Ilmainen säästövinkki köyhille jolla säästää ruokalaskuissa
Ihmettelen kun palstalla aina valitetaan ettei ole rahaa mihinkään niin nyt kerron vinkkini miten syön opiskelijana 30 - 50 eurolla kuussa. Ja ei en käy syömässä 2,95€ maksavaa opiskelijalounasta (koska se on kallista). Päivittäiset ruokani:
- Aamupala: Kaurapuuro: 1dl kaurahiutaleita ja 2dl vettä (käytännössä ilmaista ja terveellistä, en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa)
- Lounas: Riisiä, halvinta pakastettua lihaa ja coopin pakasteherneitä
- Päivällinen: sama kuin lounas
- Iltapala: En syö (16-8 pätkäpaasto)
Pro-vinkki: Riisi kannattaa ostaa 20 kg säkeissä ja jos kaipaa enemmän proteiinia esim itse käyn salilla niin vedän välillä proteiinijauhetta.
Kommentit (140)
Toivotan sinulle päivää täynnä auringonpaistetta ja naurua!
Pro vinkki, Lidlissä riisi maksaa 0,45 e kg
Kyllä mä lisäisin kaalin ja kanamunat.
Mustikat on kypsyneet, joten niitä nyt poimimaan sitten puolukoita... nehän on ilmaisia. Sitten kuljeskelkaa omakotialueilla. Itse olen useamman kilon raparperia saanut portin pielten laatikoista. Kohta alkaa juurekset ja omenat kypsymään. Ihan ilmaista ruokaa, runsaasti vitamiineja.
Sitten onkin sieniaika. Itse olen surkea syömään ja tuntemaan sieniä, mutta käyn kaverin kanssa, joka tuntee sienet. Mä poimin, putsaan ja myyn. Saa hyvät rahat esim joulua varten.
Villiyrteistä ja marjoista saa ilmaista ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan oikeasti pitäisi koostaa mahdollisimman edullinen ruoka-ainekaappi, ostaisin sinne linssejä, herneitä, soijarouhetta, härkäpapurouhetta, ohrasuurimoita sekä maitojauhetta jne sinne. Niiden lisäksi tarjoushedelmiä ja porkkanoita sekä paseerattua tomaattia. Pakastimeen mustaherukoita ja pinaattia sekä broccolineja tai parsakaalia pakastettuna. Niistä saa ravintoaineita edullisesti. Ohrasuurimo laskee pahaa LDL- kolesterolia toisin kuin riisi. Ohrasuurimo pitää nälkää paremmin kuin riisi. Ylijääneen lisäkeohran leipoo vaikka rieskojen mukaan kun sekoittaa leivinjauhetta, sämpyläjauhoa ja kananmunaa.
Mies- ja naisopiskelijoiden välillä on tässä isoja eroja. Naiset syövät vastuullista ja terveellistä vegaaniruokaa. Miehet taas vetävät halvinta uunilenkkiä ja lihapiirakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin kun syö kuukauden niin hiukset tippuvat päästä.
Ja hampaat suusta... AP:n keksimällä keripukkidieetillä säästät jatkossa myös 100% hammaslääkärin kuluista :D
En syö minäkään opiskelijalounasta, kun ei ole edes ketään kenen kanssa menisin ja ahdistaa sinne mennä yksin istumaan.
Aika kauhea ruokavalio kyllä, jos syöt tuota samaa päivittäin.
Itsellä menee vaan noin 150€/kk ruokaan ja syön suht monipuolisesti.
Usein puuroa, soijarouhepastaa, kasvissosekeittoa tai linssikeittoa.
Ahaa, joku on selvästi inspiroitunut.
Milloin eri mieltä olemisesta on tullut toiseen kohdistuvaa epäkunnioitusta?
"Vahva on voimakkain yksinään" - Roope Ankka
Minuutti on lyhyt aika kun oikein osataan vedättää.
lue otsikkosi ja aloituksesi äläkä esitä typerää
Minä käyn usein kalassa ja saan paljon ahvenia. Keväällä ja syksyllä kalastan siikaa. Kun saan kalaa niin voin syödä ahven filettä perunamuusin kanssa ja siihen vielä joku porkkanasalaatti. En minä muuta tarvii ja pärjään sillä. Syön viikossa 3-4 kertaa ahvenfileitä. Saan paljon ahvenia ja myyn sitä myös 5-10 kg ahven filettä viikossa ja saan rahaa 200 euroa. Pitää vaan lähes joka aamu lähteä kalaverkot nostamaan. Kovalla tuulella en laske verkkoja mereen. Kalaverkot maksaa 10-20 euroa mutta niillä voi tienata 500 euroa kk. Olen joskus tienannut jopa 2000 euroa kk kalastamalla.
Mikä pakkomielle teillä typeryksillä on noihin aiheisiin?
Et kyllä pysty nuilla ruuilla salille!
Arvaan, että se pakastettu liha tuli opiskelijalle metsästävän kotiväen pakastimesta.
Jos maitoa käyttää vähän tai harvoin, maitojauhe tulee halvemmaksi. Siitä ei mene hukkaan niin kuin tuoremaidosta voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 kilonen nainen ja rahapulan takia söin juuri noin,tosin ilman lihaa ja en meinannut tolpillani pysyä. Makuuasennossa sydän hakkasi kun elimistö ei saanut tarpeeksi energiaa. Ja tonni indeksirahastoon kuukaudessa että tuhoaa oman terveytensä? Mikset myy ittees koekaniiniksi johonkin lääkekokeeseen.
Ja paino sanoilla: "ilman lihaa"...
Valkoinen riisi on aika tyhjää ravintoa. Syö edes kokojyväriisiä. Halvat juurekset ovat maailman parasta paahdettuna (juuressärää). Raasteet, kaali, porkkana ym lisukkeena. Myös peruna on ihanaa.