameralle, mitä pojat juuri nyt puuhaavat. "Me kirjoitetaan vuoden 2025 Melodifestivalenin voittajakappaletta." :D
Ja siinähän on iso annos itseironiaa. He ovat monesti vitsailleet että tässä on momentum juuri vähän ennen floppia.
Haluaisinpa tietää mitä Måns Zelmerlöw ajattelee. Mellon voittohan oli pedattu hänelle, ja hän oli varma että voittaisi myös Euroviisut toistamiseen. Sitten tuli KAJ joka voitti kansalliset karsinnat mutta jäi viisuissa (monien mielestä) häpeällisesti vasta neljänneksi, vaikka Ruotsi ei ole voittanut läheskään joka vuosi. Ja enemmistö on sitä mieltä että Euroviisujen todellinen ilmiö oli KAJ, ei Itävallan voittaja, ei toiseksi tullut Israel, ei kolmanneksi tullut Viro eikä Suomen Ich komme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se video kesältä 2024 on kyllä kullanarvoinen historiankirjoitukselle, kuvattu heidän studiossaan Axelin vanhassa mummolassa. Axel kuvaa ja kehottaa Jakobia kertomaan kameralle, mitä pojat juuri nyt puuhaavat. "Me kirjoitetaan vuoden 2025 Melodifestivalenin voittajakappaletta." :D
Ja siinähän on iso annos itseironiaa. He ovat monesti vitsailleet että tässä on momentum juuri vähän ennen floppia.
Haluaisinpa tietää mitä Måns Zelmerlöw ajattelee. Mellon voittohan oli pedattu hänelle, ja hän oli varma että voittaisi myös Euroviisut toistamiseen. Sitten tuli KAJ joka voitti kansalliset karsinnat mutta jäi viisuissa (monien mielestä) häpeällisesti vasta neljänneksi, vaikka Ruotsi ei ole voittanut läheskään joka vuosi. Ja enemmistö on sitä mieltä että Euroviisujen todellinen ilmiö oli KAJ, ei Itävallan voittaja, ei toiseksi tullut Israel, ei kolmanneksi tul
Tietämättä oikeasti yhtään mitään, voisin kuvitella, että Måns on helpottunut kun saa käsitellä ongelmiaan rauhassa. Totta kai kesäkiertueen peruuttaminen on taloudellinen vahinko. Emme myöskään voi tietää, olisivatko avio- ja huumeongelmat tulleet esiin, jos hän olisi voittanut Mellon. Ehkä vaimo olisi jaksanut odottaa muuutaman kuukauden lisää, mutta ei se olisi varmaan ratkaissut mitään. Ehkä hänen reaktionsa tappioon sisälsi myös aavistuksen, että ei voi enää paeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo valokuvia keikoilta, niistä välittyy jotenkin poikkeuksellisella tavalla herrojen energia. Liikkeen melkein näkee ja ilmeet eivät valehtele. Eilisissä kuvissakin neljännellä keikalla kolmeen päivään, he näyttävät olevan aivan täysillä mukana. Lukuisat videot toki vahvistavat tämän todeksi.
Olen edelleen sitä mieltä, että tämä suosion roihahdus tuli heille ihmisinä oikeaan aikaan. He eivät ole vietävissä ja voivat säädellä omaa jaksamistaan, pitävät huolen ruoasta ja unesta. Niinpä yleisö saa täysillä sen mitä tulee katsomaan.
Samaan kiinnitin huomiota. Kuvissa näkyy, miten villisti he lopultakin liikkuvat ja miten ilmeikkäitä ovat. Hevosestani on nuoruudenkuvia, joissa se makaa ilmassa jalat joka ilmansuuntaan paitsi maata kohti, ja sillä oli vähän semmoinen Kevinin rakenne ja tietty uhma
Hän on niin onnellinen esiintyessään, että suorastaan leijailee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on myös hyvä (alun haastattelu kuvattu ilmeisesti ennen Mellon välieriä). Pojista on selvästi hauska vitsi ajatus, että he voittaisivat Mellon https://m.youtube.com/shorts/VsmQvIU1omU
Tietysti Mello-voitto oli heille vain vitsi. Etukäteissuunnitelma oli, että esiintyminen Ruotsin tv:ssä Mello-karsinnassa (heille oli selviö, että finaaliin he eivät etene) tuo heille näkyvyyttä Ruotsissa ja voi poikia jonkun keikankin.
No juu, Mello tosiaan poiki heille muutamankin keikan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on myös hyvä (alun haastattelu kuvattu ilmeisesti ennen Mellon välieriä). Pojista on selvästi hauska vitsi ajatus, että he voittaisivat Mellon https://m.youtube.com/shorts/VsmQvIU1omU
Tämä on kyllä kuolematon video. Ensin tyypilliset suomalaisreaktiot mahdolliseen voittoon tyyliin "ihan okei". Ja sitten kun se voitto tosiaan tuli, Jakobin kolmen sekunnin kooma ennen kuin hän tajuaa.
Mikä riemu heistä välittyy Vadstenan keikalla. Mua alkoi itkettää, olen niin onnellinen heidän puolestaan. 16 vuotta kovaa työtä, ja nyt he ovat tässä.
Jakobin reaktiot sekä Mello-finaaliin pääsyyn että Mello-voittoon olivat hulvattomat:D Euroviisufinaaliin pääsyyn taas Jakob reagoi täysillä heti. Johtuu varmaan siitä, että Melloissa sekä finaaliin pääsy että voitto tulivat aikamoisina yllätyksinä. Euroviisuissa taas varmasti oddsien ykkösinä odottivat/olettivat pääsevänsä finaaliin (vaikkeivät suostuneetkaan sitä missään myöntämään vaan aina pitivät julkisuudessa karsiutumista mahdollisena) joten Jakob ei mennyt "shokkiin" kun finaalipaikka varmistui
Vierailija kirjoitti:
Mikä riemu heistä välittyy Vadstenan keikalla. Mua alkoi itkettää, olen niin onnellinen heidän puolestaan. 16 vuotta kovaa työtä, ja nyt he ovat tässä.
Benjamin on kätellyt kuningasta. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Kaikista heistä oikein loistaa ilo ja onnellisuus. Ihana katsoa ja olla iloinen heidän puolestaan.
Perjantaina ovat Arvikassa ja sitten pikkuhiljaa alkavat viimeiset kesäkeikat Suomen puolella. Tähän väliin muutaman päivän lepohetki tekee varmaan terää. Olihan tuo äskeinen rupeama varmaan aika rankka ja vielä tässä hellesäässä. "Logistical nightmare", kuten itse sanoivat.
Hitti tai ei, mutta on ihanaa seurata heidän unelmien toteutumista ja jo se, åtekee iloiseksi ja onnelliseksi.
Tää on yksi lisämauste, josta ei ole taidettu paljon puhua. Ei voi olla ihan tyhmä, jos kykenee tuommoisiin juttuihin. Ymmärtäisin kuution, mutta että höpöttää samaan aikaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Kaikista heistä oikein loistaa ilo ja onnellisuus. Ihana katsoa ja olla iloinen heidän puolestaan.
Perjantaina ovat Arvikassa ja sitten pikkuhiljaa alkavat viimeiset kesäkeikat Suomen puolella. Tähän väliin muutaman päivän lepohetki tekee varmaan terää. Olihan tuo äskeinen rupeama varmaan aika rankka ja vielä tässä hellesäässä. "Logistical nightmare", kuten itse sanoivat.
Porvoon, Rovaniemen, Åminnen, Pietarsaaren, Tammisaaren, Espoon ja Turun jälkeen ovat Ruotsin puolella vielä Värmdö, Kumla ja Uppsala, ja tarkkaan ottaen Espoon ja Turun välissä on Kiiruna. Logistinen painajainen? Rovaniemi ja Åminne samana päivänä, Uppsalassa 24.8. kaksi keikkaa. Siihen loppuu kesä. Syyskuussa ne kaksi laivaristeilyä Viking Gracella Turusta Tukholmaan ennen lokakuun Nordista.
Facebook-ryhmässä mietitään mistä musiikinlajeista KAJ ei ole tehnyt lauluja, kun se yksi musiikkikriitikko valitti ettei KAJ osaa valita genreä. Todettiin että grindcore ja kehtolaulu puuttuvat. Toistaiseksi.
Tästä on varmaan puhuttu täällä ennenkin, mutta pakko ylistää Halln-sarjaa. Katsoin sen just uudestaan läpi ja voi pojat. Vuoden paras ja terävin komediasarja Suomessa.
Suureksi osaksi Kaj-tuotantoa siis. Axelin käsikirjoitus, Jakob näyttelee pääosassa ja lopputekstien perusteella Kevinkin on jollain lailla osallistunut.
Nyt toista kertaa katsoessani huomasin, että tässäkin toistuu ne samat teemat kuin Kaj'n lauluissa. Viittauksia sinne sun tänne, muun muassa Gambämarkiin (Beritin roolin esittäjä on tässäkin mukana).
Löytyy Yle areenasta suomenkielisin tekstein: https://areena.yle.fi/1-71178928
Se belgialainen tubettaja Celeste Bugh, jonka arvioita on kehuttu täällä, aikoo seuraavaksi tehdä reaktiovideon Hallnista. Saa nähdä, uppoaako pohjalaisyrityksen tarina häneen. Luultavasti uppoaa, on siis suuri Kaj-fani, joka on ihastunut korviaan myöten Kaj'n musikaaleihinkin.
Hämmästyttävästi hän hoksaa heti nekin jutut, joiden voisi kuvitella olevan ei-suomalaiselle vähän hämäriä. Hänen kanssaan "yhdessä" katsoessaan saa itsekin vielä yhden uuden näkökulman Kaj'n tuotantoon.
Juu, Halln. Olin ihan puulla päähän lyöty. Se pätkä kun Jakob pää punaisena painuu soittamaan isälle. Sen jälkeen olen nähnyt saman fyysisen reaktion kun Tommy häviää pöytäjalkapallossa. Miten se tekee sen?
Vuoden positiivisin suomalainen valitaan elokuun lopussa. Tähän asti on valittu aina yksittäinen henkilö, mutta ainoa oikea valinta 2025 on tietty kolmikko!!!
https://www.positiivarit.fi/vuoden-positiivisin-suomalainen/