Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tänään hautausmaalla hoitamassa läheiseni haudan kukkia. Siellä hautausmaan työntekijänaiset

Vierailija
02.07.2025 |

kovalla äänellä nauroivat rumasti. Kuulosti ikävältä siinä ympäristössä. Olettaisi jotain kunnioitusta osoitettavan sellaisessa paikassa työskennellessä. 

No olen varmaan tiukkapipoinen kukkahattutäti mutta kuitenkin.

Kommentit (190)

Vierailija
21/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelepa itsesi sinne töihin ja mieti, voisitko koko työpäivän ajan käyttäytyäkuin hautajaisissa. 

Miksi muiden omaisten haudalla räkätetään kuin varikset? Se on loukkaavaa.

He varmasti tulivat varta vasten räkättämään sun omaisesi haudalle. Tämänkö haluat kuulla? Vastaus on se, että hautausmaa on heille työpaikka, eikä se ihan oikeasti onnistu, että käyttäytyy siellä koko ajan niin kuin hautajaisissa. He eivät ajattele sitä sun omaistasi siinä. He ovat siellä töissä hoitamassa niitä kukkia ja leikkaamassa nurmikkoa.

Ei millään pahalla mutta EN OLE ALOITTAJA. Vastaa hänelle erikseen.

Vierailija
22/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauraminen sinällään ei haittaa - päinvastoin, mutta kaikenlainen RÄKÄTYS on kamalaa kuunneltavaa.

Laita korvstulpat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelepa itsesi sinne töihin ja mieti, voisitko koko työpäivän ajan käyttäytyäkuin hautajaisissa. 

Miksi muiden omaisten haudalla räkätetään kuin varikset? Se on loukkaavaa.

He varmasti tulivat varta vasten räkättämään sun omaisesi haudalle. Tämänkö haluat kuulla? Vastaus on se, että hautausmaa on heille työpaikka, eikä se ihan oikeasti onnistu, että käyttäytyy siellä koko ajan niin kuin hautajaisissa. He eivät ajattele sitä sun omaistasi siinä. He ovat siellä töissä hoitamassa niitä kukkia ja leikkaamassa nurmikkoa.

Ei millään pahalla mutta EN OLE ALOITTAJA. Vastaa hänelle erikseen.

Vastaus aloittajalle ja sinulle eivät poikkea mitenkään toisistaan. Jos ette kumpikaan tienneet, mitä hautausmaan työntekijät siellä ovat tekemässä, niin ehkä nyt ymmärrätte.

Vierailija
24/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hautausmaan työntekijänä kertoa, että siellä todella viljellään aika karua huumoria.

Vierailija
25/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et joudu koskaan kuulemaan ruumishuone- tai hautaustoimistohuumoria. 

Miten Suomessa on nykyään niin vaikea käyttäytyä asiallisesti joissakin huoneissa, joissa pitäisi kunnioittaa muita? Aikuiset lapsia? Onko arjen kestääkseen oltava räkänauraja tai jatkuvasti kotkotettava kanojen lailla? Eikö voi räkättää eri huoneessa tai vähän kauempana. Missä terve ego ja itsetunto.

Vierailija
26/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastaus aloittajalle ja sinulle eivät poikkea mitenkään toisistaan. Jos ette kumpikaan tienneet, mitä hautausmaan työntekijät siellä ovat tekemässä, niin ehkä nyt ymmärrätte."

Ei mua v*ttuakaan kiinnosta. Ei ole mun omaisten haudalla kukaan nauranut. Ei mene töihin jos kaakattaa muiden haudalla. 

Vierailija
27/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei töissä saa nauraa ? Kyllä meillä on naurettu hautajaisissakin, kun vainajaa on muisteltu. 

Vierailija
28/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri ehdotti minulle työkokeilua hautausmaan toimistotöihin. Ja ei ole provo. 

Vierailija
29/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vastaus aloittajalle ja sinulle eivät poikkea mitenkään toisistaan. Jos ette kumpikaan tienneet, mitä hautausmaan työntekijät siellä ovat tekemässä, niin ehkä nyt ymmärrätte."

Ei mua v*ttuakaan kiinnosta. Ei ole mun omaisten haudalla kukaan nauranut. Ei mene töihin jos kaakattaa muiden haudalla. 

Sua ei kiinnosta, mutta jankkaat kuitenkin viestitolkulla asiasta? Jos ei mene töihin, kukaan ei sitten tee niitä hautausmaan töitä eikä muuten saa palkkaakaan.

Vierailija
30/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hautausmaalla silloin kun siellä ei ole työntekijät paikalla, eli aikaisin aamulla, illalla tai viikonloppuna, jos olet noin herkkä pahoittamaan mielesi.

Vierailija
31/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy hautausmaalla silloin kun siellä ei ole työntekijät paikalla, eli aikaisin aamulla, illalla tai viikonloppuna, jos olet noin herkkä pahoittamaan mielesi.

Kannattaa sitten käydä ennen seitsemää, monella hautuumaalla alkaa työt silloin. Viikonloppuna saattaa kyllä olla haudankaivaja.

Vierailija
32/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan siellä aikaisin aamulla. 

Vierailija
33/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vastaavaan onneksi törmännyt, mutta tuossa työssä pitäisi olla myös jokin etiketti. Melko karmeaa mennä vaikka kukkakumpuhaudalle ja takaa kuuluu jotain naurua, en minäkään tiukkapipo ole, mutta kuitenkin joku roti pitää olla. Voi miettiä, jos samaa naurua kuuluisi hautaustoimistossa, tai kait sekin on nykyaikana uusi normaali. 

Vierailija
34/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauraminen sinällään ei haittaa - päinvastoin, mutta kaikenlainen RÄKÄTYS on kamalaa kuunneltavaa.

Laita korvstulpat.

Joillakin ihmisillä on ruma RÄKÄNAURU.

Vierailija
35/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vastaavaan onneksi törmännyt, mutta tuossa työssä pitäisi olla myös jokin etiketti. Melko karmeaa mennä vaikka kukkakumpuhaudalle ja takaa kuuluu jotain naurua, en minäkään tiukkapipo ole, mutta kuitenkin joku roti pitää olla. Voi miettiä, jos samaa naurua kuuluisi hautaustoimistossa, tai kait sekin on nykyaikana uusi normaali. 

Koskisiko tuo naurukielto vain työntekijöitä vai myös hautausmaalla vierailevia ihmisiä?

Vierailija
36/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan siellä aikaisin aamulla. 

No siinä tapauksessa se lppetatte työt jo aikaisin iltapäivällä, joten ap'lle jää runsaasti aikaa sen jälkeen käydä siellä.

Vierailija
37/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei töissä saa nauraa ? Kyllä meillä on naurettu hautajaisissakin, kun vainajaa on muisteltu. 

No se on teillä, ei kaikilla, onneksi. Naurakaa vaikka minuutin kuluttua kuolemasta, ei se minua haittaa, mutta jos se tapahtuu hautajaisissa jossa olen itse läsnä, alkaa jo haittaamaan ja mikäli minä olen koollekutsuja, poistan naurajat tilaisuudesta. PISTE.

Vierailija
38/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskisiko tuo naurukielto vain työntekijöitä vai myös hautausmaalla vierailevia ihmisiä?

Ei minua hautausmaalla ole koskaan mikään naurattanut, minun seurassa olevat ihmiset eivät vielä toistaiseksi ole kertoneet siellä vitsejä.

Vierailija
39/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua hautausmaalla ole koskaan mikään naurattanut, minun seurassa olevat ihmiset eivät vielä toistaiseksi ole kertoneet siellä vitsejä.

En mä sitä kysynyt, vaan sitä, ketä naurukielto koskisi. Kyllä hautausmaalla kuulee naurua aika usein. Monet käyvät siellä ihan neutraaleissa tunnelmissa.

Vierailija
40/190 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että olivat työntekijöitä? Äidilläni ja tädilläni on tapana kerran kuukaudessa tavata hautausmaalla ja laittaa samalla suvun 8 hautaa kuntoon. Nauravat koko ajan, ettäs kehtaavat.