Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! (Vela) Jos olisit TITANICILLA, antaisitko paikkasi pelastusveneessä

Vierailija
02.07.2025 |

perheelliselle miehelle vai pitäisikö sen itse? 

Kommentit (301)

Vierailija
141/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle antaisin paikkani.

Miksi? Hän voi olla psykopaattilapsi tai tuleva rkaaja-mrhaaja.

Vierailija
142/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin antaisin paikkaani kenellekään tuntemattomalle. Olen tärkeä ihminen omille läheisilleni ja myös itselleni. Vaikka minulla ei omia biologisia lapsia olekaan.

Sama minulla. Miksi sen perheenisän elämä olisi arvokkaampaa kuin minun?

Lapset tarvitsevat isäänsä, sinua ei kukaan.

Niinhän ne tarvitsisivat ihan tavallisena arkena isät pesemään peppujaan, pukemaan aamulla ja tekemään lapsiin liittyvät metatyöt, mutta isiä ei vaan näy :(

Mitkä hiton metatyöt??

Moni on menettänyt toisen vanhempansa ja kyennyt jatkamaan elämäänsä ihan hyvin. Kyllä joku niistä lapsista huolehtii, ei heitä kadulle jätetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan antaisi. Miksi antaisin? En edes omalle lapselleni. Pärjätköön yksin.

Vierailija
144/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainakin tiedetään vissinvarmasti, että perheellinen mies ei antaisi omaa paikkaansa.

Vierailija
145/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että aiot kysyä, antaisiko paikan jollekin lapselle ja olin tulossa sanomaan, että olen niin painava, että minun tilalleni olisi voinut ottaa 2-3 lasta. Eli olisin antanut paikkani noille mukuloille. En olisi kestänyt ajatusta, että he kuolivat minun takiani.

Ai niin, mutta mähän en ole vela. Hups.

Iltapaskat: Läski tantta uhrasi henkensä vieraiden lasten vuoksi. 😆😆😆

Vierailija
146/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä toivoisin että olisi rohkautta antaa paikka. Kyllähän mä tällaisena yksinäisenä keski-ikäisenä naisena olen aika hyödytön useimpiin muihin verrattuna siinä mielessä, ettei minua juuri kukaan jäisi kaipaamaan ja suremaan, jos menehtyisin. Eli kokisin oikeaksi että antaisin paikan jollekin muulle. Eri asia sitten tulisiko tilanteen ollessa päällä paniikkireaktio ja yrittäisi vaan kuolemanpelossa pelastautua.

Siinä olet aivan oikeassa että teillä vanhemmilla naisilla ei ole enää paikkaa tässä maailmassa. Syytä saatte katsoa peilistä kun olette tuollaisia vässyköitä jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan. Olin eilen taloyhtiön kouksessa jossa hallituksen puheenjohtaja lobbasi omaa tuttua putkifirmaansa tekemään taloyhtiön kaikkiin kylpyhuoneisiin täysremontit vaikka suurin osa 20 v vanhoista kylpyhuoneista ovat vielä aivan hyvässä kunnossa.

Äänestykse

Paheksu ennemmin sitä taloyhtiön pj:tä, joka painosti noita mummoja. Eivät kaikki uskalla vastustaa aggressiivista miestä.

Vierailija
147/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin antaisin paikkaani kenellekään tuntemattomalle. Olen tärkeä ihminen omille läheisilleni ja myös itselleni. Vaikka minulla ei omia biologisia lapsia olekaan.

Minua tarvitsee ja kaipaa todella moni ihminen. 😄  Ehkä se voi olla lapselliselle vaikea ymmärtää ja hyväksyä, että vapaaehtoisesti lapsettoman elämä voi olla merkityksellistä ja rakkaudentäytteistä. Ja että sillä elämällä on nimenomaan merkitystä itsessään, ei vain joidenkin lasten kautta.

Silti esimerkiksi valti

Kuka sinun työpanoksestasi ja elatuksestasi on niin riippuvainen, että sitä voi verrata isän ja lapsen suhteeseen? Ei kukaan. Vanhemman menettäminen on elinikäinen trauma, joka voi luhistaa ihmisen. Lisäksi tämä voi luhistaa perheen talouden ja taatusti aiheuttaa ylimääräistä huolta ja kuormitusta lasten äidille. Leskeneläke on niin pieni, että se ei korvaa yhtä tulonsaajaa. Vaikka lasten isä olisikin työtön, normaalitapauksessa hän kuitenkin tarjoaa lapsilleen jotain. Edes rakkautensa ja huolenpitonsa, jota mikään ei voi korvata.

Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat itse päättäneet jättäytyä merkityksettömiksi suuremmassa mittakaavassa. Tämä suotakoon heille. Mutta jos ruvetaan pistämään ihmisiä tärkeysjärjestykseen, kansakunnan ja suvun jatkuminen on lähes aina yksittäistä yksilöä tärkeämpää. 

Vierailija
148/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Tuliko selväksi minulla on niin paljon annettavaa tälle maailmalle että minun ei ole aika vielä kuolla. Ei todellakaan.

Vierailija
149/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaisin kaikki pelastusasemille, varmistaisin, etttä jokainen matkustaja pääsee lautoille tai pelastusveneisiin. Tekisin kaikkeni matkustajien turvaamiseksi ennen kuin pelastaisin itseni. Jos tilanne olisi toivoton, yrittäisin tietysti pelaastaa oman henkeni.

T. Merinainen 

Vierailija
150/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne tarvitsisivat ihan tavallisena arkena isät pesemään peppujaan, pukemaan aamulla ja tekemään lapsiin liittyvät metatyöt, mutta isiä ei vaan näy :(

Mitkä hiton metatyöt??

Moni on menettänyt toisen vanhempansa ja kyennyt jatkamaan elämäänsä ihan hyvin. Kyllä joku niistä lapsista huolehtii, ei heitä kadulle jätetä.

Metakotityö uuvuttaa naiset

Moni nainen tekee jatkuvasti miestään enemmän näkymätöntä aivotyötä, mikä voi ajaa jopa uupumukseen tutkija nimeää tilanteet, joihin pitäisi havahtua

Niin sanottua metatyötä on nyt tutkittu Harvardissa asti. Tutkija nostaa esiin tilanteet, joihin kaikkien pitäisi havahtua.

Vierailija
151/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🍑🍑🍑💩💩💩

Vierailija
152/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin sen itse kuten kaikki muutkin. Syö tai tule syödyksi! 

Tämä. Tästä poikkeus on oma lapsi. Muuten eloonjäämisvietti on niin vahva, että olisi epätodennäköistä antaa paikkaa kenellekään toiselle.

Vierailija
153/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan antaisi. Miksi antaisin? En edes omalle lapselleni. Pärjätköön yksin.

Et edes omalle lapsellesi? Mikäs järki sitä lasta sitten oli tehdä, jos kerran annat sen kuolla, kun itse selviät?

Vierailija
154/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että aiot kysyä, antaisiko paikan jollekin lapselle ja olin tulossa sanomaan, että olen niin painava, että minun tilalleni olisi voinut ottaa 2-3 lasta. Eli olisin antanut paikkani noille mukuloille. En olisi kestänyt ajatusta, että he kuolivat minun takiani.

Ai niin, mutta mähän en ole vela. Hups.

Iltapaskat: Läski tantta uhrasi henkensä vieraiden lasten vuoksi. 😆😆😆

En onneksi olisi enää lukemassa otsikoita, joten kirjoittakoot, mitä haluavat.

Vierailija
155/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ja lapset ensin.

Ja varsinkin naiset. Naisissa on voimaa, lapsissa ja miehissä on vain huolenpitoa. Pitäkööt itse itsestään huolta. Naiset ensin.

Vierailija
156/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan antaisi yhtään kenellekään enkä mistään syystä, en edes siitä nyyhkitystä. Jokainen on omillaan. 

Vierailija
157/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisitteko incelille paikan pliis🥺

Inceli on kotonaan. Inceli ei siis tarvitse paikkaa. 

Vierailija
158/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanicin aikaan oli sivistys arvostettu asia, joten ei voi verrata mitenkään nykyaikaan, jolloin sivistystä halveksitaan.

"Isidor ja Ida Straus: Isidor Straus oli tunnetun Macy's-tavaratalon toinen omistaja ja erittäin varakas mies. Hän ja hänen vaimonsa Ida olivat matkalla takaisin kotiin New Yorkiin vietettyään talven Euroopassa. Heidän tarinansa on erityisen koskettava, sillä Ida kieltäytyi nousemasta pelastusveneeseen ilman miestään, sanoen: "Missä sinä menet, minä menen." Heidät nähtiin viimeksi istumassa kansituoleilla käsikkäin laivan upotessa."

Näille olisi ollut paikka pelastusveneessä, mutta kieltäytyivät.

Vierailija
159/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tarvitsee ja kaipaa todella moni ihminen. 😄  Ehkä se voi olla lapselliselle vaikea ymmärtää ja hyväksyä, että vapaaehtoisesti lapsettoman elämä voi olla merkityksellistä ja rakkaudentäytteistä. Ja että sillä elämällä on nimenomaan merkitystä itsessään, ei vain joidenkin lasten kaut

Kuka sinun työpanoksestasi ja elatuksestasi on niin riippuvainen, että sitä voi verrata isän ja lapsen suhteeseen? Ei kukaan. Vanhemman menettäminen on elinikäinen trauma, joka voi luhistaa ihmisen. Lisäksi tämä voi luhistaa perheen talouden ja taatusti aiheuttaa ylimääräistä huolta ja kuormitusta lasten äidille. Leskeneläke on niin pieni, että se ei korvaa yhtä tulonsaajaa. Vaikka lasten isä olisikin työtön, normaalitapauksessa hän kuitenkin tarjoaa lapsilleen jotain. Edes rakkautensa ja huolenpitonsa, jota mikään ei voi korvata.

Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat itse päättäneet jättäytyä merkityksettömiksi suuremmassa mittakaavassa. Tämä suotakoon heille. Mutta jos ruvetaan pistämään ihmisiä tärkeysjärjestykseen, kansakunnan ja suvun jatkuminen on lähes aina yksittäistä yksilöä tärkeämpää. 

Höpö höpö. Tuo on sinun mielipiteesi. Mitään tärkeysjärjestystä ei ole. Todellisuus on kuitenkin se, että jokainen arvottaa elämänsä omien arvojensa mukaan. Kaikille se ei ole sinun miehesi ja lapsesi. Aika harvalle on.

Vierailija
160/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🍑🍑🍑💩💩💩

Ovatko nuo ensimmäiset mansikoita vai sydämiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän