Nainen! (Vela) Jos olisit TITANICILLA, antaisitko paikkasi pelastusveneessä
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan antaisi. Miksi antaisin? En edes omalle lapselleni. Pärjätköön yksin.
Et edes omalle lapsellesi? Mikäs järki sitä lasta sitten oli tehdä, jos kerran annat sen kuolla, kun itse selviät?
Miksi lapsi pitäisi tehdä vain jotta saisi uhrautua sen puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin antaisin paikkaani kenellekään tuntemattomalle. Olen tärkeä ihminen omille läheisilleni ja myös itselleni. Vaikka minulla ei omia biologisia lapsia olekaan.
Sama minulla. Miksi sen perheenisän elämä olisi arvokkaampaa kuin minun?
Lapset tarvitsevat isäänsä, sinua ei kukaan.
Niinhän ne tarvitsisivat ihan tavallisena arkena isät pesemään peppujaan, pukemaan aamulla ja tekemään lapsiin liittyvät metatyöt, mutta isiä ei vaan näy :(
🍑🍑🍑💩💩💩
Ovatko nuo ensimmäiset mansikoita vai sydämiä?
Perse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan antaisi. Miksi antaisin? En edes omalle lapselleni. Pärjätköön yksin.
Et edes omalle lapsellesi? Mikäs järki sitä lasta sitten oli tehdä, jos kerran annat sen kuolla, kun itse selviät?
Minun elämäni on arvokkaampaa. Lapsi voi vaikka sairastua ja kuolla. Minä olen vahva nainen ja voitan sairaudet siksi minä olen etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että aiot kysyä, antaisiko paikan jollekin lapselle ja olin tulossa sanomaan, että olen niin painava, että minun tilalleni olisi voinut ottaa 2-3 lasta. Eli olisin antanut paikkani noille mukuloille. En olisi kestänyt ajatusta, että he kuolivat minun takiani.
Ai niin, mutta mähän en ole vela. Hups.
Olemme me äidit niin hurskaita teoriassa ja paperilla. Kuitenkin lapsemme ovat niin tärkeitä, että pysyisimme heidän kanssaan. Omat lapset kirkumassa vieressä, ei siinä ensimmäisenä tule mieleen näyttää omille lapsilleen äidin hukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että aiot kysyä, antaisiko paikan jollekin lapselle ja olin tulossa sanomaan, että olen niin painava, että minun tilalleni olisi voinut ottaa 2-3 lasta. Eli olisin antanut paikkani noille mukuloille. En olisi kestänyt ajatusta, että he kuolivat minun takiani.
Lisään muuten vielä, että jos joutuisin merihätään jossakin yhtään lämpimämmässä vedessä saatika pienemmällä merialueella, niin saattaisin selvitä ilmankin paikka pelastusveneessä, koska näin pulskana kellun! Saattaa olla ainoa hyvä puoli viskeraalirasvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tehdään, jotta sukuni jatkuu minun jälkeeni. Tarkoitus siis on, että lapsi selviää (ja jatkaa sukuamme), kun minä poistun tästä maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin antaisin paikkaani kenellekään tuntemattomalle. Olen tärkeä ihminen omille läheisilleni ja myös itselleni. Vaikka minulla ei omia biologisia lapsia olekaan.
Sama minulla. Miksi sen perheenisän elämä olisi arvokkaampaa kuin minun?
Lapset tarvitsevat isäänsä, sinua ei kukaan.
Niinhän ne tarvitsisivat ihan tavallisena arkena isät pesemään peppujaan, pukemaan aamulla ja tekemään lapsiin liittyvät metatyöt, mutta isiä ei vaan näy :(
🍑🍑🍑💩💩💩
Jep, miehet ovat paskoja.
Jossain dokkarissa oli haastateltu Estonialta selvinneitä, ja eräs oli joutunut käymään terapiassa sen(kin) takia, että oli niin järkyttynyt omasta käytöksestään. Oli repinyt muita pelastuslautan tikkailta jotta pääsisi itse lautalle. Hän onnistui ja pelastui.
Niin se selviämismoodi kytkeytyy tositilanteessa päälle. Kukaan meistä ei tiedä, miten oikeasti käyttäytyisi, jos ei ole oikeasti ollut every man for himself -tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tehdään, jotta sukuni jatkuu minun jälkeeni. Tarkoitus siis on, että lapsi selviää (ja jatkaa sukuamme), kun minä poistun tästä maailmasta.
No nyt löytyi syy siihen miksi maailma on ääliöitä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään muuten vielä, että jos joutuisin merihätään jossakin yhtään lämpimämmässä vedessä saatika pienemmällä merialueella, niin saattaisin selvitä ilmankin paikka pelastusveneessä, koska näin pulskana kellun! Saattaa olla ainoa hyvä puoli viskeraalirasvassa.
Kyllä sinä kylmässäkin vedessä varmasti pärjäisit, koska läskikerroksesi suojaisi paleltumiselta. Eli voisit antaa sen paikkasi pelastusveneessä kymmenelle nälkää näkevälle lapselle ja kellua itse kotisatamaan.
Vierailija kirjoitti:
Estonialta henkiin jäi lähinnä miehiä. Raivasivat heikommat surutta tieltään.
Voit ottaa miehen pois Neuvostoliitosta, muttet Neuvostoliittoa miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teidän suvustanne välittää? Lapsesi ei välttämättä edes selviä tai pärjää elämässä. Mikä pointti sillä suvun jatkumisella siis on? Ja vaikka näennäisesti selviäisikin, ei hän välttämättä itse tee lapsia jolloin se teidän niin tärkeä sukunne sammuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Titanicilla muistaakseni priorisoitiin naiset ja lapset henkilökunnan toimesta. Ei sitä itse saa päättää.
...ja onhan tyttö muutenkin urhi ja tahdoton ajopuu elämän virrassa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain dokkarissa oli haastateltu Estonialta selvinneitä, ja eräs oli joutunut käymään terapiassa sen(kin) takia, että oli niin järkyttynyt omasta käytöksestään. Oli repinyt muita pelastuslautan tikkailta jotta pääsisi itse lautalle. Hän onnistui ja pelastui.
Niin se selviämismoodi kytkeytyy tositilanteessa päälle. Kukaan meistä ei tiedä, miten oikeasti käyttäytyisi, jos ei ole oikeasti ollut every man for himself -tilanteessa.
Tuo on varmasti ihan totta. En tiedä, miten itse käyttäytyisin, tulisiko sellainen Nyt kaikki pois alta-efekti, vai osaisinko käyttäytyä järjellisesti. Olen tuota joskus miettinyt. Joten en osaa vastata ap:n kysymykseen, antaisinko paikkaani veneessä. Toivottavasti en koskaan joudu tuollaiseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis titanicilla kanssani yhtä aikaa ja käyttäydyin siellä huonosti ja kostin vai mistä tietosi on peräisin? Voisit vähän miettiä sitä, miksi ajattelet kovia kokeneista pelkkää pahaa.
En ajattele kovia kokeneista pahaa. Perustin tietoni siihen, mitä sinä olet tässä keskustelussa kertonut. Vaikka olisi koko perhe palanut hengiltä silmien edessä, niin ihmisestä silti harvoin tule tuollaista ulisevaa akkaa, joka vielä aikuisena itkee sitä, että söi riisiä.
Oikein! Luulot pois vıttumaiselta skitsolta akalta.
Teidän pitäisi ARVOSTAA vittumaisen skitson akan valintaa olla vela, tajuattehan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se suku on matkalla? Miksi se on matkalla? Milloin se pääsee perille ja mikä siellä odottaa?
Ketju paljastaa kuinka itsekkäitä suomalaiset naiset ovat, kun eivät anna paikkaansa miehelle.
En tietenkään antaisi.
Miksi antaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis titanicilla kanssani yhtä aikaa ja käyttäydyin siellä huonosti ja kostin vai mistä tietosi on peräisin? Voisit vähän miettiä sitä, miksi ajattelet kovia kokeneista pelkkää pahaa.
En ajattele kovia kokeneista pahaa. Perustin tietoni siihen, mitä sinä olet tässä keskustelussa kertonut. Vaikka olisi koko perhe palanut hengiltä silmien edessä, niin ihmisestä silti harvoin tule tuollaista ulisevaa akkaa, joka vielä aikuisena itkee sitä, että söi riisiä.
Sinä taas itket sitä, ettei riisinsyöjä suostu kuolemaan puolestasi ;)
Titanicilla muistaakseni priorisoitiin naiset ja lapset henkilökunnan toimesta. Ei sitä itse saa päättää.