Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (21879)

Vierailija
21441/21879 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne muistuttelut superfaneille, että pitää malttaa käyttäytyä sivistyneesti ja kiljumatta, ovatkin ihan tarpeen.... 😄

Siellä se Vörånymfikin kehottaa ottamaan HBL:n tilauksen ja valmistautumaan etukäteen. Ei pyörtyilyä lauantaina!

Kommenteissa joku kehottaa leidejä ottamaan hajusuolat mukaan näytökseen lauantaina 😅

Vörånymfi itse aikoo pakata ruokalapun mukaan.

Vierailija
21442/21879 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HBL on julkaissun muutaman kuvan Änglagårdista. Katsokaa omalla vastuulla.

😳 Olenkin katsonut,  että Jakob on tainnut treenata roolia varten. En ollut väärässä. 

Nyt olisi oiva hetki ottaa Bäriking mukaan keikkaohjelmistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21443/21879 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne muistuttelut superfaneille, että pitää malttaa käyttäytyä sivistyneesti ja kiljumatta, ovatkin ihan tarpeen.... 😄

Siellä se Vörånymfikin kehottaa ottamaan HBL:n tilauksen ja valmistautumaan etukäteen. Ei pyörtyilyä lauantaina!

Kommenteissa joku kehottaa leidejä ottamaan hajusuolat mukaan näytökseen lauantaina 😅

Vörånymfi itse aikoo pakata ruokalapun mukaan.

Ja joku kirjoitti, että jo pääsylipussa pitäisi olla printattuna joku varoitusteksti 😄. 

Ai että mä olen hekotellut noille kaikille kommenteille koko illan. Onhan se mahtavaa, että tällaisen mummoikäisen elämässä on niiiiiin paljon monenlaista hauskaa tämän KAJ-fanituksen myötä

Vierailija
21444/21879 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HBL on julkaissun muutaman kuvan Änglagårdista. Katsokaa omalla vastuulla.

😳 Olenkin katsonut,  että Jakob on tainnut treenata roolia varten. En ollut väärässä. 

Nyt olisi oiva hetki ottaa Bäriking mukaan keikkaohjelmistoon.

Mä uumoilin sitä jo Vaasaan, mutta eipäs tullut. Toki kaikkea muuta saatiin niin yllin kyllin, mukaan luettuna aivan mahtava uusi biisi Mancave, että ei tuo mitenkään jäänyt harmittamaan. 

Vierailija
21445/21879 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten kävikin ihmisellä sellainen tuuri, että elää samaan aikaan kuin KAJ.  :)"

Sanopa muuta! Ja että elää samassa maassa! Ettei KAJ ole joku amerikkalainen tai aasialainen megabändi, joka ei koskaan tule keikalle Suomeen, vaan heidän keikoilleen on oikeasti mahdollista päästä suhteellisen helposti!

Mä olen tänään taas jotenkin erityisen kiitollinen ja onnellinen tuosta. Varmaan tuon Svenska Ylen jutun myötä ja Jakobin söpöyden sokaisemana. Ja katsoin tässä viikolla yksi ilta pitkästä aikaa kaikkia hauskoja lyhyitä videopätkiä viisukeväältä ym. ja nekin oli niin ihania ja olin ihan 🥰🥰🥰

Mä olen täysin samalla fiiliksellä. Muutenkin usein, mutta tänään jotenkin erityisen vahvasti.

Niin paljon kaikkea mukavaa odotettavaa heidän suunnastaan.

Näin on. Ajatelkaas mitä onkaan tulossa. Nyt syksyllä Jakobilta Änglagård ja Gnistan, KAJ'n syksyn konserttikiertue, Jakob ja Axel På Spåretissa, Man Cave biisin julkaisu ainakin lupailtu (toivottavasti pian!), Halln kakkoskausi telkkarissa, Vörjeans Tavastialla tammikuussa, mahdollisesti uusia KAJ/Vörjeans biisejä, Axelin Eldsjäl Wasa Teaternissa ensi vuoden syksynä,.... Mitäköhän nyt jo tiedossa olevaa tuosta jäi puuttumaan. Ja kolmas KAJ-musikaali ehkä sitten tulevina vuosina, tällainenkin saattaisi toteutua. 

Eivät todellakaan lepäile laakereillaan!

Hallnin kakkoskautta ainakin mä odotan kieli pitkällä. Sekä Axelin kässärin uusia juonikuvioita että Jakobin hahmon kehittymistä ja hänen kameratyöskentelyään. Jos joskus voi myötähäpeästä nauttia, niin Hallnin kohdalla voi.  :D

Siksihän se on niin totaalisen upea. Gervais on ehkä aavistuksen yksiulotteisempi kirjoittaja kuin Axel. Alkuperäinen Office laittaa kyllä katsojan kylpemään myötähäpeässä, mutta Axel saunottaa katsojan niin totaalisesti, että lopputulos on astetta syvempi humanismi. Tuskien läpi puhdistava kokemus. En tiennyt suhtautuvani näinkin lempeästi ihmisluontoon kuin ykköskauden nähtyäni. 

Vierailija
21446/21879 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitava riimittely ja tarinan kuljettaminen on taitavaa. Ja taidetta. Se on vaikeaa, mutta juuri siksi onnistuessaan on niin nautinnollista kuultavaa. Olen joskus lukenut Mihály Csíkszentmihályin kirjan Flow, jossa hän kuvaa teoriaansa optimaalisesta kokemuksesta ja yksi elementti siinä on taitojen ja haasteen tasapaino. Tehtävän vaikeus, mutta omien kykyjen riittäminen juuri ja juuri saavuttamaan tavoite. 

Minusta tuntuu kuin KAJ'n biisien tekstit olisivat useasti olleet kirjoitettu juuri tuossa pisteessä. Ja lukijana saavuttaa osan siitä kokemuksesta oivaltaessaan riimit. Ei niin hyvin ruotsia osaavana tekstit ovat vielä täysin ehtymätön lähde tälle kokemukselle, kun kielitaidon parantuessa ja muiden käännöksiä lukiessa aina oivaltaa uutta.

Flow-kokemukseen liittyy muitakin tekijöitä, suosittelen lukemaan koko kirjan, jos jotakuta kiinnostaa. Sangen paksu opus, eikä kevyin luettava myöskään sisällöltään, mutta täällä taitaa olla väkeä, jotka eivät sellaista säikähdä.

Kiitos, olen lukenut tuon vuosia sitten ja nautin siitä, vaikken enää niin tarkkaan muista sisältöä paitsi että oli asiaa. Ehkä pitää etsiä se uudelleen. Osaatko unkaria vai tarkistitko kirjoitusasun... 

Vierailija
21447/21879 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mietin tämän Hbl:n kohdan luettuani, että ovatkohan he saaneet negatiivista palautetta siitä että istumakatsomosta ei nähnyt ja skriinit olivat liian pieniä."

On täysin totta, että skriinit olisivat voineet olla suuremmat, eri malliset ja suunnattu ehkä toisella tavalla, jotta näkyvyyttä olisi saatu paremmaksi myös istumakatsomon joka kolkkaan. Ymmärrän, että joitakin on voinut vähän harmittaa ja krtiikkiä on esitetty. Jos vielä järjestävät samanlaisen ison konsertin, niin toivottavasti nuo asiat mietitään sitten tarkemmin, kaiken tekniikan asettamissa rajoissa tietenkin. 

MUTTA, mielestäni ihmisten täytyisi myös tuollaiseen jättikonserttiin mennessään ymmärtää, että se on jalkapallostadion eikä konserttisali, ja se on ISO. Välimatka penkkiriveiltä lavalle on pitkä. Äänentoistoa ei ikinä saa samanlaiseksi kuin vartavasten konserttikäyttöön suunnitelluissa saleissa. Jos haluaa päästä osallistumaan tällaiseen jättitapahtumaan, kokea sen huiman fiiliksen, vuorovaikutuksen ja yhteisöllisyyden, mahtavan tunnelman  yhteislauluineen ja nähdä, miten sekä yleisö että esiintyjät nauttivat ja iloitsevat, niin jostain joutuu väkisin myös tinkimään. Se on sitten näkyvyys, kuuluvuus tai joku muu. Olin itse permannolla, johon äänentoisto tuntui toimivan oikein hyvin. Jalka- ja selkävaivoista aika ajoin kärsivänä harkitsin kyllä istumapaikkaa, mutta en lopulta ottanut, kun ajattelin, että haluan myös nähdä jotain. Tosin edessäni oli joku minua pidempi ihminen ja vähän joutui aina "hakemaan" sitä näkölinjaa. Lopulta olin ihan tyytyväinen tuohon permantopaikkaan ja selkäkin kesti ihan kohtuuhyvin 😊

Permannolla näkyi olevan ihmisillä kaikenlaisia sotasuunnitelmia. Minä juhlin vieläkin, koska jalkavaivat pitivät kovasti hyppelyterapiasta. Vaikutuksen huomaa vieläkin. Selkä ei valittanut lainkaan. Omituisuuden huippu, yleensä se niuhottaa milloin mistäkin. Tekonurmi? Pois kävellessä tuntui kuin olisi humalassa, epämääräisesti vaikeaa kävellä suoraan. 

Vierailija
21448/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
21449/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Änglagårdin pressikuvat, olkaa hyvät:

https://www.flickr.com/photos/139425672@N05/albums/72177720335641723/

Toivottavasti Jakob muistaa kuvan 5 kohdassa, että siinä ei lauleta skål.

Vierailija
21450/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Änglagårdin pressikuvat, olkaa hyvät:

https://www.flickr.com/photos/139425672@N05/albums/72177720335641723/

Vau, upealta näyttää! Maltan tuskin odottaa että pääsen näkemään, ja mun pitäisi malttaa vielä useampi kuukausi.

Jakob on kyllä selvästi treenannut, vau. Jonkun pitäisi kertoa Celestelle, että Bäriking on herännyt eloon.

Vierailija
21451/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa tämän Emmy-gaalasta kertovan jutun pääkuvaa: https://yle.fi/a/7-10105269 😄

Vierailija
21452/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello arms! 💪🏻

Vierailija
21453/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas tämän Änglagårdin ohjaaja olikaan...? On reaktioista päätellen tainnut osata vedellä sopivista naruista..... 

Missä vaiheessa näyttelijävalinnat tehtiin? Oliko ennen Mellon tuomaa ja/tai Baselin lisäämää entistä laajempaa julkisuutta 

Vierailija
21454/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas tämän Änglagårdin ohjaaja olikaan...? On reaktioista päätellen tainnut osata vedellä sopivista naruista..... 

Missä vaiheessa näyttelijävalinnat tehtiin? Oliko ennen Mellon tuomaa ja/tai Baselin lisäämää entistä laajempaa julkisuutta 

Jakob on kertonut haastatteluissa että hänet oli valittu rooliin jo ennen Melloa, mutta hän ei saanut kertoa siitä kenellekään. Paljasti sen kuitenkin Änglagårdin käsikirjoittajalle Edward af Sillénille.

Vierailija
21455/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt katsoa, mutta ohjelmatiedoissa tänään Ylen Aamu (TV1): Änglagård

Vierailija
21456/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakob on kertonut haastatteluissa että hänet oli valittu rooliin jo ennen Melloa, mutta hän ei saanut kertoa siitä kenellekään. Paljasti sen kuitenkin Änglagårdin käsikirjoittajalle Edward af Sillénille.

Mun mielestä jossain näissä viimeisimmissä haastatteluissa hän sanoi, että sai tietää valinnastaan juuri ennen Mellon osakilpailua. KAJ oli muistaakseni mukana Malmön osakilpailussa helmikuussa 2025. Haku Änglagårdin rooleihin oli joskus loppuvuodesta 2024, samoin koelaulut. 

Vierailija
21457/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gnistankin oli jo tekeillä ennen Melloa, joten Jakob on saanut nämä ihan ilman Mellon ja Euroviisujen tukea. Se, että nämä ovat nyt samaan aikaan ajankohtaisia, ei ehkä ollut ihan suunniteltua. Voi olla, että KAJ odottaa sen Mancaven kanssa, että tämä pöhina rauhoittuu.

Vierailija
21458/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannah Nedergård ja Mikko Kauppila ovat vieraina. Jakob mainitaan yhtenä vetonaulana.

Vierailija
21459/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannah Nedergård ja Mikko Kauppila ovat vieraina. Jakob mainitaan yhtenä vetonaulana.

Ja näkyyhän Jakobkin videolla (ilman paitaa kuten toimittaja muistaa huomauttaa).

Vierailija
21460/21879 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näkyyhän Jakobkin videolla (ilman paitaa kuten toimittaja muistaa huomauttaa).

https://areena.yle.fi/tv/ohjelmat/57-vbrr50n91

Haastattelu alkaa noin 2:24:30 Paidaton Jakob 2:30:50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi