Nainen! (Vela) Jos olisit TITANICILLA, antaisitko paikkasi pelastusveneessä
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Estonialta henkiin jäi lähinnä miehiä. Raivasivat heikommat surutta tieltään.
Enpä ole tuollaista "tietoa" lukenut mistään. Itse asiassa Estonia tapahtui aika nopeasti, joten se ei olisi yllätys, jos täydessä kaaoksessa miehet fyysisesti vahvempina selvisivät paremmalla prosentilla. Suurin osa matkustajistahan hukkui.
Vierailija kirjoitti:
Lapselle antaisin paikkani.
Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin antaisin paikkaani kenellekään tuntemattomalle. Olen tärkeä ihminen omille läheisilleni ja myös itselleni. Vaikka minulla ei omia biologisia lapsia olekaan.
Sama minulla. Miksi sen perheenisän elämä olisi arvokkaampaa kuin minun?
Lapset tarvitsevat isäänsä, sinua ei kukaan.
Vapaaehtoisesti lapsettoman mielihän saattaa vielä muuttua, vaikka siellä pelastusveneessä kun saa orvon nyytin syliinsä (sarkasmi)
Tai voi olla tietämättään raskaana. Tai jonkun adoptioäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin antaisin paikkaani kenellekään tuntemattomalle. Olen tärkeä ihminen omille läheisilleni ja myös itselleni. Vaikka minulla ei omia biologisia lapsia olekaan.
Minua tarvitsee ja kaipaa todella moni ihminen. 😄 Ehkä se voi olla lapselliselle vaikea ymmärtää ja hyväksyä, että vapaaehtoisesti lapsettoman elämä voi olla merkityksellistä ja rakkaudentäytteistä. Ja että sillä elämällä on nimenomaan merkitystä itsessään, ei vain joidenkin lasten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun älyllisin kommentti. Not 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettoman mielihän saattaa vielä muuttua, vaikka siellä pelastusveneessä kun saa orvon nyytin syliinsä (sarkasmi)
Miksi hänen elämänsä olisi vähemmän arvokkaampaa, vaikkei mieli muuttuisi? Tai ei olisi raskaana tai jonkun adoptioäiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen elämänsä olisi vähemmän arvokkaampaa, vaikkei mieli muuttuisi? Tai ei olisi raskaana tai jonkun adoptioäiti?
Sinulta jäi joku sana lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua tarvitsee ja kaipaa todella moni ihminen. 😄 Ehkä se voi olla lapselliselle vaikea ymmärtää ja hyväksyä, että vapaaehtoisesti lapsettoman elämä voi olla merkityksellistä ja rakkaudentäytteistä. Ja että sillä elämällä on nimenomaan merkitystä itsessään, ei vain joidenkin lasten kautta.
Silti esimerkiksi valtio ei voi korvata keskivertoisän työpanosta ja elatusta. Toisin sanoen lapsi on riippuvainen isästään. Jos et ole jonkun omaishoitaja, olet vähemmän arvokas yksilönä, koska olet vähemmän tarpeellinen yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti esimerkiksi valtio ei voi korvata keskivertoisän työpanosta ja elat
Sinä ajattelet vain rahaa. Ei ihmisarvo ole rahassa mitattavissa eikä kiinni siitä, kuka sinua rahallisesti tarvitsee. Niillä lapsilla on oletettavasti toinen vanhempi, joka tulee saamaan leskeneläkettä. Tai jos toista vanhempaa ei ole, heidät huostaanotetaan. Miksi automaattisesti edes oletat, että lasten isä käy töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulta jäi joku sana lukematta.
Mikä joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äitinä muistan, että kaikenlaisissa hätätilanteissa minut ja lapset tönäistiin syrjään ja miehet kiilasivat edellemme. Aina miehet.
Ja missähän kaikenlaisissa hätätilanteissa sinä olet ollut ja miten monessa, kun niitä on kerta jo useita kertynyt? 😂😂
Ei kyllä naurata yhtään idiootit jotka eivät ole koskaan tehneet tai kokeneet mitään. Olen mm. Ollut lentokoneessa, johon tuli savua, evakuointi slidea pitkin. Bussikolarissa Tansaniassa. Risteilylaivassa, jossa oli räjähdys ja määrättiin yöllä pilkkopimeässä kannelle evaluointia varten. Jne.
Jos nainen ei anna paikkaansa, saahän ainakin asettua kannelle maaten ja antaa minun vetää tissein väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne tarvitsisivat ihan tavallisena arkena isät pesemään peppujaan, pukemaan aamulla ja tekemään lapsiin liittyvät metatyöt, mutta isiä ei vaan näy :(
Luulin, että aiot kysyä, antaisiko paikan jollekin lapselle ja olin tulossa sanomaan, että olen niin painava, että minun tilalleni olisi voinut ottaa 2-3 lasta. Eli olisin antanut paikkani noille mukuloille. En olisi kestänyt ajatusta, että he kuolivat minun takiani.
Ai niin, mutta mähän en ole vela. Hups.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin että olisi rohkautta antaa paikka. Kyllähän mä tällaisena yksinäisenä keski-ikäisenä naisena olen aika hyödytön useimpiin muihin verrattuna siinä mielessä, ettei minua juuri kukaan jäisi kaipaamaan ja suremaan, jos menehtyisin. Eli kokisin oikeaksi että antaisin paikan jollekin muulle. Eri asia sitten tulisiko tilanteen ollessa päällä paniikkireaktio ja yrittäisi vaan kuolemanpelossa pelastautua.
Siinä olet aivan oikeassa että teillä vanhemmilla naisilla ei ole enää paikkaa tässä maailmassa. Syytä saatte katsoa peilistä kun olette tuollaisia vässyköitä jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan. Olin eilen taloyhtiön kouksessa jossa hallituksen puheenjohtaja lobbasi omaa tuttua putkifirmaansa tekemään taloyhtiön kaikkiin kylpyhuoneisiin täysremontit vaikka suurin osa 20 v vanhoista kylpyhuoneista ovat vielä aivan hyvässä kunnossa.
Äänestykseenhän tuo meni ja tuo hallituksen puheenjohtaja oli lobannut kaikki vanhat mummot puolelleen jotka taloyhtiössä asuvat.
Lopputulos on että jokainen taloyhtiössä asuva joutuu maksamaan noin kymppitonnin siitä että ehjiä kylpyhuoneita rempataan että hallituksen puheenjohtajan kaverin firma saa töitä.
Miksi ei mummot osaa ajatelka omilla aivoillaan? Ei ihme että jatkuvasti joku mummeli lankeaa pankkitilin tunnuslukuhuijauksiin.
Lapselle antaisin paikkani.