Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmainen säästövinkki köyhille jolla säästää ruokalaskuissa

Vierailija
02.07.2025 |

Ihmettelen kun palstalla aina valitetaan ettei ole rahaa mihinkään niin nyt kerron vinkkini miten syön opiskelijana 30 - 50 eurolla kuussa. Ja ei en käy syömässä 2,95€ maksavaa opiskelijalounasta (koska se on kallista). Päivittäiset ruokani:

- Aamupala: Kaurapuuro: 1dl kaurahiutaleita ja 2dl vettä (käytännössä ilmaista ja terveellistä, en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa)

- Lounas: Riisiä, halvinta pakastettua lihaa ja coopin pakasteherneitä

- Päivällinen: sama kuin lounas

- Iltapala: En syö (16-8 pätkäpaasto)

Pro-vinkki: Riisi kannattaa ostaa 20 kg säkeissä ja jos kaipaa enemmän proteiinia esim itse käyn salilla niin vedän välillä proteiinijauhetta.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen riisi on aika tyhjää ravintoa. Syö edes kokojyväriisiä. Halvat juurekset ovat maailman parasta paahdettuna (juuressärää). Raasteet, kaali, porkkana ym lisukkeena. Myös peruna on ihanaa. 

Vierailija
82/140 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan sinulle päivää täynnä auringonpaistetta ja naurua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro vinkki, Lidlissä riisi maksaa 0,45 e kg

Vierailija
84/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika.

Vierailija
85/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lisäisin kaalin ja kanamunat.

Mustikat on kypsyneet, joten niitä nyt poimimaan sitten puolukoita... nehän on ilmaisia. Sitten kuljeskelkaa omakotialueilla. Itse olen useamman kilon raparperia saanut portin pielten laatikoista. Kohta alkaa juurekset ja omenat kypsymään. Ihan ilmaista ruokaa, runsaasti vitamiineja.

Sitten onkin sieniaika. Itse olen surkea syömään ja tuntemaan sieniä, mutta käyn kaverin kanssa, joka tuntee sienet. Mä poimin, putsaan ja myyn. Saa hyvät rahat esim joulua varten.

Vierailija
86/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villiyrteistä ja marjoista saa ilmaista ravintoa. 

Vierailija
87/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti pitäisi koostaa mahdollisimman edullinen ruoka-ainekaappi, ostaisin sinne linssejä, herneitä, soijarouhetta, härkäpapurouhetta, ohrasuurimoita sekä maitojauhetta jne sinne. Niiden lisäksi tarjoushedelmiä ja porkkanoita sekä paseerattua tomaattia. Pakastimeen mustaherukoita ja pinaattia sekä broccolineja tai parsakaalia pakastettuna. Niistä saa ravintoaineita edullisesti. Ohrasuurimo laskee pahaa LDL- kolesterolia toisin kuin riisi. Ohrasuurimo pitää nälkää paremmin kuin riisi. Ylijääneen lisäkeohran leipoo vaikka rieskojen mukaan kun sekoittaa leivinjauhetta, sämpyläjauhoa ja kananmunaa. 

Mies- ja naisopiskelijoiden välillä on tässä isoja eroja. Naiset syövät vastuullista ja terveellistä vegaaniruokaa. Miehet taas vetävät halvinta uunilenkkiä ja lihapiirakkaa.

Vierailija
88/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kun syö kuukauden niin hiukset tippuvat päästä. 

Ja hampaat suusta... AP:n keksimällä keripukkidieetillä säästät jatkossa myös 100% hammaslääkärin kuluista :D

Vierailija
89/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö minäkään opiskelijalounasta, kun ei ole edes ketään kenen kanssa menisin ja ahdistaa sinne mennä yksin istumaan.

Aika kauhea ruokavalio kyllä, jos syöt tuota samaa päivittäin.

Itsellä menee vaan noin 150€/kk ruokaan ja syön suht monipuolisesti.

Usein puuroa, soijarouhepastaa, kasvissosekeittoa tai linssikeittoa.

Vierailija
90/140 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töh täh

Vierailija
91/140 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, joku on selvästi inspiroitunut.

Vierailija
92/140 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin eri mieltä olemisesta on tullut toiseen kohdistuvaa epäkunnioitusta?

Vierailija
93/140 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vahva on voimakkain yksinään" - Roope Ankka

Vierailija
94/140 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutti on lyhyt aika kun oikein osataan vedättää.

Vierailija
95/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue otsikkosi ja aloituksesi äläkä esitä typerää

Vierailija
96/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn usein kalassa ja saan paljon ahvenia. Keväällä ja syksyllä kalastan siikaa.  Kun saan kalaa niin voin syödä ahven filettä perunamuusin kanssa ja siihen vielä joku porkkanasalaatti. En minä muuta tarvii ja pärjään sillä. Syön viikossa 3-4 kertaa ahvenfileitä. Saan paljon ahvenia  ja myyn sitä myös 5-10 kg ahven filettä viikossa ja saan rahaa 200 euroa. Pitää vaan lähes joka aamu lähteä kalaverkot nostamaan. Kovalla tuulella en laske verkkoja mereen. Kalaverkot maksaa 10-20 euroa mutta niillä voi tienata 500 euroa kk. Olen joskus tienannut jopa 2000 euroa kk kalastamalla.

Vierailija
97/140 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakkomielle teillä typeryksillä on noihin aiheisiin?

Vierailija
98/140 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä pysty nuilla ruuilla salille!

Vierailija
99/140 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan, että se pakastettu liha tuli opiskelijalle metsästävän kotiväen pakastimesta.

Jos maitoa käyttää vähän tai harvoin, maitojauhe tulee halvemmaksi. Siitä ei mene hukkaan niin kuin tuoremaidosta voi mennä.

Vierailija
100/140 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52 kilonen nainen ja rahapulan takia söin juuri noin,tosin  ilman lihaa ja en meinannut tolpillani pysyä. Makuuasennossa sydän hakkasi kun elimistö ei saanut tarpeeksi energiaa. Ja tonni indeksirahastoon kuukaudessa että tuhoaa oman terveytensä? Mikset myy ittees koekaniiniksi johonkin lääkekokeeseen.

Ja paino sanoilla: "ilman lihaa"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi