Oi, kun saisi hammasimplantit
Kommentit (152)
SÀhÀn ihan just kerroit/ vÀitit, ettÀ olet nyt vaan pÀÀttÀnyt hyvÀksyÀ sen hampaattomuutesi.
Mutta kyllÀhÀn senkin tiesi, miten siinÀ taas kerran kÀy...
Hampaat, hampaat, hampaat, hampaat...Aloitus aiheesta hampaat/ hampaattomuus, numero?????
Vierailija kirjoitti:
Noin 3 tonnia per leego. Sinulla, Valis, yli 30 hampaan kokonaisuudelle tulisi hyvin massava hinta.
Hinta saattaa kohota korkeammaksikin, jos leukasi vaatii luusiirteitÀ.
PitkÀÀn hampaattomana elÀminen surkastuttaa nopeasti luukudoksen, siksi.
Saahan sitĂ€ toki haaveilla vaikka hamaan hautaansa saakka. Suosittelenkin haaveilemista jokaiselle harmaan arjen keskellĂ€. đđđ
ei tartte laittaa jokaista erikseen, riittÀÀ esim 6 implanttijuurta per leuka, siihe voi rakentaa tekarit.
TĂ€nÀÀn on taas ilmeisesti pĂ€ivĂ€, jolloin se ilmoitus ihan "kivasta/ mukavasta" elĂ€mĂ€stĂ€ on jĂ€lleen kerran peruttuđ€
Vierailija kirjoitti:
SÀhÀn ihan just kerroit/ vÀitit, ettÀ olet nyt vaan pÀÀttÀnyt hyvÀksyÀ sen hampaattomuutesi.
Mutta kyllÀhÀn senkin tiesi, miten siinÀ taas kerran kÀy...
KyllÀ mÀ sen hyvÀksynkin, mutta haittaahan tuo puhetta, syömistÀ yms. Ja jos joutuu vuosikymmeniÀ olemaan hampaaton, niin onhan se pitkÀ aika.ap
Vierailija kirjoitti:
TĂ€nÀÀn on taas ilmeisesti pĂ€ivĂ€, jolloin se ilmoitus ihan "kivasta/ mukavasta" elĂ€mĂ€stĂ€ on jĂ€lleen kerran peruttuđ€
TÀnÀÀn on huono pÀivÀ, kun huimaa niin ettÀ on pitÀnyt vaan levÀtÀ.ap
Vierailija kirjoitti:
Implanteista on pidettÀvÀ vÀhintÀÀn yhtÀ
hyvÀÀ huolta kuin omista, se vielÀ. Muutoin
nekin putoavat. TÀmÀ tieto ilmeisesti
yllÀttÀÀ. Kuvitellaan, ettÀ ne pysyvÀt kuin
itsestÀÀn.
Kun on yhdet hampaat menettÀnyt niin varmaan oppii, ettei enÀÀ toista kertaa tee samaa virhettÀ. Eli varmaan tajuaa pitÀÀ huolta niistÀ uusista hampaista.
Jos julkkiksilta haluaa jotain oppia niin googlatkaa vaikkapa englantilainen entinen huippujalkapalloilija Paul Gascoigne. HÀn menetti hampaansa, ilmeisesti alkoholismin vuoksi. Kun hÀn hankki uusia hampaita niin hÀn taisi maksaa niistÀ ainakin 40 000 euroa.
Mullakin on hampaat pilalla, mutta mulla ei ole noin paljoa rahaa. PitÀÀ vain elÀÀ rumien hampaiden kanssa. Ei se mitÀÀn. Rumat hampaat eivÀt ole maailman suurin ongelma. Ja mulla on vielÀ kaikki hampaat tallella, eikÀ niissÀ ole terveysongelmia, ne on vain rumia.
Voi, kun sais lottovoiton! En tosin ikinÀ lottoa, mutta voi kun sais!
EipÀ taitaisi moni muu nainen ilman hampaita olla.ap
Ammattivalittajalla on ilmeisesti epÀvakaa persoonallisuus. Sen vuoksi hÀn julistaa tÀÀllÀ joka toinen pÀivÀ, ettÀ hampaattomuudesta ei ole mitÀÀn haittaa, ei syödessÀ eikÀ puhuessa, ja ettÀ hÀn aikoo elÀÀ hampaattomanakin hyvÀÀ, tÀyttÀ elÀmÀÀ.
Sitten joka toinen pÀivÀ tulee tÀmÀ uho, ettÀ pitÀÀ saada implantit, koska hampaattomana on niin raskasta eikÀ kehtaa mihinkÀÀn edes mennÀ.
Sen hÀn toki tietÀÀ, ettei hÀn koskaan niitÀ saa. MikÀÀn taho ei myönnÀ hampaattomalle parinkymmenen tonnin lainaa (jonka maksuun korkokuluineen menee puolet lisÀÀ).
Mutta tÀrkeintÀ hÀnelle on tÀssÀkin huomion saaminen. MitÀ tahansa, kunhan joku jotenkin noteeraa. Juuri siksi mörskÀstÀ lÀhtee joka pÀivÀ maailmalle ainakin kymmenen vauva-aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ammattivalittajalla on ilmeisesti epÀvakaa persoonallisuus. Sen vuoksi hÀn julistaa tÀÀllÀ joka toinen pÀivÀ, ettÀ hampaattomuudesta ei ole mitÀÀn haittaa, ei syödessÀ eikÀ puhuessa, ja ettÀ hÀn aikoo elÀÀ hampaattomanakin hyvÀÀ, tÀyttÀ elÀmÀÀ.
Sitten joka toinen pÀivÀ tulee tÀmÀ uho, ettÀ pitÀÀ saada implantit, koska hampaattomana on niin raskasta eikÀ kehtaa mihinkÀÀn edes mennÀ.
Sen hÀn toki tietÀÀ, ettei hÀn koskaan niitÀ saa. MikÀÀn taho ei myönnÀ hampaattomalle parinkymmenen tonnin lainaa (jonka maksuun korkokuluineen menee puolet lisÀÀ).
Mutta tÀrkeintÀ hÀnelle on tÀssÀkin huomion saaminen. MitÀ tahansa, kunhan joku jotenkin noteeraa. Juuri siksi mörskÀstÀ lÀhtee joka pÀivÀ maailmalle ainakin kymmenen vauva-aloitusta.
MitÀ itse tekisit minun tilanteessani? ElÀisitkö vain tyytyvÀisenÀ hampaattomana vaikka se vaikuttaa puhumiseen, syömiseen yms? ap
Mulle sossu kustansi kÀytÀnnössÀ koko suun tÀyteen implantteja. Nuoruuden hölmöilyjen takia menetin hampaani. Nyt on hymy kuin filmitÀhdellÀ. ItsellÀni ei velkaisena olisi koskaan ollut mahdollisuutta hankkia nÀitÀ suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitÀ itse tekisit minun tilanteessani? ElÀisitkö vain tyytyvÀisenÀ hampaattomana vaikka se v
Koska minulla on tapana tunnustaa realiteetit, vastaus on kyllÀ, elÀisin sitten hampaattomana. EnkÀ koskaan, ikinÀ, milloinkaan kirjoittaisi aiheesta mitÀÀn julkiselle keskustelupalstalle.
Olisitko nro 34 sitten kotona koko elÀmÀsi? Et kÀvisi yhtÀÀn missÀÀn? Et kahvilassa, ravintolassa, et missÀÀn pienellÀ kotimaanreissulla?ap
Vierailija kirjoitti:
EipÀ taitaisi moni muu nainen ilman hampaita olla.ap
SÀ itse tosiaan vÀitit, ettÀ olet asian nyt pÀÀttÀnyt hyvÀksyÀ, etkö muka muista?
Mutta jatka toki ees sun taas vÀÀntelyÀ, sehÀn on sulle ihan hupia ja ajankulua!
En suinkaan elÀisi elÀmÀÀni kotona, kuinka niin? KÀvisin töissÀ ja töiden jÀlkeen kahviloissa, ravintoloissa, pienillÀ ja isoilla kotimaanmatkoilla ja myös ulkomaanmatkoilla. KÀvisin konserteissa, teatterissa ja ihan missÀ tahansa, minne mieleni tekisi. T. nro 34.
SÀhÀn kerroit, ettÀ sulla on heinÀkuun lopulla menoja? Etkö muista sitÀkÀÀn...
EttĂ€ menet, hyvĂ€ksyt hampaattomuutesi ja sitten et kuitenkaanđł
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Implanteista on pidettÀvÀ vÀhintÀÀn yhtÀ
hyvÀÀ huolta kuin omista, se vielÀ. Muutoin
nekin putoavat. TÀmÀ tieto ilmeisesti
yllÀttÀÀ. Kuvitellaan, ettÀ ne pysyvÀt kuin
itsestÀÀn.
Kun on yhdet hampaat menettÀnyt niin varmaan oppii, ettei enÀÀ toista kertaa tee samaa virhettÀ. Eli varmaan tajuaa pitÀÀ huolta niistÀ uusista hampaista.
Jos julkkiksilta haluaa jotain oppia niin googlatkaa vaikkapa englantilainen entinen huippujalkapalloilija Paul Gascoigne. HÀn menetti hampaansa, ilmeisesti alkoholismin vuoksi. Kun hÀn hankki uusia hampaita niin hÀn taisi maksaa niistÀ ainakin 40 000 euroa.
Mullakin on hampaat pilalla, mutta mulla ei ole noin paljoa rahaa. PitÀÀ vain elÀÀ rumien hampaiden kanssa. Ei se mitÀÀn. Rumat hampaat eivÀt ole maailman suurin ongelma. Ja mulla on vielÀ kaikki hampaat tallella, eikÀ niiss
Eikö perinteiset tekari ole vaihtoehto? NiitÀ saa alle tonnilla per puoli.
Vierailija kirjoitti:
En suinkaan elÀisi elÀmÀÀni kotona, kuinka niin? KÀvisin töissÀ ja töiden jÀlkeen kahviloissa, ravintoloissa, pienillÀ ja isoilla kotimaanmatkoilla ja myös ulkomaanmatkoilla. KÀvisin konserteissa, teatterissa ja ihan missÀ tahansa, minne mieleni tekisi. T. nro 34.
Ok. Eikö sua haittaisi jos ihmiset kiinnittÀisivÀt asiaan huomiota? TÀmÀ hampaattomuus esim muuttaa puhetta tosi paljon eli tÀmÀn huomaa mitÀÀn sanomatta.ap
Hampaattomuuteen on vaan vaikea sopeutua.ap