Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tänään hautausmaalla hoitamassa läheiseni haudan kukkia. Siellä hautausmaan työntekijänaiset

Vierailija
02.07.2025 |

kovalla äänellä nauroivat rumasti. Kuulosti ikävältä siinä ympäristössä. Olettaisi jotain kunnioitusta osoitettavan sellaisessa paikassa työskennellessä. 

No olen varmaan tiukkapipoinen kukkahattutäti mutta kuitenkin.

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vastaavaan onneksi törmännyt, mutta tuossa työssä pitäisi olla myös jokin etiketti. Melko karmeaa mennä vaikka kukkakumpuhaudalle ja takaa kuuluu jotain naurua, en minäkään tiukkapipo ole, mutta kuitenkin joku roti pitää olla. Voi miettiä, jos samaa naurua kuuluisi hautaustoimistossa, tai kait sekin on nykyaikana uusi normaali. 

Koskisiko tuo naurukielto vain työntekijöitä vai myös hautausmaalla vierailevia ihmisiä?

Ei minua hautausmaalla ole koskaan mikään naurattanut, minun seurassa olevat ihmiset eivät vielä toistaiseksi ole kertoneet siellä vitsejä.

En mä sitä kysynyt, vaan sitä, ketä naurukielto koskisi. Kyllä hautausmaalla kuulee naurua aika usein. Monet käyvät siellä ihan neutraaleissa tun

Olen käynyt monella hautausmaalla, en ole kertaakaan kuullut mitään naurua, en koskaan, joten kovin yleistä se ei näyttäisi olevan. Hautausmaalla käy erilaisia ihmisiä, mutta ei se siitä huolimatta mikään sirkus tai markkinapaikka ole missä voi käyttäytyä samalla tavalla kuin torilla, kaupassa tai huvipuistossa. Minä kävelen siellä muistelemassa, en naureskelemassa, kesällä kaunis ja rauhallinen, seesteinen paikka ja naurunremakka pilaa tunnelman. Porttien ulkopuolella voi sitten hekottaa naamansa punaiseksi.

Vierailija
42/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vastaavaan onneksi törmännyt, mutta tuossa työssä pitäisi olla myös jokin etiketti. Melko karmeaa mennä vaikka kukkakumpuhaudalle ja takaa kuuluu jotain naurua, en minäkään tiukkapipo ole, mutta kuitenkin joku roti pitää olla. Voi miettiä, jos samaa naurua kuuluisi hautaustoimistossa, tai kait sekin on nykyaikana uusi normaali. 

Koskisiko tuo naurukielto vain työntekijöitä vai myös hautausmaalla vierailevia ihmisiä?

Ei minua hautausmaalla ole koskaan mikään naurattanut, minun seurassa olevat ihmiset eivät vielä toistaiseksi ole kertoneet siellä vitsejä.

En mä sitä kysynyt, vaan sitä, ketä naurukielto koskisi. Kyllä hautausmaalla kuulee naurua aika

Olen käynyt monella hautausmaalla, en ole kertaakaan kuullut mitään naurua, en koskaan, joten kovin yleistä se ei näyttäisi olevan. Hautausmaalla käy erilaisia ihmisiä, mutta ei se siitä huolimatta mikään sirkus tai markkinapaikka ole missä voi käyttäytyä samalla tavalla kuin torilla, kaupassa tai huvipuistossa. Minä kävelen siellä muistelemassa, en naureskelemassa, kesällä kaunis ja rauhallinen, seesteinen paikka ja naurunremakka pilaa tunnelman. Porttien ulkopuolella voi sitten hekottaa naamansa punaiseksi.

No, mä oon töissä siellä hautausmaalla ja vietän siellä siis aika monta tuntia päivässä, ja voin kertoa, että ihmiset tosiaan juttelevat ja nauravat siellä ihan normaalisti. Monet käyvät hoitamassa siellä hautoja päivittäin tai lähes päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joka työpaikalla on hetkiä että nauretaan. Hautausmailla voi käyttäytyä arkisesti, tietenkin kuten kaikkialla otettava huomioon muut paikalla olijat. 

Vierailija
44/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratteko häissä, hautajaisissa, kirkossa, kirjastossa (siellä hiljaisuus), saattohoidossa olevan luona, juuri kuolleen vuoteen äärellä, syöpään sairastuneen luona, koska kaikki on niin erilaisia. Voi perkele mitää juttua teillä on !

Vierailija
45/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kesätyöläisiä. Mene työaikojen jälkeen.

Vierailija
46/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä sitä kysynyt, vaan sitä, ketä naurukiel

Mikä kaikki muu kuuluu hautausmaalle koska se on normaalia, voiko siellä esimerksiksi pissata jos tulee hätä, pissahätäkin on normaalia, kerro mitä kaikkea normaali pitää hautausmaalla sisällään, melko mielenkiintoinen aihe. Etkö laita rajaa mihinkään ?

Vierailija
47/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hautausmailla on yleensä vessat. Kyllä niihin saa pissata, jopa kakata.

Vierailija
48/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hautausmailla on yleensä vessat. Kyllä niihin saa pissata, jopa kakata.

Missä kohtaa löysit sitä kakkaa ?

Vierailija
49/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole töissä naisia. 

On naisia, kuljin hautausmaan läpi töihin, työntekijät kaikki naisia, pysähdyin juttelemaan joskus. 

Vierailija
50/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelepa itsesi sinne töihin ja mieti, voisitko koko työpäivän ajan käyttäytyäkuin hautajaisissa. 

Tuota lausettasi voisi käyttää monessa muussakin työpaikassa, vaikka hautaustoimistossa, sielläkin ollaan ihan KOKO AUKIOLON AJAN, nauretaan nauretaan siis että jaksetaan, niinkö ?

Vierailija
51/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne hautausmaan asukit ainakaan naurunremakkaa pahaksi pistävät.

Vierailija
52/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelepa itsesi sinne töihin ja mieti, voisitko koko työpäivän ajan käyttäytyäkuin hautajaisissa. 

Tuota lausettasi voisi käyttää monessa muussakin työpaikassa, vaikka hautaustoimistossa, sielläkin ollaan ihan KOKO AUKIOLON AJAN, nauretaan nauretaan siis että jaksetaan, niinkö ?

Eiköhän tauoilla naureta, mutta omaisia tavatessa ei. Ulkoilmatyö on erilaista. 

Vierailija
53/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nauretaan. Mitä sitten?

Vierailija
54/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratteko häissä, hautajaisissa, kirkossa, kirjastossa (siellä hiljaisuus), saattohoidossa olevan luona, juuri kuolleen vuoteen äärellä, syöpään sairastuneen luona, koska kaikki on niin erilaisia. Voi perkele mitää juttua teillä on !

Kyllä minusta voi nauraa jokaisessa luettelemassasi tilanteessa ja paikassa. Itkuvirsiäkö pitäisi vääntää?

Vierailija
55/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä nauraminen on ihan okei, missä kohtaa sen kuulusi loppua tai saako siellä nauraa höristä koko ajan ?

Vierailija
56/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, mä oon töissä siellä hautausmaalla ja vietän siellä siis aika monta tuntia päivässä, ja voin kertoa, että ihmiset tosiaan juttelevat ja nauravat siellä ihan normaalisti. Monet käyvät hoitamassa siellä hautoja päivittäin tai lähes päivittäin."

Minä myös, ja juuri tänään kuuntelin, kuinka vanhat tutut tapasivat yllättäen ja varmaan puolituntia juttelivat ja nauroivatkin välillä. Välillä käy aika äänekkäitäkin sukukuntia pistämässä suvun hautaa kuntoon. Uurnien laskutkin on monesti hyvin epämuodollisia tilaisuuksia (siunattu ennen tuhkausta), jossa sukulaiset höpisee ja lapset juoksentelee. Kyllähän siellä monenlaista näkee ja kuulee, kun siellä 8 päivässä viettää kuukaudesta toiseen. 

Vierailija
57/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmailla hiljaisuus sopii kaikille - nauraminen ei välttämättä sovi, joten olen hiljaisuuden kannalla, siten en ainakaan häiritse käytökselläni tai pahoita kenenkään mieltä. Varmin olla nauramatta !

Vierailija
58/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä kaikki muu kuuluu hautausmaalle koska se on normaalia, voiko siellä esimerksiksi pissata jos tulee hätä, pissahätäkin on normaalia, kerro mitä kaikkea normaali pitää hautausmaalla sisällään, melko mielenkiintoinen aihe. Etkö laita rajaa mihinkään ?"

Voi siellä hädän yllättäessä pissata, sitä varten siellä on vessat. 

Vierailija
59/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne hautausmaan asukit ainakaan naurunremakkaa pahaksi pistävät.

Olipa typerä veto - kasva aikuiseksi - tai kasva edes järkityypiksi.

Vierailija
60/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuvirsistä voisi periä kävijöiltä jonkun lisämaksun.